Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehille jotenkin vaikeaa, jos nainen on älykäs?

Vierailija
06.02.2026 |

Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen? Ulkonäöstä ei ole kyse, koska sen he ovat jo todenneet sopivaksi Tinderin profiilikuvissa tms.

Kommentit (423)

Vierailija
361/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanotaan näin että monille miehille se on pelottavaa kun nainen on sekä kaunis, itsevarma, kiltti että älykäs! Tämä yhdistelmä saa heidät tuntemaan itsensä pieneksi :D Toki miehiäkin on erilaisia. Toiset tykkäävät naisista jotka ovat vahvoja ja kauniita!

Vierailija
362/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei älykkyys haittaa, mutta toi sun asenne kylläkin. Olet jo ennakkoon kitkerän asenteen kanssa liikkeellä. Kertoo siitä että pipo on liian tiukalla kun mietit tuollaisia niin paljon että pitää tehdä aloitus.

Kyllä ne miehet varmasti jostakin asioista tietää enemmän kuin sinä, kun et voi ihan joka asiasta tietää kaikkea maailmassa.

Naisilla on jostakin syystä aika narsistinen käsitys omasta erinomaisuudesta ja kun miehet aistii sen niitä ei kiinnosta jakaa elämäänsä sellaisen akan kanssa. Siitä sitten narsistisesti aina vedetään se johtopäätös että olin liian vahva/älykäs. Evoluutio toimii niin että paras kumppani halutaan. Todelliset vahvuudet eivät karkota miehiä. Narsismi ei ole vahvuus.

Eikö miehillä ole sukupuolena enemmän psykopatiaa, sosiopatiaa ja narsistisia piirteitä? 

Ei sillä, ei kai kukaan halua kumppania, jolla on huono asenne - oli

Naisilla on noita narsismiin kytkeytyviä piirteitä enemmän

-eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
363/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellinen älykkyys ei ole kenellekään mikään ongelma, ihan sukupuoleen, ihonväriin yms katsomatta. Eikä ole varmaan koskaan ollutkaan.

Kuviteltu älykkyys sen sijaan on. Ja lienee jatkossakin. Sellaisen läpi näkee oikeasti fiksu kyllä.

H47

Vierailija
364/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä?Voiko nainen olla älykäs?

Ainakin älykkäämpi kuin sinä.

Sulla meni sit kokonaan ohi...

-eri

Vierailija
365/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole vaikeaa. Tykkään älykkäistä naisista.

Vierailija
366/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkäät niin miehet kuin naisetkin ovat jo hylänneet Tinderin.

Viisaat eivät koskaan tuollaisiin ole liittyneetkään.

Ja meidät on jo työnnetty syrjään tässä yhteiskunnassa. Juuri siksi ettei menty Tinderiin jne lampaiden mukana.

Vierailija
367/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joillekin varmaan, kuten joillekin naisille, että mies on älykkäämpi, vaikka tämä taitaa olla harvinaisempaa, ja nainen kyllä toivoo miehen olevan itseään ns. parempi. Itse olen älykäs mies, ja minun on vaikea kuvitella tilannetta, että vastassa olisi itseäni älykkäämpi nainen, enkä tiedä olenko itseäni älykkäämpää miestäkään kohdannut. Joka tapauksessa olen tyytyväinen omiin kykyihini enkä koe ketään itselleni uhaksi. Älykkyys naisessa on toki suotavaa. 

Narsistisia toiveunia.

Vierailija
368/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen?

Itse olen huippuälykäs mies ja ärsyttää suunnattomasti jos nainen on tyhmä ja häntä pitää jotenkin opettaa tai valistaa tai nainen heittäytyy osaamattomaksi eikä halua edes jotain oppia. En sietäisi tyhmää ja epäaloitteellista naista. Haluan puolison joka on samalla tasolla. On kiinnostunut ja ennakkoluuloton ja tietää paljon kaikesta ja jos ei tiedä, osaa ihan itse opetella. Sellaisen kanssa on sujuvaa arjessa ja on kiinnostavia keskustelunaiheitakin, kun informaatio siirtyy vastavuoroisesti ja tasapuolisesti eikä niin että toinen aina vaan neuvoo toista. 

Vierailija
369/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aito älykkyys naisessa on toki aina erittäin hyvä asia. Mutta en pidä älykkyytenä esimerkiksi sitä, että on tohtorintutkinto jossain sukupuolitutkimuksessa tai muussa vastaavassa epä-älyllisessä poliittisessa ääriroskassa. 

Mä olen insinööri enkä mikään hömppätieteiden tohtori.

Ap

Sukupuolentutkimus ei ole hömppää, kaukana siitä.

Mutta riippumatta minkä alan tohtori olet, kitkerät kommentit ja alanuolet osoittavat, että osuit joitain miehiä kipeästi vyön alle. Olet juuri sitä, mitä itsestään epävarma heikko mies ei kestä.

Ja sukupuolentutkimus voi mm. selittää, mistä tämä johtuu.

Juu, koirapuistojen rais kauskulttuurista 

tirsk

Vierailija
370/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten älykkyysosamääräjakauma on miehiä kapeampi. Keskiarvo on suunnilleen sama, mutta miehissä on naisia enemmän huippuneroja. Siksi miehissä on naisia enemmän myös vähälahjaisia.

