Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisessä asunnossa suihku keittiössä. 🤔

Kommentit (86)

Vierailija
41/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Luuletko että se on tuon näköiseksi suunniteltu ja rakennettu silloin 1907? Kyllä sen joku on ostanut ja rempannut vuokraus/myynti tarkoitukseen. Nyt puhutaan siitä millaisia asuntoja kehdataan vuokrata ja erityisesti mihin hintaan. Joku laki pitäisi olla sille millaisia hintoja, asuntokokoja ja pohjaratkaisuja sallitaan."

Kysynnän ja tarjonnan laki. Muuta ei tarvita. Kenekään ei ole pakko muuttaa tuohon asuntoon. 

On se kumma ettei kysyntä koskaan vastaa tarpeeseen edullisemmista vuokrista. Nousee vaan. Eli ei toimi.

Nimenomaan toimii. Alin hinta millä vuokraaja vuokraa ja ylin hinta minkä asukas suostuu maksamaan. Tämän ko asunnon vuokrapyyntö putoaa ko pisteeseen, jos kukaan ei suostu maksamaan siitä nyt pyydettyä hintaa. 

Asuntosijoittajat ovat kyllä alinta kastia. Sinä todistat sen kommenteillasi. Koko yhteiskunta saa vaikka palaa kunhan sinä saat nyhdettyä köyhältä tuhkatkin pesästä.

Vierailija
42/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähes samalla vuokralla 48 neliöinen, saunallinen kaksio Kuopiossa......

Ja mulla 100 neliön okt. Tosin ei Kuopiossa mutta samalla suunnalla. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo ei ole asunto, tuo on huone...

Vierailija
44/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, jossainhan sen suihkun on oltava. Miksi ei sitten keittiössä.

Vierailija
45/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalaiset nauraa näille kopperoissa asuville😂😂😂😂😂

Vierailija
46/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin tehdä ulkohuusiini pöydän, siinä olisi kiva lohikeittoa lusikoida ottaa kulaus olutta  ja työntää jöötiä samalla ulos.

Vierailija
47/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Asuntosijoittajat ovat kyllä alinta kastia. Sinä todistat sen kommenteillasi. Koko yhteiskunta saa vaikka palaa kunhan sinä saat nyhdettyä köyhältä tuhkatkin pesästä."

Alihintaanko pitäisi vuokrata? Vai lahjoittaa kokonaan pois? Sille vuokrataan, joka on valmis maksamaan. Köyhä taas saa tuolla rahalla, tai halvemmallakin, hyvän asunnon vaikka Forssasta. Forssalainen asuntosijoittaja ei voi pyytää keskustan hintoja. Tai jos pyytää, niin asunto jää todennäköisesti tyhjilleen. 

Vierailija
48/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Asuntosijoittajat ovat kyllä alinta kastia. Sinä todistat sen kommenteillasi. Koko yhteiskunta saa vaikka palaa kunhan sinä saat nyhdettyä köyhältä tuhkatkin pesästä."

Alihintaanko pitäisi vuokrata? Vai lahjoittaa kokonaan pois? Sille vuokrataan, joka on valmis maksamaan. Köyhä taas saa tuolla rahalla, tai halvemmallakin, hyvän asunnon vaikka Forssasta. Forssalainen asuntosijoittaja ei voi pyytää keskustan hintoja. Tai jos pyytää, niin asunto jää todennäköisesti tyhjilleen. 

Ei vaan pitäisi olla joku häpy mitä kehtaa vuokrata ja sitten mihin hintaan. Itse saa tuollaisessa paskaluukussa asua jos omaksi kodiksi ostaa ja remppaa. Asuntosijoittajien elämä ei riipu siitä saavatko he ostaa komeroita ja muuttaa niistä vuokrabisnekseensä miniyksiöitä sairaalloisen epäinhimillisillä pohjaratkaisuilla. Se löytyykö ihmisille kohtuullisia asuntoja taas on elintärkeää, yhteiskunnalle tärkeää.

Tämän takia täytyy olla lakeja jotka suojelee ihmisiä kaltaisiltasi. Ei tosiaan tarvita mitään kehitysmaa menoa Suomeen missä ihmiset asuu epäinhimillisissä oloissa koko tulonsa edestä, vain jotta ei kuole kadulle.

Vierailija
49/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tämän takia täytyy olla lakeja jotka suojelee ihmisiä kaltaisiltasi. Ei tosiaan tarvita mitään kehitysmaa menoa Suomeen missä ihmiset asuu epäinhimillisissä oloissa koko tulonsa edestä, vain jotta ei kuole kadulle."

Mulla ei ole yhtään sijoitusasuntoa. Sen sijaan mulla on häpyä olla vinkumatta, että jonkun pitäisi vuokrata omaisuuttaan halvemmalla just mulle eikä sille, joka on valmis maksamaan enemmän.

