Näitä ruokia hyvin harva tekee itse kotona: pizza, hernekeitto, pinaattikeitto, ranskalaiset perunat.
Kommentit (71)
Pizza on helppo. Teen taikinan jääkaappiin edellisenä päivänä. Kylmässä kohottaminen hoitaa homman.
Täh. Mä teen noista jokaista, osaa viikottain ja osaa n kerran kk. No joo, ehkä sitten noita tosiaan valitaan tavallisesti valmisversioins.
Vierailija kirjoitti:
Teen noita kaikkia itse. Pizza on noista kaikista suuritöisin. Harvojen viikonloppujen herkkua sen takia. Ei jaksa puolta päivää köpistellä keittiössä pitsatehtaalla.
-Hernari valmistuu itekseen liedellä eikä tartte seisoskella vieressä, herneet likoaa itekseen vedessä yön yli, sitäkään ei tartte katsoa.
-Ranujen teko: kuoriminen ja pilkkominen. Uuni tekee loput.
-Pinaattikeitto on kaikista helpoin ja nopein, noin viisi minsaa ja soppa on valmista. Munia saa oottaa jos ei tajunnu laittaa niitä kiehuun ennen ku alkaa tekee keittoo. En tajuu miksi kukaan ostaa sitä valmista pakastesoppaa, se on kallista ja sulatus kestää ikuisuuden.
Ei oikeita ranskalaisia tehdä uunissa, ne tehdään rasvakeittimessä. Uunissa tehdyt on lohkoperunoita, ei ranskalaisia.
Vierailija kirjoitti:
Pizza: yllättävän moni tekee, mutta vielä useampi ostaa pakasteena tai tilaa. Taikina + kohoaminen karsii intoa.
Hernekeitto: kotona tehtynä oikeasti harvinaista. Vaatii liotukset ja tuntien keiton torstaina valmis purkki voittaa 10 - 0.
Pinaattikeitto: tätä tehdään kotona ehkä vielä harvemmin kuin hernekeittoa. Pakasteversio on niin helppo, ettei jaksa.
Ranskalaiset perunat: lähes kaikki käyttää pakasteita. Alusta asti tekeminen (kuorinta, liotus, esikeitto, paisto) on ihan eri laji.
Hyvä tavaton. Pitääkö ranskalaiset perunat keittää ennen paistamista? En ole kuullutkaan siitä.
Tosi usein teen kaikkea noita itse kotona alusta asti paitsi ranskalaisia.
Ranskalaisia en ole tehnyt, mutta noita muita kyllä. Pinaattikeitto on ehkä helpoin, nopein ja halvin ruoka, jonka tiedän. Myös hernekeitto on todella helppo ja halpa, mutta siihen pitää varata aikaa.
Olen tehnyt pizzaa ja hernekeittoa. Itse tehty hernekeitto on parempaa kuin purkkihernari, pizzan tekeminen on aikaa vievää, jos meinaa tehdä oikeaoppisen lätyn.
En tykkää pinaattikeitosta ja pakasteranskalaiset riittää itselleni, niitäkin syön todella harvoin.
Meikäläinen keittää aina ison kattilallisen kalakeittoa pakasteseitistä. Niitä saa Lidlstä halvalla. Lisäksi perunoita, porkkanoita, parsakaalia, sipuli, herneitä tai pakastevihannespussi, vähän kermaa, oreganoa ja tilliä. Hyvää tulee. Osan pakastan ja osan vien naapurissa asuvalle ex-miehelle.
Meillä ei syödä pinaattikeittoa koskaan. Ranskalaisten valmistaminen on niin työlästä, että ei kotona viitsi tehdä.
Pizzaa meille ei osteta valmiina edes joka vuosi muuten kuin jostain pizzeriasta tuoreena. Itse tehdään aika usein. Hernekeittoa valmistetaan muutaman kerran vuodessa, mutta purkkihernari on pikaruokaa silloin, kun ei jaksa, viitsi, ehdi tai kotona on joku, joka ei oikeastaan muuta osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teen noita kaikkia itse. Pizza on noista kaikista suuritöisin. Harvojen viikonloppujen herkkua sen takia. Ei jaksa puolta päivää köpistellä keittiössä pitsatehtaalla.
-Hernari valmistuu itekseen liedellä eikä tartte seisoskella vieressä, herneet likoaa itekseen vedessä yön yli, sitäkään ei tartte katsoa.
-Ranujen teko: kuoriminen ja pilkkominen. Uuni tekee loput.
