Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Marrasmurut vappuviikkoon!

30.04.2007 |

Kun uni ei tule...

Kellohan tikittää kohta puoli neljää ja minä olen edelleen valveilla =o(

En jaksanut tuolla sängyssä pyöriä. Pistin makkarin oven kiinni, ettei miehet herää ja siivoilin paikkoja, mitkä olis aamulla pitänyt siivota tai viimeistään kerhon jälkeen.

Nyt ei ole niitä huolena, niin voin sitte päivällä nukkua pojan kanssa päikkärit.

Meille tulee siis nuo naapurit vappua viettämään. Grillataan ja istutaan iltaa. Syödää munkkeja, paistoin tänään ison kasan. Naapurin rouva on ihan viimeisillään raskaana, niin menee varmasti rauhallisesti tämä vappu. Hyvä niin.

Mitähän mun pitäis täle uni ongelmalle tehdä? Tää on kyllä ihan selvä oire huonosta mielialasta. Vaikka olis kuinka väsynyt, niin kaikki tekemättömät työt mietityttää ja muutkin asiat. Sitten vielä yöaikaan " ongelmat" tuppaa kasvamaan ihan valtaviin mittoihin mun pään sisällä.

Hö, nyt pikkumies ääntelee jotain, outoa, täytyypi mennä katsomaan.

Hauskaa vappua murut, kunhan heräätte =o)

Annitanni

Kommentit (68)

Vierailija
41/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoinkin perjantai, hitsit, miten pitkältä tämä viikko on tuntunut! Tuo pyhäpäivä tiistaina sai tämän viikon tuntumaan ihan nälkävuodelta...

Meillä oli tässä muutama levoton yö. Aino päätti herätä klo 3 ja valvoskeli klo neljään saakka...Seuraava yö meni vähän paremmin, mutta en kovin paljon saanut nukkua kuitenkaan, kun olin itsekin päässyt unten maille vasta yhden maissa yöllä...viime yö ja sitä edellinen olivat ihan ok. Eilen nukuin päikkäritkin kun tuntui olo jotenkin niin väsyneeltä. Migreenikin on ollut tuloillaan koko viikon (ajatus ei kulje ja pääkopassa tuntuu pieni jyskytys sydämen pumppaamisen tahdissa) :-(

Tänään pitäisi mennä etsimään lapsille juhlavaatteita koulun kevätjuhlaan. Ihanaa kun kohta alkaa kesäloma. Mies sen sijaan lomailee vasta heinäkuussa.

Kääntymisestä: Meillä tyttö kyllä osaa kääntyä, muttei todellakaan tee sitä kovin usein. Kyynärnojakin on vielä sellainen matalahko. Akselinsa ympäri hän kyllä kiertää hienosti, jalkatyö on suorastaan kiitettävää. Kädetkään eivät enää sohi sinne tänne, vaan toiminta on vakaata ja tarkoituksenmukaista :-) Näppäräsorminen tyttö...

Jaahas, pitää lopetella ja mennä suihkuun vielä kun pääsee...

Mitäs plussanneelle Toukokuunäidille kuuluu? Onko kaikki mennyt hyvin? Itsekin tässä kovasti odottelen, milloin tärppää kun imetyskin on vähentynyt puoleen entisestä kiinteiden tullessa mukaan kuvioon... :-)

Hyvä Viikonloppua Kaikille!

Kanelisokeri

Vierailija
42/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälä meni viime yö totutusti 2 syötöllä,mutta nyt poika nukkui aamusta klo:6.30 eikä ollu pystyssä vielä 4.30-5.00.

Joel on nyt aamutorkuilla ja varmaan pian heräileekin.

Vähän jännittää että miten pärjään tänään synttäreiltä yksin noiden 4 lapsen kanssa,kun tänään on lasten kaverin synttärit ja mies saikin eilen elokuva roolin joten nyt tänään on siellä kuvauksissa.

Ja niissä kuvuksissa menee aamu klo:4.00 asti kuulemma,kun kuvaavat myös yö kohtauksia...

Muuten tiedän että tottakai kotona pärjään noiden kanssa mutta kyläily jutut on asia erikseen kun pitäisi kaikki saada kotio jossain vaiheessa lähteen.

Omien lasten synttäreitä juhlitaan vasta 11 ja 12 pvä.joten tänään kaverin synttäreille...

Mutta nyt pyykkien pariin jälleen...

toivoovauvaa ja lapset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään sai nukkua jopa seitsemään! Yleensä vauva herättää klo 5-6,kakat housuissa.Onko muita varhaisia herääjä-vauvoja?

Poika on alkanut nyt todella reippasti syödä puuroa,mutta kasvis-ja lihasoseet on edelleen hänestä aikas pahoja.

