Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pelkään, että kun katkaisin välit äitiini niin hän tulee kotiini sekoilemaan tms. Miten varautua siihen?

Vierailija
31.07.2024 |

Jos totta puhutaan, niin olisi pitänyt katkaista jo aiemmin mutta aina vain päätin yrittää olla hienotunteinen sekä sietää hänen vaihtuvia tunnetilojaan ja negatiivisuutta. 

Olen yrittänyt riittää hänelle mutta en koskaan sitten ole riittänyt enkä jaksa enää yrittää. 

Viimeisimmät kerrat on haukkunut minua monella tapaa tai aina saanut minulle jollain tapaa huonon fiiliksen. Eräs asia oli viimeinen tikki ja päätin, että nyt riittää. 

Hän on kyllä ollut myös ihana ja auttavainen välillä mutta oikeastaan olen jäänyt vain velkaa hänelle ja sillä tavalla yrittänyt kontrolloida. Nyt päätin, että maksan ihan konkreettisesti kaiken takaisin ja loppuu ne pulinat myös siihen. Meillä on ollut sovittuna aiemmin myös maksuaikataulu jota olen noudattanut mutta siitä huolimatta saattaa soittaa ja pyytää lisää ja lisää ja suuttuu jos en voi heti laittaa. Sanoin sitten että laitan heti kaikki ja loppuu siihen tuo painostus. Sitten alkoi selittelemään että ei nyt tarvitse oikeasti niinkään tehdä. 

No se siitä, hänellä on kuitenkin sellaisia piirteitä, että saattaa draamailla kunnolla jos kokee tulevansa hylätyksi. Nyt niin varmasti käy. 

On joskus soittanut esim minusta hätänumeroon kun en vastannut yöllä puhelimeen (nukuin) enkä ollut edes syytä huoleen antanut. On myös tullut useita kertoja ennen oveen taakse koputtelemaan kovalla vimmalla ja niin kauan että se avataan. Nämä yleensä jos meillä ollut riitaa. 

Kaikkea on sattunut ja hän yleensä vajoaa masennukseen ja marttyyrina sitten itkee ja tässä kohtaa yleensä olen tuntenut huonoa omaatuntoa ja selvitellyt välejä. 

En kuitenkaan oikeasti jaksaisi enää tätä. 

Miten varautua kaikkeen mitä voi tapahtua? Asun toisella paikkakunnalla mutta ei se häntä estä tulemasta tai vaihtoehtoisesti keksii jotain muuta draamaa. 

Kommentit (43)

Vierailija
1/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaihda lukot, tai asenna lisälukko.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä joku soittaa poliisin häiriköinnistä jos et itse saa aikaisee.

Vierailija
4/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä siitä on? Ei hänellä ole avaimia kotiini. Hän voi vaikka tunteja istua autossaan ja odottaa että tulen kotiin jos en avaa tms. 

Saattaa ehkä myös naapureita häiriköidä ja olla hädissään. 

Tuntuu vähän kuin olisi jonkinlaisessa psykologisessa vankilassa enkä tiedä miten tällaista ihmistä pitäisi käsitellä. Kun niin monia eri tapoja on yritetty. -ap

Vierailija
5/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poliisille soitetaan kun joku tulee rikkomaan kotirauhaa.

Vierailija
6/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

up

0/5

Vierailija
7/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä päästä sisään, jos koputtelee ja riehuu oven takana niin soita poliisit. Tee muustakin häirinnästä rikosilmoitus. Jos on vaarallinen, hae turvakielto ja muuta niin äitis ei saa selville missä oot. 

Vierailija
8/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoitat äidille kirjeen jossa kerrot ettet halua hänen ottavan yhteyttä sinuun. Estä puhelut. Kerro tästä sukulaisille. Jos tulee ovelle soita poliisit. Älä anna periksi. 

Vierailija
9/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

up

0/5

Tämä. Bongaa trollaus.

Vierailija
10/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap voi jatkaa sekoiluaan tällä palstalla.

Vierailija
11/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

up

0/5

Tämä. Bongaa trollaus.

Ei tämä ole trollausta. Oliskin. -ap 

Vierailija
12/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

minulla aivan samanlainen tapaus, (draamailu/raivoaminen ja marttyyriksi tekeytyminen) voimia sinulle..

