VOI LUOJA! 40 miljoonaa roinapakettia KIINASTA Suomeen viime vuonna - lähes 10 PAKETTIA/ AIKUINEN
Mitä hemmenttiä tällä kaikella krääsällä tehdään?
Rahat menee joutavaan roinaan.
Ei näin, ei näin.
Kommentit (210)
Vierailija kirjoitti:
Itse olen tilannut Kiinasta erittäin laadukkaita tuotteita, mm. elektroniikkaa.
Ostitko sen 10 euroa maksavan robotti-imurin?
Kotimaisilla yrittäjillä menee ilmeisesti liian hyvin niin tilaan sitten temusta, hierojallakin oli liikaa rahaa niin saanut enää varata uutta aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut monia tärkeitä juttuja Temulta vuosien varrella. Sellaisia ei Suomesta saa mistään. Erinomaisen hyviä ja halpoja ovat olleet.Suosittelen.
Niin, miten ihmiset ovatkaan ennen Temua edes pärjänneet? Tuntuu että tämä kaikki "tuiki tarpeellinen" tavara mitä sieltä tilaillaan on juurikin tavaraa, jota ilman pärjää vallan mainiosti, mutta kun sen näkee värikkäässä sovelluksessa tarjouksessa, niin sehän onkin ihan pakko saada ja tosi tarpeellinen.
Kuten joku täällä kirjoittikin, Temu on addiktoiva ja se on ihan tarkoituksella sellaiseksi suunniteltu. Lisäksi samanlainen lähes malwaren tasolla oleva vakoilusovellus kuin tiktok. En ymmärrä, miten porukka tilailee tuolta, kun koko firman ulkoasu, mainokset ja ihan kaikki näyttää puhtaalta kusetukselta.
Samaa miettinyt itsekin. Yleensä en mihinkään salaliittoteorioihin usko, mutta kun on nähnyt noita Temun karmeita mainoksia kännykällä pelatessa, ja lukenut Tiktokin vaikutuksista etenkin lapsiin ja nuoriin sekä yhden nettiartikkelin siitä, miten Kiina on kieltänyt Tiktokin omilta kansalaisiltaan ja miten joku hybridivaikutustutkija totesi, että kyse saattaa olla Kiinan tietoisesta yrityksestä vaikuttaa massamittaisesti länsimaiden lapsiin ja nuoriin, niin joo, on vahva fiilinki siitä, että Temu ja Tiktok ovat saman hybridivaikuttamisen kaksi eri puolta.
Lisäksi Hesarissa oli muutama viikko sitten pitkä Visio-osion juttu Kiinan sisäisestä taloudellisesta tilanteesta ja siitä, että maassa on tolkuttomasti pääomia vailla kohdetta, eikä rakennusteollisuus (joka kupla siellä jo romahti) pysty niitä imemään, niin pääoma on etsiytynyt kulutustavaroihin, joita Kiina itse ei enää voi itseensä upottaa, niin siksi kirjaimellisesti dumppaavat sitä tavaraa tänne Eurooppaan. Siksi halvat hinnat.
On jotenkin niin todella surullista, että Suomessa on niin paljon ihmisiä, joille tuo hybridivaikuttaminen uppoaa kuin kuuma veitsi voihin.
Samat addiktoivat algoritmit selkeästi Temun ja Tiktokin sovelluksissa.
Ja meillä pitäisi olla nyt 2000-luvun alun Pisa-tulosten perusteella ainakin koulutetuin/osaavin aikuisväestö tietyssä ikäpolvessa. Ei se siltä vaikuta.
Kansa valittaa köyhyyttään, ja viimeiset euronsa pistää tuollaiseen sovellukseen ja tuollaiseen roinaan.
Kuten totesit, puhdasta kusetusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan! Ja se kiinakrääsä, mitä tilaan, on ihan just niitä samoja askartelutuotteita, mitä voisin ostaa Sinellistä, mutta ostan ne maahantuojan ohi. Menkää tuonne askartelukauppoihin katsomaan, niin ei niitä suomessa/euroopassa valmisteta mitään. Ja sitten niille "kenen akku räjähti", niin mun kartongit/helmet ei ehkäpä sitten mahdollisesti kuitenkaan aiheuta mitään vaaraa naapureille... Sitten te menette joulumarkkinoille ostamaan Suomalaisia käsitöitä.......
