Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paljonko saatte rahaa säästöön vuodessa?

Vierailija
06.02.2026 |

Juttelin aiheesta tänään töissä parin työkaverin kanssa, ja ilmeisesti paljonkin vaihtelee, kuinka paljon jää säästöön, vaikka saamme samaa palkkaa. 
Joten kertokaahan, paljonko saatte säästöön (ml. sijoituksiin) vuodessa ja vuositulonne. 
Minulla: säästöön 10 000€/vuosi, vuositulot noin 50 000€ (brutto).

Kommentit (179)

Vierailija
81/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talven aikana jää muutama tonni, mutta vuodessa ei yhtään.  Kesäaikaan käytän reissuamiseen tien päällä.

Vierailija
82/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pankkitilille maksetaan korkoa, ja paljonko on inflaatio? 

Eihän kukaan järkevä pidä isoja säästöjä pankkitilillä inflaation syötävänä, vaan sijoittaa paremmin tuottaviin kohteisiin. Minä olen sijoittanut viimeisen 15 vuoden ajan pienikuluisiin osakeindeksirahastoihin. Sijoitusteni keskimääräinen vuosituotto on 12,80 %.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säästöön 1000 € vuodessa joka menee joululahjoihin lapsille ja lastenlapsille. Vuoden tulos plus miinus nolla. Nyt pörssisähkö kallista ja tammikuun omakotitalon sähkölasku reilu 350 €. Töissä käyn, AMK - tutkinto ja melko pieni palkka naisvaltaisella alalla. Nainen olen.

Vierailija
84/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kovin kummoisesti. Reilu 50 tonnia vuosittain.

Vierailija
85/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä 3 hlö:n perhe, lapsi 13 v. Molemmat käy töissä. Juuri keskituloisia olemme. Rakennamme mökkiä ja asumme omakotitalossa. 

 

Pörssisähkö talviaikana 400 € kk, mökkiin menee 1000 € . Ei jää säästöön, emme pihistele ruoassa, joka toinen kk käymme ravintolassa syömässä. Kesällä matkustelemme paljon Suomessa, Lapissa käymme harvakseltaan. Jos tuloja olisi enemmän kävisimme useammin Lapissa. Toisinaan viikonloppuisin hotelliyöitä, koska teemme ostosreissuja eli viikonloppu matkoja eri kaupungeissa, kotimaassa.

 

Lapsen kaksi harrastusta vievät 250 € kk. Vastehankinnat ja vakuutusmaksut kalliita. Kaksi autoa. Emme tupakoi, viiniä käytämme toisinaan.

 

Säästöön jäisi, jos ei olisi mökin rakennusta. Nyt ei jää. Mutta nautimme elämästä, se on tärkeämpää kuin pihistely. 

 

 

Vierailija
86/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna tulot ylittivät menot 76096,24 €:lla, joten varmaan sen verran sit saatiin säästöön vuodessa. +sijoitusten arvonnousut. 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
87/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

2400

Vierailija
88/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

24k eli 2k kuukaudessa. Osa sijoituksiin, osa säästötilille.

Sit lomarahat jää yleensä sivuun ja bonarit jos niitä tulee....

Sanotaanko siis joku 30k vuodessa.

Vähän vajaa 100k vuodessa liksa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
89/179 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paljonko pankkitilille maksetaan korkoa, ja paljonko on inflaatio? 

En tiedä, keneltä tätä kysyit, mutta vastaan kuitenkin. Säästän rahani neljään eri rahastoon, samat summat joka kuukausi. Säästötilillä pidän noin 5000€; sieltä saan tarvittaessa nostettua nopeasti rahaa, jos tarvitsee vaikka ostaa uusi pesukone tai puhelin tms. Säästötilin korko taitaa tällä hetkellä olla 1-2% luokkaa, mutta se ei olekaan varallisuuden kasvattamista varten, vaan tosiaan äkilliseen rahantarpeeseen. 
-Ap

Vierailija
90/179 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reilut 20000€...olen eläkkeellä ..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
91/179 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle miljoonan. 