Vierailija
13/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

minulla aivan samanlainen tapaus, (draamailu/raivoaminen ja marttyyriksi tekeytyminen) voimia sinulle..

Juu ei ole helppoa kun toinen on niin rikki ja tavallaan haluaisi ymmärtää ja tukea mutta samalla sitä vaan hajoaa itse enemmän ja enemmän. Kiitos ja voimia sinulle myös. -ap

Vierailija
14/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muuta, hae turvakielto älä kerro osoitetta

Vierailija
15/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

näin juurikin ja et helly päästämään sisään. kirjoita 1 selkokirje jossa erittelet seikat miksi yhteydenpito ei voi enää jatkua. vetoat omaan hyvinvointiisi. on olemassa kirjakin jossa käsiteltiin, voiko äidistä ottaa avioeron. älä enää raasta itseäsi. nyt se on loppu. ja kohta matelee,mutta pidä pääsi. kohta kuitenkin ollaan lähtöpisteessä

Vierailija
16/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa koettu. mm. haukuttu räkä...pil. lättä..pil, silitysraudan johdolla lyöty (vanhoissa malleissa irrotetava kuminen johto,se vasta sattuukin) , uhattu vetää puukolla sormet poikki,  heitetty ruokaa roskiin ja sieltä pitänyt syödä, laitettu tuulikaapin väliovi lukkoon, että ei pääse sisään, haukuttu suvulle huoraksi, yms soiteltu pitkin mantuja haukkumalla. joutunut osallistumaan näkemällä ja kannanotoin hännen sukupuolielämäänsä,nähnyt  ja kuulemaan hänen yhdyntöjään, leuhkii niillä, osallistua hänen  aborttiin ja seksuaaliterveyteensä eri tavoin. draamaa, kiinni käynnyt ,,nuo edelliset silooin kun 6-15 v, aikuisena kiinni käymistä,soitteli maailmalle .. hänen täytyi olla sairas. ikääntyi, sitten tuli muut geriatriset ongelmat ja kauheudet. pelipilleihin vislasi jos naapuri kävi yöllä veskissä ja oli kauhu heille. 

antoi lahjan,vei sen pois kohta. ehdotti allaskaappiin nukkuumaanmenoa tai kerrostalon häkki-vinttikomeroon lukon taakse siksi aikaa kun lähti juhlimaan,jos sattuu kuulema joku tarttumaan mukaan. tätä ei  kyläkään edes kerran kk,mutta silti liikaa. iski naaman kiinni pöytään kun tuli sanelusta kirjoitusvirhe ,,kun piti kirjoittaa lapsen ex miehen sukulaisille..yms yms kauheuksia. esitti leivoksineen maailman äitiä

repi yöpaidat,iski henkareilla, kokeili kädell'ä sukuelintäni, koska hänen pitääää tietää onko tyttä etu-vai takapil... velipojat kertoi nuorena hänelle naisluokitukset.

istutti ikkunalaudalla,että jalakani roikkui 5 krs ulkopuolella,,ihmettelin mikä leikki tämä on. nyt aikuisena,,taisi suunnitella tappamista.  muka laps niin leikkii ja muljahti  ulos. se olisi muuten mennyt varmaan läpi ja suunnaton myötätunto äidin suruun.  ja niin haisteli peräaukkoani,,testaten onko puhdas... en löydä loppukaneettia kuin oksettaa yhä

Vierailija
17/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä hyötyä siitä on? Ei hänellä ole avaimia kotiini. Hän voi vaikka tunteja istua autossaan ja odottaa että tulen kotiin jos en avaa tms. 

Tuntuu vähän kuin olisi jonkinlaisessa psykologisessa vankilassa enkä tiedä miten tällaista ihmistä pitäisi käsitellä. Kun niin monia eri tapoja on yritetty. -ap

Muutaman kerran kun soitat poliisille sen jälkeen alat hakemaan lähestymiskieltoa. Se käsittää laajennettuna työpaikkaasi.  Soitteleeeko hän sinun työpaikalle, sun tutuille, kavereille.  Mene ohi autosta, et noteeraa edes, et moikkaa. Et antaudu riitoihin,mihinkään puheisiin, hän olkoon kuin ilmaaaaa.. Ota videokuvaa siten ja äänitystä, etei hän tajua olevansa kuvattavana. Todisteita tarvitaan kun haetaan lähestymiskieltoa.  Voiko naapurit tms. muut todistaa häirinnän.

