Marrasmurut vappuviikkoon!
Kun uni ei tule...
Kellohan tikittää kohta puoli neljää ja minä olen edelleen valveilla =o(
En jaksanut tuolla sängyssä pyöriä. Pistin makkarin oven kiinni, ettei miehet herää ja siivoilin paikkoja, mitkä olis aamulla pitänyt siivota tai viimeistään kerhon jälkeen.
Nyt ei ole niitä huolena, niin voin sitte päivällä nukkua pojan kanssa päikkärit.
Meille tulee siis nuo naapurit vappua viettämään. Grillataan ja istutaan iltaa. Syödää munkkeja, paistoin tänään ison kasan. Naapurin rouva on ihan viimeisillään raskaana, niin menee varmasti rauhallisesti tämä vappu. Hyvä niin.
Mitähän mun pitäis täle uni ongelmalle tehdä? Tää on kyllä ihan selvä oire huonosta mielialasta. Vaikka olis kuinka väsynyt, niin kaikki tekemättömät työt mietityttää ja muutkin asiat. Sitten vielä yöaikaan " ongelmat" tuppaa kasvamaan ihan valtaviin mittoihin mun pään sisällä.
Hö, nyt pikkumies ääntelee jotain, outoa, täytyypi mennä katsomaan.
Hauskaa vappua murut, kunhan heräätte =o)
Annitanni
Kommentit (68)
Ei ole helppoa aina noiden miesten kanssa kellään, ja toisilta naisilta vaaditaan vielä epäinhimillisen paljon kärsivällisyyttä... Vaikea ottaa varsinaisesti kantaa asiaan, mutta täällä saakin vuodattaa, anna tulla vaan :-) Tsemppiä kuitenkin toivottelen kovasti!
Sen verran on kuitenkin kommentoitava, että eipä se ole naisillekaan kaikki itsestään selvää vaivan hoidossa, meidänkin täytyy varsinkin esikoisen kanssa opetella ja ottaa selvää. Kyllä se on tänä päivänä isänkin velvollisuus opetella ja olla kärsivällinen. Kaikki isät ei tietenkään asiaa sisäistä, mutta yritä saada selitettyä asia miehellesi, älä luovuta. Mitä pidemmälle teet asiat vain itse, sitä enemmän ne ovat jatkossakin vain ja ainoastaan sinun harteillasi...
Mun on tietty helppo täältä huudella, mies on ottanut käsittämättömän hienosti kaikki asiat, ja hoitaa poikaa yhtä lailla kuin minäkin. Tosin täälläkin asioista selvää ottaminen on minun vastuullani, eli minä neuvon sitten milloin syödään mitäkin, mitä vaatteita puetaan jne. mutta se kai nyt vaan aina menee niin. Varsinkin kun mies on töissä ja itse kotona, niin tottahan minulla on aikaa enemmän keskittyä näihin asioihin.
Mutta isosti tsemppiä tosiaan Tiitäiselle!
Anyara
Hurja pino! jospa tänne hännän huipuksi vielä kirjoittelisin, ehkä joku vielä käy lukemassakin, huomenna sitten uusi pino.
On ne miehet , tiitiäiselle lohdutukseksi että kyllä ne siitä oppivat ajan mittaan ; ) Teillä kuitenkin esikoinen kyseessä, sellainen tuli myös mieleen että jännittääkö mies enemmän syöttämistä kun olet paikalla, me äidit ollaan aika kovia neuvomaan siitä miten kaiken pitäisi sujua. Anna miehen touhuta vauvan kanssa omalla tavallaan, itse olen aikoinani tietoisesti yrittänyt olla neuvomatta miestäni ja puuttumatta siihen mitä hän vauvalle päälle puki tai miten vaipan laittoi tai syötti. (asuyhdistelmät kyllä välillä nauratti, ruutua ja kukkakuosia samassa ym ja värit miten sattuu, mutta mitäs siitä yrittää vaan pitää suunsa supussa)
Kaukalosta ja istuimesta: meillä on jo pitkään Veeti matkustanut turvaistuimessa, merkkiä en muista pitäisi juosta autoon katsomaan. Painoraja oli 0- 25 kg ja sen sai ensin aika makuu asentoon, myöhemmin pystympään ja aikanaan sitten vielä kasvot menosuuntaankin (kai? mies sen osti joten en ole kovin perehtynyt) Kaukalo on käytössä ainoastaan vauvauinnissa, enkä kyllä jaksaisi siinä paljoa kanniskellakaan.
