Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Gallup: Kolme suosikkikaupunkiasi, joissa olet käynyt

Vierailija
27.09.2008 |

Saa olla kotimaisia tai ulkomaalaisia.

Mun lista:

1. Istanbul

2. Dubai

3. Bangkok

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Salvador -- pelourinhon kaupunginosa, capoeira ja ah niin mielettömät maisemat ja fiilis

New York -- epätoden ja toden rajalla, filosofinen kokemus ja mitkä shoppailumahdollisuudet, mikä elämäntapa

Lissabon -- ilmasto, fado, kulttuuri, maisemat, karuus ja kauneus samassa paketissa :)

Vierailija
2/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Bubbling under: USA:n itärannikko kiinnostaa. Sinne voisin mennä uudelleen ja uudelleen. Eurooppa kuitenkin ykkönen. Islamilainen maailma kaikista epäkiinnostavin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo en oo paljoa matkustellut.

Vierailija
4/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohittavat mun listassa ainakin Pariisin, Lontoon, Berliinin, Venetsian, Tukholman, Köpiksen, Saarenmaan ym. Ehkä kyse olikin matkaseurasta!? ;)

Vierailija
5/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosikkejani ovat Pariisi, Lontoo ja - yllätys, yllätys - kotikaupunkini Helsinki.

Olen lähdössä kuukauden päästä New Yorkiin. Jee!

Vierailija
6/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Joensuu

3: Joensuu

Vierailija
7/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Tukholma

2) Oulu

3) Budabest

Vierailija
8/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Banjul

2. Lontoo

3. Tukholma

Vierailija
9/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Andorra (la vella) on mielenkiintoinen vuorien keskellä oleva pikkuruinen pääkaupunki.

Jouluinen Budapest ja Krakova joulumarkkinoineen olivat ihanan tunnelmallisia. Tsekin Brnossa on jäänyt voimakkaana kokemuksena mieleen vanhan munkkiluostarin hämyinen krypta erilaisine luuranko- ja pääkalloasetelmineen ja paikan tunnuslause "What you are we once were, what we are you will become. Tuollaista turistikohdetta (ei liene kovin mainostettu kuitenkaan) ei voisi kuvitella mitenkään esim. pohjoismaihin.

Pariisi ja Lontoo olivat vähän pettymyksiä, shoppailijoille toki taivaita, muuten ehkä liian suuria, että niihin oikein saisi tuntumaa.

Vierailija
10/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

2. Nurmes

3. Helsinki

Vierailija
11/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiedä paremmuusjärjestystä,

Tampere, Pietari, Kouvola (heh, totta)

Vierailija
12/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Lontoo

2. Barcelona

3. Milano

Vierailija
13/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta muutama kaupunki on sellainen, että on pakko päästä aina uudestaan Ei missään paremmuusjärjestyksessä:

Berliini

Zürich

New York

Kaupunkilomilla arvostan tunnelmaa, kulttuuritarjontaa, shoppailumahdollisuuksia jne

Vierailija
14/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

minusta se oli aivan ihana kaupunki. Ykkösenä varmaan Rooma, muita en osaa sijoittaa listalle. Roomasta olin aivan haltioitunut!

Riippuu paljon omista fiiliksista miten jonkun kaupungin kokee. Esim itse olin Pariisissa kun minulla oli jotenkin apaattinen elämäntilanne. Siitä kaupungista jäi kauhean ahdistavat muistot, eikä siellä tapahtunut mitään ihanaa. Toisaalta Pariisin lähellä oleva pikkukaupunki (jonka nimeä en edes muista :)) oli aivan ihana.

Samoin Lontoosta jäi aikoinaan jotenkin surkea fiilis. Olin siellä nuorena kun en osannut hyvin englantia, ja päällimäisenä jäi muistot siitä miten ei koskaan saanut sanottua asiaansa eikä tajunnut mitään :)

Vierailija
15/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Helsinki

2. New York

3. Tukholma

hyvinä seuraajina: Krakova, Firenze, Barcelona

Vierailija
16/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

1.Turku ,ei upeampaa kaupunkia olekkaan

2.Naantali,kuin ulkomailla olisi

3.öööhh... ei tule muita upeita mieleen...

Vierailija
17/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

TOP3:

1. Galway Irlannin ranikolla. Upeat maisemat, historiallisia nähtävyyksiä/ kohteita paljon, ystävällinen ilmapiiri. Olen kiinnostunut kelttiläisestä historiasta.

2. San Antonio, Texas. Mielenkiintoinen sekoitus amerikkalaista ja meksikolaistakin elämänmenoa. Texmex keittiö, Alamo ja Riverwalk.

3. Lontoo. Jos on kyllästynyt Lontooseen, on kyllästynyt elämään. Entinen "kotikaupunkini".

Vierailija
18/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä käydään ainakin kerran kesässä istumassa terassilla ja katsomassa kun purjeveneitä tulee ja menee, vanhassa kaupungissa on hauskoja pikkukauppoja.

Olen muutenkin enemmän pikkukaupunkien ystävä.

Lontoo oli ahdistava, asuin siellä aikanaan 4 kk. Hienot museot jne. mutta jotenkin ne kaikki "irtonaiset" ihmiset metro- ja rautatieasemilla sekä harmaat esikaupunkilähiöt tekivät kokemuksesta epämiellyttävän.

Monaco oli mielenkiintoinen kokemus, ranskalaisista pikkukaupungeista pidän myös, Pariisista en.

Vierailija
19/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Edinburgh: kaunis, rosoinen, hyvä kulttuurielämä

New York: se on vaan New York

Helsinki: tää on kesällä niin kiva paikka

Bubbling under: Firenze (ollaan käyty aika monta kertaa ja Italia ylipäätään on kiva, Singapore: siellä on kaikkea ja kyllä tietty Pariisi, Rooma, Lontoo, Tukholma...

Vierailija
20/29 |
27.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niin monia kivoja, mutta yritetään:

1. Praha on mun ylivoimainen suosikkini

2. Bangkok on omalla tavallaan kiehtova, vaikka mua kyllä ahdistaa se saastunut ilma

3. Berliini on aika makee, monipuolinen, rento, suuri ja yllättävä

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä