Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmurut vappuviikkoon!

30.04.2007 |

Kun uni ei tule...

Kellohan tikittää kohta puoli neljää ja minä olen edelleen valveilla =o(

En jaksanut tuolla sängyssä pyöriä. Pistin makkarin oven kiinni, ettei miehet herää ja siivoilin paikkoja, mitkä olis aamulla pitänyt siivota tai viimeistään kerhon jälkeen.

Nyt ei ole niitä huolena, niin voin sitte päivällä nukkua pojan kanssa päikkärit.

Meille tulee siis nuo naapurit vappua viettämään. Grillataan ja istutaan iltaa. Syödää munkkeja, paistoin tänään ison kasan. Naapurin rouva on ihan viimeisillään raskaana, niin menee varmasti rauhallisesti tämä vappu. Hyvä niin.

Mitähän mun pitäis täle uni ongelmalle tehdä? Tää on kyllä ihan selvä oire huonosta mielialasta. Vaikka olis kuinka väsynyt, niin kaikki tekemättömät työt mietityttää ja muutkin asiat. Sitten vielä yöaikaan " ongelmat" tuppaa kasvamaan ihan valtaviin mittoihin mun pään sisällä.

Hö, nyt pikkumies ääntelee jotain, outoa, täytyypi mennä katsomaan.

Hauskaa vappua murut, kunhan heräätte =o)

Annitanni

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaput on nyt sitten juhlittu =) Tuosta siivousinnosta vielä, että mulla se on pahentunut ajan myötä... Esikoisen vauva-aikana sain just ja just lapsen hoidettua, ruoan tehtyä ja pyykit pestyä... Koti oli lievästi sanottuna kaaoksessa koko ajan. Mutta nykyään siis pitää koko ajan kiiltää ja leipoakin tykkään ainakin kerran viikossa. Ja ruoanlaittoa rakastan :) Mä tykkään myös siitä, että viikonloput ja muut miehen vapaapäivät saadaan olla tekemättä siivouksia jne. eli hoidan kaikki sellaiset aina viikolla. Esikoinen tykkää kovasti auttaa. Ja huomauttaa mulle, jos joku paikka hänen mielestään on sotkuinen... Nyt uutena innostuksen kohteena on piha, valtavat suunnitelmat mulla on sen suhteen, että mitä kaikkea istutan. Sain uutta intoa kun syksyllä istuttamani kukkasipulit on niin hienosti lähteneet kasvuun.

Meillä myös risainen yö takana, ei flunssan vaan ehkä hampaiden takia. Flunssaa tytöllä on ollut muistaakseni pari kertaa, mutta se ei ole meillä tyttöä haitannut. Toki on vastustanut, kun äiti on ronkkinut nenää... Mutta muuten ollut yhtä hyvällä tuulella kuin muutoinkin ja nukkunutkin, toki kovasti rohisten, ihan hyvin silloin.

Meilläkin pöristellään kovasti ja muutenkin päästellään ihmeellisiä ääniä. Niin ja eilen tyttö harjoitteli vintin rappusten edessä seisomaan nousemista. Tosin siinä kävi köpelösti, kun innostui niin kovasti kun sai alarapusta tukea pitäen konttausasennossa vähän sääriä ylös lattiasta ja päästi sitten heti toisella kädellä irti ja käänsi päätään (kai halusi nähdä, että huomaako kukaan...) ja saman tien pää muksahti lattiaan. Konttausasentoa treenataan päivät pitkät, mutta kun liikkeelle pitää päästä, niin masu maahan ja ryömimään.

Mutta nyt lukemaan Koiramäkeä pojalle! Kuulemma niin iso pätkä luetaan, ettei kukaan sellaista jaksa lukea.

Marrastoive

Vierailija
22/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No niin ja nyt on taas palattu kotiin ja arkeen vapunvietosta. Oltiin vappu mökillä ja eilen käytiin kaupungilla kattelemassa vappupäivän meininkiä. Poika istui rattaissa koko reissun ajan ja katseli tosi kiinnostuneena :) Kylmäähän vähän oli, mutta onneks aurinkoista kuitenkin. Ens vuonna sitten varmasti on jo tosi innoissaan, kun sittenhän osaa ite jo kävellä jne.

Nyt en oikein ole selvillä, mistä on viimeisimmäksi täällä juteltu, mutta täytyy taas tsempata ja lukea tarkasti :)

Nyt poika tuolla nukkuu päivän ekoja päikkäreitä ja äiti tässä surffailee kun pitkästä aikaa olen koneen ääressä oikein ajan kanssa. Mökillä meillä on läppäri kyllä mukana, mutta kun laajakaistaa siellä ei tietenkään ole, niin ei siellä jaksa kovin pitkiä aikoja netissä istua kun on sen verran hidasta se sivujen avaaminen.

