Näitä ruokia hyvin harva tekee itse kotona: pizza, hernekeitto, pinaattikeitto, ranskalaiset perunat.
Kommentit (50)
Meillä on pitsapäivä yleensä sunnuntai. Tehdään silloin itse pitsat koko perheelle. Usein hyödynnän näihin myös esim. tomaattijauhelihakastikkeen jämät viikolta yms. vastaavia jämäruokia.
Hernekeittoa teen ehkä kerran kuussa. Aivan sairaan helppo tehdä, toki vie aikaa, mutta siinähän tuo puuhellalla porisee samalla kun talo lämpiää. Lisäksi voi pakastaa annoksina, niin ei tarvi kaikkea syödä kerralla.
Pinaattikeittoa teen tosi harvoin, nokkoskeittoa kerran, pari keväässä. Tosi helppo ruoka tämäkin, mutta myös pakasteversio kaupasta on ok.
Ranskiksia en ole tehnyt, erilaisia lohko/viipale yms. perunoita kyllä usein.
Miten niin? Meillä ainakin tehdään, vaikken ole mikään erityinen kodinhengetär. Ranskalaisten sijaan kyllä useammin rosmariiniperunoita. Itse tekemällä tulee vain niin paljon parempaa, ettei mitkään einekset houkuttele.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeittoa en ole tehny itte,mut jos jaksan niin kiinnostaa testata kesällä nokkoskeittoa. En ole maistanut ikinä, ehkä teen.Mut olen mä tässä jo 20 vuotta miettinyt, et haluttas tehdä itte voileipäkakku, enkä ole vielä saanut aikaseks. Sit haluttas tehdä itte juustoa. Ajatuksessa ollu jokunen vuosi. Silti kyllä teen paljon itte ja leivon,mut noi on ainaki tekemättä vielä ja suu napsuu ajatuksesta.
Nokkoskeitto on aivan samanmakuista kuin pinaattikeitto mutta taitaa olla hieman terveellisempää.
Ei välttämättä. Nokkoseen kertyy helposti nitraatteja.
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kyllä noita kaikkia aika useasti. Esim. pizzaa ei haeta tai tilata oikein koskaan, sillä se on kallista ja kun siitä maksaa reippaasti, harmittaa, että se on aina yleensä pettymys, teen itse parempaa.
Mikä pizzauuni sulla on?
Joka alkukesä teen (ei pinaatti- vaan) nokkoskeittoa itse poimituista nokkosista.
Myös muita mainittuja. Koska osaan ja haluan.
En kutsu kädettömiä inceleitä syömään.
N
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä teen kyllä noita kaikkia aika useasti. Esim. pizzaa ei haeta tai tilata oikein koskaan, sillä se on kallista ja kun siitä maksaa reippaasti, harmittaa, että se on aina yleensä pettymys, teen itse parempaa.
Mikä pizzauuni sulla on?
Ihan tavallisessa kaasu-uunissa teen.
Olen tehnyt noita kaikkia ihan viime aikoina. Hyvää ja halpaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeittoa en ole tehny itte,mut jos jaksan niin kiinnostaa testata kesällä nokkoskeittoa. En ole maistanut ikinä, ehkä teen.Mut olen mä tässä jo 20 vuotta miettinyt, et haluttas tehdä itte voileipäkakku, enkä ole vielä saanut aikaseks. Sit haluttas tehdä itte juustoa. Ajatuksessa ollu jokunen vuosi. Silti kyllä teen paljon itte ja leivon,mut noi on ainaki tekemättä vielä ja suu napsuu ajatuksesta.
Nokkoskeitto on aivan samanmakuista kuin pinaattikeitto mutta taitaa olla hieman terveellisempää.
Ei välttämättä. Nokkoseen kertyy helposti nitraatteja.
Niitä kertyy myös pinaattiin. Toki siinä olet oikeassa, että mistään tunkiolta ei nokkosta kannata kerätä ja kannattaa suosia nuoria kasveja. Myös kolmen päivän auringonpaiste ennen keruuta vähentää nitraattien määrää merkittävästi.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia noita oon tehnyt.
Oletko itse edes koskaan maistanut kunnon ranskalaisia?
Teen myös sushia ja laskiaspullia. Kerran kuussa on itse tehtyjen pizzojen päivä 7:lle aikuiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pizzauuni sulla on?
