En ymmärrä lohtusyömistä
Mikä on pointti? Itkien ja rääkyen mätätä pullaa.
Kommentit (34)
Milloin ap olisi jotain ymmärtänyt?
Kun on vähän paha mieli, hyvä ruoka lohduttaa. Kun on todella paha mieli, ruokahalu kuolee.
Auttaako ap viina kestovitutukseen?
Minä en ymmärrä tyhjänpäiväistä jankutusta.
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelma.
Ei kaikki tunnepuolen asiat ole mielenterveysongelmia.
En ole koskaan itkenyt syödessäni. Oli kyseessä lohtu tai muu syöminen, niin hymy suupielessä nautin syömisestäni.
Iso suru vie ruokahalun, mutta onhan se pieni lohtu, kun saattaa hetkeksi istahtaa ja keskittyä pureskelemaan.
Lohturuokaa on se, kun vaikka äiti kuollut, poikaystävä jättänyt tai joku haukkunut vaikka lihavaksi, niin sitten syödään suruun jotain rasvaista, että tulisi parempi mieli. Se lohduttaa.
Comfort food on parempi termi englanniksi, koska siinä syödään, jotta olisi mukavaa.
Tiivistettynä yksinkertaistaen kyse on siitä, että ongelmiinsa ei saa oikeaa apua niin sitä etsii jostain vahingollisesta riippuvuutta aiheuttamasta asiasta. Tietenkään tuo ei auta, mutta tuossa on ihan sama mekanismi kuin muissakin riippuvuuksista. Auttaisi, jos niihin ongelmiin saisi alunperin sitä oikeaa apua.
Mitä lihottavampaa, sitä enemmän lohduttaa?
Vierailija kirjoitti:
Mt-ongelma.
Ap:lla? Niin on.
Vierailija kirjoitti:
En ole koskaan itkenyt syödessäni. Oli kyseessä lohtu tai muu syöminen, niin hymy suupielessä nautin syömisestäni.
Minä olen. Nyt raskausaikana sain himoamaani ruokaa ja maistui niin hyvältä että nousi kyyneleet silmiin.
Kannattaa keskustella lääkärin kanssa asiasta.
Vierailija kirjoitti:
Aika säälittävää.
"Kokenut kaikki tietää, vaivainen kaikki kokee."
Vierailija kirjoitti:
Lohturuokaa on se, kun vaikka äiti kuollut, poikaystävä jättänyt tai joku haukkunut vaikka lihavaksi, niin sitten syödään suruun jotain rasvaista, että tulisi parempi mieli. Se lohduttaa.
Comfort food on parempi termi englanniksi, koska siinä syödään, jotta olisi mukavaa.
Kaupungilla kun liikku ja katselee ympärilleen, niin ilmeisesti useaa on surettanut ja paljon.
Mies ei voi tietää naisten ongelmista mitään.
Et tosiaan ymmärrä, huomaan.