Meillä on iltapuuro nyt aloiteltu ja vähän olen päiväsaikaan vähentänyt imetystä, saa silloin NANia. Ihan käytännönsyistä sen olen tehnyt, kun maitoa tulee tällä hetkellä aika paljon ja on tulossa reilun kuukauden päästä yks reissu että ollaan reilu vuorokausi poissa kotoa niin että pärjään siellä sitten lypsämättä maitoa. Joten maidon määrä saa vähän vähentyä ja silti sitä riittää vielä hyvin kun poika kuitenkin imetetään aamuisin ja iltaisin sekä jonkun kerran päivälläkin. Hirveen kiinnostunut hän ei enää ole imetyksestä, siitä on tullu aikamoista pelleilyä kun pitää katsella koko ajan ympäriinsä ja yrittää pyöriä :) Mutta yritän kuitenkin vielä jonkin aikaa saada imetettyä.

Piparminttu

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No,arkinen aherrus alkoi täälläkin suunnalla..! Maltoin vappuiltana olla tyttökaverini kaa liikenteessä yhteen saakka,no taksia sitten jonotinkin 1 1/2h joten kotona olin puol kolme..onneksi mies katto aamullakin poikaa,ei siksi että krapula olisi vaivannut vaan että sai edes hieman nukkua pitemmän pätkän. En tiiä mikä tuolle meidän pojalle on tullu kun pari yötä se on itkeskellyt,hampaita ei näy ja ainut mikä mulle tulee mieleen on se kakka et kiertäiskö se siellä mahassa. Tänä aamuna teki taas niin ison läjän et en yhtään ihmettele et jos se valvottaa! No nyt mun mieskin ymmärtää paremmin minua, miksi olen väsynyt, ei ne näköjään ennen tajua kun vasta sit kun joutuvat ite yön nukkuu pätkittäin,että jotain hyötyä oli siitäkin reissusta!

Eilen käytiin vapputorilla ja voi hyvä tavaton sitä ihmispaljoutta,oli aika hankala kärryjen kaa kulkea,mut pitihän se vappupallo pojalle ostaa (ihan kun se ymmärtäis moisesta mitään) mut hauskaa sillä ainakin on ollu pallon kaa. Mites toi kasvulista päivitetään? Mulla on näköjään moka tullu sinne,kun eihän me vielä olla 6kk neuvolassa käyty ja olin laittanu vahingossa 5kk tiedot 6kk kohdalle...

Vierailija
24/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

piti oikein keittää kahvit ja hakea suklaata kun huomasin että on niin pitkä pino että mulla kestää jonkin aikaa kun luen sen.

Ja aivan ihanaa lukea teidän juttuja, kun huomaa että melkein kaikilla samanlaisia " ongelmia" ja juttuja kun itsellä.

Meillä poika ruvennut heräilemään yöllä. Nukkui siis 2kk asti kaikki yöt mutta nyt viimeset 3 viikkoa on ollut yhtä yöherätystä. Aloitin jo kiinteetkin kun ajattelin että herää nälkäänsä, en ole varma auttoko, poika herää edelleen n. 2-3 kertaa yössä ja syö rintaa niin kovalla tarmolla ettei ikinä.

Otin siis pienen varaslähdön kiinteiden kanssa, poika oli 5kk ja 2vko kun aloitin perunalla. Syö lusikasta ihan hyvin ja suu aukeaa aina kun lusikka lähestyy mutta... peruna, maissi ja kukkakaali (näitä siis toistaiseksi maistettu)ei meinaa maistua mutta banaania söis vaikka kuinka. Toissapäivänä annoin vapun kunniaksi syödä banaanimössöä niin paljon kun halusi ja meni koko banaani! Meillä myös tykätään maissinaksuista, poika sai niitäkin vapun kunniaksi ja voi sitä riemua kun tajusi että hän voi syödä tätä ihan itse! Poika kikatteli ääneen ja söi naksuaan.

Poika on muutenkin aika äänekäs, kikattelee, nauraa ja hihkuu koko ajan, pörisee ja pärisee ja tuottaa kaikkea mahdollista kak-tak -la-la ääntä jatkuvasti. Iloinen poika on. Nyt on jo harjoitellut vähän konttaamista, ottaa konttausasennon ja siitä jotenkin ponnistaa eteenpäin, ei siis konttaa vaan tekee jonkinlaisen " loikkauksen" .

