Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa töitä. Mitä kauemmin työttömänä sitä vaikeampaa.

Vierailija
05.02.2026 |

En saa töitä. Saatan päästä työhaastatteluun, mutta siellä alkaa se kinuaminen "MIKSI OLET TYÖTTÖMÄNÄ"!" 

Muutenkin nuo työhaastattelut on nykyään ihan hirveitä. Ei jää ainakaan positiuivine kuva yrityksestä, kun ovat kuin poliisikuulusteluja. Työnhakija ei saa sanoa yhtään väärä sanaa, mutta työnantaja saa pamautella ihan mitä kysymyksiä tahansa. EN jaksa enempää. 

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt.

Valehtelet kuin kokoomushenkilö. Ensinnäkään kokoaika töitä ei ole läheskään kaikille niitä haluaville. Osa-aika töistä jää niin vähän käteen että harvan kannattaa tehdä niitä. 

Vierailija
22/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen työtön lähihoitaja. En todellakaan rupea tekemään haastatteluissa mitään sirkustemppuja ja ruveta valehtelemaan, että teen mieluusti vaikka viisi tuplavuoroa viikossa ja hoidan 4 muunkin hoitajan työt. Sanon niin kuin asiat on, jos se ei kelpaa niin ollaan sitten työttömänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen työtön lähihoitaja. En todellakaan rupea tekemään haastatteluissa mitään sirkustemppuja ja ruveta valehtelemaan, että teen mieluusti vaikka viisi tuplavuoroa viikossa ja hoidan 4 muunkin hoitajan työt. Sanon niin kuin asiat on, jos se ei kelpaa niin ollaan sitten työttömänä.

Kannattaa olla diplomaattisempi. Helposti sinusta saa kuvan ettei työt oikein kiinnosta. Kannattaa etukäteen miettiä mitä haluaa kysyä työnkuvasta. Enemmän on enemmän.

Vierailija
24/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanoin työhaastattelussa että olen tehnyt pimeitä töitä. Minut palkattiin heti 7 kuukaudeksi töihin.

Vierailija
25/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla alkaa vanhuuseläke 5 kuukauden kuluttua. Siihen asti täytyy hakea 2 työpaikkaa  kuukaudessa vaikka jokainen ymmärtää ettei kukaan palkkaa esim neljäksi tai kahdeksi kuukaudeksi tai kolmeksi viikoksi  vaikka työkokemus sopisi kuin nenä päähän haettuun paikkaan. Juu täytyy hakea jos haluaa ansiosidonnaisen loppuun asti, sanoi työvoimavirkailija

Vierailija
26/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin paljon työttömiä ja köyhiä työssäkäyviä, etten itse työttömänä viitsi tuhlata aikaa itseni soimaamiseen, vaan teen ja harrastan asioita, joista tykkään ja pidän huolta hyvinvoinnistani (=terveydestäni).

Monilla on jo lapsuudesta se kokemus, ettei kelpaa, ei ole riittävän hyvä. Kun omilta vanhemmiltaan ei saa hyväksyntää, kokee itsensä arvottomaksi ja hakee hyväksyntää muualta. Kun työnantajilta tulee viestiä, että 'et kelpaa' ja yhteiskunta yleisesti halveksii työttömiä, tällaisella taustalla on todella vaikea olla soimaamatta itseään. Väkisinkin ajattelee, että itsessä on vikaa, kun ei kelpaa. Ei pysty kokemaan olevansa arvokas ja nauttimaan harrastuksista, kun tietää olevansa yhteiskunnan sylkykuppi.

Vierailija
27/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet hyvä esimerkki että tuet on liian suuret. Kyllä töitä saa, se on fakta. Olet vain laiska.Pitää leikata lisää tukia.

Vierailija
28/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minäkään. Olen tänään pessyt kylpyhuonetta ja jatkan vielä.

Vierailija
29/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 2 kk työttömänä, en ole saanut edes vastauksia hakemuksiini. Taitaa olla pitkä työttömyys edessä. No ei voi mitään.

Vierailija
30/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla alkaa vanhuuseläke 5 kuukauden kuluttua. Siihen asti täytyy hakea 2 työpaikkaa  kuukaudessa vaikka jokainen ymmärtää ettei kukaan palkkaa esim neljäksi tai kahdeksi kuukaudeksi tai kolmeksi viikoksi  vaikka työkokemus sopisi kuin nenä päähän haettuun paikkaan. Juu täytyy hakea jos haluaa ansiosidonnaisen loppuun asti, sanoi työvoimavirkailija

Sulla sentään juoksee anssi. Meiltä vähän nuoremmilta mutta yhtä lailla työttömiltä joita kukaan tule enää minnekään palkkaamaan Marinin hallitus vei sen mahdollisuuden . Stanan ihmisvihaajapuolue SDP. Viisi vuotta alimpaan eläkeikään pitäisi kärvistellä. Mieluiten töissä mutta kun ei niitä tarjota. Sairasta sekin että pitää edelleen tehdä se neljä hakemusta joka kuukausi. Osaan ilmankin hakea jokaista itselleni sopivaa paikkaa. Ja haenkin vaikkei niistä ikinä mitään kuulu takasinpäin. 

Vierailija
31/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehtelet kuin kokoomushenkilö. Ensinnäkään kokoaika töitä ei ole läheskään kaikille niitä haluaville. Osa-aika töistä jää niin vähän käteen että harvan kannattaa tehdä niitä. 

Afrikanneekereitä lappaa suomeen parijonossa ja jokaiselle heille järjestyy joku työ. Etkö pärjää heille?

Vierailija
32/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyään on niin paljon työttömiä ja köyhiä työssäkäyviä, etten itse työttömänä viitsi tuhlata aikaa itseni soimaamiseen, vaan teen ja harrastan asioita, joista tykkään ja pidän huolta hyvinvoinnistani (=terveydestäni).

Monilla on jo lapsuudesta se kokemus, ettei kelpaa, ei ole riittävän hyvä. Kun omilta vanhemmiltaan ei saa hyväksyntää, kokee itsensä arvottomaksi ja hakee hyväksyntää muualta. Kun työnantajilta tulee viestiä, että 'et kelpaa' ja yhteiskunta yleisesti halveksii työttömiä, tällaisella taustalla on todella vaikea olla soimaamatta itseään. Väkisinkin ajattelee, että itsessä on vikaa, kun ei kelpaa. Ei pysty kokemaan olevansa arvokas ja nauttimaan harrastuksista, kun tietää olevansa yhteiskunnan sylkykuppi.

Olet tyypillinen synnynnäinen luuseri.

Vierailija
33/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut 2 kk työttömänä, en ole saanut edes vastauksia hakemuksiini. Taitaa olla pitkä työttömyys edessä. No ei voi mitään.

Näin se on, suurin osa yrityksistä ei vastaa yhtään mitään. Älyttömin juttu ollut itsellä, kun laitoin yrityksen työpaikkailmoitukseen hakemuksen (eli ei ollut kyseessä pelkkä avoin työhakemus). Hakemuksen perään kysyin sähköpostilla, myöhemmin vielä soitin ja laitoin tekstiviestin. Mihinkään näistä en saanut vastausta. Mutta niinhän se vaan on, että kyllä töitä tekevälle löytyy!! :))

- reilun vuoden työttömänä ollut

Vierailija
34/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en halua töitä.

Vierailija
35/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Afrikanneekereitä lappaa suomeen parijonossa ja jokaiselle heille järjestyy joku työ. Etkö pärjää heille?

Tämän tason työpaikkoihin mennään tuilla joiden kanssa valkoinen ei pärjää,tuet työnantajille ruhtinaalliset.

Vierailija
36/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sinulla on muitakin ongelmia kuin työttömyys. Jos ei ole itsetuntoa eikä arvosta itseään moni asia voi jäädä elämässä saamatta.

Vierailija
37/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei suomalaista haluta niihin hommiin, joihin otetaan ulkomailta o r j i a

Vierailija
38/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työhaastattelussa kysyttiin kerran että kauanko olin vankilassa koska olen ollut niin kauan työtön. CV ssä ei ollut merkintöjä 8 vuoden ajalta ja haastattelija luuli että olin vankilassa ollut. 

Vierailija
39/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sanoin työhaastattelussa että olen tehnyt pimeitä töitä. Minut palkattiin heti 7 kuukaudeksi töihin.

Tätä kannattaa kyllä tässä maassa enemmänkin tehdä 😂

Vierailija
40/40 |
05.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, työhaastattelut on nykyisin lähinnä kuulusteluita. Määräaikaisista sopimuksista tivataan miksi ne on määräaikaisia, miksi ei ole jatkettu, miksi ei ole vakinaistettu. Miksi on taukoja, miksi on vaihtunut työantaja. Miksi, miksi, miksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kolme