Gallup: Kolme suosikkikaupunkiasi, joissa olet käynyt
Saa olla kotimaisia tai ulkomaalaisia.
Mun lista:
1. Istanbul
2. Dubai
3. Bangkok
Kommentit (29)
Miami on toinen, joka vetää. Ei enää rannalle, vaan se tunnelma liikenteessä. Oikeastaan se on Orlandon jatke. Siellä kun on kaikenlaista, mutta silti Miami on mielessä must.
Kolmas suosikki on Rooma: näkemistä ja tunnelma - päivällä pitkällä lounaalla kadulla, illalla "kujilla".
No, voisin tähän kirjoittaa melkein kaupungin kuin kaupungin, jossa olen käynyt - jokaisesta on jäänyt jotain sydämeen.
1 Kyllä olen samaa mieltä jonkun edellisen kanssa: Lontoo- jos on kyllästynyt Lontooseen, on kyllästynyt elämään (myös entinen kotikaupunkini)
2 Sydney (kaupungin sykettä ja rantaeloa edullisin hinnoin)
3 Dublin...
1. Stockholm - minä ihan todella tykkään puhua ruotsia. Kesällä leppeä ilmasto ja ihmiset. Iso kaupunki, vaikkei jätti-huge, jossa riittää vieläkin samoiltavaa.
2. Trier - saksan kieli on myös hauskaa. Saksan vanhin kaupunki, jossa on luonnetta. Saa katsoa nähtävyyjksiä ja shoppailla. Ja käydä konditorioissa :))
3. Lontoo - täällä piisaa kaikkea. Ja siellä asuu kielikurssiemäntäni, jota pitäisi käydä katsomassa.
Rooma (paljon nähtävää, hyvä ruoka) ,
Amsterdam (kaupungin fiilis hyvä ja nuorekas)
Krakova (paljon nähtävää, erityisesti lähellä sijaitseva Auschwitz oli vaikuttava vaikka todella rankka paikka).
Paljon on tullut reissattua, tuonne haluan palata aina uudelleen. Uskomaton kaupunki.
Hampuri, Wien, Upsala (+ Pariisikin on ihan ok ->paikkoja, joissa voisin asua Suomen lisäksi)
1. Lontoo.. paljon nähtävää, historiaa ja kulttuuria.
2. Firenze, samoin paljon nähtävää, taidetta ja kauniit Toscanan maisemat ihan ovella.
3. Beirut. Ystävällinen, länsimainen kaupunki jossa on kuitenkin ropsaus itämaisuutta..
Pariisi, Wien, Funchal