Marrastoive: sun siivouspakko kuulostaa ihan multa. Rakastan puhdasta, siistiä ja kiiltävää kotia, jossa tuoksuu hyvä ruoka ja vastaleivottu mustikkapiirakka. Ikävä kyllä mies ja lapset ovat varsinaisia sotkupettereitä ja minä olen ainut ketä tässä perheessä sotku häiritsee. niinpä olen yrittänyt löysätä vähäsen etten aina stressaisi niin paljon. Esim. meidän äiti kun tulee kylään niin siivoan varmuuden vuoksi kaapitkin (hullua, eikö?jopa sairasta..) Musta on ihanaa ja mahtavaa kun meille tulee vieraita, haluaisin että kavereita kävisi vaikka joka päivä mutta aina kun joku ilmoittaa tulevansa kylään, aloitan aivan raivoisan siivouksen, komennan koko perhettä kuin vääpeli ja muutenkin revin hiuksia päästä. Siksipä olen päättänyt hellittää vähän (ja se näkyy kämpässä heti) ja opetella olemaan stressaamatta niin paljon, vaikka se onkin vaikeaa.

Tulipas sepostusta. Ai niin vielä se, että multakin lähtee tukka päästä, oon ohimolta jo ihan kalju. Sama kävi kahden edellisen lapsen imetysaikana, joten osasin tätä jo odottaakin. Onneks tukka kasvaa takaisin, mulla kun on jo muutenkin niin ohut ettei olisi varaa luopua yhdestäkään.

Jaksattekohan edes lukea tätä sepostusta! Mutta kivaa kun olette olemassa, helpottaa nuo yöheräämisetkin kun huomaa että taitaa kuulua tähän ikään kun melkein kaikilla samanikäisillä on sama meininki.

onna

Vierailija
25/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... kun poika nukkuu päikkäreitään, että mullakin lähtee hiuksia paljon :( Tuntuu että vähän ehkä on jo helpottanut siitä, mitä oli 1-1,5 kk sitten mutta vieläkään ei ole loppunut. Raskausaikana hiukset ja iho olivat tosi mahtavassa kunnossa! Ja nyt sitten hiukset ei oo :( Mutta onneks mulla on tosi paksut hiukset, joten kaljuuntumaan tässä ei todellakaan pääse, ei ne tunnu edes ohentuneen onneksi.

Jatkuukohan toi siihen asti kun lopettaa imettämisen, tietääkös kukaan?

Meillä poika söi tooosi pitkään ainoan kerran yöllä vasta aamulla joskus 5.30, mutta sitten söi tuossa jonku viikon verran sen ainoan yösyöntinsä jo klo 2. Sitten kun aloin antamaan iltasoseen joskus 18.45-19 aikoihin (käy nukkumaan 19.45-20), niin taas se syöminen meni niin, että nyt syö aamulla joskus 5.30 ja edellisen kerran siis iltapuolikahdeksan maissa. Eli nyt taas pärjää tuon yön hyvin syömättä.

Siivouskeskustelua on ollut myöskin... mä en ole mikään ihan siivous" hulllu" , mutta tykkään kanssa siististä kodista ja kyllä joka viikko pari kertaa tulee siivottua ja pyykkiä pesen ahkeraan. Aina jos joku tulee kylään, niin toki kaivetaan kiireesti imuri ja pölyrätti esiin täälläkin. Mutta kaappeja en sentään silloin siivoa ;)

Piparminttu

Vierailija
26/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

joo vaput nyt vietetty, juhlimista olisi tiedossa ensi vkonloppuna; miehen synttärit...ystäviä tulee ja ollaan lähdössä uloskin. Pääsee tämä mamma vähän tanssimaan ;)

Imetyksestä---> tyttöä ei hirveesti enää nuo imetyshommat enään kiinnostaisi, saa siis rintaraivareita melkeen aina kun rintaa tarjoan, tätä jatkunut n.viikon. Noh kai se on hyväksyttävä, että imetys alkaa hiipumaan poies :( Yöllä kyllä tissi kelpaa, mutta päivällä onkin eri juttu!

Onko kohtalotovereita??

Siivoilusta...pakko myöntää, että pidän siististä kodista, isolla S:llä. Koiran ja kissan takia joudunkin aika usein siivoilemaan, varsinkin sitten, kun neiti lähtee liikkeelle, ettei ole kaikki karvat käsissä ja sen jälkeen suussa :D

Mutta,mutta kivaa loppuviikkoa kaikille tasapuolisesti!

