Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ongelmia on siinä jos väkivaltaisen teon jälkeen jää suhteeseen ja sanoo "tuo oli sitten viimeinen kerta, seuraavasta lähden"?

Vierailija
08.02.2026 |

?

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saa lainattua Ap:n viimeistä kommentia, menee automaattisesti sensuuriin. Mutta en tarkoittanutkaan väittää, että ongelma olisit vain sinä. V*kivallan käsitteen kokema inflaatio on paljon laajempi yhteiskunnallinen ongelma, josta voi olla pitkässä juoksussa paljon enemmän haittaa kuin hyötyä. Se onkin yksittäisen ihmisen mielipidettä huolestuttavampaa, että tuollainen puolivirallinen taho on päätynyt näin väljään ja fiilispohjaiseen v*kivallan määritelmään.

Niin en nyt tiedä määriteltiinkö siksi väkivallaksi kun kirjoitin "tilanne pelotti" 

Mutta kun pelotti niin haluaisin kysyä sinulta niin päin, että pitäisikö odottaa seuraavaa ja opetella olemaan pelkäämättä? Kasvattaa lapsia ympäristössä jossa isä saattaa suutuspäissään alkaa rätkiä paksulla johdolla yms lattiaan?

Ap

Aina on oikeus erota ja subjektiivinen pelon tunne on siihen varsin pätevä syy, riippumatta siitä onko se toinen väkivaltainen ja paha vai ei.

Vierailija
82/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Henki pysyy, ainakin toivottavasti, kun lähtee asoissa.

Vain täysin sekaisin oleva mies lyö naista.

Tässä on kuitenkin vaan heitelty tavaroita, eikä ilmeisesti edes kohti.

Uhkailusta usein alkaa väkivalta.

Missä tässä on uhkailtu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelma siinä on, että sitten tulee se toinen kerta. Ei väkivaltaista ihmistä uhkailemalla muuteta.

Kyllä palstatädit tietää 🤦🤦🤦

Vierailija
84/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vedetään sua ensin turpaan ja kysytään sen jälkeen, ollaanko vielä kaverit.

Vierailija
85/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lukenut ketjua, kommentoin suoraan. Itse uhkailin noin monet kerrat, ja siis jäin, vaikka väkivalta toistui vuodesta toiseen. Hyvin harvoin, mutta kuitenkin. 

Sitten yhden kerran jälkeen kun olin ihan mustelmillakin, sain tarpeekseni, menin lääkäriin ja poliisille.

Tuttu poliisi puhutti miehen melko tehokkaasti, ja väkivalta loppui siihen paikkaan.

Väkivallassa on aste-eroja, kuten väkivaltaisissa ihmisissäkin. Joillekin poliisin puhuttelu olisi ollut syy vaan pahempaan väkivaltaan, kostoon, mutta meillä väkivalta loppui siihen.

Jäin koska jotenkin tiesin, ettei hän ole sisimmältään sellainen. Takana pahoja traumoja. Eikä myös koskaan ollut ketään muuta kohtaan väkivaltainen, kuin minua.

Vierailija
86/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

050496 kirjoitti:

Siis olet nyt peloissasi kun mies heitti lattialle t-paidan ja latauspiuhan?!

Ei voi olla totta.

Ota yhteys turvakotiin niin nauravat sinut pihalle (ainakin nauravat selän takana.)

Jos joku järkyttää, niin varmaan järkyttyvät ihmiset jotka ovat kokeneet väkivaltaa = lyömistä, ja lukevat tän sinun riehumisfantasian. 

Jostain puseron tiputtamisesta on väkivalta yhtä kaukana kuin sika pohjantähdestä.

Muuten samaa mieltä, paitsi väkivalta ei usein ole lyömistä.

Voi olla toki, mutta usein se on esim. kuristamista, potkimista, seinään heittämistä, raajojen vääntämistä, pään hakkaamista lattiaan tai seinään..

AP sit ku em asiat tapahtuu, olet kohdannut väkivaltaa.

Nyt vielä et ole.

Vierailija
87/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tuo vaatteiden ja laturin paiskominen kaiketi väkivaltaa ole. Aggressiivista käytöstä toki ja voi pelottaa. Ja paheta. 

Itse asiassa sentyyppinen voidaan lukea viralliselta nimeltään symboliseksi väkivallaksi. Sitä olisi esim se, että lyö nyrkillä seinää pelottelutarkoituksessa, tai se että rikkoo tahallaan toisen tavaroita.

Vierailija
88/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu ei tuo vaatteiden ja laturin paiskominen kaiketi väkivaltaa ole. Aggressiivista käytöstä toki ja voi pelottaa. Ja paheta. 

Itse asiassa sentyyppinen voidaan lukea viralliselta nimeltään symboliseksi väkivallaksi. Sitä olisi esim se, että lyö nyrkillä seinää pelottelutarkoituksessa, tai se että rikkoo tahallaan toisen tavaroita.

Mies kaahaili kerran holtittomasti autolla, kerroin senkin naisten linjan chatissa ns merkiksi että tuollaista käytöstä on niin siitäkin sanoi että  väkivaltaa. Ap

Vierailija
89/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toi keskustelu pitäisi käydä jo parisuhteen alkuvaiheessa, ennen yhteenmuuttoa.

Nollatoleranssi väkivallalle ja lusikat jakoon ensimmäisestä lyönnistä.

"ongelma" siis kun kyse tavaroiden paiskomisesta lattiaan suutuspäissään ei lyönnistä.

Ap

Siitä on yllättävän lyhyt matka fyysiseen väkivaltaan.

Enpä usko. Olen joskus itsekin suutuspäissäni paiskonut vaatteita ja rikkimenemättömiä esineitä, mutta en koskaan toista ihmistä päinkään, enkä ikinä kävisi keneenkään ihmiseen käsiksi. Puran suuttumisen turvallisesti esineisiin, ihmisille en edes huuda, saati että ketään löisin.

Minulla on ko

Niin tuota tavaroiden lyömistä harrastaa kotonasi nuori, jolla on vihanhallinnan ongelmia! Hän ei olekaan sellaisena turvallinen puoliso kenellekään.

Vierailija
90/90 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mieheni soitti Miesten Lyömättömään Linjaan, koska löi nyrkkinsä vessan oven läpi (olin vessassa). Pelästyi siis tekoaan itse ja halusi heti apua ja soitti tuonne. 

Sanoivat sieltä, ettei tuota katsota vielä väkivallaksi, eivätkä he tällaisessa tilanteessa voi mitenkään auttaa. Palvelu on tarkoitettu väkivaltaisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi yksi