Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehille jotenkin vaikeaa, jos nainen on älykäs?

Vierailija
06.02.2026 |

Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen? Ulkonäöstä ei ole kyse, koska sen he ovat jo todenneet sopivaksi Tinderin profiilikuvissa tms.

Kommentit (403)

Vierailija
281/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap on vain tapaillut liian typeriä miehiä. Jatka etsimistä. 

Ap ei itse vaikuta kovin älykkäältä kun tekee tämän aloituksen.

Perustelu? 

Ketju on samaa tasoa incelin ulinan kanssa.

Korjaan, ketju on incelin ulinaa.

Vierailija
282/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehet nimeävät älykkyyden yhdeksi halutuimmista piirteistä kumppanissa. Miehet, jotka ovat itse varmoja kyvyistään tai arvostavat kumppanuutta tiimin pitää älykästä naista erittäin houkuttelevana. Ja pitkässä parisuhteessa miehet nimenomaan haluavat rinnalleen älykkään kumppanin.

Kunhan ei ole ÄLYKKÄÄMPI kuin he itse. Tsih.....

Perustelu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen ei leuhki älyllään, sitä tekee ainoastaan narsistit.

Älykkään tunnistaa aivan muista asioista kuin siitä että tämä kertoo sinulle olevansa älykäs.

Et sinä ole älykäs, olet vain v* ttumaista seuraa.

Missä kohtaa ap kertoi leuhkineensa älyllään tapaamalleen miehille? Täällä häntä ei voi siitä syyttää, koska hän on anonyymi. 

Hän leuhkii älyllään aloituksessa.

Tai kertoo faktat. 

Vierailija
284/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Voi kulta pieni, se että annan kahden esimerkin otannan laajemmasta kokonaisuudesta...."

Se että kutsut minua kulta pieneksi ei muuta sitä vääjäämätöntä faktaa että kaksi esimerkkiä ei edes todista että on olemassa mitään laajempaa otantaa. Ja kun humanistisia tutkimuksia tuotetaan tuhansia joka ikinen vuosi niin melkoisen lajan otannan saisitkin antaa jotta todistaisit niistä edes pienen pienen osan hömpäksi.

"Tutustu aiheeseen. Selvästi älykkäänä kykenet siihen  :)"

Jotenki minusta alkaa tuntua että sinä olet se jolle tekisi hyvä tutustua aiheeseen vähän vauva-palstaa laajemmalti.

"Eihän akateemisuus tarkoita sinulle että kaikki kerrotaan sulle valmiiksi pureskeltuna vauva-palstalla?"

Minulla akateemisuus tarkoittaa tilastollisesti merkittäviä todisteita ja sitä että ne todisteet tuodaan avoimesti esiin eikä haukuta lähinnä toista keskustelijaa

Minä en ole tehnyt sitä tutkimusta, ohjaan sinua ystävällisesti tiedon lähteelle. 

Ethän sinä minun referaattia hyväksyisi jollei sitä ole vertaisarvioitu?

Vierailija
285/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tutustu kultapieni aiheeseen, saat hyvät naurut."

Mutta sinähän et siis ollut itse edes lukenut sitä vaan olet vain sen varassa mitä muut nertissä ovat kertoneet?

Ja sitten edellytät muilta jotain "akateemisuutta"?

Ja edelleen mikään naurettavuuskaan yhden tutkimuksen kohdalla ei todista tuhansia muita huonoiksi tai turhiksi. Voit jankata sitä maailman loppuun saakka mutta se asia ei siitä muuksi muutu.

Vierailija
286/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkään tunnistaa aivan muista asioista kuin siitä että tämä kertoo sinulle olevansa älykäs.

Missä kohtaa ap kertoi leuhkineensa älyllään tapaamalleen miehille? Täällä häntä ei voi siitä syyttää, koska hän on anonyymi. 

Eihän leuhki, mutta kertoo kyllä sinun älykkyydestä jos et osaa lukea aloitusta. Kyllä kaikki nyt tietää mitä tuossa tarkoitetaan, esitetään vaan tyhmää oikeuttaakseen aloittajan lynkkaamisen. Ihan naurettavaa. 

Vierailija
287/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään näiden vastausten perusteella voi päätellä jotain siitä, miten miehet suhtautuvat älykkääseen naiseen. Paljastavat taas itsensä. 

Vierailija
288/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nimeävät älykkyyden yhdeksi halutuimmista piirteistä kumppanissa. Miehet, jotka ovat itse varmoja kyvyistään tai arvostavat kumppanuutta tiimin pitää älykästä naista erittäin houkuttelevana. Ja pitkässä parisuhteessa miehet nimenomaan haluavat rinnalleen älykkään kumppanin.

Tämä.  Sääli että älykkäät naiset ovat niin kovin harvinaisia.  Olen 50v elämäni aikana tavannut kolme älykästä naista joista yhden nain, kaikkia nauratin.

Vierailija
289/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tutustu kultapieni aiheeseen, saat hyvät naurut."

Mutta sinähän et siis ollut itse edes lukenut sitä vaan olet vain sen varassa mitä muut nertissä ovat kertoneet?

Ja sitten edellytät muilta jotain "akateemisuutta"?

Ja edelleen mikään naurettavuuskaan yhden tutkimuksen kohdalla ei todista tuhansia muita huonoiksi tai turhiksi. Voit jankata sitä maailman loppuun saakka mutta se asia ei siitä muuksi muutu.

Netissä muut kertoneet?

Niin, on olemassa sellainen asia kuin "uutiset"

Kyse ei ole yhdestä tutkimuksesta.

Vierailija
290/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei ole ÄLYKKÄÄMPI kuin he itse. Tsih.....

Perustelu?

Älä esitä, jos olet mies niin kerro nyt rehellisesti olisitko itseäsi älykkäämmän naisen kanssa? Perustele miksi se ei haittaa ja oletko tosiasiassa ollut vai sanotko vain niin, kuitenkaan toteuttamatta tätä tilaisuuden tullen.

Vierailija
291/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maailma on täynnä naisia jotka ovat vakuuttuneita yhdestä jos toisesta hömpästä ja menee herne nenään jos et allekirjoita sitä. Kukaan ei toistele omaa pätevyyttää niin kovaa ääneen kuin nainen.

Koska olet kuullut miehen puhuvan siitä että hän voimaantui siitä sun tästä asiasta? Koska olet kuullut miehen kehuvan että hän on itsenäinen?

Miehet ovat saaneet olla itsenäisiä satoja vuosia, naiset eivät. Miehet ovat saaneet omistaa omaisuutta, naisilla mies holhoojana eikä omaa rahaa. Miehet olleet oman elämänsä toimijoita aina, naiset alistettu kotiin ja miesten palvelemiseen.

Eipä ihme, että nyt kun naiset voivat tehdä samoja asioita kuin miehet, he tuntevat voimaantuneensa(verrattuna entiseen, vielä 60- luvullekin asti), kertovat miehille ja toisilleen, että eivät toimi (enää) miesten ikeen alla, vaan itsenäisenä ihmisenä.

Vierailija
292/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkästään näiden vastausten perusteella voi päätellä jotain siitä, miten miehet suhtautuvat älykkääseen naiseen. Paljastavat taas itsensä. 

Lähdet siitä oletuksesta että nainen on älykäs.

Ketjun olemassaolo ei tue tätä väitettä.

Vierailija
293/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Älä esitä, jos olet mies niin kerro nyt rehellisesti olisitko itseäsi älykkäämmän naisen kanssa? Perustele miksi se ei haittaa ja oletko tosiasiassa ollut vai sanotko vain niin, kuitenkaan toteuttamatta tätä tilaisuuden tullen."

Olisin!  Se olisi äärettömän mielenkiintoista.

Vierailija
294/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä en ole tehnyt sitä tutkimusta, ohjaan sinua ystävällisesti tiedon lähteelle. "

Kovasti yrität harhauttaa keskustelua tuohon tutkimukseen kun pointti on koko ajan ollut se että yksi (eikä edes kymmenen) sinusta heikkotasoista tutkimusta todista millään tavalla koko humanismia hömpäksi.

"Ethän sinä minun referaattia hyväksyisi jollei sitä ole vertaisarvioitu?"

No sinähän et ole sitä tutkimmusta edes lukenut joten tuskin olet pätevä referoimaankaan. Mutta kuten jo äsken sanoin, sillä ei ole edes merkitystä koska tuo yksi tutkimus ei todista mistään mitään muutenkaan.

Vierailija
295/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole tehnyt sitä tutkimusta, ohjaan sinua ystävällisesti tiedon lähteelle. // Heh, ohjaat tiedon lähteelle.😂 Tutkimukset on yhtä totta kuin Salatut elämät tai raamattu.

Vierailija
296/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä tehdä sukupuoli oletuksia kenenkään kirjoittajan sukupuolesta. 

- Satu ja Lasse, trollausta vuodesta 2016.

Vierailija
297/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Netissä muut kertoneet? Niin, on olemassa sellainen asia kuin "uutiset""

Et siis ole itse lukenut koko tutkimusta. Se tuli jo selväksi. Ja olen minäkin uutisista kuullut vaikka mistä tutkimuksista mutta en todellakan uskalla jonkun yksittäisen uutisen perusteella arvioida jonkun tieteelisten tutkimuksen tasoa.

"Kyse ei ole yhdestä tutkimuksesta."

Mutta paljon muita et nyt oikein osaa silti sanoa. Et varsinkaan sellaisissa määrin että niillä olisi mitään tilastollista merkitystä. Niitä kun ei ole ollut "uutisissa".

Vierailija
298/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdet siitä oletuksesta että nainen on älykäs.

Ketjun olemassaolo ei tue tätä väitettä.

Miten se uhkaa sinua, että joku anonyymi pohtii tällaista asiaa. Tulkitset sen leuhkimiseksi ja koet ketjun olemassaolon olevan todiste naisen älykkyyden puutteesta. Katso nyt jo peiliin. 

Vierailija
299/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä en ole tehnyt sitä tutkimusta, ohjaan sinua ystävällisesti tiedon lähteelle. // Heh, ohjaat tiedon lähteelle.😂 Tutkimukset on yhtä totta kuin Salatut elämät tai raamattu.

https://journals.sagepub.com/doi/10.1177/00491241211009946

Vierailija
300/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tai kertoo faktat. 

Olemmekin siirtyneet maailmaan, jossa omasta tunteesta on tullut ilmoitusasia, jolla voi ilmoittaa faktan. Jo alakoulussa pitäisi opettaa ettei tunteet ole totta. Jos minusta tuntuu siltä, että kaikki työkaverini suunnittelevat myrkyttämistäni, tämä ei tarkoita, että se olisi totta. (Ruuan voi aina kaiken varalta testata omilla lapsilla. Elossa ovat molemmat.)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yhdeksän