tin-zu ja päikkäreillä oleva tytteli

Vierailija
27/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joelaa: Tuosta teidän pottatouhusta muistui mieleen esikoisen vauva-aika. Hänellä oli vatsa melkein koko ajan kovalla n. 6kk iästä eteenpäin ja kakan teko oli aina kovaäänistä ja välillä aika surkeaakin vierestä seurattavaa. Joten alettiin tehdä niin, että kun vauva alkoi ähistä kakkaa, niin otin häneltä vaipan pois ja nostin pöntön päälle. Pidin reisistä kiinni ja vähän punnasin mukana. Tällä tapaa siis meillä hoidettiin kakkahommat siitä lähtien ja helpotti pojan hommaa kovasti. Pottakin hankittiin, mutta siihen poika ei halunnut jäädä istumaan. Todella harvoin tuli kakka 6kk iän jälkeen vaippaan. 1v. iässä poika alkoi sanoa itse kakkahädän, siis ihan sanoilla :) Huusi " kakka, kakka" ja juoksi vessaa kohti :) Tuon jälkeen taisi olla vain mahatauti 1v5kk iässä kun tuli ruikut vaippaan... Kyllä tykkäsin, ettei tarvinnut sellaista " ison vauvan" haisevaa ja tarttuvaa kakkaa olla pesemässä pyllystä... Helpommalla pääsi tuolla tavoin. Niin ja vaippoja toki myös säästyi. 1v. iästä alettiin joka vaipanvaihdolla pöntöttää ja usein sitten pissakin tuli sinne, eikä vaippaan. Päivävaippa jäi pois 1v8kk iässä.

Tin-zulle noista imetyksistä piti vielä kommentoida. Meillä on päiväimetykset usein aika haasteellisia, olisi niin paljon muutakin puuhaa... Ei maltettais jäädä imemään, moinen puuha pistää suuttumaan. Imetänkin tytön aina heti kun herää päiväunilta (kolmet päikkärit), silloin syö yleensä parhaiten ainakin sen hetken kunnes herää kunnolla ;) En myöskään ikinä anna kiinteitä ennen imetystä ja kiinteiden määrän pidän kurissa, haluan että suurin osa energiantarpeesta täytetään rintamaidolla sinne vuoden ikään asti. Pullosta en myöskään anna. Yöllä tyttö syö pari-kolme kertaa vielä. Nämä keinot siis käytössä siksi, että minä toivon imetyksen jatkuvan sinne vuoden ikään asti. Toiveissa on, ettei korvikkeita tarvittais ollenkaan. Esikoisen vauva-ajasta on muistissa myös se, että ainakin hänellä nuo imetyshetket rauhoittui taas sitten vähän myöhemmin ja imetykset oli siihen vuoden ikään saakka ihania ja rauhallisia hetkiä. Sitä odotellessa ;)

Marrastoive

Vierailija
28/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

marrastoiveen kanssa kyllä samoilla linjoilla.. On tosiaan siistiä kun ei tartte pestä ympäriinsä levinneitä kakkoja pyllystä. Yhdet kakat se tässä väänsi vaippaan, tosin olikin silloin päiväunilla! Kuuntelin kun jossain vaiheessa kuulu vähän jotain ääniä, mut kun kurkkasin niin nukku edelleen. Sit kun heräs ja menin hakeen sängystä, niin heti haiskahti... :) Mut muuten on tosiaan tullu kakat pottaan. Nyt on tosin varmaan vatsa hieman kovalla, kun näkee et yrittää ponnistaa, mut ei tuu muuta kun itku. Tänään aamupäivällä tulikin aikamoinen lasti, kun eilen illalla ei kakkaa tullu.

En ymmärrä mikä siinä on, et eilen ja tänäänkin heräs toisilta päiväunilta tasan 40 minuutin jälkeen ja sit kumminkin sain nukahtaan uudestaan, kun ihan selkeesti oli vielä unen tarpeessa. Tänään olikin vaan vähän vaikeempaa se nukuttaminen. Meillä on muutama viime yö ollu aika surkeita kanssa. Poika nukkuu kyllä, mut vähän väliä heräilee ja jotain kitisee. Ja vain tissillä rauhottuu ja aina ei siinäkään. Ei tahdo imeä, huitoo vaan ja kitisee. Tahtoo vaan mammalla olla hieman väsy kun ei saa tarpeeks unta. Mä oisin paljon pirteempi jos sais nukkua ees sen yhden kolme tuntia putkeen. Päivällä mä en saa nukutuks. Se on vaan semmosta koiran unta.. Ja toisekseen kun ei ikinä tiiä kauanko poika haluaa nukkua. Jos ite saan just unenpäästä kiinni, niin eiköhän jätkä päätä herätä. Ja kun se päiväuni aika olis just vähän sitä " omaa aikaa" , niin ei sitä viittis nukkumiseen käyttää. :)

Mua ärsyttää tää meijän huusholli! Just tänään taas kävelly koko ajan katse lattioissa, kuinka ne on likaset ja villakoiria juoksentelee nurkissa. Aargh. Pakko kai imuroida tänään vähän paremminkin. Ja jos keittiön lattiaakin sais vähän pyyhittyä, kun meinaa ruveta jo sukat tarttuun kiinni...

Meillä poika muuten istuu jo aika hienosti syöttötuolissa. Istutaanko muilla vielä syöttötuolissa?

Me ollaan onneks oltu ihan terveinä. Pojalla oli yks flunssanpoikanen sillon joskus varmaan 2kk ikäsenä tai vähän jälkeen, en muista tarkkaan.

