Vtuttaa maksaa 3000€ palkasta 17% veroja!
Kommentit (73)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei olisi veroja, niin 3000€ palkka olisi 2500€ ja siitä maksettaisiin kaikki terveydenhuolto ja koulutus yms täydellä hinnalla.
Synnytys tai umpilisäkkeen poisto 10000-25000 euroa. Syöpähoidot 200000.
Mun sairausvakuutus maksaa 80e/kk, omavastuu 200e.
Voisin hyvin maksaa itse jos saan 500e enemmän käteen per kk.
Mulle ei myönnetä sairausvakuutusta. Eikä lapselleni joka syntyi keskosena.
Haista sinä vttu ja muuta joko USA:an tai ryssylään unelmiesi maahan.
Vierailija kirjoitti:
Minä maksan 20% työmarkkinatuesta
Sinä et maksa v-ttu yhtään mitään! Sinulle annetaan valtiolta XXX euroa ja näön vuoksi pidätetään siitä 20%. Tuet olisi sama maksaa verottomana, kun samaa rahaa vellotaan vain edestakaisin. Tyhjästä kaivosta toiseen...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsyttää tåmä typerä verojankutus päivittäin. Miksi äänestätte oikeistoa, joka laittaa pieni- ja keskituloiset maksumiehiksi ja päästää rikkaat vähällä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Oikeistoa äänestetään koska se tahtoo laskea verotusta jotta yhteiskunta rupeaa rullaamaan. Ja saa siinä sivussa toki tienatakin.
Miten on nyt mennyt noilla opeilla?
Rikkain 2% sai kymppitonnien veronkevennykset. Muiden verotus kiristyi.
Rullaako? Onko 300000 työtöntä ja ysärin kaltainen konkurssienkka loistava saavutus?
Tuohan meni juuri niin kuin pitäisikin. Tässä on kaksi oleellista pointtia.
1) Rikkaiden 75% veroastetta kun lasketaan 2% niin talouteen siirtyy lisää euroja. Talous kasvaa.
2) Yhtenäistetään verotusta tasaverotukseksi, jolloin työnteon lisääminen valuu suoraan työntekijälle
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Väsyttää tåmä typerä verojankutus päivittäin. Miksi äänestätte oikeistoa, joka laittaa pieni- ja keskituloiset maksumiehiksi ja päästää rikkaat vähällä. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis.
Oikeistoa äänestetään koska se tahtoo laskea verotusta jotta yhteiskunta rupeaa rullaamaan. Ja saa siinä sivussa toki tienatakin.
Miten on nyt mennyt noilla opeilla?
Rikkain 2% sai kymppitonnien veronkevennykset. Muiden verotus kiristyi.
Rullaako? Onko 300000 työtöntä ja ysärin kaltainen konkurssienkka loistava saavutus?
Onko sun logiikka se että rikkaimpien lisäverotus on aina oikein? Ilman mitään rajaa? Vai mikä on raja sun mielestä missä ei ole enää kohtuullista? Koska jos heidän lisäverotus on oikein niin koskaan ei ylitetä rajaa missä voisi sanoa että veronkevennys olikin aiheellista rikkaimmille.
Vierailija kirjoitti:
Sitten kun ylität tason jossa joka palkankorotuksesta päätyy muiden taskuun 2/3, tiedät ettei kandee enää revitellä isosti, palkkio vs vaiva/vastuu ei enää kohtaa.
Jos ihminen on oikeasti isotuloinen, korvien välissä liikkuu sen verran, että tietää, että tuollaiset tarinat 2/3 rahan menemisestä korotuksesta muiden taskuihin ovat täyttä sontaa. Johtopäätös on siis, että sinä olet valehteleva läjä höyryävää sontaa.
Eniten vi tuttaa se, että maksan 32% veroja ja tuntuu etten silti saa oikein mitään mitä perheelleni tarvitsisin.
Lapsillani ei ole kunnollista päivähoitoa. Hoitajat vaihtunut kaiken aikaa, päiväkoti on levoton ja lapset eivät viihdy. Milloin on purtu, lyöty tai tönitty. Maksan kalleimman hintaluokan maksun, jotta kelalapset saavat tämänkin ilmaiseksi.
Esikoisella ei ole kunnon kirjoja. Yhteiskuntaopin kirjaa juuri katsottiin koetta varten, useampi sivu puuttuu, sai ne kopioituina opettajalta. Kannet puuttuvat puoliksi ja jäljellä olleista laskettiin että on seitsemäs käyttäjä.
