Onko miehille jotenkin vaikeaa, jos nainen on älykäs?
Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen? Ulkonäöstä ei ole kyse, koska sen he ovat jo todenneet sopivaksi Tinderin profiilikuvissa tms.
Kommentit (436)
Aloittaja lienee se sama pakko-oireinen keskustelija jolla on syvä itserakkaussuhde älykkyysosamääränsä ja joka säännöllisin ajoin tekee asiasta avauksia. Jos jotain älykkyyttä on suotu niin hulluutta on annettu vähintään yhtä paljon.
Vierailija kirjoitti:
Joillekin varmaan, kuten joillekin naisille, että mies on älykkäämpi, vaikka tämä taitaa olla harvinaisempaa, ja nainen kyllä toivoo miehen olevan itseään ns. parempi. Itse olen älykäs mies, ja minun on vaikea kuvitella tilannetta, että vastassa olisi itseäni älykkäämpi nainen, enkä tiedä olenko itseäni älykkäämpää miestäkään kohdannut. Joka tapauksessa olen tyytyväinen omiin kykyihini enkä koe ketään itselleni uhaksi. Älykkyys naisessa on toki suotavaa.
Tutkimusten mukaan miehet yliarvioivat oman älykkyytensä. Sinäkin varmasti olet esimerkki tästä. Melko megalomaanista kuvitella, ettei ole tavannut ketään itseään älykkäämpää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ja asioiden tietäminen eivät ole sama asia. Tietäminen on dataa, faktoja, kokemuksia, joita on hankkinut oppimisen kautta. Älykkyys on aivojen prosessointinopeutta. Kykyä ratkaista ja soveltaa täysin uusia asioita.
Kyllä. Mutta jos et ole pärjännyt koulussa, et myöskään ole älykäs.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä silti voi olla älykäs, vaikka koulussa ei jostain syystä pärjäisi. Vaikea elämäntilanne voi haitata opiskelua, tarkkaavaisuusongelmien kanssa opiskelu on hankalaa myös.
Onhan niitäkin miehiä, joita naisten älykkyys kiihottaa. Mulla on yks tämmöinen kaveri ja hän palvoo vaimoaan. Vaimo opettaa matemaattisia aineita "korkealla" ja mies on perusputkari. Ei ole tarkoitus halventaa, vaan korostaa tuota ajatusta. He ovat aivan mahtavia tyyppejä yhdessä ja erikseen. Heidän parisuhteensa on hauska. En sano enempää sittenkään, etten paljasta heitä liikaa.
Tottakai on. Naisen kuuluu olla tyhmä panoalusta. Ainakin minulle riittää se.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älykkyys ja asioiden tietäminen eivät ole sama asia. Tietäminen on dataa, faktoja, kokemuksia, joita on hankkinut oppimisen kautta. Älykkyys on aivojen prosessointinopeutta. Kykyä ratkaista ja soveltaa täysin uusia asioita.
Ei pidä paikkaansa. Kyllä silti voi olla älykäs, vaikka koulussa ei jostain syystä pärjäisi. Vaikea elämäntilanne voi haitata opiskelua, tarkkaavaisuusongelmien kanssa opiskelu on hankalaa myös.
Niin voi, mutta yleensä älykkyys korreloi koulutuksen kanssa.
Miehet ei osaa keskustella älyllisesti koska ne ei keskity asioihin kuten naiset. Miehenkanssa keskustelu on muutamilla sanoilla toteutettua mielipiteen vaihtoa. Ei erityisen mielenkiintoista keskustella miehen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanotaan näin että monille miehille se on pelottavaa kun nainen on sekä kaunis, itsevarma, kiltti että älykäs! Tämä yhdistelmä saa heidät tuntemaan itsensä pieneksi :D Toki miehiäkin on erilaisia. Toiset tykkäävät naisista jotka ovat vahvoja ja kauniita!
Oletko mies vai nainen?
Jos olet mies, mikä saa sinut puhumaan kenenkään muun kuin itsesi puolesta?
Jos nainen, mitä sä spermaviemäri luulet tietäväsi?
Naiset ovat pelkkiä miesvihaajia jotka tappavat vauvansa.
Entäs oma puolisosi, vai onko hän mies?
Vierailija kirjoitti:
Aloittaja lienee se sama pakko-oireinen keskustelija jolla on syvä itserakkaussuhde älykkyysosamääränsä ja joka säännöllisin ajoin tekee asiasta avauksia. Jos jotain älykkyyttä on suotu niin hulluutta on annettu vähintään yhtä paljon.
No sulle näyttää olevan tuntemattoman älykkyys ihan ylitsepääsemätön juttu.
Vierailija kirjoitti:
Rakastan älykkäitä naisia, niin seksikästä!
Missä sä kohtaat heitä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on pedagogien kaunopuheisuutta, kun kenenkään mieltä ei haluta nykyään pahoittaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin voi, mutta yleensä älykkyys korreloi koulutuksen kanssa.
Ei voi yleistää. Monet älykkäät ihmiset eivät opiskele korkeakouluissa ihan muista syistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se nyt on pedagogien kaunopuheisuutta, kun kenenkään mieltä ei haluta nykyään pahoittaa.
No eipä se Einsteinkaan pärjännyt opinnoissaan...
Älykkyys ei ole ongelma, jos on myös empatiaa. Yliopistolla opiskellessani törmäsin tyhjäsydämisiin leuhkoihin, joilla älyä varmasti oli vaikka muille jakaa, mutta sydämen paikalla oli jotain terästä. Ite sairastuin siinä kulttuurissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No eipä se Einsteinkaan pärj
Tämä on myytti. Einstein sai erinomaisia arvosanoja etenkin luonnontieteistä.
eri
Huomattavasti helpomppaa se on jos on älykäs nainen kumppanina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa pärjääminen ei vaadi välttämättä älykkyyttä. Huippuälykäs voi olla ollut huono koulussa, jos hän ei ole ollut kiinnostunut opiskelusta. Älykkyys on asioitten nopeaa oppimista ja ongelmanratkaisukykyä. Siinä missä joku toinen lukee ja päntätä niin hyvin älykäs menestyy vähemmällä lukemisella. Sitten on huippuälykkäitä, jotka oppivat uuden kielen hetkessä, ratkovat matemaattisia vaikeita yhtälöitä ongelmitta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koulussa pärjääminen ei vaadi välttämättä älykkyyttä. Huippuälykäs voi olla ollut huono koulussa, jos hän ei ole ollut kiinnostunut opiskelusta. Älykkyys on asioitten nopeaa oppimista ja ongelmanratkaisukykyä. Siinä missä joku toinen lukee ja päntätä niin hyvin älykäs menestyy vähemmällä lukemisella. Sitten on huippuälykkäitä, jotka oppivat uuden kielen hetkessä, ratkovat matemaattisia vaikeita yhtälöitä ongelmitta.
Mitä pidemmälle opiskelee, sitä paremmin älykkäät menestyvät suhteessa toisiin. Huono koulumenestys on yleensä matalan älykkyystason indikaatio, vaikka poikkeuksiakin on.
Vierailija kirjoitti:
En mä tiedä, olenko älykäs, en varmaan erityisen. Mutta olen nelikymppinen nainen, johtavassa asemassa vaativassa työssä ja pidän itseäni sivistyneenä eli luen paljon ja harrastan laajalti kulttuurimenoja. Ei ole minunkaan helppo löytää mies. Itseäni ei kiinnosta pätkääkään mikään kuuskymppinen talousjohtaja ja ihmiset, joilla usein on sellainen arvomaailma kuin heillä tuppaa olemaan, mutta lähinnä tuollaiset miehet mua uskaltaa lähestyä.
Millainen poikaystävä sinulla oli kun olit 20-25 v. etkä ollut johtavassa asemassa vaativassa työssä?
Pahinhan on kaunis, älykäs, itsevarma, seksikäs ja seksuaalisesti aktiivinen. Silloin mies menee aivan puihin.
En siis itse ole tällainen.