Miten ihmeessä saat sen 400 asteeseen?
Vierailija kirjoitti:
Teen noita kaikkia itse. Pizza on noista kaikista suuritöisin. Harvojen viikonloppujen herkkua sen takia. Ei jaksa puolta päivää köpistellä keittiössä pitsatehtaalla.
-Hernari valmistuu itekseen liedellä eikä tartte seisoskella vieressä, herneet likoaa itekseen vedessä yön yli, sitäkään ei tartte katsoa.
-Ranujen teko: kuoriminen ja pilkkominen. Uuni tekee loput.
-Pinaattikeitto on kaikista helpoin ja nopein, noin viisi minsaa ja soppa on valmista. Munia saa oottaa jos ei tajunnu laittaa niitä kiehuun ennen ku alkaa tekee keittoo. En tajuu miksi kukaan ostaa sitä valmista pakastesoppaa, se on kallista ja sulatus kestää ikuisuuden.
Muuten oiken hyvä, mutta ei ranuja tehdä uunissa vaan keittään (friteerataan) öljyssä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikä pizzauuni sulla on?
Miten ihmeessä saat sen 400 asteeseen?
Ei ole raaoiksi jääneet 300 asteessakaan.
Noihan on ihan tavallisia ja vielä helposti tehtäviä. Monet ruoat kyllä jää nykyisin tekemättä itseltä, kun ei jaksa pitkään näpertää, kuten kaalikääryleet.
Kaikkia joskus tehnyt, mutta pinaattikeitto ei ole mikään oikea ruoka. Vetistä vihreää litkua.
Pinaattikeittoa teen harvemmin mutta esim. hernekeittoakin jo tänä vuonna ainakin 3 ellei 4 kertaa tehnyt
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia joskus tehnyt, mutta pinaattikeitto ei ole mikään oikea ruoka. Vetistä vihreää litkua.
Ei pidä tehdä siitä vetistä. Voihan siitä tehdä vaikka miten paksua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza: yllättävän moni tekee, mutta vielä useampi ostaa pakasteena tai tilaa. Taikina + kohoaminen karsii intoa.
Hernekeitto: kotona tehtynä oikeasti harvinaista. Vaatii liotukset ja tuntien keiton torstaina valmis purkki voittaa 10 - 0.
Pinaattikeitto: tätä tehdään kotona ehkä vielä harvemmin kuin hernekeittoa. Pakasteversio on niin helppo, ettei jaksa.
Ranskalaiset perunat: lähes kaikki käyttää pakasteita. Alusta asti tekeminen (kuorinta, liotus, esikeitto, paisto) on ihan eri laji.
Purkkihernari on perselimaa...
Voiko yksinkertaisempaa ruokaa tehdä olla kuin hernari?
Pilko savukylki kuutioiksi ja laita kattilaan yön yli liotettujen herneiden ja ehkä sipulin kanssa, lisää vesi ja suola, anna hautua 6-8 tuntia. Ehkä välillä pikkuisen sekoittelua.
Miksi helvetissä keitellä koko päivä kun voi liottaa herneitä kylmässä vedessä yön yli ja sitten keittää parissa tunnissa ärtsoppaa :D Säästä sähköä, hidas mies.
Pinaattikeittoa en tee itse ja ranskalaiset on mummon pussista. Pizzaa sekä että, mutta hernesoppa on meillä aina itse tehtyä. 5l kattilallinen pari-kolme kertaa talven aikana puuliedellä haudutettuna. Syödään 2 päivää ja pari satsia pakasteeseen.
Teen noita kaikkia itse. Pizza on noista kaikista suuritöisin. Harvojen viikonloppujen herkkua sen takia. Ei jaksa puolta päivää köpistellä keittiössä pitsatehtaalla.
-Hernari valmistuu itekseen liedellä eikä tartte seisoskella vieressä, herneet likoaa itekseen vedessä yön yli, sitäkään ei tartte katsoa.
-Ranujen teko: kuoriminen ja pilkkominen. Uuni tekee loput.
-Pinaattikeitto on kaikista helpoin ja nopein, noin viisi minsaa ja soppa on valmista. Munia saa oottaa jos ei tajunnu laittaa niitä kiehuun ennen ku alkaa tekee keittoo. En tajuu miksi kukaan ostaa sitä valmista pakastesoppaa, se on kallista ja sulatus kestää ikuisuuden.