Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä tehdä tässä tilanteessa, mies petti

Vierailija
06.02.2026 |

Olemme olleet kohta 10 vuotta yhdessä. Meillä on 2 - vuotias  ja 10kk vaapero. Olen kotiäiti.

En vieläkään ole palautunut synnytyksestä täysin. 

Mies myönsi pettäneensä työristeilyllä. Mies itki ja on vihannut itseään siitä lähtien. Tämä uutinen rikkoi minut täysin. En tiedä mitä tehdä, olen aivan hajalla. Päätimme jatkaa suhdetta, mutta sanoin että hänen täytyy antaa kaikkensa. Osoittaa että vain minä olen se. Naiivi kun olen, no hänellä ei onnistu se. Koko ajan pahalla päällä jos puhun asiasta.

Käsittämätöntä, että hänen mielestään juttu pitäisi unohtaa. Haluan lähteä suhteesta. Samalla repii ajatus kuinka rikon perheen ja taloudellinen puoli.

Tuntuu että hajoan, en halua kertoa kenellekään tätä häpeää. Ulkonäössäni ei ole vikaa, olen hoikka, hoidan ulkonäköä. Eli ne tutut "laihtua" - huutelut voi unohtaa.

Aika sekava aloitus. Ehkä haluan vain udella onko muille käynyt näin? Tai neuvoja antaa 

Kommentit (191)

Vierailija
181/191 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistatko Natashan Sinkkuelämää -sarjasta? Mieti, miten aikuismaisesti Natasha hoiti tilanteen, kun sai selville Bigin pettäneen häntä Carrien kanssa. 

Eli kun Natasha meni naimisiin Bigin kanssa, hän yksinkertaisesti odotti Bigin toimivan aviomiehen roolin mukaisesti. Kun Big petti, Natasha yksinkertaisesti haki avioeroa. Hän lähti, kun avioliitto ei enää ollut linjassa hänen arvojen kanssa. Hän ymmärsi, että jos mies ei ole sitä mitä hän haluaa ja tarvitsee, on parempi poistua suhteesta. Hän ei jäänyt odottamaan muutosta. Hän ei jäänyt korjaamaan rikkinäistä miestä. Sillä hän ymmärsi, että ainoa arvostus jolla on väliä, on sellaista, jota ei tarvitse kerjätä. Hän yksinkertaisesti tiesi, milloin on aika lähteä. 

Natasha ei järjestänyt kohtausta, eikä hän ei reagoinut mitenkään ylimitoitetusti. Hän vain tajusi sillä hetkellä, ettei ole enää mitään sanottavaa, joten hän pakkasi laukkun

Toivottavasti ap:n olo korjaantui kun referoit 30 vuotta vanhan tv sarjan illan ratoksi.

Vierailija
182/191 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas se nähtiin että mies jolla on pieniä lapsia pettää vaikka vaimo olisikin kaunis ja hoikka. Miehille ei riitä vain yksi kaunis nainen, egoa on saatava buustattua monella naisella että on jätkien silmissä äijä. Toi apn mies ei vihaa itseään koska tiesi mitä haki, mutta kun jäi kiinni. Miehet osaavat kyllä itkeä myös uskottavasti kun on esitettävä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/191 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yksi tärkeimmistä asioista miehissä on selvästi kadonnut nykyaikana. Eli omien tunteiden ja emotionaalisten impulssien hallinta. Miehet eivät omaa itsekuria enää, vaan he toimivat impulssien varassa. Mies, jolta puuttuu kurinalaisuus ja itsehillintä toisten naisten suhteen, ei koskaan pysty täysin sitoutunumaan yhteenkään naiseen eksklusiivisesti. Jos mies on niin heikko, ettei edes pysty vastustamaan kiusausta, hän on toivoton tapaus koko loppuelämänsä suhteen. Jos miehen täytyy pettää vaimoaan tunteakseen olonsa tyytyväiseksi - tämä mies ei ole aviomiesmateriaalia. 

Ei voida syyttää impulssia tai heikkoa itsekuria siitä jos ei pysty itseään kontrolloimaan. Kotona vaimo ja kaksi pientä lasta, vaimo edelleen toipumassa synnytyksestä! Vakaasti harkittu teko, ei ole rakkautta.