Vierailija
50/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ps. Forssassa asuminen ei auta köyhää jos sieltä puuttuu työt, terveydenhuolto yms. elintärkeä. Sellainen elämä on loppujenlopuksi todella kallista piilokulujen takia. Ja sellainen yhteiskunta on tuhoontuomittu joka syrjäyttää suurimman osan kansalaisistaan jonnekin metsään asumaan. Pienpalkka-alojen työtkin on siellä kaupungissa.

Suomessa vuokrat vie kohtuuttoman suuren osan ihmisten tuloista, mikä ei ole yhteiskuntatieteilijöiden mukaan kestävä malli. Et voi pestä käsiäsi yhteiskuntavastuusta vain siksi että laki ei toistaiseksi estä sikailuasi.

Vierailija
51/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tämän takia täytyy olla lakeja jotka suojelee ihmisiä kaltaisiltasi. Ei tosiaan tarvita mitään kehitysmaa menoa Suomeen missä ihmiset asuu epäinhimillisissä oloissa koko tulonsa edestä, vain jotta ei kuole kadulle."

Mulla ei ole yhtään sijoitusasuntoa. Sen sijaan mulla on häpyä olla vinkumatta, että jonkun pitäisi vuokrata omaisuuttaan halvemmalla just mulle eikä sille, joka on valmis maksamaan enemmän.

Muuta sinä siihen luukkuun missä vessa oli keittiössä ja saa ruokamyrkytys.

Vierailija
52/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Sijainti ei ole mulle hyvä ja siitähän tuossa pitäisi maksaa eikä niinkään itse asunnosta. Pysyn mieluummin sivummalla mulle sopivammassa ja halvemmalla asunnossa. 

Vierailija
53/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puppa👴🏻👴💘🤪

Vierailija
54/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ps. Forssassa asuminen ei auta köyhää jos sieltä puuttuu työt, terveydenhuolto yms. elintärkeä. Sellainen elämä on loppujenlopuksi todella kallista piilokulujen takia. Ja sellainen yhteiskunta on tuhoontuomittu joka syrjäyttää suurimman osan kansalaisistaan jonnekin metsään asumaan. Pienpalkka-alojen työtkin on siellä kaupungissa.

Suomessa vuokrat vie kohtuuttoman suuren osan ihmisten tuloista, mikä ei ole yhteiskuntatieteilijöiden mukaan kestävä malli. Et voi pestä käsiäsi yhteiskuntavastuusta vain siksi että laki ei toistaiseksi estä sikailuasi.

Yhteiskuntavastuu ei tarkoita sitä, että kaikilla on oikeus keskusta-asumiseen. 

Vierailija
55/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En. Sijainti ei ole mulle hyvä ja siitähän tuossa pitäisi maksaa eikä niinkään itse asunnosta. Pysyn mieluummin sivummalla mulle sopivammassa ja halvemmalla asunnossa. 

Mut sehän on ihan jämpti asunto. Kyllä sun nyt pitää ottaa ja maksaa mitä pyydetään. Aatteen vuoksi. Ei saa olla tekopyhä.

Vierailija
56/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuolla pohjalla on vaihtoehtona suihku keittiössä tai ei lainkaan suihkua (mikä on ollut alkuperäinen tilanne).

Juuri näin. Yli satavuotias talo, ei siihen aikaan välttämättä mitään suihkuja rakennettu. Ei toi paha ratkaisu ole, kämppä on 16 neliötä, että siihen nähden ihan ok ratkaisu. Olen itse asunut suurimman osan elämästäni vielä vanhemmissa, ihanissa kerrostaloasunnoissa. Kerran kävin yhdessä asuntoesittelyssä Helsingin keskustassa, siihen kämppään oli rakennettu sauna pikkuruiseen vessaan. Laude taitettiin vessanpytyn päälle, en muista, miten muuten homma oli hoidettu. 

Vierailija
57/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei hassumpi kämppä. Jokohan joku on vuokrannut sen?

Vierailija
58/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lähes samalla vuokralla 48 neliöinen, saunallinen kaksio Kuopiossa......

Ja mulla 100 neliön okt. Tosin ei Kuopiossa mutta samalla suunnalla. 

vs Mikonkatu, Helsinki.  Ei ehkä ihan vertailukelpoisia.

Vierailija
59/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntavastuu ei tarkoita sitä, että kaikilla on oikeus keskusta-asumiseen. 

ihmisellä on oikeus asua kohtuullisissa oloissa siellä missä on valinnut asua, vaikka tätä selvästi pyritään eräiden toimesta murentamaan. Jos hyvin käy, asuntobisnestä aletaan säännellä samalla tavalla kuin muitakin bisneksiä.

Vierailija
60/86 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mut sehän on ihan jämpti asunto. Kyllä sun nyt pitä

Ei, vaan se maksaa, joka haluaa tuollaisen asunnon tuolla sijainnilla. Jos kukaan ei halua, niin sitten hinta laskee. Mä oon halunnut isomman asunnon kauempaa ja maksan siitä vuokraa, jonka vuokranantaja pyytää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi