Näitä ruokia hyvin harva tekee itse kotona: pizza, hernekeitto, pinaattikeitto, ranskalaiset perunat.
Kommentit (48)
Pizza: yllättävän moni tekee, mutta vielä useampi ostaa pakasteena tai tilaa. Taikina + kohoaminen karsii intoa.
Hernekeitto: kotona tehtynä oikeasti harvinaista. Vaatii liotukset ja tuntien keiton torstaina valmis purkki voittaa 10 - 0.
Pinaattikeitto: tätä tehdään kotona ehkä vielä harvemmin kuin hernekeittoa. Pakasteversio on niin helppo, ettei jaksa.
Ranskalaiset perunat: lähes kaikki käyttää pakasteita. Alusta asti tekeminen (kuorinta, liotus, esikeitto, paisto) on ihan eri laji.
Ei kukkaa ruokaa itse tee kun WolttiKuski tuo ruokaa ovelle. Kyllä se näin vaan on!
Teen kaikkea paitsi pinaattikeittoa.
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin prce-s e k s i n kanssa. Jos on lapsena pakotettu, ei siitä enää aikuisenakaan tykkäää
Pinaattikeittoa en ole tehny itte,mut jos jaksan niin kiinnostaa testata kesällä nokkoskeittoa. En ole maistanut ikinä, ehkä teen.Mut olen mä tässä jo 20 vuotta miettinyt, et haluttas tehdä itte voileipäkakku, enkä ole vielä saanut aikaseks. Sit haluttas tehdä itte juustoa. Ajatuksessa ollu jokunen vuosi. Silti kyllä teen paljon itte ja leivon,mut noi on ainaki tekemättä vielä ja suu napsuu ajatuksesta.
Jokainen noista on todella yksinkertaista tehdä itse ja maku on jotain muuta kuin eineksissä.
Jos et ole syönyt itsetehtyjä ranskalaisia, olet jäänyt paljosta paitsi. Ja nimenomaan niitä kahdella eri lämpötilalla friteerattuja.
Vierailija kirjoitti:
Pinaattikeittoa en ole tehny itte,mut jos jaksan niin kiinnostaa testata kesällä nokkoskeittoa. En ole maistanut ikinä, ehkä teen.Mut olen mä tässä jo 20 vuotta miettinyt, et haluttas tehdä itte voileipäkakku, enkä ole vielä saanut aikaseks. Sit haluttas tehdä itte juustoa. Ajatuksessa ollu jokunen vuosi. Silti kyllä teen paljon itte ja leivon,mut noi on ainaki tekemättä vielä ja suu napsuu ajatuksesta.
Nokkoskeitto on aivan samanmakuista kuin pinaattikeitto mutta taitaa olla hieman terveellisempää.
Vierailija kirjoitti:
Pizza: yllättävän moni tekee, mutta vielä useampi ostaa pakasteena tai tilaa. Taikina + kohoaminen karsii intoa.
Hernekeitto: kotona tehtynä oikeasti harvinaista. Vaatii liotukset ja tuntien keiton torstaina valmis purkki voittaa 10 - 0.
Pinaattikeitto: tätä tehdään kotona ehkä vielä harvemmin kuin hernekeittoa. Pakasteversio on niin helppo, ettei jaksa.
Ranskalaiset perunat: lähes kaikki käyttää pakasteita. Alusta asti tekeminen (kuorinta, liotus, esikeitto, paisto) on ihan eri laji.
Purkkihernari on perselimaa...
Voiko yksinkertaisempaa ruokaa tehdä olla kuin hernari?
Pilko savukylki kuutioiksi ja laita kattilaan yön yli liotettujen herneiden ja ehkä sipulin kanssa, lisää vesi ja suola, anna hautua 6-8 tuntia. Ehkä välillä pikkuisen sekoittelua.
Tänään keitin hernekeittoa, alusta asti itse
Vierailija kirjoitti:
Oot siis laiska (paska). Ja kaiken lisäksi ap.
Mä tein tänään alusta asti pizzaa. Pohja ja tomaattikastike mukaan luettuna. Pellillisen hinnaksi taisi tulla 7 euroa (kinkku-ananas-homejuusto), puolet vähemmän hintaa kuin pizzerian lätyissä. Teenpä toistekin.
Pinaattikeitto on todella helppo ja nopea. Tee valkokastiketta eli bechamel. Laita pakastepinaatit sekaan. Huom! Sellaiset klöntit. Pussissa on pinaattikeiton resepti. Meniskö ehkä 10 minuuttia tekemiseen ja vielä vartin verran kannattaa antaa hautua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama kuin prce-s e k s i n kanssa. Jos on lapsena pakotettu, ei siitä enää aikuisenakaan tykkäää
Sinähän sen tiedät.
Mun mielestä aika monet tekee pizzaa, nyt on noita pizzauuneja jne. Trendikästä jopa. Me tehdään joskus mutta huomattavasti useemmin tilataan.
Hernekeittoo tehdään joskus mut useammin purkista. Pinaattikeittoo ei syödä lainkaan. Ranskalaisista en muista onko tehty mutta lohkoperunoita kyllä aina toisinaan.
Mää teen tämmöstä pitsaa: Kylmäsavulohta, punasipulia, katkiksia, pohjaan laitan ranskankermaa jossa suolaa ja juustoraastetta, otan uunista ja laitan tuoretta tilliä päälle, ohut pohja tortillalevystä.
Mä teen kyllä noita kaikkia aika useasti. Esim. pizzaa ei haeta tai tilata oikein koskaan, sillä se on kallista ja kun siitä maksaa reippaasti, harmittaa, että se on aina yleensä pettymys, teen itse parempaa.
Teen usein pinaattikeittoa jo ihan siitä syystä, että ei ole rahaa ostaa sitä kaupasta, se on niin kallista. Meidän teinit söisi varmaan niitä jokainen jo kerrallaan neljä, joten jo lapsille pitäisi ostaa kerralla yli 20 pakettia.
Oikeestiko teillä on kotona rasvakeitin, jolla valmistatte ranskalaiset itse? Enpä usko, että palstamammat viitsii sellaista hommaa tehdä.
Kaikkia noita oon tehnyt.
Oletko itse edes koskaan maistanut kunnon ranskalaisia?