Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

On chilejä, ja "chilejä"

Vierailija
07.02.2026 |

Rocoto on chili. Kaupan punainen chili on "chili"

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paprikoita ne kaikki on

Vierailija
2/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just näinnotteen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin juuri Pirkka-chiliä ja pelkään, ettei se maistu millekään.

Vierailija
4/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No se maistuu paprikalle, saman lisäarvon saa normaalilla punaisella paprikalla halvemmalla.

Vierailija
5/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on keskiverto suomijuntin käsitys ruoan laittamisesta. Kun on päästy sen vaiheen yli, että ruoan täytyy olla mahdollisimman mautonta (ts. se puuro syödään vikisemättä), niin seuraava askel on tehdä ruoasta niin sietämättömän makuista että syöminen on masokistinen kokemus

Suomalaiset on vaan kansana aivan uskomattoman tyhmää saastaa, sen huomaa joka asiassa

Vierailija
6/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No se maistuu paprikalle, saman lisäarvon saa normaalilla punaisella paprikalla halvemmalla.

Miedot chilit ja paprika on etenkin talvisin suurinpiirtein samanhintaista. Sitä paitsi chilissä on muutenkin omaa makua, kuin pelkkä tulisuus, Sun kaltainen tyhmä juntti ei tietenkään siitä asiasta mitään tajua

Vierailija
7/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paprikan pilkkomisen jälkeen pystyy kaivaa nenää, Pirkkan chilin jälkeen ei. Ihan vissi ero.

Vierailija
8/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt tulisen ruoan ideaa. Makua ruoassa saa toki olla, mutta onko chilin syönti joku "machoilujuttu"? Itse en koe tarvetta pönkittää egoani moisella. Olen siis  mies.

Vai onko minulla kerta kaikkiaan niin erilainen makuaisti noihin chili-intoilijoihin verrattuna?

Vierailija
9/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miedot chilit ja paprika on etenkin talvisin suurinpiirtein samanhintaista. Sitä paitsi chilissä on muutenkin omaa makua, kuin pelkkä tulisuus, Sun kaltainen tyhmä juntti ei tietenkään siitä asiasta mitään tajua

Ottipa Jarna-Kyllikille koville.

Vierailija
10/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on ihan ulapalla. Chili on yleisnimitys useille chilipaprikalajeille.

Vierailija
11/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole koskaan ymmärtänyt tulisen ruoan ideaa. Makua ruoassa saa toki olla, mutta onko chilin syönti joku "machoilujuttu"? Itse en koe tarvetta pönkittää egoani moisella. Olen siis  mies.

Vai onko minulla kerta kaikkiaan niin erilainen makuaisti noihin chili-intoilijoihin verrattuna?

On. Et ymmärrä että chilejä ja niiden tuottamia aistimuksiakin on erilaisia, vaan kuvittelet että kaikki maistuu sille "kaupan punaiselle" ja polttaa vittumaisesti.

Vierailija
12/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap on ihan ulapalla. Chili on yleisnimitys useille chilipaprikalajeille.

Taidat itse olla ulalla kun puhut lajeista etkä lajikkeista.

t.ap

Vierailija
13/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On. Et ymmärrä että chilejä ja niiden tuottamia aistimuksiakin on erilaisia, vaan kuvittelet että kaikki maistuu sille "kaupan punaiselle" ja polttaa vittumaisesti.

Pystyn elämään sen kanssa ilman sen suurempaa draamaa. Hyväksyn myös sen, että vaimoni ei ymmärrä viskin juomista ollenkaan ja jotkut juovat jenkkikuraa viskinä. Makuasiat ovat makuasioita.

Vierailija
14/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vieläkään tiedä kasvattamani punaisen vietnamilaisen pikkuchilin lajiketta. Otin vuonna 2020 Vung Taussa ravintolassa chilikiposta siemeniä talteen, kun ihastuin. On pidempi kuin se pikkuinen thaimaalainen punainen, mutta ei niin julmetun tulinen ja on todella hedelmäinen. Siitä on tullut vakiotavaraa ruoanlaitossani.  Mukavasti potkua, mutta itku ei tule silmään eikä äitiä ikävä.

Vierailija
15/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurittomille suomijunteille se on tosiaankin ihan vaan puhdas kilpailu, vähän kun että kuka kestää kovimmat löylyt, tai kovimmat kännit. Sadomasokismia pohjimmiltaan

Vierailija
16/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et taida ap juuri kyläkauppaasi isommissa kaupoissa vierailla.

Vierailija
17/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pystyn elämään sen kanssa ilman sen suurempaa draamaa. Hyväksyn myös sen, että vaimoni ei ymmärrä viskin juomista ollenkaan ja jotkut juovat jenkkikuraa viskinä. Makuasiat ovat makuasioita.

Kuulostat kyllä siltä ettei sulla oo mitään omaa oikea makua mihinkään. Chilit ja viskit on sellainen juttu jonka kanssa "äijäillään" kun ei mitään omaa keksitä

Vierailija
18/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kulttuurittomille suomijunteille se on tosiaankin ihan vaan puhdas kilpailu, vähän kun että kuka kestää kovimmat löylyt, tai kovimmat kännit. Sadomasokismia pohjimmiltaan

Perustelepa mihin suomalaisten kulttuurittomuus mielestäsi perustuu? Vai menikö öyhötyksen pikkiin?

Vierailija
19/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ysärillä nämä chileillä keulimiset.

Vierailija
20/38 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustelepa mihin suomalaisten kulttuurittomuus mielestäsi perustuu? Vai menikö öyhötyksen pikkiin?

En sanonut että kaikki suomalaiset on kulttuurittomia, mutta nää tämmöset suomijuntit ainakin on. Sullakin tuntuu olevan hankaluuksia ihan perus luetunymmärtämisen kanssa, se kertoo aina omaa tarinaansa sivistyksen tasosta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yhdeksän