Köyhät perheet miten lapsenne viettää hiihtolomaa?
Täällä etelässä hiihtoloma alkaa viikon päästä.
Meidän perheellä ei ole varaa matkustaa ulkomaille ei edes varaa matkaan tallinnnaan laivalle.
Eikä myöskään varaa lähteä Suomessa lasketettelemaan hiihtokeskuksiin.
lapset joutuvat olemaan koko viikon loman kotona ja pitäisi heille keksiä jotain ilmaista ohjelmaa lomalle.
Miten teillä värävaraisissa perheissä vietetään hiihtolomaa?
Mitä tekemistä olette keksineet lapsille?
Kommentit (104)
Jos asut pääkaupunki seudulla, niin siellä on vaikka kuinka paljon maksutonta toimintaa kaupunkien nuorisopalveluiden järjestäminä. En viitsi etsiä sulle valmiiksi, googlaa ihan ite.
Lähtevät mummolaan niin minä saan tehdä sen viikon kahta työtä.
Kävelkää hangessa kesäkengissä . Piristää kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Me käydään Tallinnassa kun ymmärsin ostaa päivälippu kun oli black friday tarjoukset. Ja muuten lapset kyllä keksii itse tekemistä. Tyttö haluaa tuunata vaatteitaan kaverien kanssa ja poika haluaa pulkkailla ja pelata kamujen kanssa. Ei kaikki oo missään matkalla ainakaan koko aikaa
Hyvä sinä kuinka paljon sillon liput maksoivat?
Vierailija kirjoitti:
Jos asut pääkaupunki seudulla, niin siellä on vaikka kuinka paljon maksutonta toimintaa kaupunkien nuorisopalveluiden järjestäminä. En viitsi etsiä sulle valmiiksi, googlaa ihan ite.
Pitääpä etsiä. Kiitos vinkistä
Miksi tätä aloitusta on alapeutettu ?
Eikö teillä ole mummoloita tai serkkuperheitä, joiden luokse lähteä lomailemaan? Meillä ei ole varaa matkoihin tai laskettelukeskuksiin, mitä teinit eivät ehkä tiedäkään, koska ovat tottuneet siihen, että lomilla vieraillaan mummoloissa ja lähisukulaisilla. Mummo ja vaari vievät sitten kahvilaan, leffaan ja pulkkamäkeen. Meillä on auto jolla päästään matkaan, mutta ei kai onnibus-liputkaan mahdottoman kalliita ole. Toinen edullinen lomatekeminen on kavereiden kanssa yökyläily tai yhteinen kirppiskierros lähiseudun kirppareille.
Ei olla köyhiä, mutta viihdytään kotosalla. Prlaillaan lautapelejä, leivotaan, hiihdetään, luistellaan tms.
Vierailija kirjoitti:
Eikö teillä ole mummoloita tai serkkuperheitä, joiden luokse lähteä lomailemaan? Meillä ei ole varaa matkoihin tai laskettelukeskuksiin, mitä teinit eivät ehkä tiedäkään, koska ovat tottuneet siihen, että lomilla vieraillaan mummoloissa ja lähisukulaisilla. Mummo ja vaari vievät sitten kahvilaan, leffaan ja pulkkamäkeen. Meillä on auto jolla päästään matkaan, mutta ei kai onnibus-liputkaan mahdottoman kalliita ole. Toinen edullinen lomatekeminen on kavereiden kanssa yökyläily tai yhteinen kirppiskierros lähiseudun kirppareille.
lasten mummolat ovat 500km päässä.
Vrliput ovat liian kalliita.
Myös onnibus on kallis.
Vierailija kirjoitti:
Ei olla köyhiä, mutta viihdytään kotosalla. Prlaillaan lautapelejä, leivotaan, hiihdetään, luistellaan tms.
Minä viihdyn kotona. Me viihdymme kotona.
Ainakin kaupungeissa käsitys tavallisesta lomaviikosta on mennyt yli. Toisekseen en ymmärrä, miten vanhemmilla on niin paljon lomaa että voivat pitää samat lomat kuin opettajat.
Vierailija kirjoitti:
Osallistuvat isovanhemmat eivät todellakaan ole mikään itsestäänselvyys.
Kehitysvammainen lapsemme menee koulun lomahoitoon
Saan hengähtää hetken
Poika totes ettei halua mennä mihinkään vaan nukkua pitkään ja tehdä mitä ite tykkää. Sillä mennään.
Isovanhemmat hakee lapset ja me vietämme laatu aikaa
2 poikaani syö niin paljon ruokaa
Että minulla ei ole tuolla lomaviikolla
Varaa kunnon ruokaan koko perheelle
Mikä olisi hyvä täyttävä ruoka pojille ja edullinen?
Ei mitään kasvisruokaa
En tiedä köyhistä mutta meidän perheestä molemmat aikuiset on töissä, joten lapset viettää hiihtoloman keskenään kotona.
Meillä lapset leikkivät kavereiden kanssa. Käydään ulkona luistelemassa, hiihtämässä, pulkkamäessä.
Käydään kirjastossa ja luetaan kirjoja kotona.
Pelataan lautapelejä.
Tehdään ruokaa yhdessä ja leivotaan. Siivotaan kotona yhdessä, koska arkena siivous on lähinnä imurointia, niin lomalla tekdään tarkemmat siivoukset kun aikaa on (nyt olen itse lomalla lasten kanssa samaa aikaan).
Katsotaan netflixiä, ei pidetä tarkkaa ruutuaikaa lomalla.
Nukutaan pitkään ja valvotaan myöhään.
Vierailija kirjoitti:
2 poikaani syö niin paljon ruokaa
Että minulla ei ole tuolla lomaviikolla
Varaa kunnon ruokaan koko perheelle
Mikä olisi hyvä täyttävä ruoka pojille ja edullinen?
Ei mitään kasvisruokaa
Uunivuokaan jauhelihaa, pastaa, raastettua porkkanaa, tomaattimurskaa, ruokakermaa, ehkä juustoraastetta päälle.
Olisi kivaa, mutta ei ole varaa junalippuihin. Vr:llä oli kyllä tarjous ja siitä kiitos. En vaan pystynyt sitä käyttämään.
Fiksut sukulaiset tietty voisivat auttaa niissä matkakuluissa.