Näitä ruokia hyvin harva tekee itse kotona: pizza, hernekeitto, pinaattikeitto, ranskalaiset perunat.
Kommentit (71)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeittoa en ole tehny itte,mut jos jaksan niin kiinnostaa testata kesällä nokkoskeittoa. En ole maistanut ikinä, ehkä teen.Mut olen mä tässä jo 20 vuotta miettinyt, et haluttas tehdä itte voileipäkakku, enkä ole vielä saanut aikaseks. Sit haluttas tehdä itte juustoa. Ajatuksessa ollu jokunen vuosi. Silti kyllä teen paljon itte ja leivon,mut noi on ainaki tekemättä vielä ja suu napsuu ajatuksesta.
Nokkoskeitto on aivan samanmakuista kuin pinaattikeitto mutta taitaa olla hieman terveellisempää.
Nokkoskeitto ei ole lainkaan saman makuista kuin pinaattikeitto.
Noista hernekeitto on se, jonka teen aina itse. Purkkihernarin ostaminen loppui siihen, kun "lisäsivät" jotain kuoriaisia keiton sekaan. En kyllä ollut siihen mennessäkään ostanut kuin erittäin harvoin.
Pizzaa teen yleensä itse, harvoin tulee tilattua.
Ranskalaiset perunat ovat itse tehtynä oikeastaan ihan eri ruoka. Tehdään kyllä uunissa ja leikataan vähän samaan muotoon, mutta koska ei keitetä rasvassa, niin maku ei ole sama. Hyviä ne itse tehdyt silti ovat. Syödään paljon useammin itse tehtyjä kuin pakasteena ostettuja.
Pinaattikeitto on näistä ainoa, jota en tee itse ollenkaan. Varmaan osaisin, mutta satun pitämään pakasteena myytävästä Apetinan keitosta. Syödään pari kertaa vuodessa.
Teen usein pinaattikeittoa ja hernekeittoa. Parasta itse tehtynä ja helppoja. Ei ole vaivannäköä laittaa herneet likoamaan ja keittää niistä soppa seuraavana päivänä, kun eihän sitä tarvii edes vahtia. Pari kolme tuntia hellalla hiljaisella lämmöllä ja valmista on. Samalla kun soppa hautuu, voi tehdä kaikkea muuta.
Vierailija kirjoitti:
Teen usein pinaattikeittoa ja hernekeittoa. Parasta itse tehtynä ja helppoja. Ei ole vaivannäköä laittaa herneet likoamaan ja keittää niistä soppa seuraavana päivänä, kun eihän sitä tarvii edes vahtia. Pari kolme tuntia hellalla hiljaisella lämmöllä ja valmista on. Samalla kun soppa hautuu, voi tehdä kaikkea muuta.
Niin, ja pizzaa tai ranskalaisia en syö edes valmiina. Roskaruokaa
Ei kukaan edes syö hernekeittoa 2026! Ranskalaisia tai lohkoperunoita tehdään usein. Kuorin pussin perunoita, Pilkon, öljy, paprika, pippuri, suola.
Teen usein pizzan itse - parempaa, yleensä.
Hernekeitto on todella herkkua kotitekoisena, jos verrataan purkkikeittoon. Suosittelen. Vie vähän aikaa ja vaivaa, mutta teen ison satsin ja pakastan osan.
Pinaattikeittoa on voi syödä allergioiden takia.
En syö enkä tee ranskiksia, mutta teen loistavia lohkoperunoita! Jauhoiset perunat pestään hyvin, lohkotaan neljään osaan ja kiehautetaan n. 5 min. Levitetään pellille leivinpaperin päälle, sivellään päälle hyvää öljyä vähäsen ja kaikkia mausteita, joista pidämme. Pidetään uunissa n. 175 - 200 c kunnes ovat ruskeita, käännellään välillä. Samalla pellillä ja reseptillä voi tehdä uunijuurekset - tässä jo yksi ateria. Ja ainakin ranskiksia terveellisempi ja herkullisempi.
Vierailija kirjoitti:
Aromipesässä vois tehdä näppärästi yön aikana hernekeiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aromipesässä vois tehdä näppärästi yön aikana hernekeiton.
Kokeillut. Ei toimi. Ei riitä lämpö yön yli.
Pinaattikeitto on todella helppo tehdä.