Mutta mies tulee kohta kotio, niin pitänee mennä laittaan pötyä pöytään! :)

Tuulista päivää toivottelee

joelaa ja Niklas

Vierailija
29/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä kertaa oli taas mitat niinkuin pitikin painoa noussu oikeassa suhteessa pituuteen.

Muuten oli terveyden hoitaja sitä mieltä että pojan liikunnallinen kehitys on 7-8kk tasoa.

Mutta ajoissa meillä on ollu toisenkin pojan kehitys.

Vanhempi poika käveli 6kk iässä tukea myöten ja ilman tukea 8kk ikäisenä,joel ei ihan yhtä ajoissa ole kuitenkaan.

Isomman pojan eskari paikan vaihdos tutustuminen sujui myös hyvin ja poika on itse erittäin tyytyväinen uuteen paikkaan siellä on näyttelemistä ja kaikenlaisia aarre tunteja sekä vain kerran viikossa päivä tehtäviä.

Joten saa tehdä muutakin kuin olla isompian koululaisten kanssa samassa luokassa koko tunnin ajan hiljaa.

Välitunnitkin ovat pienelle liian lyhyitä kun vain 10min -15min kun siinä ajassa pitäisi pukea ulkovaatteet ja kengät sekä ehtiä uloskin.

Nyt on myös hommattu likkojen synttäri lahjat ja yhden lasten kaverin syntymäpäivä lahja.

Kaverin synttärit ovat nyt perjantaina.

Ostin tuolle kaverille tarroja ja karkkia sekä muuta pientä.

Mutta nyt syömään jotain että ei tuu pää kipeeksi...

toivoovauvaa ja lapset.

Vierailija
30/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vappu juhlittu täälläkin, oltiin mökillä isolla porukalla ja kivaa oli!

Joelin kanssa ollaan menossa huomenna neuvolaan, kiva kuulla mitkä on miehen mitat, kun tuntuu niin isolta pojalta yhtäkkiä. Vappuna puhkesi ekat hampaatkin, ikenet tuntuu kutiavan kovasti.

Mistäs täällä on ollu puhetta... siivouksesta ainakin. Nautin kovasti siististä ja puhtaasta kodista, mutta ei jaksais siivota liikoja. Me ratkaistiin asia niin, että palkattiin siivooja kahdesti kuussa (kotitalousvähennyksen jälkeen ei mielestäni ole kovin kallis edes), ja loput kotihommat hoidetaan miehen kanssa 50/50. Tietty mulle jää vähän enemmän jos mies on paljon töissä, mutta periaatteessa näin. Ruokaa laitetaan ehkä kerran viikossa molemmat keskimäärin, muuten syödään valmisruokaa / tilataan / käydään mummoloissa syömässä, tai jos minun äitini on täällä hoitamassa poikaa niin tekee samalla ruokaa pakkaseen. Että ei valittamista ;-)

Onko muuten muita marrasvauvoja jotka ei kääntyile vielä? Baby on melkein 5,5 kk eikä vielä käänny kyljelleen saatikka pyörähdä ympäri. Istuu kyllä jo ilman tukea jonkin aikaa, ja muutenkin tuntuu olevan liikkeessä jatkuvasti - kääntyilyt ei vaan tunnu kiinnostavan!

Aurinkoa odotellessa,

Anyara & Joel

Vierailija
31/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tietoakaan päänsärystä vaikka tuli pullo kuoharia juotua, kai se meni tarpeeseen kun ei ole niin pitkään aikaan juonut..

Tänään käytiin neuvolassa ja oli mielenkiintoista nähdä neidin kasvu kun oli se sairaalareissu.Paino ei ole parissa viikossa noussut ja neiti on meidän mimmiliigasta kaikkein kevyin,7020g siis tänään. Yksi meidän tytöistä painoi 5 kuisena 8900g! Muut kolme jotain tältä väliltä.

Wilma on erittäin jäntevä ja aktiivinen.Tyytyväinen on myös

Päristelee ja juttelee daa-daa- juttuja.Käsiin tarttuu kaikki lähettyviltä.

Peruna-maissia kokeiltiin,mutta ei tainnut sopia.Tänään maisteltiin omena-päärynää. Rinta maistuu yöllä,ei niinkään päivällä kun kaikki ympärillä kiinnostaa enemmän.

Vierailija
32/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin selvitty vapusta.Olin pitkästä aikaa tuulettumassa kavereiden kanssa ja kivaa oli...vaikka ei sitä enää osaa juhlia niinkuin ennen..kotiin kiirehdin jo yhden aikoihin.

