Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä ajattelet psykoosin sairastaneesta?

Vierailija
05.02.2026 |

Huumeet eivät liittyneet sairastumiseen.

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistäs mä tiedän, onko joku sairastanut psykoosia. Jos on ok tyyppi, niin ei sillä mitään väliä ole minkälainen sairaushistoria on.

Vierailija
2/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan ok, jos on työelämässä tai opiskelee korkeakoulussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen se vappukaahailija. Olikohan joku persu vai mikä se oli. Eihän se anna kovin hyvää kuvaa, tommoinen sekoilu.

Vierailija
4/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekana tulee mieleen huumeet. Joku huumehörhö.

Vierailija
5/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hän on sairastanut psykoosin, harmi. Toivottavasti voi nyt paremmin. Olen iloinen että selvisi koettelemuksesta.

Vierailija
6/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No hullu mikä hullu. Ei kai sille mitään voi jos on semmoset perintötekijät että sekoo. 

Vierailija
7/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hän on sairastanut psykoosin, harmi. Toivottavasti voi nyt paremmin. Olen iloinen että selvisi koettelemuksesta.

Koekuvauksista?

Vierailija
8/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että on selvinnyt vaikeista asioista. En kummempaa, tiedän että psykoosiin voi periaatteessa sairastua kuka vaan eikä se siksi varsinaisesti kerro ihmisestä mitään. 

Vierailija
9/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäkö ajattelen ... on ollut vaikea sairaus ja toivottavasti kyseinen sairastanut on nyt terve.

Vierailija
10/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus olin tosi ennakkoluuloinen. Jouduin kuitenkin läheltä seuraamaan psykoosiin sairastuneen elämää ja etsin tietoa asiasta sen myötä. Nyt tunnen myötätuntoa sairastuneita kohtaan. Toivon, että hoidot kehittyisivät vielä tehokkaammiksi.

Vierailija
11/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Psykoosi on vakava ja vaikea sairaus. Tarvitaan pitempi sairaala jakso. Toipuminen kestää siinä vuoden verran. Joillekin on ollut apua sähkö hoidosta. Olen yhden psykoosin kokenut. Minun läheisillä ollut psykooseja. Yhdellä kolmesti. Tukiverkosto on todella tärkeää

Vierailija
12/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suostuisin panemaan, jos olisi isot tissit ja nätti nassu, mutta en ottaisi vaimoksi. 

Vierailija
13/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäkö ajattelen ... on ollut vaikea sairaus ja toivottavasti kyseinen sairastanut on nyt terve.

Psykoosi ei ole sairaus, vaan oire esimerkiksi skitsofreniassa. Saattaa puhjeta myös päihteidenkäytön seurauksena.

Vierailija
14/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin siis kuinka kauan ja mistrrä syystä se johtui? Olin vakavassa verenmyrkytyksessä ja psykoosia piisasi. Antbioottia meni kahta isoa jalan laskimoa pitkin ja sitten alkoivat ihonsiirrot, kun veriarvot olivat asetuneet. Oli ollut kuulemma lähtö oljenkorren varassa. 

Tajunta pätkäs kun ensihoito avas suihkun oven. Toinen oli, kun palomioehet veivät vetoliinalla alas rapusia. Filmi meni taas lanssissa poikki. 

Eli myötätunto on kait minun anokseni psykoosin läpikäyneelle. 

Vierailija
15/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoosi ei ole sairaus, vaan oire esimerkiksi skitsofreniassa. Saattaa puhjeta myös päihteidenkäytön seurauksena.

Jaa kiitos nyt kovasti lillukanvarsista.

Vierailija
16/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahempi jos on mulkku ja muutenkin vastenmielinen luonne.

Vierailija
17/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoositila johtuu viime kädessä unen puutteesta. Harmillista, etteivät ihmiset ymmärrä tätä. Antipsykootti on käytännössä voimakas unilääke. 

Vierailija
18/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ja nämä toisetkin eivät käytä alkoholia.Ei huumeita. Ei edes tupakkaa. Nyt nämä säästöt heikentää todella paljon mielenterveys kuntoutujien elämää. Jonot tämän alan  sairaanhoitajalle lääkärille  pitkät. Sairaalaan ei välttämättä huolita heti. Mekin vasta neljännellä kerralla päästiin . Sitten osastolla sanottiin että olisi pitänyt tulla aiemmin. Liian nopeasti myös kotiutetaan. Iso virhe kun laitoksia lakkautettiin Tarve on nyt suurempi kun aikoihin

Vierailija
19/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Psykoositila johtuu viime kädessä unen puutteesta. Harmillista, etteivät ihmiset ymmärrä tätä. Antipsykootti on käytännössä voimakas unilääke. 

Eikä johdu. Sairastuin psykoosisairauteen traumojen seurauksena. 

Vierailija
20/35 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hullu mikä hullu

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kolme