On chilejä, ja "chilejä"
Rocoto on chili. Kaupan punainen chili on "chili"
Kommentit (38)
Ostin juuri Pirkka-chiliä ja pelkään, ettei se maistu millekään.
Vierailija kirjoitti:
No se maistuu paprikalle, saman lisäarvon saa normaalilla punaisella paprikalla halvemmalla.
Siinä on keskiverto suomijuntin käsitys ruoan laittamisesta. Kun on päästy sen vaiheen yli, että ruoan täytyy olla mahdollisimman mautonta (ts. se puuro syödään vikisemättä), niin seuraava askel on tehdä ruoasta niin sietämättömän makuista että syöminen on masokistinen kokemus
Suomalaiset on vaan kansana aivan uskomattoman tyhmää saastaa, sen huomaa joka asiassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se maistuu paprikalle, saman lisäarvon saa normaalilla punaisella paprikalla halvemmalla.
Miedot chilit ja paprika on etenkin talvisin suurinpiirtein samanhintaista. Sitä paitsi chilissä on muutenkin omaa makua, kuin pelkkä tulisuus, Sun kaltainen tyhmä juntti ei tietenkään siitä asiasta mitään tajua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Paprikan pilkkomisen jälkeen pystyy kaivaa nenää, Pirkkan chilin jälkeen ei. Ihan vissi ero.
En ole koskaan ymmärtänyt tulisen ruoan ideaa. Makua ruoassa saa toki olla, mutta onko chilin syönti joku "machoilujuttu"? Itse en koe tarvetta pönkittää egoani moisella. Olen siis mies.
Vai onko minulla kerta kaikkiaan niin erilainen makuaisti noihin chili-intoilijoihin verrattuna?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miedot chilit ja paprika on etenkin talvisin suurinpiirtein samanhintaista. Sitä paitsi chilissä on muutenkin omaa makua, kuin pelkkä tulisuus, Sun kaltainen tyhmä juntti ei tietenkään siitä asiasta mitään tajua
Ottipa Jarna-Kyllikille koville.
Ap on ihan ulapalla. Chili on yleisnimitys useille chilipaprikalajeille.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan ymmärtänyt tulisen ruoan ideaa. Makua ruoassa saa toki olla, mutta onko chilin syönti joku "machoilujuttu"? Itse en koe tarvetta pönkittää egoani moisella. Olen siis mies.
Vai onko minulla kerta kaikkiaan niin erilainen makuaisti noihin chili-intoilijoihin verrattuna?
On. Et ymmärrä että chilejä ja niiden tuottamia aistimuksiakin on erilaisia, vaan kuvittelet että kaikki maistuu sille "kaupan punaiselle" ja polttaa vittumaisesti.
Vierailija kirjoitti:
Ap on ihan ulapalla. Chili on yleisnimitys useille chilipaprikalajeille.
Taidat itse olla ulalla kun puhut lajeista etkä lajikkeista.
t.ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On. Et ymmärrä että chilejä ja niiden tuottamia aistimuksiakin on erilaisia, vaan kuvittelet että kaikki maistuu sille "kaupan punaiselle" ja polttaa vittumaisesti.
Pystyn elämään sen kanssa ilman sen suurempaa draamaa. Hyväksyn myös sen, että vaimoni ei ymmärrä viskin juomista ollenkaan ja jotkut juovat jenkkikuraa viskinä. Makuasiat ovat makuasioita.
En vieläkään tiedä kasvattamani punaisen vietnamilaisen pikkuchilin lajiketta. Otin vuonna 2020 Vung Taussa ravintolassa chilikiposta siemeniä talteen, kun ihastuin. On pidempi kuin se pikkuinen thaimaalainen punainen, mutta ei niin julmetun tulinen ja on todella hedelmäinen. Siitä on tullut vakiotavaraa ruoanlaitossani. Mukavasti potkua, mutta itku ei tule silmään eikä äitiä ikävä.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurittomille suomijunteille se on tosiaankin ihan vaan puhdas kilpailu, vähän kun että kuka kestää kovimmat löylyt, tai kovimmat kännit. Sadomasokismia pohjimmiltaan
Et taida ap juuri kyläkauppaasi isommissa kaupoissa vierailla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pystyn elämään sen kanssa ilman sen suurempaa draamaa. Hyväksyn myös sen, että vaimoni ei ymmärrä viskin juomista ollenkaan ja jotkut juovat jenkkikuraa viskinä. Makuasiat ovat makuasioita.
Kuulostat kyllä siltä ettei sulla oo mitään omaa oikea makua mihinkään. Chilit ja viskit on sellainen juttu jonka kanssa "äijäillään" kun ei mitään omaa keksitä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurittomille suomijunteille se on tosiaankin ihan vaan puhdas kilpailu, vähän kun että kuka kestää kovimmat löylyt, tai kovimmat kännit. Sadomasokismia pohjimmiltaan
Perustelepa mihin suomalaisten kulttuurittomuus mielestäsi perustuu? Vai menikö öyhötyksen pikkiin?
Ysärillä nämä chileillä keulimiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Perustelepa mihin suomalaisten kulttuurittomuus mielestäsi perustuu? Vai menikö öyhötyksen pikkiin?
En sanonut että kaikki suomalaiset on kulttuurittomia, mutta nää tämmöset suomijuntit ainakin on. Sullakin tuntuu olevan hankaluuksia ihan perus luetunymmärtämisen kanssa, se kertoo aina omaa tarinaansa sivistyksen tasosta
Paprikoita ne kaikki on