Ei käännytä vielä(paitsi joskus vahinngossa),ei näy hampaita,ei ryömitä...Taitaa olla laiskuutta,luulen.Paitsi hampaiden kasvatuksen osalta=)Poika viihtyy kyllä lattialla vatsallaankin ja hivuttelee muutaman sentin takaperin.

Kohta siirrytään 74senttisiin vaatteisiin,pingottaa hiukan jo osa 68senttisistä.

Ilmat on kylmät,mut ihanaa että kesää kohti mennään!On ollu ihme alavire.Olen kiukutellu ukolle ja on ollu vaikeaa aamuisin päästä mitenkään käyntiin.Olen ollu pienessä flunssassakin,joten en ole urheilemaankaan päässy.Mutta jospa tämä taas tästä...

Hyvää viikonvaihdetta kaikille!

Vierailija
44/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tossa aiemmin virittelin aiheesta vauvan siirtäminen kaukalosta turvaistuimeen... Joten jos vaan on jotain ajatuksia asiasta, niin vastailkaa ihmeessä :)

Meillä nimittäin poika viihtyy kaukalossa jo tosi huonosti. Hän on jatkuvasti punkaamassa itseään sieltä ylös eikä millään malttaisi pötkötellä siinä kun kaukalo kuitenkin on aika makaavassa asennossa. En enää vie häntä matkarattaissakaan kaukalon kanssa kun ollaan esim. kaupassa, vaan suoraan siinä rattaissa puoli-istuvassa asennossa ja joskus lyhyen aikaa jo pystymmässäkin.

Eli tässä se vielä tulee...

Sitten olis yksi G: Oletteko ajatelleet, milloin siirrätte vauvan autossa turvaistuimeen vai onko joku jo siirtänyt? ja sitten toinen kysymys: MILLAINEN istuin teillä on tai millaisen olette ajatelleet hankkia? Saa suositella :)

Onko muuten kenelläkään Britax Fixwayta? Sitä joka tulee Isofixeillä. Isofix-kaukalon käyttäjänä mielelläni ostaisin myös isofix-istuimen, se on NIIN kätevä ja tukeva kiinnittää.

*Piparminttu*

Vierailija
45/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti galluppiin... Meillä on vauvat siirretty isompaan istuimeen n.8kk iässä. Eli kun on ollut vaikeaa enää kaukalossa kanniskella, istuvat hyvin kauppakärreissä, liikkuvat (meillä käveltiin jo 8-9kk ikäisinä)... Meillä on ihan vanhat istuimet, mitä lie... itse tekisi mieli ostaa tälle joku parempi, mutta mies aina tyrmää kaiken rahanmenon...

Voi kun teillä on reippaita vauvoja!!! Minä olen tämänkin vauvelin opettanut syömään yöllä sen kahden tunnin välein... :( Meillä on aina nuo yöt olleet sellaista oravanpyörää. Helpoin tapa pitää vauvat hiljaisina on tuupata tissi suuhun, kun heräävät huutamaan. Mies kun ei siedä huutoa tippaakaan yöaikaan ja hänen on saatava nukkua, kun kerran töihin joutuu heräämään. Siinä sitten olen tosiaan kaikkeen huutoon tissiä tarjonnut ja nyt Tiitikin syö yöt läpeensä...

Toisaalta olen pohtinut, että täytyy sen maidonkin olla ihan kohtuu vahvaa, kun kuitenkin ovat meillä ihan reippaassa lihassa. Mutta eipä silti tunnu nälkää pitävän kuin maksimissaan kolme tuntia (joskus voi vahingossa mennä neljä...).

Siitä saakka, kun esikoinen syntyi (tai oikeastaan jo odotusaikana), olen nukkunut lähinnä 2-3 tunnin pätkiä. Mutta hyvin sitä ihminen nähtävästi pärjää vuosia sitenkin :) Tai sitten tämä saamattomuus johtuu noista pätkäunista... :O

Minä alan jo pitää meidän neitiä hitaana ja huonosti kehittyneenä. Tänään tuli mittariin 6kk. Pojilla oli samassa iässä jo kova meno... ryömittiin, noustiin kontilleen... noustiin 6½kk iässä seisomaan... Meidän kuningatar vain tutkailee ja makailee. Kääntyy kyllä vallan näppärästi, mutta pääasiassa haluaa tutkia maailmaa selällään. Pojat taas halusivat aina mahalleen. Kädet kyllä ovat olleen jo pitkään vallan taitavat. Tavarat ovat vaihtuneet kädestä toiseen jo yli kuukauden. Mitä pienempi hypisteltävä, sen parempi :) Aikaisemmin ajattelin, ettei Tiiti vaivaudu muuta kuin örisemään. Kaipa tuo matki veljien traktorileikkejä :) Nyt kyllä tulee jos jonkinlaista asiaa... Tuetta istumista harjoitellaan tosi lyhyitä pätkiä. Muksahtaa milloin minnekin, mutta hauskaa on. Kiinteitä ei olla vielä aloitettu eikä varmaan ennen neuvolaa aloitetakaan. Katsotaan sitten, tarvitseeko aloittaa vielä pariin viikkoon... ennen allergiatestejä... Maissia voisin harkita, tai riisiä... tai sitten vadelmaa, ruusunmarjaa... Varmasti kuitenkin menee masu sekaisin, kun ihan vihreetä kakataan nytkin :( Mutta perunalla en varmalla aloita!