Ei kai kukaan enää osta joulu- tai muiltakaan markkinoilta mitään "suomalaisia käsitöitä", kun on käynyt ilmi, että käsityöläiset tilaavat materiaalinsa kiinalaisista verkkokaupoista.
No kerroppa mulle, mistä minä käsityöläisenä ostan suomalaisia helmiä, kankaita, savea, metallikoukkuja Jne. Meinaatko, että ainoa kotimainen käsityö on jostain kuraojasta kaivetusta savesta tehty tuote. Kotimaisessa koivuvanerissakaan ei ole suomalaista liimaa, eli sekään ei täytä sit kriteereitä. Jos liimaan perunan tärkkelyksellä käpyyn naavaa, niin ostatko?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä tilaan! Ja se kiinakrääsä, mitä tilaan, on ihan just niitä samoja askartelutuotteita, mitä voisin ostaa Sinellistä, mutta ostan ne maahantuojan ohi. Menkää tuonne askartelukauppoihin katsomaan, niin ei niitä suomessa/euroopassa valmisteta mitään. Ja sitten niille "kenen akku räjähti", niin mun kartongit/helmet ei ehkäpä sitten mahdollisesti kuitenkaan aiheuta mitään vaaraa naapureille... Sitten te menette joulumarkkinoille ostamaan Suomalaisia käsitöitä.......
Ei kai kukaan enää osta joulu- tai muiltakaan markkinoilta mitään "suomalaisia käsitöitä", kun on käynyt ilmi, että käsityöläiset tilaavat materiaalinsa kiinalaisista verkkokaupoista.
No kerroppa mulle, mistä minä käsityöläisenä ostan suomalaisia helmiä, kankaita, savea, metallikoukkuja Jne. Meinaatko
Tuollainen asenne jos on myyjällä, niin en osta hältä yhtikäs mitään.
Vierailija kirjoitti:
Halvimmaksi tulee olla ostamatta jonninjoutavaa roinaa. Sitten kun oikeesti tarvii jotain, on varaa käydä vaikka ostamassa se ihan oikeasta liikkeestä.
Ja kaikillako luulet oikeasti olevan? Painu sanonko minne, vatun omahyväinen kermaperse!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunne ketään joka tilaisi kamaa Kiinasta (näistä Temuista ym). Joten nuo luvut tarkoittavat, että se osa kansasta joka tilaa, tilaavatkin sitten kymmeniä ellei jopa satoja paketteja vuodessa... 😬
Vink, vink: Suomalaiset kauppiaat, vaikkeivät myönnä sitä
Netin korukauppiailla ainakin näkyy olevan samoja tuotteita reilulla voitolla. Aika edullisia siltikin vielä.
Sori ohis, vaan kuka ostaa koruja netistä? Eikö ne osteta kultasepänliikkeistä?
Ovatko kultasepänliikket alkaneet myydä rihkamakoruja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en tunne ketään joka tilaisi kamaa Kiinasta (näistä Temuista ym). Joten nuo luvut tarkoittavat, että se osa kansasta joka tilaa, tilaavatkin sitten kymmeniä ellei jopa satoja paketteja vuodessa... 😬
Vink, vink: Suomalaiset kauppiaat, vaikkeivät myönnä sitä
Netin korukauppiailla ainakin näkyy olevan samoja tuotteita reilulla voitolla. Aika edullisia siltikin vielä.
Sori ohis, vaan kuka ostaa koruja netistä? Eikö ne osteta kultasepänliikkeistä?
Ovatko kultasepänliikket alkaneet myydä rihkamakoruja?
Miksi kukaan ostaisi rihkamakoruja?
Tilaan tuolta hyvälaatuisia teippipidennyksiä. Ovat laadukkaita ja hinta kymmenesosa kotimaasta ostettuihin verrattuna. Samoin hiuspantoja, neuleita ja pipoja, esim Haglöfs.