Vierailija
184/191 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras vaihtoehto olisi ollut jättää kertomatta koko asiasta.

Eipä oikeastaan, kun silloin äidin ja lasten stressi kasvaa ja mies voi elää kuin pellossa, mikä lisää jopa hänenkin stressiään. 

Keskusteluapu, pariterapia, tai vaikka vain perhetyöntekijän käynti muutanan kerran auttaa käsittelemään asiaa hallitusti. 

Vierailija
185/191 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti ap:n olo korjaantui kun referoit 30 vuotta vanhan tv sarjan illan ratoksi.

Itseasiassa, minulla tämä auttoi hyvin paljon. Kun ymmärsin, miten naiset joilla on korkea omanarvontunto toimivat näissä tilanteissa - halusin toimia samalla tavalla. Ja nyt, kun pettämisestä/erosta on puolisen vuotta, niin olen äärettömän onnellinen, että valitsin itseni, sen sijaan, että olisin jäänyt pettäjän kanssa suhteeseen. 

Mieti, miten onneton Carrie oli. Carrie antoi AINA anteeksi Bigille kaiken huonon käytöksen - jopa sen, kun Big jätti Carrien alttarille. Carrie oli valtavan ahitunut koko ajan, sillä hän valitsi Bigin itsensä sijaan. 

Kumpi haluat olla - Natsaha vai Carrie? 

Vierailija
186/191 |
07.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yksi tärkeimmistä asioista miehissä on selvästi kadonnut nykyaikana. Eli omien tunteiden ja emotionaalisten impulssien hallinta. Miehet eivät omaa itsekuria enää, vaan he toimivat impulssien varassa. Mies, jolta puuttuu kurinalaisuus ja itsehillintä toisten naisten suhteen, ei koskaan pysty täysin sitoutunumaan yhteenkään naiseen eksklusiivisesti. Jos mies on niin heikko, ettei edes pysty vastustamaan kiusausta, hän on toivoton tapaus koko loppuelämänsä suhteen. Jos miehen täytyy pettää vaimoaan tunteakseen olonsa tyytyväiseksi - tämä mies ei ole aviomiesmateriaalia. 

Ei voida syyttää impulssia tai heikkoa itsekuria siitä jos ei pysty itseään kontrolloimaan. Kotona vaimo ja kaksi pientä lasta, vaimo edelleen toipumassa synnytyksestä! Vakaasti harkittu teko, ei ole rakkautta.

Vieläkin pahempi tapaus siis. Mutta kummin päin vain, tämä mies ei ole hyvä mies. 

Vierailija
187/191 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on todella vaikea lähteä, mutta itse omasta kokemuksesta tiedän kanssa, että mies ei tule koskaan enää kunnioittamaan naista joka antaa pettämisen anteeksi. Ja luottamus ja turva (ja mies ei luo näitä naiselle jos hän ei kunnioita naista) on naisen hormonitoiminnalle ainut keino toimia kunnolla, joten suosittelen todella lämpimästi, että näytät tässä hänelle rajat ja lähdet suhteesta. Asiat järjestyvät siitä eteenpäin ja keskityt sitten uudessa kodissa lapsiin ja omaan hyvinvointiisi ja älä etsi uutta miestä tai mene deittiappeihin vaan oikeasti ole itsesi kanssa ja luo turva ensin itseesi. Ja pelko hänen uudelleen pettämisestä tulee aina luomaan aidan teidän välille (kehosi tulee ainakin aistimaan sen aina vaikket sitä itse tiedostaisikaan) ja vielä erityisesti, kun hän ei ole valmis käymään sitä läpi sinun kanssasi.