Jassoo... pitää mennä siivoamaan tuon esikoisen muovailuleikit!

Toivoovauvaa! Tottahan sinä kaikkien kanssa siellä synttäreillä pärjäät. Yleensä lapset vieraassa paikassa ovat hiukan mallikkaammin ja lähdön hetkellä olet vaan jämpti. Useamman lapsen kanssa saattaa kyläpaikkakin avustaa pukemisessa/paimentamisessa pyytämättä. Pientä porkkanaa vaan houkuttimeksi/palkinnoksi, niin jälkikasvusi kirmaa mukanasi :) ...sanoo äiti, jonka lapset ovat vallan mahdottomia vauhtiveikkoja ;-P

TalviSalama kera trion

Vierailija
46/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas pitkä ketju. Aloitin eilen sen lukemisen ja nyt vasta pääsin loppuun. Vappuna olimme Turussa tuttavaperheen luona. Ihan mukavastihan tuo meni. Hieman vain oli pojat väsyneitä kun pääsimme kotiin. Esikoinen on ottanut pitkiä päiväunia ja kyllä tuo näkyi nuoremmastakin että oli tainut tsempata vähän tavallista enemmän. Nukkui nimittäin todella paljon keskiviikkona kun tiistaina kotiuduttiin.

Täällä oli puhetta siivouksesta. Minusta on pikkuhiljaa kasvamassa aina vain siivouksellisempa vuosien myötä. Nuorena olin aivan kauhea ja huoneeni oli teininä yhtä sekasotkua. Oli se vaikeata pitää omakin koti siistinä silloin joskus sinkkuna. Nyt olen kuitenkin aika järjestelmällinen. Tähän olen varmaan kasvanut miehen avituksella. Hän ei oikein pidä siitä että tavaroita lojuu siellä ja täällä vaan tykkää sellaisesta yleissiistista. Niin minäkin tätä nykyä. Muuten minä olen kyllä perusteellisempi siivoaja kuin mies. Meillä on imurointi miehen hommia, minulle kuuluu saniteettitilat, pölyt jne. Astianpesukone ja roskat ovat kyllä paremmin miehellä hallussa. Minä olen se joka pitää muuten ohjia käsissä ja muistuttelen että lakanat voisi vaihtaa, matot tampata, sauna pestä jne.

Turvakaukalosta oli galluppia. Meillä on vielä kaukalo käytössä ja olen pienessä mielessä ajatellut että varmaan sillä mennään vielä jonkin aikaa. Esikoisella (ja tällä nuoremmallakin tulevaisuudessa) turvaistuimena on Britax two way elite. Olemme tykänneet sitä tosi paljon. Meidän mielestä ehdottoman hyvää on tuossa istuimessa se, että sen saa kiinnettyä autoon sekä selkä että kasvot menosuuntaan päin. Ensiksi tietysti selkä menosuuntaan. Aika pian ehkä tuossa 1 v / 1,5 v tai jotain tienoilla kuitenkin ainakin meillä ei jannu enää oikein viihtynyt selkä menosuuntaan ja pituuttakin alkoi olla niin paljon ettei enää oikein mahtunut istumaan siinä tuolissa kun jalat ottivat istuimeen kiinni. Tällöin käännettiin kasvot menosuuntaan ja nyt kun poika on n. 1 m mittainen ja ikää on 3,5 vuotta niin istuin on edelleen käytössä eikä vaikuta vielä vähään aikaan jäävän pieneksi. Esikoinen muuten siirrettiin turvaistuimeen n. 6 kk iässä. Tähän oli syynä se että hän painoi jo silloin lähemmäki 10 kg ja turvakaukalon kantoon olisi kohtapikaa tarvittu nosturia. Tämä nuorempi jamppa sen sijaan tulee n. 2,5 kg jäljessä joten vielä ei ole kiirettä.