Näinhän on todettu.

Naisilla on ollut satoja vuosia vähemmän aikaa harjoittaa/ harjoituttaa nerouttaan, joten vielä naiset eivät ole siellä aivan huipulla neroudessa, vielä. 

Niin tai sitten se nerous on määritelty siten, että se on miehille eduksi. Ne neroudet lajit, joissa naiset on parempia, ovat mittausten ja testien ulottumattomissa. 

Meta-neroutta siis?

Vierailija
371/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteistyön (olla samaa mieltä, ellei ole aivan pakko olla kohteliaasti eri mieltä) maxiimin rikkomiseen on jokin syy, eikä se ole älykkyys.

Vierailija
372/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Olen mies, enkä onneksi vastaa sinun käsitystäsi miehestä, joka on pelkkää pillua ajatteleva "valkoritari". Tuleeko järkytyksenä, ettei mies automaattisesti ajattele naista pelkkänä seksileluna, vaan voi aidosti kannattaa sukupuolten välistä tasa-arvoa? "

Olet trolli

-eri

Kyllä tuo on ihan normaali, miehiä vihaava spermaviemäri, kuten kaikki naiset.

Vierailija
373/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perustuuko parisuhteessa toisen jatkuvaan neuvomiseen? Vai miten tämä kestämättömyys tulee esiin? Olet innokas väittelijä? 

En mä neuvo, mutta en ala keskustelussa esittämään tyhmää tai vaan nyökyttele hyväksyvästi, jos mies selittää "asiantuntijana" jotain väärää tietoa.

Ap

Helpommalla pääsee, kun tuossa kohtaa vaan hymyilee ja alkaa hivuttautumaan pois päin. 

Vierailija
374/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanotaan näin että monille miehille se on pelottavaa kun nainen on sekä kaunis, itsevarma, kiltti että älykäs! Tämä yhdistelmä saa heidät tuntemaan itsensä pieneksi :D Toki miehiäkin on erilaisia. Toiset tykkäävät naisista jotka ovat vahvoja ja kauniita!

Oletko mies vai nainen?

Jos olet mies, mikä saa sinut puhumaan kenenkään muun kuin itsesi puolesta?

Jos nainen, mitä sä spermaviemäri luulet tietäväsi?

Naiset ovat pelkkiä miesvihaajia jotka tappavat vauvansa.

Vierailija
375/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykkyys ja asioiden tietäminen eivät ole sama asia. Tietäminen on dataa, faktoja, kokemuksia, joita on hankkinut oppimisen kautta. Älykkyys on aivojen prosessointinopeutta. Kykyä ratkaista ja soveltaa täysin uusia asioita. 

Vierailija
376/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

On niitä jotka virheellisesti kuvittelevat omaavansa suuria älynlahjoja molemmissa sukupuolissa. Yleensä siihen liittyy myös muunlainen itsensä jatkuva korostaminen. Sitten on myös faktaa, että tyhmemmille on joskus erityisen vaikea sietää itseään älykkäämpiä. Onko kyse samoista ihmisistä?

Vierailija
377/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisen älykkyys ärsyttää huonon itsetunnon ja matalan älykkyyden omaavaa miestä. Tavallisia miehiä se ei ärsytä.

Ei pidä paikkaansa oman kokemukseni mukaan. Suurin osa miehistä on kilpailun- ja väittelynhaluisia. 

Oma hermo vaan menee, jos niiden alkaa vänkäämään. Annan mennä toisesta korvasta ulos.

Oikeasti keskustelutaitoiset miehet kyllä erottuu edukseen. 

Vierailija
378/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä juttuja olen kuullut paljon, vaan ei resonoi yhtään itsessäni kun olen mies. Enkä muista nähneeni että joku toinen mies lyttäisi naista koska pitäisi osoittaa jotain "naisen paikkaa". Naisiahan on monella esihenkilönä yms. joten miten voisi elää edes maailmassa missä on jokaisella naiselle osoitettava jokin kuvitteellinen naisen paikka?

Suurelle osaa naisista ei tarvitse osoittaa naisen paikkaa. Vaan joillekin naisille, jotka eivät sitä itse ymmärrä, se täytyy yrittää näyttää, näitäkin tapauksia löytyy hurumykke.

Tässä esimerkissä yksi.

Vierailija
379/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On niitä jotka virheellisesti kuvittelevat omaavansa suuria älynlahjoja molemmissa sukupuolissa. Yleensä siihen liittyy myös muunlainen itsensä jatkuva korostaminen. Sitten on myös faktaa, että tyhmemmille on joskus erityisen vaikea sietää itseään älykkäämpiä. Onko kyse samoista ihmisistä?

Kyllä miehillä korostuu, koska pätemisentarve on heillä huomattavasti suurempi. Miesten maailma on hierarkinen. 

Vierailija
380/423 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykkyys ja asioiden tietäminen eivät ole sama asia. Tietäminen on dataa, faktoja, kokemuksia, joita on hankkinut oppimisen kautta. Älykkyys on aivojen prosessointinopeutta. Kykyä ratkaista ja soveltaa täysin uusia asioita. 

Kyllä. Mutta jos et ole pärjännyt koulussa, et myöskään ole älykäs. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi