Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa töitä. Mitä kauemmin työttömänä sitä vaikeampaa.

Vierailija
05.02.2026 |

En saa töitä. Saatan päästä työhaastatteluun, mutta siellä alkaa se kinuaminen "MIKSI OLET TYÖTTÖMÄNÄ"!" 

Muutenkin nuo työhaastattelut on nykyään ihan hirveitä. Ei jää ainakaan positiuivine kuva yrityksestä, kun ovat kuin poliisikuulusteluja. Työnhakija ei saa sanoa yhtään väärä sanaa, mutta työnantaja saa pamautella ihan mitä kysymyksiä tahansa. EN jaksa enempää. 

Kommentit (45)

Vierailija
41/45 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön lähihoitaja. En todellakaan rupea tekemään haastatteluissa mitään sirkustemppuja ja ruveta valehtelemaan, että teen mieluusti vaikka viisi tuplavuoroa viikossa ja hoidan 4 muunkin hoitajan työt. Sanon niin kuin asiat on, jos se ei kelpaa niin ollaan sitten työttömänä.

Kannattaa olla diplomaattisempi. Helposti sinusta saa kuvan ettei työt oikein kiinnosta. Kannattaa etukäteen miettiä mitä haluaa kysyä työnkuvasta. Enemmän on enemmän.

Jos jo haastattelussa kysytään, että teenkö mielellään ylitöitä, niin eikö kannata olla mieluummin rehellinen ja sanoa, että ei, en tee mielellään ylitöitä. Se on sitten kiusallista uudessa työpaikassa olla koko ajan kieltäytymässä, kun on haastattelussa valehdellut.

Vierailija
42/45 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ON poliisikuulusteluja. Poliisi peiteroolissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/45 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se on diplomatiaa. Siellä erotetaan sanavalmiit ja helposti luovuttavat toisistaan. Ei kukaan tarvitse ihmistä, joka ei jaksa sitä leikkiä.

Höpötihöö. 

Mä jumituin vähän työttömyyteen ja satojen hakemusten joukosta olen päässyt kahdesti haastatteluun. Hakemukset olivat ihan normaaleja "Olen kiinnostunut avoimesta paikasta plääplääplää" ilman sen kummempia viilauksia ja cv myös ihan tavallinen koulutus - työkokemus - suosittelijat -setti (josta tosin sain kehuja haastatteluissa, en tiedä miksi koska en todellakaan optimoinut niitä). Molemmat haastattelut oli nopeita ja kivoja tilaisuuksia, kehuin itseäni kovasti ja kerroin avoimesti muutamat heikkouteni ja sain molemmat kaksi työtä. Molemmat toki pätkiä ja välissä oli työttömyyspätkä. 

Vierailija
44/45 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömän täytyy olla koko ajan aktiivinen, pitää osallistua kaikkeen mahdolliseen ja paremman puuttuessa johonkin työn tapaiseenkin vaikka siitä ei palkkaa saisikaan. Hyvältä se näyttää myös töitä hakiessa jos on osoittaa, että ei ole vain makoillut työttömänäkään. Itseään ja omaa osaamistaan pitää myös osata myydä eikä ole ollenkaan häpeä kehaista hyvää terveydentilaa, kuntoa ja omia hyviä ominaisuuksia.

Vierailija
45/45 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taitaa vankilassa olo olla hyväksytympää kuin ihan vain työttömyys.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän seitsemän yhdeksän