Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä tämän aiheuttaa? Valkoisia kulmakarvoja

Vierailija
09.02.2026 |

Molemmat vanhempani olivat suht tummia. Molemmilla paksut ruskeat hiukset, vahvat kulmat ja paksut ripset. Ruskettuivat jo alkukesästä todella tummiksi. Minulla taas todella vaalea, punakka iho mikä ei kestä aurinkoa yhtään. 

Mun ensimmäiset yksittäiset harmaat hiukset tulivat alle 30-vuotiaana ja nyt niitä on jo paljon enemmän. Hiukset on paksut ja seassa kasvaa paksumpia jouhimaisia hiuksia. Ne on juuri niitä kun harmaantuu.

Tämä ei mua haittaa koska värjään hiuksia.

No kolme vuotta sitten mulle tuli ensimmäinen vitivalkoinen kulmakarva. Siis täysin albiino ja väritön valkoinen missä ei melaniinia yhtään. Nyt niitä saattaa olla jopa neljä yhdessä kulmassa. Värjään kulmia itse ja jostain syystä ruskea väri ei edes tartu näihin valkoisiin karvoihin.

Eihän tämä nyt voi olla normaalia??

Olen alle 40v ja mulla on vitivalkoisia kulmakarvoja. Nyt huomasin että myös ripset lähtenyt vaalemaan aika paljon.

Voiko kyseessä olla joku puutostila?

Osaako joku auttaa?

Ferritiini, b-12, ja d on kunnossa. 

Kommentit (28)

Vierailija
21/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulmakarvat ovat ihan oma karvalajinsa. Minulla oli nuorena suorastaan täydelliset kulmakarvat ja niin on nyt kuusikymppisenäkin, mutta nyt joudun nyppimään ne muotoonsa ja lyhentämään yksittäisiä karvoja ja muutaman karvan tupsuja, jotka rehottelevat ihan hallitsemattomasti. Annoin yhden erityisen paksun karvan kasvaa monta kuukautta, jotta olisin nähnyt, miten pitkäksi se pääsee. Hermo meni, ja leikkasin sen poikki 2,5 sentin mittaisena.

Ja se väri. Ensimmäinen valkoinen kulmakarvani tuli esiin samoihin aikoihin kuin tikkusuorat ja karkeat hopeiset hiukset ohimoilleni; olin kolmekymmentä. 

Kulmakarvat värjäytyvät huonommin kuin hiukset. Hiusten värjäämisen lopetin muutama vuosi sitten, mutta kulmakarvoihin käytän mustan ja tummanharmaan RefectoCilin sekoitusta, koska eihän niitä valkoisia joulupukkikarvoja mustissa kulmissa kukaan jaksa katsella.

Mulla taas nuorena oli tuuheat kulmakarvat, joita piti jatkuvasti nyppiä - nykyään 5-kymppisenä ei tartte kuin hyvin vähän ja harvoin, kun eivät enää rehota.

Vierailija
22/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ellei kyse ole harmaantumisesta niin vitiligo voi vaalentaa myös karvoja. Toki luulisi noita läiskiä olevan enemmänkin, mutta kaikkea kummallista tapahtuu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ellei kyse ole harmaantumisesta niin vitiligo voi vaalentaa myös karvoja. Toki luulisi noita läiskiä olevan enemmänkin, mutta kaikkea kummallista tapahtuu.

Hei kiitos tästä! Ei tullut mieleenkään koska luulin että vitiligo esiintyy vain iholla.

Pitääkin selvitellä enemmän. 

Ap

Vierailija
24/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuli mieleen se voiko jatkuvalla kulmien värjäämisellä olla osuutta asiaan? Jos väriaine ei sovi sinulle ja olet liikaa altistunut siihen?

Vierailija
25/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulmakarvat ovat ihan oma karvalajinsa. Minulla oli nuorena suorastaan täydelliset kulmakarvat ja niin on nyt kuusikymppisenäkin, mutta nyt joudun nyppimään ne muotoonsa ja lyhentämään yksittäisiä karvoja ja muutaman karvan tupsuja, jotka rehottelevat ihan hallitsemattomasti. Annoin yhden erityisen paksun karvan kasvaa monta kuukautta, jotta olisin nähnyt, miten pitkäksi se pääsee. Hermo meni, ja leikkasin sen poikki 2,5 sentin mittaisena.

Ja se väri. Ensimmäinen valkoinen kulmakarvani tuli esiin samoihin aikoihin kuin tikkusuorat ja karkeat hopeiset hiukset ohimoilleni; olin kolmekymmentä. 

Kulmakarvat värjäytyvät huonommin kuin hiukset. Hiusten värjäämisen lopetin muutama vuosi sitten, mutta kulmakarvoihin käytän mustan ja tummanharmaan RefectoCilin sekoitusta, koska eihän niitä valkoisia joulupukkikarvoja mustissa kulmissa kukaan jaksa katsella.

Mulla taas nu

Minun ennen niin siistit kulmakarvani rehottavat, mutta tuuheat säärikarvani ovat melkein kadonneet. Mikähän tasapainokysymys tämä on?

Vierailija
26/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuli mieleen se voiko jatkuvalla kulmien värjäämisellä olla osuutta asiaan? Jos väriaine ei sovi sinulle ja olet liikaa altistunut siihen?

Ei voi olla siitä. Kulmat on värjätty max kolme kertaa ennen tuota ensimmäistä valkoista karvaa. Kotivärin ostin vasta kun eka valkoinen ilmestyi. Ap

Vierailija
27/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia kuule on. Sulla ei ole mitään puutosta. Tekstiseinäsi on ihan turhaa avautumista normaalista asiasta.

t. valkokulmahapsi 43v

Vierailija
28/28 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valkopälvitauti. Aiheuttaa pigmentin lähdön ihosta sekä muuttaa tukan valkoiseksi ennen aikojaan. Pälvikaljuisuus sekä ihokarvojen lähtö kokonaan saattaa myös olla. On myös täysin kaiken karvansa menettäviä tapauksia, siis myös nuorena naisena täyskaljuuntuvia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kuusi