Voiko yliopistossa olla tentti myös viikonloppuisin?
Koska eräässä kertomuksessa vuodelta 2005 näin tapahtui
Kommentit (22)
Tenttiakvaariossa voi olla milloin tahansa.
En ole ikinä törmännyt. Olen 20 v ollut yliopistolla töissä.
Oli ainakin omina opiskeluaikoinani 2000-luvun alussa.
Vierailija wrote:
En tiedä onko nykyään, mutta 2000-luvun alussa ainakin Jyväskylän yliopistossa humanistisessa tiedekunnassa yleinen tenttipäivä oli aina lauantai.
Samoin Tampereen yliopistossa.
Nykyään voi mennä tekemään tietokoneella tentin yliopiston erityisissä tenttimistiloissa melkein milloin vaan. Kenties ei sentään yöllä.
Meillä olivat kirjatentit lauantaisin. Luentotenttejä arkipäivinä.
Voi, mutta kyseessä saattaa olla itsenäisesti tehtävä verkkotentti.
Kun minä opiskelin TKK:lla, lauantaisin oli ihan yleisesti tenttejä.
Helsingin yliopistossa oli 1990-luvulla kaikki tentit aina lauantaisin.
Mulla on ollu ainakin pari moodletenttiä lauantaisin
Helsingin yliopistossa oli ainakin aiemmin valtsikan tiedekuntatentit lauantaisin ja humanistisen tdkn keskiviikkoisin. Humanistisessa ei ainakaan meidän oppiaineessamme ollut mitään tenttejä viikonloppuisin, en muista muidenkaan kertoneen.
Vierailija wrote:
Helsingin yliopistossa oli 1990-luvulla kaikki tentit aina lauantaisin.
Valtsikassa muistaakseni joo mutta esim. humanistisessa oli keskiviikko.
Voi olla.
Kuten täällä jo todettiin, Helsingin yliopistossa ainakin aikaisemmin oli valtiotieteellisen tiedekunnan tiedekuntatentit lauantaisin.
Nykyään on paljon tenttejä, jotka voi mennä suorittamaan tietokoneella tenttiluokkaan milloin vain, myös viikonloppuisin mikäli luokka vain on auki.
Vierailija wrote:
Sitten vielä yksi kysymys: miksi?
Ainakin meillä oli tenttejä, joissa saattoi olla yli 600 osanottajaa. Sitä varten tarvittiin paljon luentosaleja, koska tentissä ei voida täyttää jokaista paikkaa. Kun tentti oli lauantaina, luentosalit olivat ma-pe tavallisten luentojen käytössä.
Vuonna 2005 ei varmasti vielä ollut verkossa suoritettavia tenttejä!!!
Korona aikaan oli Zoom puheluita välillä keskellä yötä. Paras oli se kun heräsit siihen että opettaja soittaa ryhmäpuhelua yhden aikaan yöllä.
Vierailija wrote:
Vuonna 2005 ei varmasti vielä ollut verkossa suoritettavia tenttejä!!!
Oli niitä. Tein paljon etäkursseja tuolloin. Moodle oli käytössä.
Mun laps kertoi menevänsä tänään tenttiin. Ne pääsee jollain koodilla sisälle sinne tenttiakvaarioon.
En tiedä onko nykyään, mutta 2000-luvun alussa ainakin Jyväskylän yliopistossa humanistisessa tiedekunnassa yleinen tenttipäivä oli aina lauantai.