Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sekasauna - olenko vain tylsä ja takakireä?

Vierailija
06.02.2026 |

Puolison kaveripiirissä tykätään käydä sekasaunassa (alasti tottakai) ja minulla menee siitä pata ihan jumiin. Yleensä jakauma on niin, että saunassa on 2-5 miestä ja yksi tai kaksi naista. 

En menisi itse alasti saunomaan miesporukan kanssa. En ymmärrä, mitä iloa siitä saa. 

Olenko vain kireänutturainen tiukkis vai häiritseekö asia muitakin?

Kommentit (152)

Vierailija
101/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pervot koittavat syyllistää heitä, jotka eivät tähän halua lähteä, jotta nämä murtuisivat ryhmäpaineen alla ja suostuisivat menemään alasti saunaan. Erityisesti haluavat suojella alasti saunomisen kulttuuria, että ainakin näkevät muita alasti jos ei sitä kyseistä henkilöä itsessään. Tuskinpa näille olisi mikään ongelma jos heidän isoäitinsä tulisi uimapuvussa saunaan, mutta se on kauhea ongelma jos nätti nuori nainen tulee uimapuvussa saunaan. 

Vierailija
102/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kannata mennä, minua pantiin nuorena sekasaunassa.

Sama ja kaikkiin reikiin yhtä aikaa ja kaikki laukes lopulta päälle

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskeluaikoina oli saunailta jossa rempseät tytöt olivat valmiita sekasaunomaan alasti. En pystynyt osallistumaan sille pelini olisi singahtanut välittömästi kattoon jos olisin nähnyt muutaman erittäin hyvällä kropalla varustetun opiskelutoverin ilman rihmankiertämää.

Käyn paljon yleisissä saunoissa, mutta niissä yleensä ollaan uimapuvut päällä. Poikkeus oli Lapinlahden sauna helsingissä jossa yleisellä vuorolla muutama herra välttämättä koki tarpeelliseksi esitellä sukukaulleuksiaan. Ehkä olen vähän ahdasmielinen, mutta jotenkin pervolta tuo tuntuu. Toki kaikki naiset jotka siellä olivat niin ihan vapaaehtoisesti sekavuorolla. Eipä herrojen varustuksessa kehumista ollut että sinänsä, eivät he vaikutusta kehenkään esittelyllään tehneet. Itse saunoin uimashortsit jalassa.

Olet ahdasmielinen pervo, kun tunkeudut saunaan tirkistelemään shortseissa.

Vierailija
104/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisessa saunassa ole mitään seksuaalista. Siellä nyt vaan kuuluu olla ilman vaatteita.

Kiva kuulla. Paransit käsitystäni eräästä teekkari-opiskelijakaverista, joka yritti kovasti mainostaa sekasaunoja ja saada minut mukaan saunailtoihin. Kohteliaaseen sävyyn aina kuitenkin

Ajattelin aiemmin hänestä toisin, mutta nyt tajusin, että hänen tavoitteenaan oli vain saada minutkin kokemaan aito suomalainen ei-seksuaalinen saunakokemus! Kiitos! 

Höpöpuhetta. Tottakai siellä on seksuaalista energiaa. Nuoret miehet ovat kiinnostuneita nuorista naisista. Luuletko että se johonkin katoaa yhtäkkiä kun otetaan vaatteet pois? Päinvastoin, se vahvistuu. Kannattaa käyttää omaa järkeään ja miettiä asioita vähän laajemmin. Näillä sekasaunojilla on aika merkittävä motiivi valehdella asiasta. Jos heitä ei kiinnostaisi muiden alastomuus, niin mitä väliä sillä olisi jos saunotaan uimavaatteet päällä? Se ei vaikuta mihinkään muuhun kuin siihen, ettet näe kyseistä henkilöä alasti. Poikkeuksena tietenkin uimahalli, jossa kloorin höyrystyminen saunassa on ongelma. 

Vierailija
105/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle nyt on ihan sama kenen kanssa saunon. Äsken olin vaimon ja lasten kanssa nyt naapurin emännän ja anopin kanssa

Vierailija
106/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi juuri naiset?"

"Saavat kiksit siitä kun varatut miehet peittelevät stondiksiaan"

On aivan normaalia ja biologian järjestykseen kuluvaa, kun naiset ovat hyvillä mielin, kun havaitsevat miehen stondiksen. Se on naiselle varmin merkki, että on viehättävä, sillä se ei ole tahdonalainen.

Vierailija
107/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä tykkään saunoa miesten kanssa puhumassa sienestämisestä ja siitä miten tatit nousee kosteassa lämmössä ihan silmissä....

t. Unelma Säleikkö

Vierailija
108/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaisessa saunassa ole mitään seksuaalista. Siellä nyt vaan kuuluu olla ilman vaatteita.

