Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkuraskauden hormoni-tuki

30.04.2007 |

Moi,

Jotkut täällä saa ilmeisesti jotain tuki-hormonihoitoa alkuraskauteen? Lugesteron? Miksi tai mihin tämä auttaa?

Minulla oli inssin jälkeen hormonitukena 2 * 2500 IU Pregnyl, mutta sen jälkeen ei muuta. Kun soitin plussa-testin tehtyäni klinikalle, hoitsu vastasi (kysellessäni jatkosta), että " inssipotilailta ei yleensä oteta mitään verikokeita tms, tervetuloa sitten alkuraskauden ultraan" .

Kinnostaa nuo hormonituet siksi, että minulla on ollut jo yksi alkuraskauden keskenmeno rv 9, ja aina tosi niukat kuukautiset, PCO-tyyppiset munasarjat, ja joka ultrassa on kommentoitu ohutta limakalvoa.

Nyt siis menossa rv 4+5, ja mietin, että pitäiskö nyt vaan " painaa päälle" tuon hormonitestien / mahdollisten tukihoitojen kanssa...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vastasin juuri ylläolevaan viestiketjuun joka koski ohutta limakalvoa ja siellä selitin enemmän taustaa. Itselläni on siis myös ollut ongelmia ohuen limakalvon kanssa ja koin myös alkuraskauden keskenmenon viikolla 9 viime kesänä. Tässä raskaudessa sain myös alkuraskauden tueksi kolme pregnyl pistosta, mutta heti plussatestin saatuani soitin lääkärilleni ja kysyin mahdollisuudesta saada jotain lisätukea raskauden jatkumiseksi, koska taustalla kummitteli tuo keskenmeno. Sain tueksi progesteronia jota sitten käytin viikolle 8-9 saakka. Lääkärin mukaan raskaus olisi todennäköisesti jatkutunut ongelmitta, muutenkin mutta antoi mielenrauhan vuoksi minulle lääkkeet koska totesi ettei niistä voi olla mitään haittaakaan.

Pyydä siis ihmeessä hormonitukea. Uskoisin että lääkärisi ne myös antaa tuon aikaisemman keskenmenon vuoksi. Itselläni ne ainakin rauhoittivat oloa, koska tiesin siten ainakin tehneen itse kaiken voitavani raskauden eteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän kaksi