Näitä ruokia hyvin harva tekee itse kotona: pizza, hernekeitto, pinaattikeitto, ranskalaiset perunat.
Kommentit (50)
Pizza on helppo. Teen taikinan jääkaappiin edellisenä päivänä. Kylmässä kohottaminen hoitaa homman.
Täh. Mä teen noista jokaista, osaa viikottain ja osaa n kerran kk. No joo, ehkä sitten noita tosiaan valitaan tavallisesti valmisversioins.
Vierailija kirjoitti:
Teen noita kaikkia itse. Pizza on noista kaikista suuritöisin. Harvojen viikonloppujen herkkua sen takia. Ei jaksa puolta päivää köpistellä keittiössä pitsatehtaalla.
-Hernari valmistuu itekseen liedellä eikä tartte seisoskella vieressä, herneet likoaa itekseen vedessä yön yli, sitäkään ei tartte katsoa.
-Ranujen teko: kuoriminen ja pilkkominen. Uuni tekee loput.
-Pinaattikeitto on kaikista helpoin ja nopein, noin viisi minsaa ja soppa on valmista. Munia saa oottaa jos ei tajunnu laittaa niitä kiehuun ennen ku alkaa tekee keittoo. En tajuu miksi kukaan ostaa sitä valmista pakastesoppaa, se on kallista ja sulatus kestää ikuisuuden.
Ei oikeita ranskalaisia tehdä uunissa, ne tehdään rasvakeittimessä. Uunissa tehdyt on lohkoperunoita, ei ranskalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pizza: yllättävän moni tekee, mutta vielä useampi ostaa pakasteena tai tilaa. Taikina + kohoaminen karsii intoa.
Hernekeitto: kotona tehtynä oikeasti harvinaista. Vaatii liotukset ja tuntien keiton torstaina valmis purkki voittaa 10 - 0.
Pinaattikeitto: tätä tehdään kotona ehkä vielä harvemmin kuin hernekeittoa. Pakasteversio on niin helppo, ettei jaksa.
Ranskalaiset perunat: lähes kaikki käyttää pakasteita. Alusta asti tekeminen (kuorinta, liotus, esikeitto, paisto) on ihan eri laji.
Hyvä tavaton. Pitääkö ranskalaiset perunat keittää ennen paistamista? En ole kuullutkaan siitä.
Tosi usein teen kaikkea noita itse kotona alusta asti paitsi ranskalaisia.
Ranskalaisia en ole tehnyt, mutta noita muita kyllä. Pinaattikeitto on ehkä helpoin, nopein ja halvin ruoka, jonka tiedän. Myös hernekeitto on todella helppo ja halpa, mutta siihen pitää varata aikaa.
Olen tehnyt pizzaa ja hernekeittoa. Itse tehty hernekeitto on parempaa kuin purkkihernari, pizzan tekeminen on aikaa vievää, jos meinaa tehdä oikeaoppisen lätyn.
En tykkää pinaattikeitosta ja pakasteranskalaiset riittää itselleni, niitäkin syön todella harvoin.
Meikäläinen keittää aina ison kattilallisen kalakeittoa pakasteseitistä. Niitä saa Lidlstä halvalla. Lisäksi perunoita, porkkanoita, parsakaalia, sipuli, herneitä tai pakastevihannespussi, vähän kermaa, oreganoa ja tilliä. Hyvää tulee. Osan pakastan ja osan vien naapurissa asuvalle ex-miehelle.
Leivinuunissa tulee todella hyvää pizzaa.