Kerran se kirpaisee, nimittäin irtiotto,mutta kun aikaa kuluu, se helpottaa. Toki aina muista kuin äidistä on helpompaa irottautua.  Jotenkin se  veri on vettä sakeampaa on totta. Mutta joskus on vaan pakko repäistä. Tuo vie niin plajon voimia sulta ja vaikuttaa kokonaisvaltaisesti.   Ja kun rauhaa saatu ja sehän saadaan vaikka pakkokeinoin, niin et sitten helly ja ala itse lähentyä ja lässytellä.  Voi mennä kuukausi kaksi ja kohta ollaan taas samassa.  Tää oli nyt tällä kertaa sun kohtalo.   

Vierailija
18/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa suvussa myös tällaisia tunteella eläjiä. Äidin kanssa olen tekemisissä, sillä kykenee myös tosi tasapainoiseen hyvään fiilikseen. Pidän hieman etäisyyttä, mutta kuitenkin. Kun huolehtii että oma fiilis on korkealla niin harvemmin hän romahtelee tai sekoilee

Toisella puolella sitten on ihan eri meininki. Komentelua, loukkaantumisia, aggressioita, törkeyksiä, juoruilua, pahansuopuutta... "normaalia" heidän mielestään. Ehkä heille onkin. En ole missään tekemisissä ja viimeisimmän tempauksen jälkeen sanoin, että lähestymiskieltoa tulee jos yrittävät vielä tulla sörkkimään elämään

Eli jos rupeaa laittomuuksiin, uhkaa poliisilla. Pidä kiinni rajoistasi ja oikeuksistasi

Vierailija
19/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vainoamista ja mustamaalaamista, häirintää. Tietääkö hän itse, että on rikollista? Harkitse kertomista ja sitten näpäytät sillä poliisilla, jos ei mene jakeluun

Vierailija
20/43 |
31.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä päästä sisään, jos koputtelee ja riehuu oven takana niin soita poliisit. Tee muustakin häirinnästä rikosilmoitus. Jos on vaarallinen, hae turvakielto ja muuta niin äitis ei saa selville missä oot. 

Turvakielto on mullakin. Ollut iät ajat. Se sitten tarkoittaa sitä, että et jaa osoitettasi minnekään.  Edes työkaverit ei teidä. Mulla vain 1 hnekilö jolle testamentti ja on ns. ICE ja ainoa joka hoitaa asioita jos joutuu onnettomuuteen.  Oma äitini ei teinnyt asuinpaikkaa. Mutta tämä rajannut niin kovin, että yksikään ns kaverikaan ei teidä. Se kyllä vaikuttaa millaista ystävyyttä voi muodostaa edes.  Vuorokäynnit kylässä pois.

Joku kampaaja ei voi tajuta ,kun utsii mis sie asut?  Kun selitän turvakileto ammatillisestikin, hän vetää herneen nenään. " No kyll sää mulle voit sanooo, en mää kerro kellekään"  Hän  ei ymmärrä sen syvintä merkitystä. Jokainen sanoo noin,hän olisi jotenkin erityisen luottamusta nauttiva. Hän ei teidä, että kela ja Verotoimistossakin on erityisryhmä joka saaa käsitellä turvakieltohnekilöiden tietoja. Viranomaisetkaan eivät sitten noin vain niitä näe.  

Esim terveyskeskus, laskut menee ja kutsut erityisellä tavalla. on kaksi kuorta, toisessa lukee turvakielto ja sisimmässä kuoressa " se joku" saa laittaa osoittten. Ja sekään ei ole aina se oma osoite. Moni käyttää ns yhdysosoitetta. Minullakin sen 1 ainoa siviilihenkilön kotiosoite toimii yhdysosoitteena.

Onneksi laskut e-laskuja joten kirjepostia tai lehtiä ei tule.

Ja olepa tarkka rekisteröinnissä. Minnekään et anna osoitettasi. Kauneushoidot tms. et varaa aikaa edes omalla nimelläsi tai vain joku lempinimi. Vältä rekistereitä. Ja kilpailut, et osallistu niihin,missä osoitetidot kerätään.

Ilmoitat huoltoyhtiöön- Turvakielto sekä isännöintiin... Eli vaatii omaa sitoumista. Myös työnantajalle aina ilmoitus.  Työpaikalle ei tulla vaanimaan .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi viisi