Vierailija
92/179 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ollut pari tonnia kaapissa jemmassa, mutta nyt ei onnistu kun. Työkyvyttömyyseläkkeellä olen 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
93/179 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

OLEN PERSU JA KAIKEN MINKÄ SAAN VARASTETTUA,NIIN LAITAN TALTEEN,,,,,

 

P.s. ELÄN TUILLA JA JUON RANKIA.JA KAIKEN OPIN SAIN PERSUILTA (purralta)

Vierailija
94/179 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 12000 eur. Joka kuukausi laitan säästöön ainakin 1000 eur.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
95/179 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 20 000 vuodessa siirrän sijoituksiin. Sijoitussalkun arvonnoususta tullee tänä vuonna lisäksi suunnilleen sen samat 20 000 vuodessa, mutta omistan osingot uudelleensijoittavia kasvurahastoja, joten tämä ei vaadi itseltä varsinaisia erillisiä toimenpiteitä. Vuosipalkka noin 85 000.

 

Enemmänkin voisin säästää, mutta en kauheasti viitsi erikseen pihistellä, ja haluan myös tukea opiskelevia nuoriani. Enemmän he sitä rahaa tarvitsevat nyt kuin joskus perinnönjaon jälkeen.

Vierailija
96/179 |
09.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordea sanoo tulo-meno- saldokseni viime vuodelta -1148€. eli tonni säästöistä on huvennut elämiseen. Tätä se työttömyys on. Sinänsä olen tyytyväinen, aika helläkätisesti kohtalo on minua kohdellut, toki töiden loputtua pienensin taloudellisia toimintojani 70%, ei enää ravintola-iloja, ei enää ulkomaan matkoja (no yhden viikon kävin Malagassa). 

Kesämökki myytiin, rahat sijoitettu osakkeisiin. Ruoka on vaihtunut etelän ihanuuksista kotimaiseen jauheliha-peruna- linjaan. Uusi huonekaluja ei ostella, eikä vaatteita enää kuukausittain. Tuottoja katsottu kovemmalla kädellä, kesällä heitettiin pois alle 5% vuosituottoiset paperit ja hankittiin tilalle riskialttiimpia, mutta kovempituottoisia osakkeita. 

Myimme myös kolmos-autona olleen auton, ei vanhaa diesel-mersua enää tarvita, vaikka se olikin luotettavin auto mitä meillä on ollut. Nyt näkyy olevan amispoikien mustaksi maalattuna sudittelupelinä.

Vierailija
97/179 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahaa jää sästöön vuodessa arviolta sellaset 30 000€. Rahastoihin menee 2000€/kk joka tekee 24 000€ vuodessa ja tarkkaa lukua minulla ei ole paljonko jää muuten säästöön ehkä 6 000-10 000. Nettotulot kuukaudessa 5 300€ sisältäen palkkatulon ja pääomatulot.

Vierailija
98/179 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 30k ja lyhennän myös asuntolainaa. Vuositulot 150k brutto.

Vierailija
99/179 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten tuollaiset luvut on edes mahdollisia?

 

Itse...

 

30400 € pelkästään nämä...

 


Itse vastasin tuon 10k säästöön vuodessa 40k/vuosipalkasta.

Omat menot.

Yhtiövastike + vesi 280€/kk

Bussilippu 55€/kk

Puhelin ja netti 50€/kk

Ruokakuluja en ole laskenut. Menee mitä menee. 
Kotivakuutus n.10€/kk

Sähkö n.20€/kk

 

Niin no joo tietysti. Kun itsekin saa talon maksettua pois niin jää jo siitä 10000 vuodessa säästöön. Olin vähän yksinkertainen enkä ajatellut tuota...

Asuntolainan lyhennys on säästöä

Vierailija
100/179 |
16.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyöristettynä 846 700e. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yksi kahdeksan