Sata prossaa samaa mieltä! Olen nyt terveessä suhteessa ekaa kertaa elämässä. Tätä ennen oli suhde jossa mies petti useasti. Mä sairastuin masennukseen ja mulla ei tullut menkkoja välillä puoleen vuoteenkaan. Olin ikuisella laihdutuskuurilla vaikka vatsalihakset pingottivat 24/7. Olin ihmisraunio. Ikää vasta 20-25-vuotta kun olin hänen kanssaan. Seksiä ei tietenkään saanut koska mies varmaan koko jotain tuntoja puuhailujensa takia. Tai sitten kotona oleva kiimainen tyttöystävä ei ollut se mitä hän halusi. Jokatapauksessa tuhlasin elämästäni nuo vuodet miehen kanssa, joka lopulta syytti minua pettämisestään. Olin kuulemma liian kiltti. Vaikka toisaalta sanoi aina että olen paras joka hänellä on ollut. Tuuliviirimies ei ole se mitä kukaan tarvitsee. Äläkä hatkahda itkuntirautuksiin. Munkin eksäni kyynelehti minkä kerkesi kun pelkäsi että jätän hänet. Myöhemmin kun olin sitten mennyt kihloihin nykyisen kanssa, eksä laittoi viestiä että olin täydellinen vaimo.. Älä koskaan luota mieheen joka pettää. Pettää uudestaan, tavalla tai toisella. Vaikka ei pettäisi, mielenterveytesi kärsii ja et enää tunnista itseäsi. Kadotat itsesi ja ajatuksissasi on vain epäilyksiä ja ahdistusta. 

Yksinkin on parempi kuin miehen kanssa joka ei arvosta ja kunnioita. Rakkaus ei riitä jos kunnioitusta ei ole. Turvaa ja luottamusta ei saa rakennettua hajalla olevan miehen egon päälle.

Vierailija
188/191 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa provopaskaa samalla tutulla kirjoitustyylillä vuodesta toiseen.

Vierailija
189/191 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuu meille..otetaan kaljaa ,ja viuuhhviuuh..unohdat ukkosi samantien..

Vierailija
190/191 |
08.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No, itse kommentoin petettyä, että kun asiaa on aikansa riidelty läpi, niin enää ei jaksa ottaa siitä tulia ja pikkuhiljaa koko homma unohtuu. 9 vuotta myöhemmin elämme aivan samanlaista elämää kuin olisimme eläneet ilman uskottomuutta, ainoastaan itse olen itsetietoisempi ja molemminpuolinen luottamus on vahvemmalla pohjalla.

Kaikki eivät pyrähtele fiilisten perässä sinne tänne, vaan elämä on tuonut kypsyyttä harkita ja ottaa aikaa asioiden pohtimiseen ennen ratkaisuja.  Heti on tosin todettava, että koskaan en ole luopunut lemmikistä ennen aikaisesti, lapsia on yhden kumppanin kanssa, exiä on tasan 2, maksuhäiriöitä ei ole koskaan ollut, ei ole entisiä ystäviä, ei vihamiehiä, ei tatuointeja, eikä alati vaihtuvia työpaikkoja.."

Millä tavalla nuo lopuksi listaamasi asiat liittyvät petetyksi tulemiseen? Vai koetko jonkinlaista ylpeyttä, ettet ole "sortunut" siihen, tähän ja tuohon, vaikka sinua onkin petetty?

Onneksi olkoon

Sillä tavalla että nuo on kaaosihmisten tuntomerkkejä kaikki. Mennään suhteisiin nopeasti, heti yhteiset kodit ja omat ja toisen lapset totuttelemaan taas yhteen perhekokoonpanoon. Sitten lähdetään yhtä nopeasti ja viljellään klisheisiä sanontoja perustellakseen viimeisintä äkkikäännettä. Kaikkeen on aina joku yleispätevä sääntö,  harkinnalle ei anneta tilaa. Kukaan ei pysty sanomaan vieraalle ihmiselle yleispätevää neuvoa kuinka hänen tulisi suhteen kriiseissä toimia. Tutkimuksen mukaan vain alle kaksi kymmenestä petetystä haluaa erota. Reilu puolet ovat vielä parisuhteessaan kolme vuotta myöhemmin.  Nämä hyvää tarkoittavat (?) neuvojat ovat niitä joiden suhde päättyi pettämisen jälkeen ja päätöksen teki usein pettäjä.

Vierailija
191/191 |
16.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa toimia omien arvojen mukaisesti. Pettäminen on aina harkittu teko. Jos pettäminen on ok arvojesi kanssa, voit jatkaa suhdetta. Muuten on turha olla suhteessa arvojesi vastaisesti. Kun et voi kunnolla arvostaa toista, ei suhteesta tulee mitään. Lapsille näkyy vain epäterveenä suhteena.