Tein tänään ensimmäistä kertaa itse lihaperunaporkkanasosetta kunnon kattilallisen. Maistatin sitten tekelettäni pojalle, joka syö jo reippaasti kaupan purkkiruokia, niin eipä äiskän pöperöt ollutkaan hyviä. Ilmeet oli kyllä näkemisen arvoisia kun poika oikeen puisteli päätänsä, katsoi minua että mitähän sä mulle nyt työnnät. =)

Meidän poitsu on alkanut jännästi nykertämään alahuulta..ihan kun purkkaa söisi. Näinköhän merkki hampaista, Onko muilla kokemuksia vastaavasta?

mutta nyt nukkumaan....

pätkis06

Vierailija
33/68 |
02.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oltu karseessa mahataudissa. Vauvakin sen sitten viimein sain ja on oksentanu nyt pari päivää, yöt onneksi nukkuu ilman okseteluja ja heräämisiä. Helpoin mahatautinen kyllä mitä koskaan oon nähny. Oksentaa jopa selällään(eka pelsätyin, mut tämä vain kujertaa kauhean maitolätäkön keskeltä) niin että siivousta on riittäny yllin kyllin.

Siivous on mun lempiaiheeni olen sitä funtsinu kautta aikojen ja tullut siihen tulokseen et jokainen tyuylillään. Toinen nauttii hurjsti puhtaudesta ja kukapa ei. Meillä harrastetaan hurjia temapuksia ja silloin kiillotetaan joka lista. Helpommalla pääsisi kun aina laittais tavarat paikalleen mut... se joko on ihmisellä tai sit se ei oo. lLApsille oon yrittäny opettaa mut tämä nykyajan tavarapaljous se on hurjaa touhua ja säilytystilaa kun on aina liian vähän.

Ite oon mielummisn lasten kans ulkona, pelaan ja leikin kun siivoon ja oon yrittäny kaikille sanoakin et jos kaikki jeessaa siivoomisessa sit äitikin ehtii enemmän leikkiä ja pelailla lasten kasn. Hyvä kosnti saada reippaita siivoojia taloon. Meillä on otettu vastuuhommat. Tyttö on paras tavarab noukkija, poika on vahva vie painavia tavaroit, roskia jne...Ja kikille rätit käteen...

Hih ainoo et meillä ei koskaan näytä siltä et ois siivottu, koska kohta kaikki taas on levällään kun keittiöön tulle maja jne....

Mut voimia kaikille, ette usko on ihanaa taas kun pystyy tkeeen kaikkee jopa siivoon, kun ei oo enää mahatautia.

Pyykkivuori on kauhee varmaan 20 konneelista pyykkiä odottaa, mut eipä ne sieltä mihinkään katoo.

Kun tulee ikää niin tekemättömät työt kuuluvat elämään!

Vierailija
34/68 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anyaralle ensin: Meidän jäppyrä ei käänny kans.Kyllä se kyljelleen vääntää,mut eipä paljo pitemmälle.Pari-kolme krtaa on menny ympäri vaningossa,mutt siitäkin on aikaa jo.Ilmeisesti kykyjö saattais olla muttei haluja.

Poitsu on alkanu heräämään entistä aiemmin.Nyt se hihkuu jo jlo5-5.30 söngyssään ja pitkästyy siellä yksinään.Otan sitten hänet viereen ja siinä hän vallan hyväntuulisena juttelee ja minä jatkan unia tovin.

Puurot menee nyt tosi hyvin,mutta vihannes-ja lihasoseista ei edelleenkään innostu.

Hampaista ei näy jälkeäkään.Keskimmäiselle tuli 8-kuisena,jolloin neiti lähti siitä sitten kävelemäänkin8-0 Tää turein heppuli on kyl selkeesti mukavuudenhaluisempi kaveri ja tykkää kun kannetaan.

Vierailija
35/68 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti aamusta kirjoitella, mutta oli pino kasvanut niin valtavasti aloituksestani, että en ehtinyt, kun lukea =o)

HYVIN NUKUTUN YÖN JÄLKEEN!!!! IHanaa! Kävin illalla jumpalla, olikin rankka tunti, sitten mentii koko porukalla saunaan js otin yhden saunasiiderinkin... Kun sitten sain pojan yöpuulle ja puurot syötettyä, niin kello oli yhdeksän ja minä sammuin kuin saunalyhty ja nukuin puoli kuuteen asti, kunnes poika vaati tissiä. Jatkettiin vielä unia siitä ja herättii 9.10.

Nyt on vähän reidet kipeät eilisestä koitoksesta.