Kiitoksia muuten kaikille jotka vastailivat tuossa viime viikolla tekemääni velli/puuro kyselyyni. Vellihän ei uponnut meidän jannulle laisinkaan pullosta. Siirryimme suoraan kaurapuuroon ja nyt se menee jo heittämällä sisään. Muuten meillä syödään yksi kasvisateria lounaaksi ja muuten mennään vielä tissimaidolla. Tuolla iltapuurolla on kyllä ollut selkeä vaikutus yösyönteihin. Syönnit ovat vähentyneet huomattavasti. Kun viikko-pari sitten syötiin 3-4 kertaa tissit kunnolla tyhjäksi nyt tuntuu että hädin tuskin ehkä yhden kerran. Muuten ovat yöt olleet aika levottomia. Poika kääntyilee ja ärisee ja kitisee aika paljon. Ei oikeataan herää kunnolla mutta herättää kyllä vanhempansa. Mies aina roudaa jossakin vaiheessa pojan minun viereeni. ehkä joskus kolmen tienoilla. Tästä lähtien on melkein nukkunut minun kanssani ja siitä syystä sitten äidn unet ovat aika heikkoja. Taidan tarjota tuota tissiä hieman liian tiuhaan, voisi yrittää selvitä enemmän tuolla tutilla. Unenpöppörössä vain vanhasta tottumuksesta tulee kaivettua tuo tissi esiin. Yleensä poika vain hieman imaisee ja nukahtaa ja äiti nukahtaa myös eikä saa raahattua poikaa omaan sänkyyn...

Riina ja Arppa

Vierailija
47/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kanssa kiinnostais noi istuin-asiat,kaukalosta on luovuttava viimeistään elokuussa,kun kaukalon lainaaja saa uuden vaavin=)! Mulla ei tosiaan oo mitään käsitystä myöskään seuraavasta istuimesta...jospa toi mies jaksais perehtyä niiden saloihin...=)!

Mä oon kans miettinyt,että kuinkahan tarpeellista tolle pojalle on se klo05 aamupullo, taidan myöskin piakkoin kokeilla sen pois jättämistä. Ei kuitenkaan yleensä syö kamalasti n.80-120ml. Ja jatkaa uniaan n.klo08 asti ja tekishän se äitillekkin hyvää saada yhtäjaksoset yöunet=)! Hatunnosto teille kaikille joittenka vaavit syövät yöllä useinkin,siinä kysytään kyllä tosissaan jaksamista=)!

Sitten äitienpäivästä kyselisin...miten teillä sitä vietetään ja millasia lahjoja ootte toivoneet/saaneet? Meillä kotona oli aikanaan tapana viedä äidille aamupala (kahvi+leivät) sekä tuoreita valkovuokkoja sänkyyn ja herättää äityli onnittelulaululla=)! Miehelle kyllä vinkkasin jo eilen,että se olis ihan kiva juttu mutta mahtokohan ottaa mua edes tosissaan,tiedä häntä...=)! Mulla vaan on sellanen paha aavistus,että se päivä ei meillä eroa muista aamuista mitenkään ja mä saan herätä taas pojan kanssa, isännän vedellessä sikeitä puoliin päiviin...!

Mutta hauskaa vkonloppua Murut ja muksut=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku...päikyillä=)!

Vierailija
48/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on jo siirrytty turvaistuimeen n. kuukausi sitten... Syynä tähän oli se, että jätkä on aika isokokoinen ja meidän kaukalo alkoi käydä armotta pieneksi. En tiiä mikä kaukalo toi ees on, kauheen pienen olonen. Ei siis ollu mikään uus, vaan saatiin se kaverilta käytettynä...jossain piti säästää... :) Tää uus istuin on sit Britaxin two way elite ja on kyllä tykätty. Valittiin tämä juuri siksi, et menis mahdollisimman pitkään. Ja kolmesta istuimesta tämä myöskin sopi parhaiten autoomme.

Äitienpäivästä: Samaa pelkään kuin Tiitiäinen... Vähän " pelottaa" et mahtaako toi ukko päivää huomioida juuri mitenkään. Meillä vaan on siinä päivässä se hullunkurisuus, et miehellä on samana päivänä syntymäpäivä! Että saas nähdä.

Vitsi, jätkä veteli aamupäiväuniaan melkein 2½ tuntia! Siis tosi harvinaista. Äsken taas nukahti, saas nähdä nukkuuko kuinka pitkään. Jos nukkuu vaan vähän aikaa, niin sit nukutaan varmaan vielä yhdet unet ennen yöunille menoa, mut jos nukkuu jotain parikin tuntia taas niin tää päivä menee sit luultavasti vaan kaksilla päikkäreillä.

Mä en kyllä tiiä mitä sitä tekis noiden öiden kanssa, kun ovat aika risasia. Nyt kun mietin, niin ei tolla pojalla taida mikään hirmu nälkä olla yöllä, kun imasee aina tissiä vaan muutaman kerran ja lähinnä lutkuttaa. Mut kun se tutti ei kelpaa.. Monesti yritän lykätä tuttia suuhun, mut ei se kelpaa. Sama täälläkin, et ei viittis alkaa yöllä kauheesti temppuileen, kun miehen tarttis saada nukkua, kun sillä herätys heti kohta kuuden aikaan. No voishan sitä varmaan joku viikonloppu yrittää yöllä jotain temppuja tehdä.. Olis se _niin ihanaa_ nukkua ykskin pidempi pätkä! Viime yönäkin varmaan kaks tuntia oli pisin saavutus...