-Pinaattikeitto on kaikista helpoin ja nopein, noin viisi minsaa ja soppa on valmista. Munia saa oottaa jos ei tajunnu laittaa niitä kiehuun ennen ku alkaa tekee keittoo. En tajuu miksi kukaan ostaa sitä valmista pakastesoppaa, se on kallista ja sulatus kestää ikuisuuden.
Ei oikeita ranskalaisia tehdä uunissa, ne tehdään rasvakeittimessä. Uunissa tehdyt on lohkoperunoita, ei ranskalaisia.
Hän valmistaa lohkoperunoita. Niitä meilläkin tehdään. Rasvakeitintä meillä ei ole ja hyvin harvoin valmistetaan edes munkkeja tai muuta rasvassa keitettävää.
Teen kotona pizzaa varmaan pari kertaa kuussa. Täytteet on säilykkeitä ja pakasteita niin se on sellainen "kaapit tyhjät mutten jaksa käydä kaupassa" -ruoka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pizza: yllättävän moni tekee, mutta vielä useampi ostaa pakasteena tai tilaa. Taikina + kohoaminen karsii intoa.
Hernekeitto: kotona tehtynä oikeasti harvinaista. Vaatii liotukset ja tuntien keiton torstaina valmis purkki voittaa 10 - 0.
Pinaattikeitto: tätä tehdään kotona ehkä vielä harvemmin kuin hernekeittoa. Pakasteversio on niin helppo, ettei jaksa.
Ranskalaiset perunat: lähes kaikki käyttää pakasteita. Alusta asti tekeminen (kuorinta, liotus, esikeitto, paisto) on ihan eri laji.
Hyvä tavaton. Pitääkö ranskalaiset perunat keittää ennen paistamista? En ole kuullutkaan siitä.
Kun ranskalaisten reseptiä etsii, tulee tosiaan uunissa paistettavien (lohkoperunoitten) ohje. Vuoden 1982 Keittotaito-kirjan reseptin mukaan kuuluu esikeittää rasvassa niin, että eivät ruskistu vaan pehmenevät. Sen jälkeen valutetaan, suolataan ja juuri ennen tarjoamista käytetään äkkiä kuumassa rasvassa niin, että ruskistuvat ja pullistuvat.
Pizza suuritöinen? En oikein sen suuritöisyyttä ymmärrä, kun vaikein ja hitain vaihe on taikinan kaulitseminen jokseenkin pizzapohjan malliin.
Taikinan voi tehdä vaikka edellisenä päivänä jääkaappiin, ja se nousee aivan itsekseen erikseen nostattamatta huonelämmössäkin. Eihän se vaadi kuin hyvän sekoittamisen. Täytteeksi sitä, mitä kaapista sattuu löytymään.
Pizzaa teen melkein viikottain.. Hernekeittoa en oo tehnyt pitkään aikaan, ennen tein melko säännöllisestikin, helppo ja halpa herkkuruoka. Sopii eritoten tähän vuodenaikaan. Täytyykin tehdä joku pv. Mun hernerokassa ei ole lihaa. Pari raastettua porkkanaa, sipuli ja pippureita kokonaisina, se on siinä.. Sekä tietysti suolaa ja vaikka kasvisliemikuutio. Kuiva oreganokin sopii sekaan
Ranskalaisia en oo ite tehny kun en uskalla lotrata rasvakattilan kanssa, siinä ei kävisi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Pizzaa teen melkein viikottain.. Hernekeittoa en oo tehnyt pitkään aikaan, ennen tein melko säännöllisestikin, helppo ja halpa herkkuruoka. Sopii eritoten tähän vuodenaikaan. Täytyykin tehdä joku pv. Mun hernerokassa ei ole lihaa. Pari raastettua porkkanaa, sipuli ja pippureita kokonaisina, se on siinä.. Sekä tietysti suolaa ja vaikka kasvisliemikuutio. Kuiva oreganokin sopii sekaan
Ranskalaisia en oo ite tehny kun en uskalla lotrata rasvakattilan kanssa, siinä ei kävisi hyvin.
Pese perunat. Lohko, kuivaa, mausta ja öljyt sekaan. Uunipellille. Odottele. Syö. Et tarvitse rasvakeitintä.
Tein eka kertaa alustapitäen hernekeiton, oli kiva ja tuli hyvänmakuista. Noita muita en tee alusta asti vaan ostan pakasteina.
En syö lainkaan valmispitsoja, vaan teen itse.
Leivinuunissa tulee todella hyvää pizzaa.