Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko miehille jotenkin vaikeaa, jos nainen on älykäs?

Vierailija
06.02.2026 |

Musta tuntuu, että miehet ei kestä sitä, etteivät saa päteä ja opettaa mua, vaan mä tiedän paljon enemmän jopa teknisistä asioista kuin he. Onko tuo syy siihen miksi todella harva mies "tuntee kipinää" mun suhteen? Ulkonäöstä ei ole kyse, koska sen he ovat jo todenneet sopivaksi Tinderin profiilikuvissa tms.

Kommentit (403)

Vierailija
261/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian usein tämä älykkyys on egoistista ja pätemistä. Itselle se taas on kunnioittavaa keskustelua ja tiedon vaihtamista. Ja mitä se viisaus sitten on? Ei pelkkä tiedon määrä tee viisaaksi. Sekin voi olla viisasta että tulee erilaisten ihmisten kanssa toimeen. Ja ihmisen ei kannata luulla ja pitää itseään erityisen viisaana.

Samalla tasolla olevien kanssa kyllä, tiedon vaihtamista. Mutta jos olette alkujaankin aivan eri tiedon tasoilla, ei tuosta mitään älykkyyttä saa irti. 

Vierailija
262/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älykäs ihminen ei äyski tai öykkäröi muille. Hänen ei tarvitse osoittaa muille mitään, koska hän pitää itsestään sellaisena kuin on. Hänen ei tarvitse korostaa egoaan, tehdä itseään näkyväksi tai alistaa muita.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
263/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Edelleen, vertaistutkimuksen taso kertoo siitä aika paljon."

Tuo lauseesi ei kerro mitään eikä todista mitään. Pelkkiä tyhjiä sanoja.

"Tutustu nyt siihen koirapuistojen rais kauskulttuuriin  :)"

Sinä varmasti olet siis itse lukenut sen tutkimuksen läpi ja tutustunut sen metodeihin ja johtopäätöksiin?  

Tiedän mistä on kyse ja miksi ko. julkaisu tehtiin.

Googlaa  :)

Vierailija
264/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Voi kulta pieni, se että annan kahden esimerkin otannan laajemmasta kokonaisuudesta...."

Se että kutsut minua kulta pieneksi ei muuta sitä vääjäämätöntä faktaa että kaksi esimerkkiä ei edes todista että on olemassa mitään laajempaa otantaa. Ja kun humanistisia tutkimuksia tuotetaan tuhansia joka ikinen vuosi niin melkoisen lajan otannan saisitkin antaa jotta todistaisit niistä edes pienen pienen osan hömpäksi.

"Tutustu aiheeseen. Selvästi älykkäänä kykenet siihen  :)"

Jotenki minusta alkaa tuntua että sinä olet se jolle tekisi hyvä tutustua aiheeseen vähän vauva-palstaa laajemmalti.

"Eihän akateemisuus tarkoita sinulle että kaikki kerrotaan sulle valmiiksi pureskeltuna vauva-palstalla?"

Minulla akateemisuus tarkoittaa tilastollisesti merkittäviä todisteita ja sitä että ne todisteet tuodaan avoimesti esiin eikä haukuta lähinnä toista keskustelijaa ja sanota että "tutustu itse". Sellainen ei ole akateemisuutta nähnytkään.

Vierailija
265/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tiedän mistä on kyse ja miksi ko. julkaisu tehtiin.

Googlaa  :)"

Eli sinä et ole itse tutustunut koko tutkimukseen? No sitähän minäkin. Silti se on sinusta laaja pitävä todiste jostain koska netissä joku on sinulle sanonut niin.

No eiköhän tämä pulushakki ollut kohta tässä.

Vierailija
266/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, "miehet" kestävät alykkyytesi oikein hyvin.

Ongelmasi ovat todennäköisesti muualla luonteessasi.

Jatkaisitko itse treffailua esimerkiksi miehen kanssa joka puhuu ensitreffeillä naisista huorína jotka tulee pitää nyrkin ja hellan välissä?

Miten suhtautuisit jos se mies menisi tekemään tämän kaltaisen ketjun jossa hän selittäisi kuinka naiset eivät nyt kestä älykkäitä, voimakastahtoisia hyviä miehiä.

Niin

Vierailija
267/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on vain tapaillut liian typeriä miehiä. Jatka etsimistä. 

Vierailija
268/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli sinä et ole itse tutustunut koko tutkimukseen? No sitähän minäkin. Silti se on sinusta laaja pitävä todiste jostain koska netissä joku on sinulle sanonut niin.

Tutustu kultapieni aiheeseen, saat hyvät naurut.

Vierailija
269/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

AP:n havainto perustunee Dunning-Kruger- efektiin. Usein kun henkilö oppii hieman uudesta asiasta, hän arvioi tietämyksensä korkeaksi. Tiedon lisääntyessä tarpeeksi jossakin kohtaa tulee oivallus, että henkilö ymmärtääkin koko ajan enemmän siitä, että kuinka vähän hän aiheesta oikeastaan ymmärsikään.

Tähän perustuu suurelta osin se, että keskivertoa vähemmän älykäs ihminen usein pitää itseään älykkäänä. 

