Mikä tämän aiheuttaa? Valkoisia kulmakarvoja
Molemmat vanhempani olivat suht tummia. Molemmilla paksut ruskeat hiukset, vahvat kulmat ja paksut ripset. Ruskettuivat jo alkukesästä todella tummiksi. Minulla taas todella vaalea, punakka iho mikä ei kestä aurinkoa yhtään.
Mun ensimmäiset yksittäiset harmaat hiukset tulivat alle 30-vuotiaana ja nyt niitä on jo paljon enemmän. Hiukset on paksut ja seassa kasvaa paksumpia jouhimaisia hiuksia. Ne on juuri niitä kun harmaantuu.
Tämä ei mua haittaa koska värjään hiuksia.
No kolme vuotta sitten mulle tuli ensimmäinen vitivalkoinen kulmakarva. Siis täysin albiino ja väritön valkoinen missä ei melaniinia yhtään. Nyt niitä saattaa olla jopa neljä yhdessä kulmassa. Värjään kulmia itse ja jostain syystä ruskea väri ei edes tartu näihin valkoisiin karvoihin.
Eihän tämä nyt voi olla normaalia??
Olen alle 40v ja mulla on vitivalkoisia kulmakarvoja. Nyt huomasin että myös ripset lähtenyt vaalemaan aika paljon.
Voiko kyseessä olla joku puutostila?
Osaako joku auttaa?
Ferritiini, b-12, ja d on kunnossa.
Kommentit (53)
Vierailija kirjoitti:
Pihalla? Mun lisäksi tätä asiaa on ihmetellyt aika moni kuten läheiset, kampaaja, kosmetologi ja viimeisimpänä ihan vieras ihminen. Jos tämä on täysin normaalia alle 40-vuotiaalle niin miksi se herättää ihmetystä myös muissa ihmisissä? Tai ammattilaisissa? Kosmetologi sanoi ettei ole koskaan nähnyt että minun ikäisellä naisella on vitivalkoisia kulmakarvoja ja käski käydä verikokeissa. Ap
Älä liiku noin pällien ihmisten seurassa. Ainakin kampaajan ja kosmetologin voi vaihtaa henkilöön, joka ei järkyty valkoisesta karvasta.
Onhan se kauheaa tajuta, että itsekin!! ikääntyy, eivät vain ne muut, jo vanhoina syntyneet.
Voi apua :D mulle tuli ekat valkoiset kulmakarvat joskus 25-vuotiaana, mutta niiden määrä ei ole kyllä lisääntynyt vielä tässä viiden vuoden aikana. Minulle tuli myös (iik) sellaiset vaihdevuosiviikset heti kun täytin 18-vuotta ja juoksin verikokeissa paniikissa että nyt on vähintään PCOS ja munasarjat delaa. Mitään ei löytynyt, verikokeet normaalit, olen vain karvainen nainen. Nykyään naurattaa miten stressain vaikka jotain per...sekarvoja juuri ja juuri parikymppisenä.
Nyt Turkkiin hakemaan kulmakarvasiirteet n. 3500€
turkkilaiset kulmat
https://www.iltalehti.fi/kauneus/a/8e636c89-f851-4ab7-a2aa-484221407d5a
Mä olen aikaisin harmaantunut (30+) ja nyt kulmakarvoistakin puskee yksittäisiä valkoisia jouhia jotka nypin pois, siitä huolimatta että kulmiin tulee sitten aukkoja. Enpä oo ajatellut että se olis puutostilan merkki. Vain huonoa tuuria. N47
Kyllä tämä vitiligoa ehdottanut ihminen taisi olla oikeassa. Tässä on nyt selvinnyt että äidillä oli valkoisia läiskiä ja minun pigmenttimuutokseksi luulemani suuri läiskä taitaakin olla vitiligoa.
Ap
Av-mammat väittää että on normaalia ikääntymistä kun yhtäkkiä ripsistäkin lähtee väri. Hohhoijaa :D
Äitisi on aina värjännyt hiuksiaan ja kulmiaan, joten et edes tiedä, mitkä ovat hänen luonnolliset värinsä. Samasta syystä et tiedä, minkä ikäisenä äitisi on alkanut harmaantumaan.
Ehkä isäsikin on nuorempana värjännyt, niin et tiennyt hänen harmaantumisestaan mitään.
Vierailija kirjoitti:
Pihalla? Mun lisäksi tätä asiaa on ihmetellyt aika moni kuten läheiset, kampaaja, kosmetologi ja viimeisimpänä ihan vieras ihminen. Jos tämä on täysin normaalia alle 40-vuotiaalle niin miksi se herättää ihmetystä myös muissa ihmisissä? Tai ammattilaisissa? Kosmetologi sanoi ettei ole koskaan nähnyt että minun ikäisellä naisella on vitivalkoisia kulmakarvoja ja käski käydä verikokeissa. Ap
Veikkaan, että tämän kosmetologin asiakkaat nyppivät ne yksittäiset valkoiset kulmakarvat pois ennen kuin menevät kosmetologille.
Vierailija kirjoitti:
Äitisi on aina värjännyt hiuksiaan ja kulmiaan, joten et edes tiedä, mitkä ovat hänen luonnolliset värinsä. Samasta syystä et tiedä, minkä ikäisenä äitisi on alkanut harmaantumaan.
Ehkä isäsikin on nuorempana värjännyt, niin et tiennyt hänen harmaantumisestaan mitään.
Eiköhän ap tiedä onko hänen vanhempansa oikeasti tummia vai ei...
Voi olla joku puutostilakin tai ihan vain voimakas tai pitkään jatkunut stressi. Mulla alkoi jossain vaiheessa tulla ensin yksittäisiä harmaita hiuksia ja sitten myös satunnaisia valkoisia kulmakarvoja.
Nyt vuosia myöhemmin niitä harmaita hiuksia ei ole kuin muutama ja kulmakarvat on yhtä tummat kuin ennenkin. Kulmat on kyllä harventuneet ja ripsillekin on käynyt kato. Ulkopuolinen ei sitä huomaa, kun molempia on ennen ollut paljon. Samoin hiukset on ohentuneet ja ennen vahvat kynnet hapertuneet. Jospa nekin vielä korjaantuisivat, kun saa elämän kuntoon.
Vierailija kirjoitti:
Aivan taatusti tiedän minkä värisiä vanhempani (ja heidän vanhemmat) ovat olleet. Kumpikaan vanhemmista ei värjännyt hiuksia, tummista isovanhemmista puhumattakaan. Ap
Olet muuttumassa albiinoksi.