Mulla oli monta juttua mitä piti kommentoida, mut ei meinaa enää muistaa. No ainakin potasta. Meidänkin pitäis potta hankkia, kun Vilistä huomaa ihan selvästi koska on hätä. Sinänsä vaippojen kanssa ei tule pahaa sotkua, kun poika on aina niin kva vatsainen, että kakkakin on ihan papanaa. Pari kertaa on tehnyt asiansa ihan pyttyyn, kun olen vaipanvaihdossa huomannut, että nyt taitaa tulla =o)

Siivouksesta: Minä rakastan myös siistiä kotia, mutta... Eipä meinaa paikat pysyä kunnossa. Mulla on kyllä sama juttu, että jos joku ilmoittaa tulevansa, niin sitten lähtee pölyrätti liikkeelle ja imuri käyntiin. Vessa on mulle ihan ykösjuttu, sen pitää olla siisti ja sitte tulee keittiö. Mä vihaan imurointia, mutta kyllä sitä siti heiluttelen pari kertaa viikossa. Nyt ei ole kiinnostanut mikään suurempi siivous, kun meillä alkaa vessaremontti ensi viikolla, niin tuntuu ihan turhalta mikään tarkempi siivous, kun sitte sitä remonttipölyä on kuitenkin joka rako täynnä.

Käytii eilen 5kk neuvolassa. Täti sanoi Vilin olevan hyvin kehittynyt fyysisesti, ihan 7kk tasolla, joten hyppykiikussa saa olla ja syöttötuolissa istua. Eilen sitte kasattii syöttötuoli ja oli poika ihmeissään ja ihan innoissaan omasta paikasta pöydän äärellä.

Mitat oli 8380g ja 67cm eli painoa +10% pituuteen nähden elikkäs ihan hyvä.

Oli kai mulla muutakin, mutta nyt ei tule mieleen.

Täytyypi mennä muussin tekoon, isäntä tulee kohta ruokikselle.

Päivän jatkoja!

Vierailija
36/68 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamusta annettiin likoille lahjat toiselle annettiin tarrakirja ja toiselle my little pony.

Ostetaan " paremmat" lahjat sitten kun päästää isompiin kauppoihin,kun tuola jossa käupassa käytiin ei ollu vaatetta myynnissä ollenkaan.

Synttäreitä kun kuitenkin vietetään vasta 11 ja 12 pvä.

Nyt tänään olen laitellu istutuksia isompiin ruukkuihin kasvamaan ja pessyt pyykkiä sekä laittanut ruoan ja siivoillu pöytiä.

Siivoomisesta täälä olikin puhe, mulle on kanssa tosi tarkka että millaisesa kunnossa kämppä on jos joku tulee...

En esim tykkää yllätys veraista ollenkaan.

Jos joku on tulossa niin siivoilen lasten kanssa sen mitä tarvii ja sitten muuten kerran viikossa pestään kaikista huoneista lattiat ja keittiön lattia pestään 2 tai 3 kertaa viikossa.

Ikkunoiden pesu pitäisi taas aloitella tässä joku päivä kun noi ikkunat on ihan kamalassa kunnossa,viimeksi pesin sisäpuolelta ne Joelin ristiäisiin ja siitä on jo aikaa,niin ja ulkopuoleltakin ne itäisi pestä joten taidan nyt aloittaa sen homman kerran joel on päivä unillaan.

Eipä sit jää muille päiville se!

Joten palaillaan taas joskus.

toivoovauvaa ja 2 lasta...

Vierailija
37/68 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin vapusta " selvitty" ...oli siis tooosi rauhallinen vappu,ei kylläkään menty sinne mökille ku oli kauheen kylmä,kaveriperhe oli meillä grillailemassa ja vapunpäivänä oltiin tuolla naapurikaupungissa kattelemassa vanhojen vehkeitten vappuparaatia,onnex oli ihana ilma=)!

Siivouksesta...mä oon patalaiska! Mua häirittee kyllä epäjärjestys mutta ei pölyt vähääkään ja miehellä on toisin päin joten se yleensä hoitaakin sitte imuroinnin=)! Mä päivittäin järjestän huushollia ja illalla viimesex siivoon keittiön,se on oikeestaan mun " pakkomielle" että keittiön on oltava aamulla siisti ku herätään. Mua ärsyttää kaikki pöydillä lojuvat laput,liput ja lehdet ja yritänkin niitä aina vähän väliä koota pois ja mies taas levittää ne...murrr...=)!

Meilläkään poitsu ei juurikaan käänny, muutaman kerran on sängyssään kääntynyt masulleen mutta ei esim.lattialla. Kovasti kyllä yritti sitte eteenpäin kun on masullaan,kädet huitoo ja jalat antaa vauhtia=)! Istumista sylissä rakastaa ja ollaankin lauantaina menossa ostamaan syöttötuolia,onhan se istuminen sellasta hoippuvaa,mutta eikös harjotus tee mestarin??

Me oltiin eilen poitsun kanssa Keskussairaalalla sydänfilmissä ja keuhkokuvassa,ku lauantaina on se Helsingin sydänlääkärin vastaanotto/kontrolli...toivottavasti kaikki on hyvin edelleen ja toivotaan että se vähänenkin lääke saadaan jo lopetettua...jännittää kamalasti...!