Mutta nyt muihin touhuihin!

Vierailija
49/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaistuin: Meillä vielä kaukalo käytössä ja ei nyt ihan vielä vaihdeta. Katsotaan, jos menis vielä kuukauden ainakin. Tyttö nyt 6,5kk siis. Esikoinen vaihdettiin istuimeen (britax two way elite, joka kaapissa siis odottaa uutta käyttäjää) 5kk iässä, koska kasvoi silloisen kaukalon kilorajan yli. Nyt tää tyttö on veljeään huomattavasti kevyempi, joten ei ole pelkoa että kiloja tulisi liikaa... Pituuden kanssa sen sijaan on ne mahtuvuusongelmat tulossa. Isoveli siirtyi tuosta britaxin istuimesta (jota pidettiin selkä menosuuntaan muistaakseni 1v8kk ikään) 3v. iässä turvavyöistuimeen.

Äitienpäivä: Minä olen aina toivonut, että ei aamiasta sänkyyn :) Vaan mies ja nyt viime vuonna jo esikoinen apunaan valmistavat ihan keittiön pöytään tarjolle herkkuaamiaisen, jota sitten yhdessä nautitaan. Kakkuakin on, mutta kaupan pakastealtaasta ;) Lahjaksi olen saanut joka vuosi jotain kivaa, ei mitään hirmu isoa vaan sellaista pientä söpöä. Nyt olen toivonut Big Popperia... Lisäksi poika on joko isän kanssa tai sitten hoidossa askarrellut kortin. Lounaankin mies on hoitanut joka vuosi (nyt siis neljäs äitienpäivä tulossa), ei tosin itse tehden... Sitä olen toivonut kyllä aina, että joku vuosi saisin hänen kokkaaman aterian... Mutta vielä toiveen asteelle tuo on. Nyt ollaan yhdessä mietitty, että jos olis hyvä ilma niin voitais lähteä ravintolan sijaan eväsretkelle, tehtäis yhdessä edellisenä päivänä herkkueväät mukaan.

Sitten yöunista on ollut puhetta, meillä tyttö syö ainakin sen 2 kertaa ja muuten on ollut viime aikoinan ihan älyttömän levotonta. Yksi hammas puhjennut ja toinen just puhkeamassa, joten ehkä niissä syy... Itkua ja kitinää siis läpi yön. Eli jos saatte nukkua hyvät yöunet, niin nauttikaa =) Kyllä mäkin nautin ne ekat 3kk, mitkä tyttö nukkui hyvin. Ehkä taas joskus minäkin...

Olikos jotain muuta...? Ei muistu nyt mieleen!

Meillä tuo tyttö on ryöminyt nyt kuukauden päivät, menee kovasti konttausasentoon ja _yrittää_ nousta tukea vasten ylös. Ilman tukea istuu pienen hetken, syöttötuolissa tosi hienosti. On edellä isoveljeään tuossa liikkumisessa parisen viikkoa.

Mutta hyvät viikoloput kaikille muruille :)

Marrastoive

Vierailija
50/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sofia osannut kääntyä jo reilun kuukaude, siis selältä vatsalle, ja satunnaisesti enempi vahingossa kääntyy vatsalta selälle. Mutta lempiasento on se selällään makoilu, vatsalla alkaa kiukuttaa eikä itse ymmärrä kääntyä pois. Keskimmäinen mönki eteenpäin 6.5 kk iässä, enpä usko että Sofia parin viikon päästä vielä mönkii. Eka hammas puhkesi tänään!

Meillä pojat siirtyivät n. 8 kk iässä Britax Twowayhin, meillä oli silloin pieni kaukalo jossa painoraja 9 kg ja pojat olivat varmaan jo puolivuotiaina yli 9 kg. Kaukalo on kuitenkin kätevä niin kauan kunnes lapsi osaa seistä. Kaukalon voi nimittäin laskea tarvittaessa maahan (kuraiseenkin) auton viereen tai muualle, ja seisovan lapsen voi myös, mutta ei-seisovaa ei oikein voisi laittaa lätäkköön makaamaan .... eli neidin sopisi oppia seisomaan ennenkuin kaukalo käy pieneksi...

Britax Twoway oli meillä pojille, ja siinä kuten joku kirjoittikin tulee ahtaat oltavat kookkaalle lapselle selkä menosuuntaan jo 1.5 v iässä, istuu aika " polvet suussa" . Kuitenkin tuon ikäinen on pään koon ja niskan ym suhteen periaatteessa liian pieni matkaamaan kasvot menosuuntaan... (me silti laitoimme pojat alta kaksivuotiaina kasvot menosuuntaan) Saa nyt nähdä otammeko käyttöön ikivanhan Twowayn vai ostammeko jonkun muun jossa olisi mukavammat oltavat selkä menosuuntaan vielä parivuotiaalla. Mikä olisi hyvä?

