Sekasauna - olenko vain tylsä ja takakireä?
Puolison kaveripiirissä tykätään käydä sekasaunassa (alasti tottakai) ja minulla menee siitä pata ihan jumiin. Yleensä jakauma on niin, että saunassa on 2-5 miestä ja yksi tai kaksi naista.
En menisi itse alasti saunomaan miesporukan kanssa. En ymmärrä, mitä iloa siitä saa.
Olenko vain kireänutturainen tiukkis vai häiritseekö asia muitakin?
Kommentit (152)
Mmm, kuulostaa hyvältä, takakireää reikää saunan lämmössä kun pääsisi kunnolla jyystämään pohjaan asti, niin että pallit vain jäisivät ulkopuolelle, mmmmmm.
Vierailija kirjoitti:
Pervot koittavat syyllistää heitä, jotka eivät tähän halua lähteä, jotta nämä murtuisivat ryhmäpaineen alla ja suostuisivat menemään alasti saunaan. Erityisesti haluavat suojella alasti saunomisen kulttuuria, että ainakin näkevät muita alasti jos ei sitä kyseistä henkilöä itsessään. Tuskinpa näille olisi mikään ongelma jos heidän isoäitinsä tulisi uimapuvussa saunaan, mutta se on kauhea ongelma jos nätti nuori nainen tulee uimapuvussa saunaan.
Kyllä tässä ketjussa on paljon enemmän syyllistetty meitä, jotka eivät alastomuutta automaattisesti pidä seksuaalisena asiana.
N44
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole ikinä saunottu sekasaunoissa. On menneet puolisot keskenään, lapset ilman vanhempia tietyin iän jälkeen etc.
Ihmeen legendaa tämä "Suomessa sekasaunotaam alasti".
Jotkut ehkä, mutta ei todellakaan kaikki.
Kamala meteli siitä uimahallistakin nousi,missä oli sekasauna etc.
Ei ehkä teillä, mutta Suomessa se oli aikanaan maan tapa ja merkkejä se elpymisestä on nähtävissä.
Saunon aina yksin, Miehellä ei ole mitään asiaa samaan aikaan saunaan.
N
Opiskeluaikana kaikki ne pojat, jotka pyysivät minua sekasaunaan tai kahdestaan saunaan, uimaan tai ottamaan aurinkoa, tarkoittivat sitä kyllä taatusti seksuaalisessa mielessä. Olin maailman ujoin silloin, enkä koskaan lähtenyt kenenkään mukaan. Nyt viisikymppisenä kukaan ei ole pyytänyt enää pitkään aikaan. Miksiköhän ei ketään enää kiinnosta?
Mä menisin pyyhe päällä, koska yksityisyys. Jos joku on sitä mieltä että on takakireää, niin sittenpähän on. En haluu esitellä itteeni alasti miespuolisille kavereille, vaikka saunominen on kivaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä menisin pyyhe päällä, koska yksityisyys. Jos joku on sitä mieltä että on takakireää, niin sittenpähän on. En haluu esitellä itteeni alasti miespuolisille kavereille, vaikka saunominen on kivaa.
Saunassa saunotaan, ei esitellä itseään, ymmärrätkö nyt?
Vierailija kirjoitti:
Opiskeluaikana kaikki ne pojat, jotka pyysivät minua sekasaunaan tai kahdestaan saunaan, uimaan tai ottamaan aurinkoa, tarkoittivat sitä kyllä taatusti seksuaalisessa mielessä. Olin maailman ujoin silloin, enkä koskaan lähtenyt kenenkään mukaan. Nyt viisikymppisenä kukaan ei ole pyytänyt enää pitkään aikaan. Miksiköhän ei ketään enää kiinnosta?
Aikuiset eivät ole aina seksi mielessä. Voit kuitenkin mennä pyytämättäkin yleiseen yhteissaunaan.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä sulla ei ole oikeita miespuolisia kavereita? Minua kutsutaan saunailtoihin aina kun niitä on. Sama porukka ollut jo 25v, välillä tulee joitain uusia mukaan ja välillä lähtee.
Me touhutaan muutenkin kyllä kuin saunomisen merkeissä... Juuri kävimme mökkireissulla, hiihdettiin ja pilkiittiin. Kenellekään ei ollut tunkua saunaan jonkun kanssa, vaan sinne sai mennä kun sopivalta tuntui.
Vierailija kirjoitti:
Teinipoika pyytää bileissä tiettyä tyttöä sekasaunaan = haluan katsella sinua alastomana ja päästä vielä panemaan kanssasi. Tajusin tämän kyllä nuorena enkä lähtenyt mukaan katseltavaksi. Ilman tällaisia henkilökohtaista kutsua sekasauna voi ehkä olla vähän neutraalimpaa. En tiedä, kun se ei ole koskaan ollut minun juttuni.
Olen viimeaikoina tapaillut keski-ikäistä miestä, joka ihan pokkana tunnusti katselevansa naisia sekasaunassa. Ihmettelee sitten miksi en innostu sekasaunomaan. T: muutenkin tarpeeksi seksuaalista ahdistelua kokenut nainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teinipoika pyytää bileissä tiettyä tyttöä sekasaunaan = haluan katsella sinua alastomana ja päästä vielä panemaan kanssasi. Tajusin tämän kyllä nuorena enkä lähtenyt mukaan katseltavaksi. Ilman tällaisia henkilökohtaista kutsua sekasauna voi ehkä olla vähän neutraalimpaa. En tiedä, kun se ei ole koskaan ollut minun juttuni.
Olen viimeaikoina tapaillut keski-ikäistä miestä, joka ihan pokkana tunnusti katselevansa naisia sekasaunassa. Ihmettelee sitten miksi en innostu sekasaunomaan. T: muutenkin tarpeeksi seksuaalista ahdistelua kokenut nainen
Miksi seurustelet ääliön kanssa?
En menisi vieraiden enkä tuttujen miesten kanssa saunaan. Olen siis nainen.
Pervoilijoiden kanssa en mene, olivatpa miehiä tai naisia. Itseni kaltaisten luonnonlapsien kanssa voin mennä, olivatpa miehiä tai naisia.
Vierailija kirjoitti:
Ei takakireys ole yhtään pahasta.
Kireä saa olla sekä edestä että takaa.
Suomalaisten suhtautuminen alastomuuteen tai sekasaunomiseen ei ole enää mutkaton.
Jos olisi, miksi tässäkin (taas samanlaisessa) ketjussa toinen toistaan tunnustaa tiiraavaansa tarkkaan tai salaa? Miksi ulkomaiset vieraat melkein pakotetaan saunaan, ja alasti tietenkin? Miksi niin monet pervot ehdottavat muka viattomia ensitreffejä saunaan?
En ole saunonut lapsuuden perheeni kanssa enää teini-iän jälkeen. En tykkää saunoa edes samaa sukupuolta olevien kanssa. Yksin, tai oma puoliso.
Kyllä, olet tylsä ja takakireä.