Meillä poika on jo muutamana päivänä jättänyt ne aamupäivän päikkärit pois ja nukkuu tälläi puolilta päivin n.2-3tuntia ja sitte vielä iltasella n.½-1 tunnin unet,tuntuu toisaalta vähältä,mutta ei tunnu ainakaan yöuniin negatiivisesti vaikuttavan että ihan hyvä näin=)!

Mutta nyt kahvia ku se viikari vielä nukkuu=)!

Tiitiäinen78

Vierailija
38/68 |
03.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tänne kirjoittelen. Kiva kuulla, että muillakin on päivällä imetyshommat hankalia( tai ei se nyt tietenkään hyvä asia ole, tarkoitan, etten ole asian kanssa yksin) NaN:ia olen antanut ja omaa pumpattua maitoa päivällä.

Syöttötuolissa istumisesta oli puhetta, eli meillä likka istuu syöttiksessä, syö ja muuten vaan välillä. Yrittää punkea itsekin koko ajan lattialta istumaan :D

Öö. potta-hommista; meillä on babybjörn- pottatuoli, mutta ei ole vielä ollut käytössä, pitäis varmaan kokeilla...

Jeps, illanjatkot!

tin-zu ja tytteli

Vierailija
39/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä poika viime yönä nukkui ekaa kertaa koko yön syömättä, eli aiemmin kun on syönyt jos klo 5 aamulla niin nyt ei syönyt :) Olen nimittäin jo vähän aikaa pohtinut, että ei hän kyllä tarvisi yöllä syödä, koska vaikka herääkin niin jutustelee vain rauhallisena sängyssään, eli ehkä vähän turhan helposti olen ottanut pojan syömään.

Nyt sitten hän heräsi neljän aikoihin juttelemaan (poika nukkuu omassa huoneessaan) ja teimme niin, että kävimme ovelta katsomassa (niin ettei poika nähnyt meitä), ettei hän itke ja että kaikki on ihan ok. Ja sitten odottelimme, että nukahtaako uudelleen vai alkaako vaatia syömään. Mutta ei, jutusteli itsekseen varmaan n. 10 minuuttia ja sitten nukahti uudelleen. Ja nukkui 6.45 asti, jolloin hän siis heräsi uuteen päivään :) Illalla kävi unille klo 20.

Saa nähdä nyt, että onnistuuko tämä myös jatkossa, että saadaan tuo tavallaan " turha" yösyönti jätettyä pois, koska ihan tyytyväisenä poika heräsi aamulla vaikkei yöllä ollutkaan syönyt. Illalla kuitenkin söi puuron ja tissitteli illalla.

Mutta ihan kiva juttu jos tuo onnistuu :) Vaikkei noita yösyöntejä ole kuin yksi ollutkaan, niin tokihan se on silti kivempi nukkua koko yö putkeen :)

Meijän poitsu menee jo hirveetä vauhtia lattialla kierimällä. Löytyy parissa minuutissa ihan eri paikasta, mihin hänet on lattialla laittanut :) Aikamoinen vauhtiveikko tuo tuntuu olevan!

Sitten olis yksi G: Oletteko ajatelleet, milloin siirrätte vauvan autossa turvaistuimeen vai onko joku jo siirtänyt? ja sitten toinen kysymys: MILLAINEN istuin teillä on tai millaisen olette ajatelleet hankkia? Saa suositella :)

Onko muuten kenelläkään Britax Fixwayta? Sitä joka tulee Isofixeillä. Isofix-kaukalon käyttäjänä mielelläni ostaisin myös isofix-istuimen, se on NIIN kätevä ja tukeva kiinnittää.

Mukavaa viikonloppua!

*Piparminttu*

Vierailija
40/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä kuulosti oikein järkevälle tuo teidän yösyöntikokeilu. Toivottavasti sujuu jatkossa.

Mulla ovat kaikki neljä lasta nukkuneet yönsä ilman yösyöttöjä ja tissimaidollaon menyt puoleen vuoteen asti. Et aki se sit on niin tuhtia tavaraa vaan ollut tai sitten ovat vaan perineet hyvät unenlahjat. Tyttö oli hankalampi kun sai nostella tuttai vähän väliä suuhun.

Meillä en edes tankkaa mitenkään kovin illalla, puuroja en oo vielä alotellut et hieman vaan maistellaan päivisin porkkanaa, päärynää.

Mut kaikki vauvat on niin yksilöllisiä.

Aamumaidon kun meillä vetäsee niin silläkin saattaa nukkua vielä pari tuntia. Mut päivisin meillä ei sit hurjia 4-5 h unia otettakkaan. Korkeintaan yhet 2 h ja pari pienemmät.

Ihanaa kun tulee kesä, mitä suunnitelmia ootte laatineet?