Vierailija
51/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turvaistuimesta: Minä olen kovasti yrittänyt netistä etsiä vertailuja, mutta ei oikein ole ahaa-elämystä tullut että mikä se pitäisi olla. Haluaisin, ettei heti tarvitsisi vaihtaa taas isompaan, mutta että olisi mielellään vaikka markkinoiden paras :-) Eli vinkkejä otetaan vastaan täälläkin!

Recaron Young Sportia olen miettinyt, mutta siinä ollaan kasvot menosuuntaan. Kaukalossa mahdutaan varmaan olemaan vielä kesän yli, luulisin, eli noin 9 kk ikäisenä sit vaihdetaan. Mutta onko kaikki kasvot menosuuntaan-mallit huonoja noin pienelle? Oon lukenut aiheesta kirjoituksia aika paljon, mutta kun on erilaisia mielipiteitä ja tutkimustuloksia tästäkin asiasta...

Oon muuten ollut tosi pettynyt lastentarvikeliikkeiden palveluun tähän asti, joten haluan ottaa selville tarkkaan mitä mennään ostamaan, ennen kuin edes astutaan kauppaan.

ÄitienpäiväG: mulle tämä on ensimmäinen äitienpäivä, mutten odota oikeastaan mitään - miestä työllistää Euroviisut jotka on la-iltana, joten antaa keskittyä niihin. Mutta annan kyllä suurisydämisenä ihmisenä mahdollisuuden korvata asia korkojen kera jälkikäteen ;-)) Itse ostin omalle äidille sekä anopille kipsitaulut, joihin painetaan Joelin jalan- ja kädenjälki sekä laitetaan valokuva.

Aurinkoista viikonloppua :-)

Anyara & Joel 5,5 kk

Vierailija
52/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

... juu kyllä kaikki kasvot menosuuntaan ovat käsittääkseni turvattomia 9 kk ikäiselle, eli suoraan turvakaukalosta ei kyllä voi siirtyä kasvot menosuuntaan istumaan. Pienen lapsen pää on suhteessa niskaan ja vartaloon niin suuri ja painava, ja pahimmat voimat lapseen kohdistuu nokkakolarissa, jolloin jos katsoo taaksepäin istuin tukee niskaa. Peräänajossa jolloin voimat menee toisinpäin on nopeudet kuitenkin paljon pienempiä.

Pitkäikäisen isutimen saat kun ostat käännettävän, on monia jotka voi pitää ensin selkä menosuuntaan ja kääntää kun lapsi isompi.

Tosin varmaan ohjeet ovat eri EU-maissa kovin erilaisia. Kun olimme matkalla Espanjassa (10 v sitten) vuokrasimme auton jossa oli turvaistuin puolivuotiaalle esikoisellemme, istuin oli ihan pieni, vain vauva siihen olisi mahtunutkin, mutta istuin oli sijoitettavissa autoon vain kasvot menosuuntaan. Kyllä me sitä käytimme.

Vierailija
53/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vielä toivoisin apuja Muruilta: onko teillä tiedossa, mistä löytäisin vertailuja tai turvaistuintestejä? Haluaisin ostaa turvallisimman mahdollisen (ja vauvalle mukavan tietysti) istuimen, hinnallakaan ei olisi niin väliä. Kiitos jos jaksatte vastailla :-)

Nyt loppuu tämä netissä surffailu tältä illalta, saunaan rentoutumaan!

Anyara

Vierailija
54/68 |
04.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä istutaan vielä kaukalossa,ja varmaan pari kuukautta menee siinä. Sit pitää miettiä et kuinka tehään ku pikkuneiti mahtuu vielä hyvin isompaan istuimeen, ostetaan kai toinen samanlainen, en muista tarkkaa merkkiä mut joku britaxin kumminki ja se on asennettavissa vain kasvot menosuuntaan, tyttö tais olla sen 8kk ku siihen laitettiin ja meille sanottiin et kumpikaan ei ole oikea tai väärä tyyli, oli sitten kasvot menosuuntaan tai selkä menosuuntaan. pää heilahtaa joka tapauksessa johku suuntaan kolaritilanteessa, oli se sit mikä hyvänsä.

Äitienpäivästä, aamiainen on aina katettuna ollut ja kakku tehtynä, niin ja lahjoja on tullut, joten eiköhän tänäkin vuonna :) Kakun meinaan tehä poikkeuksellisesti ite, kokeilen yhtä uutta ja jos onnistuu niin teen enskuussa synttäreille sen saman.

Nyt töllön ääreen..

Vierailija
55/68 |
05.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon yrittänyt oikein tarkoituksella vähentää netin käyttöä, mutta oon mä kulumisia silloin tällöin käynyt lueskelemassa!

Puolivuotiaita aletaan jo olla!Meillä 10. päivä. Neuvolakin on tulossa, joten mittoja en tällä hetkellä tiedä. Aika menee hurjan nopeasti.

Meillä ryömitään ja käännytään näppärästi molempiin suuntiin. hoitopöydällä saa olla varuillaan, ettei koko vauva tipu. Kiinteitä menee yks liha-ateria( broileria ja possua), aamulla hedelmäsosetta, iltapäivällä hedelmäsosetta ja nyt muutamana iltana oon keittänyt riisihiutalepuuroa. Lisäksi rintamaitoa, jota yölläkin vielä syödään vaihtelevasti 2-neljäkin kertaa. Ruoka syödään sitterissä, syöttötuoli on vielä siskon varastossa. Sen vois kyllä varmaan jo hakea, kun on se Cam Futura-tuoli, jossa on paksut pehmikkeet.

Kaukalossa vielä matkustetaan, mutta hommasin jo vanhaan HTS-istuimeen uuden päällisen. Istuimesta oon tykännyt, mutta tuota mallia ei taida olla enää myynnissä, vaan uudempi ja kalliimpi versio.

ÄitienpäiväG: odotettavissa aamiainen sänkyyn, isompien lasten askartelemia kortteja sun muita. Ja jotain pientä lahjaksi mieheltä. Usein pitää sanoa suoraa mitä haluaa, mies ei osaa niitä juttuja...

Siivouksesta on ollut jo aiemmin puhetta. Siivous on vähentynyt sitä mukaa, ku tarve on lisääntynyt ;) Eli silloin kun asuttiin kahden, ulkoilutin mattojakin kerran viikossa, nyt tosi harvoin. Ilmoittauduin jo siivousrinkiin, mutta siitä ei ole kuulunut mitään. Pitkäaikaistyöttömiä työllistävä projekti olis kyseessä,mutta työntekijää ei tahdo löytyä.

No oon muutenki saanu vähä otetta jonkinlaiseen siivousrytmiin ja meillä mies tekee tosi kiitettävästi myös kotitöitä!

No sitten olis kesällä lisäksi nuo pihahommat! En oo mikään viherpeukalo, mutta onhan omakotitalon pihassa aina tekemistä ja joitain kukkapenkkiprojekteja menossa. Niin, että Tuuli, joko nakkasit vuorenkilvet menemään? Olittekos muuten Tuuli tänään vauvakirkossa?

Mitähän muuta... tuli nyt vähän vaan näitä omia kuulumisia, kun vihdoin sain aikaiseksi kirjoittaa.

Terkkuja kaikille murusille!

Vierailija
56/68 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oltu vauvakirkossa.

On niitä vielä, yhestä penkistä vasta hävittänytja niitähän riittää...tervetuloa vaan hakemaan :)

Vierailija
57/68 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulis jo lämpimämpää...Kävin ostaa ihania mekkoja tytölle eilen kesäksi.Onneksi on yksi tyttö=) Vauvalle en ostanut nyt mitään muuta kuin unilelun.Koululaispojalle ostin vihreät shortsit,sellaiset siistimmät.

Olin vkonloppuna pe ja la meressä uimassa.Oli +6c että virkisti kummasti=)

Vauva on alkanut vetää jalkoja konttausasentoon.Ja kuolaa tulee hurjana,mutta hampeja ei näy.

Ollaan muuten oltu edelleen kaukalossa automatkat,mutta istuin on tossa odottamassa valmiina.saatiin tuttavilta.Kyllä poika hyvin vielä kaukalossa menee jonkin aikaa.

Vierailija
58/68 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurinko paistaa ja on jo +15 lämmintä,huomisex lupaili jo +20...sitä odotellessa=)!

Me ollaan päätetty ostaa sitte parin kuukauden päästä istuimex Britaxin Two way Elite,kaverilla on sellaset ja oli toooosi näppärän olonen ja kätevä ku saa kasvot molempiin suuntiin vaavi sitte metkustaa. Plusssana myös että menee luultavasti tosi pitkään.

Meillä oli eilen se sydänkontrolli ja Jokinen (lasten sydänspesialisti) totes että nyt asennoidutte niin,että teillä on terve poika=)! Leikkaus oli onnistunut paremmin ku hyvin ja kaikki oli tosi hienosti,ihanaa=)! Vielä jatketaan sitä nesteenpoistolääkettä,keuhkot ei kuulemma vielä oo tottuneet tähän uuteen tilanteeseen ja vaativat sen vielä. Seuraava kontrolli heinäkuussa ja siellä toivottavasti sitte saadaan se lopetettua jo,näin se ainakin meinas.

Tuumas kans että on ihan niinku eri poika ku muutama kuukausi sitte,lihaakin jo luitten ympärillä ja kovin eläväinen=)! Nareskeli,että nää sydänlapset on ennen leikkausta tosi rauhallisia ja sitte leikkauksen jälkeen on niinku joku olis painanu jotain turbo-nappia mikä pitää aivan täysin paikkansa=)!

Meillä jo viikon päästä puoli vuotis neuvola...ihan kauheeta..mihin tää aika on menny...???

Kertokaa mulle miten saan ukon ymmärtämään että sen on jossain vaiheessa pakko syöttää poikaa??? Maitoo kyllä suostuu antamaan,mutta tänään aamullakin oli kauhee härdellinen yhen per***een puuron kanssa!!! Mä pyysin että jos hän hoitais aamuhommat ni mä saisin vielä nukkua,no vaihto pojalle vaipan ja päivävaatteet ylle ja mä kävin laittamassa puuron jopa valmiix ettei tarttis muuta ku antaa se...sitte mun meni hermot ku ukon joka toinen lause oli,että: " ei tästä mitään tuu/en mä osaa/miksei se avaa suutaan jne...jne..." . Tempasin puurokulhon sen kädestä ja tiuskasin että mee sitte muualle siitä...sitte hetken päästä totes mulle että itepä muksua halusit!

Mä siihen,että pitäiskö mun yksin se sitte hoitaakin24/7 ???Oli vissiin rauhottunu ku totes,että no ei hän ihan noin sitä tarkottanu. Mua oikeesti ahdistaa ihan silmittömän paljon ajatus siitä etten voi muksua jättää omalle isälleen ku en tiedä antaako se sille ruokaa yms...vaikka oikeesti kyllä luultavasti antaa ruuan ihan mukisematta ku mä en oo kotona ja kyllä onkin antanu,aina mun lähtiessä vaan totee että älä oo kauaa ettei hänen tartte sille soseita antaa...

Sitte mun mies on vielä tosi äkkipikanen jos se hermostuu ja joskus aattelinkin että jos se hermostuu pojalle ni mitähän se sille tekee...vaikkei oikeesti varmaan tekis kyllä pahaa omalle lapselleen,mutta silti ahdistaa ja tosi pahasti...

Tulihan taas oikein vuodatus...

Mutta nyt mä meen pihalle...=)!

Tiitiäinen78 ja Jansku päikyillä

Vierailija
59/68 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testejä turvaistuimista on osoitteessa www.autoliitto.fi. Kannattaa muistaa niitä lukiessa, että istuimia on muutettu matkan varrella, joten parikin vuotta vanha testi voi antaa kyl väärää tietoa, vaikka testissä olisikin ollut " sama" tuoli.

Meillä on kanssa Britax two way elite ja menee vielä mainiosti esikoiselle, joka täyttää kuukauden päästä 3 v. Käännettiin tuoli naama menosuuntaan about 1 kk sitten. Tuoli otettiin käyttöön kun poika oli 8-9 kk vanha. Et nyttekin varmaan koitetaan mennä kesän loppupuolelle turvakaukalolla.

Eri maissa on erilaiset suositukset näistä miten turvaistuin pitäis asentaa ja ilmeisesti osa syynä on erilaiset liikennekulttuurit eli esim. keski-Euroopassa on viissiin peräänajokolarit yleisempiä, joten siellä suositellaan istuinta naamamenosuuntaan.

t: Lempi

Vierailija
60/68 |
06.05.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei meinaa pojalla tila riittää sängyssä, pyörii ja hyörii ja sit hermostutaan, kahtena iltana nukahtaminen yöunille ollut tosi vaikeeta, monta kertaa täytyy käydä kääntämässä oikeinpäin, kun sielä ollaan ihan miten sattuu ja huudetaan...

Lattialla ei vielä ryömitä, mutta pyörimällä mennään vikkelään.

Ruoka maistuu oikein hyvin, aamulla hedelmää purkillinen tai niitä jugurtteja (puuro ei silloin jostain syystä kelpaa) lounaaksi purkillinen kasviksia/liha aterioita vaihdellen, välipalaksi purkillinen hedelmä tai marjasoseita ja sit iltapäivällä syö vielä toien purkillisen lihaa tai kasviksia ja illalla sit puuro niin ja maitoo toki väliaikoina.

Tuolla syömisellä sitä kakkaakin saa olla pesemässä ainakin kolmesti päivässä :)

Tiitiäinen, mahtaakohan sun mies jotenkin jännittää sitä lusikalla syöttämistä?

Meillä se ei meinannut alkuun mieheltä onnistua millään, mutta sinnikkään yrittämisen jälkeen poika suostuu syömään häneltäkin.

Koita sanoo et yrittäs pysyä rauhallisena ja joka päivä koittais niin eiköhän se siitä!

Ja vaipanvaihtoon...