Mutta perinteisesti ollaan joko perheen kesken tai sitten on miesten ja nalsten vuorot. Ei rengit  ja piiat sekä isännät ja emännät yhdessä ole koskaan saunoneet.

Luulosi ei ole tiedon väärti.

Vierailija
109/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi juuri naiset?"

"Saavat kiksit siitä kun varatut miehet peittelevät stondiksiaan"

On aivan normaalia ja biologian järjestykseen kuluvaa, kun naiset ovat hyvillä mielin, kun havaitsevat miehen stondiksen. Se on naiselle varmin merkki, että on viehättävä, sillä se ei ole tahdonalainen.

Erektio voi kyllä tulla ihan vaan siitä, että toisen alastomuus saa mieleen seksuaaliset ajatukset, vaikka ei pitäisi kyseistä naista seksikkäänä. Erektio voi tulla vaikka sopivasti paperille piirretystä viivasta. Se ei tarkoita, että haluaisi panna tuota paperia. 

Vierailija
110/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olet tylsä ja takakireä, mutta ei sille mitään voi. Ei kukaan voi vaikuttaa siihen, mitä olet.  

Vierailija
111/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minull tulee aina erektio , mutten peittele sitä

Vierailija
112/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähä-älyistä irstailua ja jotenkin säälittävää tunkea vieraiden miesten läähätettäväksi lauteille, on niin epätoivoinen saamaan huomiota ilmeisesti. Hyi. Muutenkin koko saa tanan saunomispaska on joku pyhä lehmä suomalaisille.

Vierailija
113/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Erektio voi kyllä tulla ihan vaan siitä, että toisen alastomuus saa mieleen seksuaaliset ajatukset, vaikka ei pitäisi kyseistä naista seksikkäänä. Erektio voi tulla vaikka sopivasti paperille piirretystä viivasta. Se ei tarkoita, että haluaisi panna tuota paperia."

Harvoin erektio johtaa panemiseen, mutta enpä ole sellaista väittänytkään.

Vierailija
114/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

me taala ahmedin taxisa ola monesti asikaan kansa alasti taxisa

soumi huva maa kela anta raha ja taxisa pilua

Vierailija
115/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sekasauna on just parasta. Pääsee näkemään kavereiden naisten kropat. Yhden kaverin tyttöystävällä on niin ihanat tissit, että kyllä tämän kanssa kelpaa saunoa! Aina tulee se alaston vartalo mieleen, kun tätä tyttökaveria näkee, ah. 

Vierailija
116/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekasauna on just parasta. Pääsee näkemään kavereiden naisten kropat. Yhden kaverin tyttöystävällä on niin ihanat tissit, että kyllä tämän kanssa kelpaa saunoa! Aina tulee se alaston vartalo mieleen, kun tätä tyttökaveria näkee, ah. 

On myös parasta vähän puristella vahingossa pesuhuoneessa ja lauteilla

Vierailija
117/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran mentiin saunaan kaverin ja hänen tyttöystävänsä kanssa. Olin kyllä huomannut ne rinnat, mutta olihan ne jäätävän suuret ja kauniit. Nuori nainen vielä.

Vierailija
118/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No pystyisin varmaan olemaan sekasaunassa jos joutuisin siihen tilanteeseen. Onhan sitä suomalainen lapsesta asti oppinut miten saunassa ollaan, katsomatta toista suoraan. Mutta en kyllä haluaisi. Parikymppisenä sitä harrastettiin, eikä kyllä silloinkaan ketään katseltu. Nykyisin viisikymppisenä olisi kyllä outoa.

Vierailija
119/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole mitään ongelmaa sekasaunan kanssa, olin siellä sitten itse tai jos mieheni menee. En ymmärrä miksi pitäisi olla. En näe saunaa seksuaalisena paikkana, vaan todella kaukana sellaisesta. 

Vierailija
120/152 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä ei ole ikinä saunottu sekasaunoissa. On menneet puolisot keskenään, lapset ilman vanhempia tietyin iän jälkeen etc.

Ihmeen legendaa tämä "Suomessa sekasaunotaam alasti".

Jotkut ehkä, mutta ei todellakaan kaikki.

Kamala meteli siitä uimahallistakin nousi,missä oli sekasauna etc.

Uimahallin sekasauna on mielestäni täysln eri asia. Siellä ei voi valita seuraansa. Sinne tunkee sitten kaikenlaisia tirkistelijöitä, joillaisia ei kaverisaunaan huolittasi. Kaverisaunasta kun tulisi lähdöt ikipäiviksi saman tien jos siellä ei osaisi käyttäytyä.