Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mihin on kadonnut ihmisten kunnioitus toisiaan kohtaan nykyään?

Vierailija
12.07.2024 |

Olin viettämässä poikaystäväni luona hänen 18-v syntymäpäiviään. Hänen vanhempansa järjestivät juhlat hänelle ja myös sukulaisia oli kutsuttu. 

No, tervehdin normaalisti kaikkia uusia tuttavuuksia kättä päivää pitäen kunnes poikaystäväni äidin sisko ja tämän lapset tulivat käymään. Menin tervehtimään normaalisti pojan matkassa hänen tätiänsä ja serkkuja, mutta eivät minua tervehtineet tai katsoneet päinkään koko heidän vierailun aikana. Yritin jutella kahvipöydässä yms. Niitä näitä mutta ignoorasivat täysin. En usko että kyse on siitä, etteivätkö olisi minua huomanneet, kun kuitenkin olin koko ajan poikkiksen vierellä. Luulisi että serkku edes olisi tervehtinyt, kun on saman ikäinen kuin minä vaan ei kun veti kunnon myrtsinaamaa kaikkien ympärillä. Voisi edes omaksua normaalit käytöstavat ja tervehtiä.

Noh, ei jäänyt kovin hyvä ensivaikutelma heistä. Ensivaikutelma on ensivaikutelma, jota on vähän vaikea muuttaa. Kai sitä voisi edes siskon lapsen "miniää" moikata... Kertoo paljon ihmisestä :D 

Kommentit (66)

Vierailija
1/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joillakuilla vaan ei ole käytöstapoja.

Vierailija
2/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyri pois stereotypioistasi. Ihmiset ovat erilaisia. Hämäläiseen kulttuuriin ei sovi karjalainen avoimuus noin niinkuin esimerkkinä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivät pidä sinua minään? Ootko pojan viides tyttis tänä kesänä?

Vierailija
4/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sun poikaystäväsi esitellyt sinua? Kuuluu hyviin tapoihin.

Vierailija
5/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyri pois stereotypioistasi. Ihmiset ovat erilaisia. Hämäläiseen kulttuuriin ei sovi karjalainen avoimuus noin niinkuin esimerkkinä.

Eivät ole Hämeestä kotoisin, joten tuskin kyse on siitä. Ihan normaalit käytöstavat voi silti omaksua vaikka olisikin jostain ei niin avoimesta "kulttuurista". Tervehtiminen ei paljoa vaadi jos kuitenkin tervehtivät kaikkia muita paitsi minua...

Vierailija
6/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnioitus katosi vaaleissa. Nyt on uusi komento ja vahvimman laki.

Vierailija
7/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eivät pidä sinua minään? Ootko pojan viides tyttis tänä kesänä?

Oon pojan ihan ensimmäinen tyttis ja oon seurustellut hänen kanssa jo yli vuoden. Eli ei pitäisi olla mitään epäselvyyksiä.

Vierailija
8/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eivät ole Hämeestä kotoisin, joten tuskin kyse on siitä. Ihan normaalit käytöstavat voi silti omaksua vaikka olisikin jostain ei niin avoimesta "kulttuurista". Tervehtiminen ei paljoa vaadi jos kuitenkin tervehtivät kaikkia muita paitsi minua...

Jos he tervehtivät kaikkia muita paitsi sinua niin kyse ei ole käytöstapojen puutteesta vaan siitä että jostain syystä eivät halua olla tekemisissä kanssasi.

Vierailija
9/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö sun poikaystäväsi esitellyt sinua? Kuuluu hyviin tapoihin.

Ei muistanut varmaan siinä tapauksessa, vaan yritin esittäytyä itse. Kyllä hän esitteli mut muille sukulaisille kun he tuli sinne. 

Vierailija
10/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelivat että turha tutustua kun vaihtuu kuitenkin vielä monta kertaa.

Vierailija
11/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos he tervehtivät kaikkia muita paitsi sinua niin kyse ei ole käytöstapojen puutteesta vaan siitä että jostain syystä eivät halua olla tekemisissä kanssasi.

Ehkäpä. Mutta en näe syytä sille että miksi eivät haluaisi olla tekemisissä/ mikä heillä on minua vastaan. Syntymäpäivillä näkeminen oli ensi tapaaminen joten en ymmärrä miksi eivät pitäisi minusta kun eivät tunnekaan minua.

Ellei sitten poikkiksen äiti oli juorunnut minusta jotain pahaa heille salaa... Vaikka olen ihan normaali tyttö enkä oo tehnyt kellekään mitään pahaa tai juorunnut kenestäkään selän takana yhtään mitään...

Vierailija
12/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään. :D Kuinka vanha olet?

Oi niitä aikoja 80-90-luvulla sukujuhlissa, kun lapset ja nuoret oli aikuisille kuin ilmaa. Sormella osoiteltiin ja puhuttiin niinkuin ei olisi ollut edes paikalla.

Vierailija
13/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko mones miniäkokelas tänä vuonna?

Vierailija
14/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajattelivat että turha tutustua kun vaihtuu kuitenkin vielä monta kertaa.

No, itse en ensimmäisenä kuitenkaan ehkä ajattelisi tuolleen, jos olisin hänen tädinsä roolissa...

Toki en sinänsä ihmettele sillä nykypäivän suhteet ei yleensä kestä, tai niin on oletus...On silti olemassa niitä joilla se kestää. Joten pöljä tapa mielestäni jättää tutustumatta. 

Vierailija
15/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä. Mutta en näe syytä sille että miksi eivät haluaisi olla tekemisissä/ mikä heillä on minua vastaan. Syntymäpäivillä näkeminen oli ensi tapaaminen joten en ymmärrä miksi eivät pitäisi minusta kun eivät tunnekaan minua.

Ellei sitten poikkiksen äiti oli juorunnut minusta jotain pahaa heille salaa... Vaikka olen ihan normaali tyttö enkä oo tehnyt kellekään mitään pahaa tai juorunnut kenestäkään selän takana yhtään mitään...

Miksi heti ensimmäisenä tulee juoruilu mieleen? Vaikutat vähän oudolta pojan tyttöystävältä. Ehkä olet vain luontaisesti epämiellyttävä eivätkä halua tutustua.

Vierailija
16/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä tuli valitettavasti omaankin mieleen...

Vierailija
17/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuossa muita epäkunnioittava tolloja ollut kuin poikaystävän äidin sisko jälkeläisineen.

Vierailija
18/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään. :D Kuinka vanha olet?

Oi niitä aikoja 80-90-luvulla sukujuhlissa, kun lapset ja nuoret oli aikuisille kuin ilmaa. Sormella osoiteltiin ja puhuttiin niinkuin ei olisi ollut edes paikalla.

Niin mutta se siinä että muut sukulaiset kyllä tervehtivät minua kädestä pitäen ja tämä täti tervehti lastensa kanssa kyllä muita lapsia ketkä olivat kylässä käymässä, joten siitä ei ole kyse. 

Vierailija
19/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko mones miniäkokelas tänä vuonna?

Ensimmäinen, niin kuin viime vuonnakin.

Vierailija
20/66 |
12.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti: