En saa töitä. Mitä kauemmin työttömänä sitä vaikeampaa.
En saa töitä. Saatan päästä työhaastatteluun, mutta siellä alkaa se kinuaminen "MIKSI OLET TYÖTTÖMÄNÄ"!"
Muutenkin nuo työhaastattelut on nykyään ihan hirveitä. Ei jää ainakaan positiuivine kuva yrityksestä, kun ovat kuin poliisikuulusteluja. Työnhakija ei saa sanoa yhtään väärä sanaa, mutta työnantaja saa pamautella ihan mitä kysymyksiä tahansa. EN jaksa enempää.
Kommentit (40)
Minä olen työtön lähihoitaja. En todellakaan rupea tekemään haastatteluissa mitään sirkustemppuja ja ruveta valehtelemaan, että teen mieluusti vaikka viisi tuplavuoroa viikossa ja hoidan 4 muunkin hoitajan työt. Sanon niin kuin asiat on, jos se ei kelpaa niin ollaan sitten työttömänä.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen työtön lähihoitaja. En todellakaan rupea tekemään haastatteluissa mitään sirkustemppuja ja ruveta valehtelemaan, että teen mieluusti vaikka viisi tuplavuoroa viikossa ja hoidan 4 muunkin hoitajan työt. Sanon niin kuin asiat on, jos se ei kelpaa niin ollaan sitten työttömänä.
Kannattaa olla diplomaattisempi. Helposti sinusta saa kuvan ettei työt oikein kiinnosta. Kannattaa etukäteen miettiä mitä haluaa kysyä työnkuvasta. Enemmän on enemmän.
Sanoin työhaastattelussa että olen tehnyt pimeitä töitä. Minut palkattiin heti 7 kuukaudeksi töihin.
Minulla alkaa vanhuuseläke 5 kuukauden kuluttua. Siihen asti täytyy hakea 2 työpaikkaa kuukaudessa vaikka jokainen ymmärtää ettei kukaan palkkaa esim neljäksi tai kahdeksi kuukaudeksi tai kolmeksi viikoksi vaikka työkokemus sopisi kuin nenä päähän haettuun paikkaan. Juu täytyy hakea jos haluaa ansiosidonnaisen loppuun asti, sanoi työvoimavirkailija
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on niin paljon työttömiä ja köyhiä työssäkäyviä, etten itse työttömänä viitsi tuhlata aikaa itseni soimaamiseen, vaan teen ja harrastan asioita, joista tykkään ja pidän huolta hyvinvoinnistani (=terveydestäni).
Monilla on jo lapsuudesta se kokemus, ettei kelpaa, ei ole riittävän hyvä. Kun omilta vanhemmiltaan ei saa hyväksyntää, kokee itsensä arvottomaksi ja hakee hyväksyntää muualta. Kun työnantajilta tulee viestiä, että 'et kelpaa' ja yhteiskunta yleisesti halveksii työttömiä, tällaisella taustalla on todella vaikea olla soimaamatta itseään. Väkisinkin ajattelee, että itsessä on vikaa, kun ei kelpaa. Ei pysty kokemaan olevansa arvokas ja nauttimaan harrastuksista, kun tietää olevansa yhteiskunnan sylkykuppi.
Olet hyvä esimerkki että tuet on liian suuret. Kyllä töitä saa, se on fakta. Olet vain laiska.Pitää leikata lisää tukia.
En minäkään. Olen tänään pessyt kylpyhuonetta ja jatkan vielä.
Olen ollut 2 kk työttömänä, en ole saanut edes vastauksia hakemuksiini. Taitaa olla pitkä työttömyys edessä. No ei voi mitään.
Vierailija kirjoitti:
Minulla alkaa vanhuuseläke 5 kuukauden kuluttua. Siihen asti täytyy hakea 2 työpaikkaa kuukaudessa vaikka jokainen ymmärtää ettei kukaan palkkaa esim neljäksi tai kahdeksi kuukaudeksi tai kolmeksi viikoksi vaikka työkokemus sopisi kuin nenä päähän haettuun paikkaan. Juu täytyy hakea jos haluaa ansiosidonnaisen loppuun asti, sanoi työvoimavirkailija
Sulla sentään juoksee anssi. Meiltä vähän nuoremmilta mutta yhtä lailla työttömiltä joita kukaan tule enää minnekään palkkaamaan Marinin hallitus vei sen mahdollisuuden . Stanan ihmisvihaajapuolue SDP. Viisi vuotta alimpaan eläkeikään pitäisi kärvistellä. Mieluiten töissä mutta kun ei niitä tarjota. Sairasta sekin että pitää edelleen tehdä se neljä hakemusta joka kuukausi. Osaan ilmankin hakea jokaista itselleni sopivaa paikkaa. Ja haenkin vaikkei niistä ikinä mitään kuulu takasinpäin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt kannattaa ottaa työ vastaan, työn vastaanottaminen kannattaa nyt.
Valehtelet kuin kokoomushenkilö. Ensinnäkään kokoaika töitä ei ole läheskään kaikille niitä haluaville. Osa-aika töistä jää niin vähän käteen että harvan kannattaa tehdä niitä.
Afrikanneekereitä lappaa suomeen parijonossa ja jokaiselle heille järjestyy joku työ. Etkö pärjää heille?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nykyään on niin paljon työttömiä ja köyhiä työssäkäyviä, etten itse työttömänä viitsi tuhlata aikaa itseni soimaamiseen, vaan teen ja harrastan asioita, joista tykkään ja pidän huolta hyvinvoinnistani (=terveydestäni).
Monilla on jo lapsuudesta se kokemus, ettei kelpaa, ei ole riittävän hyvä. Kun omilta vanhemmiltaan ei saa hyväksyntää, kokee itsensä arvottomaksi ja hakee hyväksyntää muualta. Kun työnantajilta tulee viestiä, että 'et kelpaa' ja yhteiskunta yleisesti halveksii työttömiä, tällaisella taustalla on todella vaikea olla soimaamatta itseään. Väkisinkin ajattelee, että itsessä on vikaa, kun ei kelpaa. Ei pysty kokemaan olevansa arvokas ja nauttimaan harrastuksista, kun tietää olevansa yhteiskunnan sylkykuppi.
Olet tyypillinen synnynnäinen luuseri.
Vierailija kirjoitti:
Olen ollut 2 kk työttömänä, en ole saanut edes vastauksia hakemuksiini. Taitaa olla pitkä työttömyys edessä. No ei voi mitään.
Näin se on, suurin osa yrityksistä ei vastaa yhtään mitään. Älyttömin juttu ollut itsellä, kun laitoin yrityksen työpaikkailmoitukseen hakemuksen (eli ei ollut kyseessä pelkkä avoin työhakemus). Hakemuksen perään kysyin sähköpostilla, myöhemmin vielä soitin ja laitoin tekstiviestin. Mihinkään näistä en saanut vastausta. Mutta niinhän se vaan on, että kyllä töitä tekevälle löytyy!! :))
- reilun vuoden työttömänä ollut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valehtelet kuin kokoomushenkilö. Ensinnäkään kokoaika töitä ei ole läheskään kaikille niitä haluaville. Osa-aika töistä jää niin vähän käteen että harvan kannattaa tehdä niitä.
Afrikanneekereitä lappaa suomeen parijonossa ja jokaiselle heille järjestyy joku työ. Etkö pärjää heille?
Tämän tason työpaikkoihin mennään tuilla joiden kanssa valkoinen ei pärjää,tuet työnantajille ruhtinaalliset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli sinulla on muitakin ongelmia kuin työttömyys. Jos ei ole itsetuntoa eikä arvosta itseään moni asia voi jäädä elämässä saamatta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suomalaista haluta niihin hommiin, joihin otetaan ulkomailta o r j i a
Työhaastattelussa kysyttiin kerran että kauanko olin vankilassa koska olen ollut niin kauan työtön. CV ssä ei ollut merkintöjä 8 vuoden ajalta ja haastattelija luuli että olin vankilassa ollut.
Vierailija kirjoitti:
Sanoin työhaastattelussa että olen tehnyt pimeitä töitä. Minut palkattiin heti 7 kuukaudeksi töihin.
Tätä kannattaa kyllä tässä maassa enemmänkin tehdä 😂
Joo, työhaastattelut on nykyisin lähinnä kuulusteluita. Määräaikaisista sopimuksista tivataan miksi ne on määräaikaisia, miksi ei ole jatkettu, miksi ei ole vakinaistettu. Miksi on taukoja, miksi on vaihtunut työantaja. Miksi, miksi, miksi.