Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä lapsille, jotka ovat väkivaltaisia alakoulun luokalla?

Vierailija
08.02.2026 |

Eikö sitä saada loppumaan 

Kommentit (51)

Vierailija
41/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoitetaan tunteita ja sanotaan uhreille, että pyydä anteeksi, koska olemuksesi ärsytti.

Vierailija
42/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koulu on aika keinoton noissa tilanteissa, valitettavasti. Oikeus käydä koulua ja plaa plaa plaa. 

Mikä avuksi?

On olemassa psykiatrinen sairaalakoulu. Lapsille ja nuorille, joilla on hoitoa vaativia psykiatrisia ongelmia.

Sairaalakoulun opettajat toimivat tiiviissä yhteistyössä oppilaan oman koulun, huoltajien ja hoitavan tahon kanssa.

Vaikka sairaalakoulu periaatteessa on olemassa, niin harva sinne pääsee. Pitää olla hakannut monia oppilaita pidemmän aikaa ennen kuìn ne ovet aukeavat.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä olen ainakin ohjeistanut lapseni niin että tinttaavat turpaan tarpeen vaatiessa. Ja open on turha tulla sössöttämään. Turpaan sais niitäkin vedellä!

Vierailija
44/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapa ne pojat

Kukaan ei jää kaipaamaan, pelkkiä mulkullisia

Vierailija
45/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kasvatus. Teidän omat muka aivan ihanat mukulat nauttii siitä, että provosoivat esim autistisia lapsia aggressiivikseksi ja sitten heti juoksevat opettajille hokemaan kuinka toi teki sitä ja tota. Monet yllyttää/ärsyttää tahallaan ja sitten uhriudutaan. Nähty liian monta kertaa.

T. Alakoulun erkkaope

Hyvä, että tunnistat uhriutumisen. Moni ei sitä tunnista. Uhriutuminen on kiusaamista ja sille pitää saada loppu.

Mutta ei provosoiminen ja uhriutuminen ole ihanien, tervepäisten lasþen touhua. Kyllä sekin kertoo ongelmista kotona.

Vierailija
46/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin täysin neuvoton mun väkivaltaisten oppilaiden kanssa. Ainoa sallittu keino on keskustella oppilaiden kanssa ja lähettää kotiin viesti tapahtuneesta. Väkivaltaisen oppilaan huoltajat eivät yleensä edes vastaa. Mun oppilaat ovat ekaluokkalaisia. 

T. Ope

Jälki-istunto on aivan laillinen keino.

Juuri näin. Meidän koulussa väkivaltaan on nollatoleranssi, joten siitä tulee heti jälki-istunto, eikä sitä saa selittelemällä pois.

Vierailija
47/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin täysin neuvoton mun väkivaltaisten oppilaiden kanssa. Ainoa sallittu keino on keskustella oppilaiden kanssa ja lähettää kotiin viesti tapahtuneesta. Väkivaltaisen oppilaan huoltajat eivät yleensä edes vastaa. Mun oppilaat ovat ekaluokkalaisia. 

T. Ope

Meidän koulussa ei alakoulun oppilaille anneta jälki-istuntoa. Ainoa poikkeus on lumipallojen heittely. 

Jokaisesta väkivaltaisesta kohtaamisesta teen ilmoituksen rehtorille. Osa oppilaista lyö myös aikuisia. Mä olen ollut useasti verinaarmuilla oppilaan raavittua mua. Haluaisin pois opetusalalta 😅

T. Se ekaluokan ope

Teillä on huonosti johdettu koulu. Vaihda parempaan kouluun.

Vierailija
48/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Remmiä. 
Yläkoulussa oleville kiusaajille voikin tilata Virosta ammattimiehen. Ekalla kerralla varoitetaan, että seuraavalla kerralla katkeaa käsi ja jos asiaan on tarvis palata niin sitten luonnollisesti lunastetaan lupaus. Veikkaan, että halu kiusaamiseen vähenee merkittävästi.

Vierailija
49/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Meidän koulussa ei alakoulun oppilaille anneta jälki-istuntoa. Ainoa poikkeus on lumipallojen heittely. 

Jokaisesta väkivaltaisesta kohtaamisesta teen ilmoituksen rehtorille. Osa oppilaista lyö myös aikuisia. Mä olen ollut useasti verinaarmuilla oppilaan raavittua mua. Haluaisin pois opetusalalta 😅

T. Se ekaluokan ope

Jälki-istunnot käyttöön.

Ja lain mukaan koulun pitäisi tehdä viranomaisen velvollisuudella lastensuojeluilmoitus.

Miksi teillä ei noudateta lakia?

Vierailija
50/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jälki-istuntoa

Ylimääräiset tehtävät ko aineessa, missä on häiriköinyt

Käytännön aputöitä koulussa

Vierailija
51/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoitetaan tunteita ja sanotaan uhreille, että pyydä anteeksi, koska olemuksesi ärsytti.

Vo.i hlvt.

Sanoitetaan karjahtaen "turpa kiinni".

Oikeesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yksi