Hammashoitoon ei pääse, gynekologille ei pääse, telkkariin ei pääse, päivystykseen ei onneksi olla jouduttu edes yrittämään.
Tiet on huonossa kunnossa, syksyllä ajettiin johonkin routamonttuun ja hajosi öljypohja.
Lapsella hampaat yksi risti kaksi, mutta oikojalle ei pääse, ei riittävän kierot ja vain pahimmat hoidetaan. Itse pitää sekin maksaa.
Mihin hit toon ne kaikki rahat menee??! Alkaa raivostuttaa toden teolla tämä ainaisen maksajan rooli. Ei ainakaan kohenna suvaitsevaisuutta elätt ejä kohtaan.
On muoti-ilmiö huudella "tax the rich". Mutta kertokaas vasemmistolaiset. Miten paljon? 100 %, 90 %, 80 %, 60 %? Mikä olisi sopiva vero rikkaille? Ja pitäisikö laskea heidän veroja jos se ylitetään?
Vierailija kirjoitti:
On muoti-ilmiö huudella "tax the rich". Mutta kertokaas vasemmistolaiset. Miten paljon? 100 %, 90 %, 80 %, 60 %? Mikä olisi sopiva vero rikkaille? Ja pitäisikö laskea heidän veroja jos se ylitetään?
Kylmä totuus on, että he eivät tiedä. He eivät ole koskaan miettineet. Täytyy ymmärtää että se on pelkkä tunnetila. He eivät ole ajatelleet ollenkaan käytönnön asioita. Heillä on vain tunne, että jokin on epäreilua ja se ajaa huutamaan että rikkaita pitää verotta enemmän. Heti kun kysyt mikä on sopiva prosentti, haluat tietää enemmän kuin miltä heistä tuntuu, eikä heillä ole vastauksia.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä olisi kivempi asua banaanivaltiossa?
Kyllä tämä on vapaa maa muuttaa pois.
Suomihan on banaanivaltio. Ulkolaisessa omistuksessa.
Mun mielestä alle 50 000€ vuodessa tienaavan vero% saisi olla max. 5%.
Vierailija kirjoitti:
Eniten vi tuttaa se, että maksan 32% veroja ja tuntuu etten silti saa oikein mitään mitä perheelleni tarvitsisin.
Lapsillani ei ole kunnollista päivähoitoa. Hoitajat vaihtunut kaiken aikaa, päiväkoti on levoton ja lapset eivät viihdy. Milloin on purtu, lyöty tai tönitty. Maksan kalleimman hintaluokan maksun, jotta kelalapset saavat tämänkin ilmaiseksi.
Esikoisella ei ole kunnon kirjoja. Yhteiskuntaopin kirjaa juuri katsottiin koetta varten, useampi sivu puuttuu, sai ne kopioituina opettajalta. Kannet puuttuvat puoliksi ja jäljellä olleista laskettiin että on seitsemäs käyttäjä.
Hammashoitoon ei pääse, gynekologille ei pääse, telkkariin ei pääse, päivystykseen ei onneksi olla jouduttu edes yrittämään.
Tiet on huonossa kunnossa, syksyllä ajettiin johonkin routamonttuun ja hajosi öljypohja.
Lapsella hampaat yksi risti kaksi, mutta oikojalle ei pääse, ei riittävän kierot ja vain pahimmat hoidetaan. Itse
Sama juttu. Maksan valtavat määrät veroja, mutta en saa niistä paljon. En saa mitään asumistukea, enkä muutakaan tukea. En käy terveyskeskuksissa. Maksan joka kuukausi paljon veroja jotta köyhät saavat tukensa, lapset koulunsa (omia ei ole). Maksan muiden elämää ja kuuntelen näitä juttuja että mun pitäisi kuulemma maksaa vielä enemmän veroja muiden hyväksi. Jaa, en halua. Olen jo maksanut kauan siten sen mitä yhteiskunta on minuun käyttänyt. Alan vähitellen olla sitä mieltä että riittää jo hyväksikäyttö.
Mulla osa-aikatyö niin en pysty tarkkaan laskemaan koko vuoden tuloja kun en tiedä paljonko saan. Luulen kuitenkin että nykyinen 21 000€ tulee ylittämään. Veroprosentti on nyt vain 4.
Asiaa tutkin ja tulin siihen käsitykseen että voin hyvin pitää tuon tulorajan ja prosentin siihen asti kun näyttää siltä että ylittyy ja just ennen sitä nostaa tulorajaa ja prosenttia vaikka kuukautta ennen ja siten vältyn mätkyiltä ja loppuvuoden lisäveroilta. Joku korjatkoon jos olen väärässä.