Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsinkiläisessä asunnossa suihku keittiössä. 🤔

Kommentit (116)

Vierailija
101/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tuolla on esim vessa ja jääkaappia? Voi apua mikä ratkaisu!

Varmaan lattiakaivoon tehdään tarpeet?

Vierailija
102/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan turha nokitella kenenkään asumisia, kukin asuu missä tahtoo, Kehäkolmosen sisä- tai ulkopuolella paitsi tietysti ne jotka syystä tai toisesta joutuvat asumaan jossain missä vapaaehtoisesti eivät asuisi. Mutta makuja, mieltymyksiä ja tottumuksia on niin monenlaisia, yhdelle sopii Helsinki, toiselle Utsjoki ja monelle joku siitä väliltä.

Aloitukseen liittyen: en itse kestäisi tuollaista kotia. Lyhytaikaisesti ehkä ja kenties opiskelijana mutta en pysyvänä kotina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesanen näin siellä ihmeen luulen että hän oli suomalainen ihminen oikea valkonaama , varmuus jäi kuitenkin todentamatta oliko sittenkään vai naamioitu jella jella tyyppi.

Vierailija
104/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hesanen näin siellä ihmeen luulen että hän oli suomalainen ihminen oikea valkonaama , varmuus jäi kuitenkin todentamatta oliko sittenkään vai naamioitu jella jella tyyppi.

Voi sinua reppanaa.

Vierailija
105/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

680€/kk 16 neliön kopista🤣Hulluja nuo helsinkiläiset.

Sen vuokraa opiskelija, tai joku joka käy helsingissä ajoittain töissä. On rautatieaseman vieressä, joten aika keskeinen paikka.

Juuri näin. Olen itsekin ollut Helsingissä osan viikkoa töissä, vaikka asuin silloin Joensuussa. Monesti lähdin yöjunaan, yöjunasta aamulla suoraan töihin, sitten yöksi jonnekin hostelliin tai vastaavaan, töihin, hostelliin, töihin ja työpäivän jälkeen taas junalla Joensuuhun.  Kyllä tuo 680€ on pieni hinta omasta kämpästä kuin olla yötä milloin missäkin vaatimattomassa paikassa. Ja silloin kun ei ollut tilaa halvemmissa paikoissa, oli pakko maksaa hotellihuoneesta. 

Helpottaahan sekin elämää että on paikka mihin voi jättää omia tavaroita/vaatteita, ei aina tarvitse kaikkea raahata mukana. Siis et asuisi tuossa kämpässä työaikoina.

Vierailija
106/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on taas vuokraloordi saanut megaidean miten vaatehuoneesta tehdään asunto josta saadaan mahdollisimman korkeaa vuokraa pyydettyä kun siellä on ainakin perustarpeet - vaikkakin päin helvettiä sijoitettuna (jos joku edes epätoivossa tuohon suostuu).

Rakennettu 1907. Silloin ei tainnut olla vuokraloordeja. 

menepäs lukemaan suomen historiaa . taitaa olla huonemies vieras käsite tai torppari.

Vierailija
107/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi hyvänen aika sentään. 🙄

Opiskelijalle vois olla ihan näppärä. Ja sijaintihan on huippu.   

Miksi kaikki paskat ratkaisut on jotenkin opiskelijalle muka hyviä juttuja?

Vierailija
108/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrahan ei ole kohtuuton, voisi olla 1000 euroa ja jonkun opiskelijan isä senkin maksaa. 

Vierailija
109/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

680€/kk 16 neliön kopista🤣Hulluja nuo helsinkiläiset.

Hoitovastike on 50-80e. Hyvä 600e/kk tuotto.

Meilahdesta saa 30m2 yksiön 650e/kk

Vierailija
110/116 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen melko joustava asumiseni suhteen, mutta tuollaista kämppää tuolla hinnalla en ikinä huolisi.

Vierailija
111/116 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sijaintihan on upea. Jos olisin yksineläjä niin kyllä mä tuossa asuisin. 

Vierailija
112/116 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsellä ei suihkua ollenkaan. Vuokrasopimuksen ehtojen mukaisesti voin käyttää taloyhtiön suihkutiloja. Viikossa 8h, jolloin en voi saunavuorojen takia. Vuokra on 220e kuussa pienempi kuin yläkerrassa samanlaisessa asunnossa asuvalla naapurilla suihkullisena. 

Ei ole oma suihku mulle 220e arvoinen. Kerroin heti vuokranantajalle, että ei missään nimessä tarvi asuntoon suihkua rempata.

- vuokra 550e, taka-töölö

Kyl sä oot hullu😂

...ööö...miksi?

Vierailija
113/116 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole paha ollenkaan. Eikä vuokra ole kohtuuton. 

Vierailija
114/116 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siellä on taas vuokraloordi saanut megaidean miten vaatehuoneesta tehdään asunto josta saadaan mahdollisimman korkeaa vuokraa pyydettyä kun siellä on ainakin perustarpeet - vaikkakin päin helvettiä sijoitettuna (jos joku edes epätoivossa tuohon suostuu).

Rakennettu 1907. Silloin ei tainnut olla vuokraloordeja. 

Luuletko että se on tuon näköiseksi suunniteltu ja rakennettu silloin 1907? Kyllä sen joku on ostanut ja rempannut vuokraus/myynti tarkoitukseen. Nyt puhutaan siitä millaisia asuntoja kehdataan vuokrata ja erityisesti mihin hintaan. Joku laki pitäisi olla sille millaisia hintoja, asuntokokoja ja pohjaratkaisuja sallitaan.

Kyllä markkinataloudessa voi paskaa myydä. Markkinat sitten päättää onko sille kysyntää.

Jos joku haluaa tuolla hinnalla asua ruumisarkussa niin ei se ole meiltä muilta pois.

Vierailija
115/116 |
06.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sijaintihan on upea. Jos olisin yksineläjä niin kyllä mä tuossa asuisin. 

Panoluukuksi huono kun sänky on noin hankala.

Vierailija
116/116 |
02.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, vaan se maksaa, joka haluaa tuollaisen asunnon tuolla sijainnilla. Jos kukaan ei halua, niin sitten hinta laskee. Mä oon halunnut isomman asunnon kauempaa ja maksan siitä vuokraa, jonka vuokranantaja pyytää.

Tekopyhä. Olisin halunnut kuulla jälkikäteen miten aatteesi kestää käytännössä.

Avaatko vielä, että mitä tarkoitat tekopyhällä? Aate on siis se, että sille vuokrataan pyydetyllä hinnalla, joka on valmis maksamaan pyydetyn hinnan. Muussa tapauksessa hinta laskee.

Kämppä näytti menneen kymmenessä päivässä. Terveisin se tekopyhä, joka yritti vääntää markkinatalouden ideaa rautakangesta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kolme