Vierailija
270/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap ei itse vaikuta kovin älykkäältä kun tekee tämän aloituksen.

Vierailija
271/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tehdään helppo esimerkki.

Äitinsä kanssa asuva Pena, 42v joka on käynyt vain peruskoulun voi toki sanoa olevansa niin komea mies, että naiset eivät uskalla hänen kanssaan parisuhteeseen. Hän voisi hyvinkin haukkua naiset samalla tavalla kuin ap tekee miehille tässä aloituksessa ja esittää vähän väitteitä.

Veikkaan että naiset tietäisivät kyllä totuuden ja joku voisi jopa kertoa sen.

Oletko silloin Penan ja sen kanssa samaa mieltä olevien miesten puolella, vai niiden jotka toteavat "ei se nyt kuule ihan noin mene, emmeköhän me tiedä paremmin"

Esimerkki kusee aloitukseen liittyen, vaikka ymmärrän kyllä mitä ajat takaa. 

Mielestäni on ihan relevantti kysymys tuolla aloittajalla, itsekin kohdannut samaa ja ihmetellyt että mikä siinä on. Vastaukset vain miesten osalta tuntuu olevan ennemmin kiivaasta puolustautumisesta, miesvihasta syyttämisestä ja kaikenlaisesta, ei nii

Esimerkki ei kuse aloitukseen liittyen.

Hän yleistää oman kumppaninsa tekemisen "miehiin"

Se on miesvihaa.

Musta tuntuu ettei naiset kestä sitä että miehet on naisia älykkäämpiä, voimakkaampia ja hoikempia.

Niin kuka yleistää oman kumppanin tekemisen miehiin?

Ja siis nyt sanot että naiset eivät kestä, eli siis oletko naisvihamielinen? Ei voi olla vain toisinpäin.

Vierailija
272/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älykäs ihminen ei leuhki älyllään, sitä tekee ainoastaan narsistit.

Älykkään tunnistaa aivan muista asioista kuin siitä että tämä kertoo sinulle olevansa älykäs.

Et sinä ole älykäs, olet vain v* ttumaista seuraa.

Missä kohtaa ap kertoi leuhkineensa älyllään tapaamalleen miehille? Täällä häntä ei voi siitä syyttää, koska hän on anonyymi. 

Vierailija
273/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet nimeävät älykkyyden yhdeksi halutuimmista piirteistä kumppanissa. Miehet, jotka ovat itse varmoja kyvyistään tai arvostavat kumppanuutta tiimin pitää älykästä naista erittäin houkuttelevana. Ja pitkässä parisuhteessa miehet nimenomaan haluavat rinnalleen älykkään kumppanin.

Vierailija
274/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap ei itse vaikuta kovin älykkäältä kun tekee tämän aloituksen.

Perustelu? 

Vierailija
275/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Samalla tasolla olevien kanssa kyllä, tiedon vaihtamista. Mutta jos olette alkujaankin aivan eri tiedon tasoilla, ei tuosta mitään älykkyyttä saa irti. "

Tietenkin saa. Ainakin itse koen todella hyödylliseksi sen jos joudun joskus selittämään oman alan monimutkaisempia asiota sellaisille jotka eivät niistä paljon mitään tiedä. Siinä joutuu ihan oikeasti miettimään että mikä on oleellista, miten asiat voi yksinkertaistaa niin että muutkin ymmärtävät ja miten ne saadaan yhdeksi selkeäksi kokonaisuudeksi. Siinä samalla selvenevät usein omat ajatuksetkin kun tämän aivojumpan tekee. Ja välillä tulee iseki kokeneeksi ahaa-elämyksiä siitä että mikä tosiaan olikaan se asian ydin. On niin helppo hukkua pieniin yksityiskohtiin jos vain yksikseen puurtaa.

Vierailija
276/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkään tunnistaa aivan muista asioista kuin siitä että tämä kertoo sinulle olevansa älykäs.

Missä kohtaa ap kertoi leuhkineensa älyllään tapaamalleen miehille? Täällä häntä ei voi siitä syyttää, koska hän on anonyymi. 

No kun miehet pitää sitä heti leuhkimisena kun nainen on fiksumpi, eli mitäs se kertoo.... niinpä.

Vierailija
277/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehet nimeävät älykkyyden yhdeksi halutuimmista piirteistä kumppanissa. Miehet, jotka ovat itse varmoja kyvyistään tai arvostavat kumppanuutta tiimin pitää älykästä naista erittäin houkuttelevana. Ja pitkässä parisuhteessa miehet nimenomaan haluavat rinnalleen älykkään kumppanin.

Suurin osa miehistä tai naisista ei ole erityisen älykkäitä, vaan keskitasoisia. Näyttää silti kelpaavan parisuhteeseen. 

Vierailija
278/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hän leuhkii älyllään aloituksessa.

Vierailija
279/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tutkimuksiin vetoaminen ei ainakaan ole älykkyyden merkki. 

Vierailija
280/403 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kunhan ei ole ÄLYKKÄÄMPI kuin he itse. Tsih.....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan seitsemän