Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tehdä lapsille, jotka ovat väkivaltaisia alakoulun luokalla?

Vierailija
08.02.2026 |

Eikö sitä saada loppumaan 

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sosiaalityöntekijänä olen huomannut, että näiden väkivaltaisten lasten takana on yleensä mielenterveysongelmainen vanhempi. Kotona ei ole rutiineja, sääntöjä, vanhempaan ei oikein saa yhteyttä, koska vanhempi on jossain siellä omassa sairaudessaan. Vaikea paikka. Lapsi hyötyisi sijaishuollosta, mutta aina eivät kriteerit täyty ja toisinaan se vanhempi sabotoi sijaishuollon niin totaalisesti ettei siitä ole avuksi. 

Vierailija
22/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viedä ne järveen?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika vahvasti sitä mieltä, että piiska takaisin kasvatusvalikoimaan. Eivät lapset ole muuttuneet yhtään sen paremmiksi ja onnellisemmiksi sen jälkeen kun se kiellettiin. Erityisesti koulussa pitäisi olla oikeus tähän. Institutionaalinen piiskaus. Myös aikuisille rikollisille ehdonalaisen lisäksi.

Tuota aina vastustetaan sillä argumentilla, että sitten opettajat "pieksäisivät" oppilaat. Mutta eivät pieksä jos esimerkiksi määriteltäisiin sallittu iskujen määrä koulun säännöissä, vaadittaisiin että piiskauksen antaa joku muu kuin se joka rangaistuksen on määrännyt ja että piiskausta suorittaessa pitää olla todistaja läsnä. Eli sanalla sanoen pidettäisiin homma kontrollissa ja asiallisena.

Vierailija
24/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesopettaja pitää huolta ettei pojilla eskaloidu. Myös kotiin ohjeet.

Vierailija
25/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nautiskellaan nyt tästä jälkikristillisestä uusliberalistisesta ajasta😍😍😍😍🥰🥰🥰😘😘😘

Vierailija
26/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanhemmillako tässä ei ole mitään vastuuta, kun vaan mieitiään koulun munattomuutta. 

Sitä ei tule ikinä tapahtumaan että kaikki vanhemmat ottaisivat ja osaisivat ottaa vastuuta. Siksi keinojen on löydyttävä koululta itseltään.

Vierailija
27/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko jo kokeillut turvaruokaa?

Vierailija
28/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosiaalityöntekijänä olen huomannut, että näiden väkivaltaisten lasten takana on yleensä mielenterveysongelmainen vanhempi. Kotona ei ole rutiineja, sääntöjä, vanhempaan ei oikein saa yhteyttä, koska vanhempi on jossain siellä omassa sairaudessaan. Vaikea paikka. Lapsi hyötyisi sijaishuollosta, mutta aina eivät kriteerit täyty ja toisinaan se vanhempi sabotoi sijaishuollon niin totaalisesti ettei siitä ole avuksi. 

Ei siihen tarvita edes mitään mt ongelmia kun moni vanhempi ei ole läsnä lapsilleen somen takia.

Vierailija
29/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aika vahvasti sitä mieltä, että piiska takaisin kasvatusvalikoimaan. Eivät lapset ole muuttuneet yhtään sen paremmiksi ja onnellisemmiksi sen jälkeen kun se kiellettiin. Erityisesti koulussa pitäisi olla oikeus tähän. Institutionaalinen piiskaus. Myös aikuisille rikollisille ehdonalaisen lisäksi.

Ilmeisesti itsekin olet saanut joskus sairailta vanhemmiltasi selkään, kun tämmöistä ehdottelee. Henkisesti terve ihminen ei lyö, eikä ole koskaan historiassa lyönytkään lasta missään tilanteessa. Ja tämä on fakta

Vierailija
30/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kasvatus. Teidän omat muka aivan ihanat mukulat nauttii siitä, että provosoivat esim autistisia lapsia aggressiivikseksi ja sitten heti juoksevat opettajille hokemaan kuinka toi teki sitä ja tota. Monet yllyttää/ärsyttää tahallaan ja sitten uhriudutaan. Nähty liian monta kertaa.

T. Alakoulun erkkaope

Vierailija
31/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ainakin täysin neuvoton mun väkivaltaisten oppilaiden kanssa. Ainoa sallittu keino on keskustella oppilaiden kanssa ja lähettää kotiin viesti tapahtuneesta. Väkivaltaisen oppilaan huoltajat eivät yleensä edes vastaa. Mun oppilaat ovat ekaluokkalaisia. 

T. Ope

Vierailija
32/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turpaan saatana

Vierailija
33/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen ainakin täysin neuvoton mun väkivaltaisten oppilaiden kanssa. Ainoa sallittu keino on keskustella oppilaiden kanssa ja lähettää kotiin viesti tapahtuneesta. Väkivaltaisen oppilaan huoltajat eivät yleensä edes vastaa. Mun oppilaat ovat ekaluokkalaisia. 

T. Ope

Jälki-istunto on aivan laillinen keino.

Vierailija
34/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Hassu juttu, että meidän lasten koulussa pienestäkin väkivallasta tulee heti jälki-istuntoa ja oppilashuoltoa ja sitten erotus. 

Kannattaisi varmaan keskustella rehtorin kanssa, jos olet noin avuton. 

Mikä motiivi telllä yliksen pojilla on satuilla, että koulut aivan kurittomia? Ettei vaan haisisi rasismi tässäkin ketjussa. 

Vierailija
35/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Meidän koulussa ei alakoulun oppilaille anneta jälki-istuntoa. Ainoa poikkeus on lumipallojen heittely. 

Jokaisesta väkivaltaisesta kohtaamisesta teen ilmoituksen rehtorille. Osa oppilaista lyö myös aikuisia. Mä olen ollut useasti verinaarmuilla oppilaan raavittua mua. Haluaisin pois opetusalalta 😅

T. Se ekaluokan ope

Vierailija
36/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kännykkä ja pleikka minimiin. Siitä aloitetaan.

T:lasun täti

Vierailija
37/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etenkään poikalapset ei tottele äitejään, niin miksi he tottelisivat naisopettajiakaan?

Vierailija
38/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

T. Ope

Meidän koulussa ei alakoulun oppilaille anneta jälki-istuntoa. Ainoa poikkeus on lumipallojen heittely. 

Jokaisesta väkivaltaisesta kohtaamisesta teen ilmoituksen rehtorille. Osa oppilaista lyö myös aikuisia. Mä olen ollut useasti verinaarmuilla oppilaan raavittua mua. Haluaisin pois opetusalalta 😅

T. Se ekaluokan ope

Mitä tapahtuu jos annat jälki-istuntoa lyömisestä? Irtisanotaanko sinut virasta vai tuleeko opettajainhuoneessa jäinen ilmapiiri aina kun astut sinne? Oletettavasti muut opettajat ovat hyvin kielteisiä kaikenlaista kurinpitoa kohtaan?

Vierailija
39/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikille piiskaa huutaville: Omalla kohdallani auttoi vain aika. Olin muutoin taitava kympin tyytö, mutta löin, koska kotona käytettiin väkivaltaa ja uhattiin väkivallalla tottelemaan. Luulin, että voin totta kai vuorostani saada muut lapset sillä toimimaan pääni mukaan, koska se toimi minuun. Lapsen aivoille ei toimi opettaa yhtä aikaa "konfliktien ratkaiseminen toista satuttamalla on väärin" ja sitten kuitenkin käyttäytyä niin, että sinua itseäsi saa satuttaa.

Kasvoin, ymmärsin, että minulla on surkeat vanhemmat, en ole satuttanut ketään alakoulun ensimmäisten luokkien jälkeen.

Vierailija
40/51 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikille piiskaa huutaville: Omalla kohdallani auttoi vain aika. Olin muutoin taitava kympin tyytö, mutta löin, koska kotona käytettiin väkivaltaa ja uhattiin väkivallalla tottelemaan. Luulin, että voin totta kai vuorostani saada muut lapset sillä toimimaan pääni mukaan, koska se toimi minuun. Lapsen aivoille ei toimi opettaa yhtä aikaa "konfliktien ratkaiseminen toista satuttamalla on väärin" ja sitten kuitenkin käyttäytyä niin, että sinua itseäsi saa satuttaa.

Kasvoin, ymmärsin, että minulla on surkeat vanhemmat, en ole satuttanut ketään alakoulun ensimmäisten luokkien jälkeen.

Samalla perusteella on väärin sakottaa varastamisen johdosta, kun siinähän valtio vain osoittaa kansalaiselle, että toisilta on ok ottaa omaisuutta väkisin.

Siis jos oletetaan, että kärsitty rangaistus todella opettaa ihmiselle, että kenelle vaan voi tehdä niin jos siltä tuntuu.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme viisi