Meillä soseita maistellaan vaihtelevalla menestyksellä, aloittelin siis tuossa 5 kk iässä perunalla ja aluksi menikin hyvin, nyt vähän takkuaa maissiperunaa vähän maistettiin, hedelmäsoseille lähinnä vaan irvistää joten tissin voimalla suurimmaksi osaksi mutta pikkuhiljaa uusia makuja maistellaan.
Nyt jääkiekkoa katsomaan...huomenna neuvolan jälkeen lisää
silvain ja veepukka
Voi voi, harmillista tuo miesten kädettömyys.
Meillä kyllä on tuo ruoka juttu toisinpäin.
Minä annan ian mielelläni hedelmä ja kasvismössöt, niinku isäkin, mutta puuron syötämistä minä inhoan. Mies osaa sen paljon paremmin.
Vili sai tänään ekan kolhun =o(
Iskä laittoi hänet sitteriin katselemaan kun minä raappasin kuumailmapuhaltimen ja lastan kanssa vessan seinistä liimaa irti (siis joku entinn asukas oli liimannut kaakelit postikilla seinään, oli pikkusen työtä irrotella niitä) ja ei sitte ollu laittanut vöitä kiinni. Poika sitten hetken päästä tuli otsalleen alas sitteristä ja huuto oli sen mukainen.
Lattialla oli muovinen matto, niin siitä jäi kiva kuvio otsaan. No, ehtiihän noita kolhuja tulla, mutta olin just eilen sanonut, ettei voi enää yhtään jättää sitteriin istumaan, ilman että vyöt on kiinni.
Jep, vessaremontti on siis alkanut. Nyt siellä ei ole muuta kun pytty ja allas ja nekin lähtee huomenna.. No pytty laitetaan aina tietty takas, kun vaan voi, mut huomenna pitää purkaa sen takana oleva seinä.
Eipä tänne muuta, pitä mennä laittaa pyykit kuivumaan.
Hyvät yöt!
Iltaa vaan,
poika on jo yöunilla ollut puolisen tuntia ja nyt pääsin oikein ajan kanssa lukemaan kun olikin huiman pitkä pino!
Tosi kivasti olette monet vastailleet tuohon mun turvaistuin-gallupiin, kiitos vaan :) Meillä on varmastikin nyt reilun kuukauden sisällä edessä sen turvaistuimen ostaminen, kun alkaa mulla olla kyllä jo hiki otsalla kaukaloa raahatessa kun poika on siinä istumassa...! Onneks melkein aina ajelen kaukalon matkarattailla autolle.
Kovasti ollaan netistä noita testejä bongailtu, mutta kyllä se tuntuu toooosi vaikeelta löytää se just meille paras ja sopivin istuin. Tässä kun miehellä työkiireet vähän helpottaa, niin sitte kyllä mennään oikein molemmilla autoilla erikseen myymälään ja koetetaan niitä vaihtoehtoja meidän autoon sekä tietysti istutetaan poikaa istuimissa. Eihän sitä muuten löydä kun etsimällä ja kokeilemalla :)
Meidän pojalle on tullu ekat hampaat!! Varmaan kaikkien muiden vauvoilla ne on jo, mutta pakkohan äidin on päästä nyt vähän hehkuttamaan ;) Siellä ne pienen pienet hampaat alhaalla on ja niin suloiselta näyttää että!
Mutta nyt ei tässä kummempia.
Mukavaa alkavaa viikkoa kaikille ja nautitaan kun huomenna pitäis olla tosi lämmin ilma! :)
Piparminttu
Kai se tarvii vähän jotain vielä höpötellä.. Poitsu nukahti äsken yöunille, meni nyt tavallista myöhemmäks, kun oltiin kyläreissuilla melkein koko päivä. Käytiin isomummuloissa ja mummulassakin. Toinen isomummu olikin mökillä puuhommissa. On se aikamoinen sissi, kun ikää on joku ~75v, en nyt ihan tarkkaan muista, mut tosiaan siellä se puita pilkko ja kanniskeli pöllejä... :)
Hui, kun jännä toi lätkäpeli! Saa nähdä saako Suomi rutistettua maalia, vielä olis muutama minsa aikaa.