Teen keskimäärin tilauksen per viikko. Jos ei tuolta jotain löydy, ostan kirpputoreilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kerroppa mulle, mistä minä käsityöläisenä ostan suomalaisia helmiä, kankaita, savea, metallikoukkuja Jne. Meinaatko
Mä itse teen käsityöni suomalaisten lampaiden villasta, kierrätysmateriaaleista ja Euroopassa valmistetuista kankaista. Sitä saveakin saa kaivamalla ja koukut voi taivuttaa itse. Mitä järkeä on ostaa temusta ja kutsua itseään käsityöläiseksi?
-eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä en ymmärrä, miksi kukaan ostaisi sulta mitään. Ne kiinalaiset taatusti yhdistävät omat roinansa taitavammin ja halvemmalla kuin sä.
Minä voin Temutella koska en koskaan osta Muovikassia kaupassa käydessäni.
Muovikassi pilaa luontoa.
Voi jessus, millaisia moralisoijia ihmiset ovat, ihan kujalla ainakin köyhien elämästä. Vaiko Putinin trolleja nämäkn?
Temun vastaista valheellista propagandaa.
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus, millaisia moralisoijia ihmiset ovat, ihan kujalla ainakin köyhien elämästä. Vaiko Putinin trolleja nämäkn?
Joo, kaikki me ollaan varmastikin Putinin trolleja jos ei kanneta rahojamme diktaattorille. Onko muita teräviä havaintoja?
"Miksi kukaan ostaisi rihkamakoruja?"
LOL.
Pitääpä laittaa taas tilausta Temuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja kun ottaa huomioon, että suurin osa ihmisistä ei tilaa Kiinasta ikinä, niin kuinka hemmetin paljon ne aktiivitilaajat sitä tekee!?
Just tätä ihmettelen. En oo törmännyt keneenkään ns temuttajaan oikeassa elämässä. Niin heidän täytyy tilata ihan älyttömiä määriä.
Pienellä eläkkeellä kituuttava isosiskoni tilaa tavaraa Temusta. Kun on rahat vähissä, mutta jotakin kivaa tekee joskus mieli.
Olen varoitellut ja toppuutellut, jonkin verran ehkä saanut hillittyä intoa, mutta mikäs teet aikuiselle ihmiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen tilannut monia tärkeitä juttuja Temulta vuosien varrella. Sellaisia ei Suomesta saa mistään. Erinomaisen hyviä ja halpoja ovat olleet.Suosittelen.
Niin, miten ihmiset ovatkaan ennen Temua edes pärjänneet? Tuntuu että tämä kaikki "tuiki tarpeellinen" tavara mitä sieltä tilaillaan on juurikin tavaraa, jota ilman pärjää vallan mainiosti, mutta kun sen näkee värikkäässä sovelluksessa tarjouksessa, niin sehän onkin ihan pakko saada ja tosi tarpeellinen.
Kuten joku täällä kirjoittikin, Temu on addiktoiva ja se on ihan tarkoituksella sellaiseksi suunniteltu. Lisäksi samanlainen lähes malwaren tasolla oleva vakoilusovellus kuin tiktok. En ymmärrä, miten porukka tilailee tuolta, kun koko firman ulkoasu, mainokset ja ihan kaikki näyttää puhtaalta kusetukselta.
Suomalaisista on tullut kummallinen laadusta piittaamaton halvimman mahdollisen perässäjuoksijakansa. Laadulla ei mitään väliä, kunhan on HALPAA!!!!
Rahattomuus + tuhlailu kuuluvat todella oudolla tavalla yhteen, ilmeisesti.
Onkohan kyse myös älykkyydestä, tai sen puutteesta, kun ei nähdä selkeitä syy-seuraussuhteita.
Kukaan ei voi rikastua ostamalla, ellei harjoita kaupankäyntiä ja/tai jalosta ja myy eteenpäin ostamiaan hyödykkeitä. Säästää voi, mutta se ei ole rikastumista. Ellei sitten sijoita vaikkapa osakkeisiin säästämiään rahoja.
Vaan mitenköhän todennäköistä lienee, että temuttaja laskee, että ostanpa nuo tuotteet Temusta Prisman/Tokmannin sijaan, ja säästän x euroa, ja sitten sijoittaa sen x euroa vaikkapa Tokmannin osakkeisiin?
Taitavat olla aivan eri ihmiset, jotka sijoittavat rahansa tuottamaan, ja ne, jotka köyhyyttään Temuloista tilailevat.