Ei kai tässä nyt mitään ihmeellistä. No eilenkin olin pojan kanssa liikenteessä koko päivän, kun isännällä oli salibandyturnaus, niin sillä meni siellä koko päivä. En sit tosiaankaan jaksanu jäädä kotio " homehtumaan" !
Mut jos sit huomenna taas lisää tarinaa...
Oletko huomenna menossa sinne perhekahvilaan?
Mä en pääse huomenna mutta sitten 14.5-18.6 välisen ajan maanantaisin pääsen koska mies menee töihin ja kulkee pyörällä...
Mutta nyt nukkuun...
Miehelle kannattaa antaa kaikessa selvät ohjeet ja sitten poistua paikalta.Jos se ukko siellä öhkii että" ei tästä tuu mitään" ,niin antaa öhkiä vaan.Kyllä se ruoka sinne vaavin suuhun häviää!!!Mieskin saa sitten uutta intoa onnistumisestaan.Jotkut miehet ei haluais jakaa lastenhoitovastuuta,helpompaahan se on,kun äiti tekee kaikki,mutta ellei halua uupua taakkansa alle,reippaasti vaan sitä vastuuta miehellekin.Kyllä meidänkin ukko joskus yrittää inistä ettei tiedä mitä vauvalle pannaan ulos ja siksi ei muka vois viedä poikaa kävelylle.Mä sitten nakkaan ulkovaattet siihen tumppuineen pipoineen ja muistutan vaipan vaihdosta.
Ei ole kaikilla vauvoillavielä hampaita!!!Meillä ei nimittäin ole.Tosin tytölläkin tuli eka hampi vasta 8-kuisena=)
Hyvää yötä.
Turvaistuimista täällä on ollut puhetta. Meillä on vielä kaukalo käytössä, emmekä ole yhtään ajatelleet turvaistuinta vielä. Vanhemmille lapsille ostimme aikanaan Britaxin Two Way Elite-istuimet ja olimme niihin tyytyväisiä, tosin meillä lapset ovat olleet tosi pitkiä, joten 4-vuotiaaksi saakka emme ole voineet heitä kuljettaa oikeaoppisesti selkä menosuuntaan, muuten olisi asento ollut todella epämukava.
Tiitiäinen: Voi sitä sinun miestäsi. Näinhän se on, että ei noita kaksilahkeisia ole taittu tarkoittaa lastenhoitajiksi ;-) Olen sitä mieltä, että lasten kuolleisuus lisääntyisi puolella jos miehet heitä hoitaisivat pelkästään...harva mies osaa tulkita lasta ja hänen tarpeitaan niin kuin äiti osaa ja taitaa se hermokin palaa nopeammin miehillä kuin naisilla ;-). Pakkasella lähdettäisiin meilläkin varmaan ulos sukkahousuissa ja ruokaa alettaisiin laittamaan vasta kun lapsi huutaa nälkäänsä...muuten on kyllä tosi hyvä isä meidän lapsilla, mutta välillä ontuu tuo käytännön hoitamisen puoli. En tajua, miten kaapistakin löytyy aina juuri ne pieniksi käyneet vaatteet päälle jne...No, onneksi hän sentään kuuntelee tarkkaan, mitä pitää tehdä ja kun homma on selkeästi kerrottu, toteuttaa sen mukisematta ja hyvin...mutta melkoisesti saa täälläkin sitä rautalankaa vääntää.
Hienoa, että poika kasvaa ja lääkitystä on voitu vähentää! Tuntuu ottavan ikätovereitaan nyt kovasti kiinni kaikessa.
Kaipa sitä pitäisi lähteäkin tänään jonnekin, nyt kun kaupatkin ovat auki...
Hyvää alkavaa viikkoa kaikille!
Kanelisokeri