Sosiaalietuuksien leikkaaminen kasvattaa rikollisuutta.
Kun rahat loppuu niin kaikki keinot tulee käyttöön.
Kommentit (125)
Tämänhän toki tietää jokainen kansantaloudesta vähänkään ymmärtävä.
Vierailija kirjoitti:
Tunnen köyhiä, joille varastaminen ei tulisi mieleenkään.
Toivo elää siis vielä tässä yhteiskunnassa; joillakin on vielä etiikka & moraali hanskassa!
Vierailija kirjoitti:
Tunnen köyhiä, joille varastaminen ei tulisi mieleenkään.
Eli kuolisvat mieluummin, jos tulee tilanne, että millään laillisella keinolla ei rahaa saa? Joo, varmasti näitä on, mutta kuulunevat vähemmistöön. Monilla on tilanne kuitenkin - ainakin vielä - niin hyvä, että ei tuollaisia asioita tosissaan edes pohdita, niin helppo sanoa kaikenlaista.
Tähänkin on ratkaisu. Aseluvat kaikille halukkaille. Jos ei niin laittomat aseet.
Sisällissotaa kohden ollaan menossa. Väkivalta, ryöstely, jengiytyminen, blokkiyhteisöjen perustaminen jne.. autoja poltetaan ja kiinteistöjä tuhotaan. Raizkaukset uutta arkipäivää. Ahne mässäily ja tuotannon ulkoistaminen tuhosi koko Euroopan. On eurooppalaisten vuoro tienata taskurahansa wolt-kuskeina Kiinassa, siivoojina Brasiliassa ja rakennustyöläisinä Venäjällä.
Vierailija kirjoitti:
Jaa että tuet kun loppuu niin loppuu oma moraali myös? Ei se saa olla tuista kiinni.
Moraalihan loppui jo siinä vaiheessa kun ryhdyttiin elämään tukielättinä
Vierailija kirjoitti:
Jaa että tuet kun loppuu niin loppuu oma moraali myös? Ei se saa olla tuista kiinni.
Jos vastakkain jää moraali ja nälkä, niin moraali on yhdentekevää sanahelinää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moraalihan loppui jo siinä vaiheessa kun ryhdyttiin elämään tukielättinä
Tämä!
Vierailija kirjoitti:
Niin se varmasti on. Olen sosiaalityöntekijä ja sossuun tulee hakemuksia sellaisilta jotka ovat kelatuet kuluttaneet alkoholiin ja muuhun eikä ne ole vuokraa maksanut. Monet joutuu sen takia kadulla. Ei sossu voi alkaa maksaa vuokria sen takia että joku ryyppää rahansa tahallaan. Sitten ne alkaa tehdä rikoksia kun ei yhteiskunta enää auta.
Ei siinä tarvitse edes mitään päihdeongelmia olla. Ihan vaikka työkyvyttömyys voi riittää.
Moraali on hyväosaisten oikeus. Jos on todellinen nälän uhka, ei keskiverto ihminen kaihda mitään keinoja sen tyydyttämiseksi. Ihmisen eloonjäämisvietti on sen verran vahva.
Vierailija kirjoitti:
...mutta silti töihin hakeutuminen ei tule mieleen....
Ei sinne töihin noin vain mennä, sinut valitaan sadoista hakijoista, ja siitä työstä pitää saada palkka, löytyykö palkanmaksu halukkaita yrityksiä?
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin on ratkaisu. Aseluvat kaikille halukkaille. Jos ei niin laittomat aseet.
Tämä on sellainen ratkaisu, joka tarkoittaa sitten sen toisenkin puolen aseistautumista ja väkivallan koventumista myös sivullisia kohtaan. Voin kertoa, että ratkaisusi ei kokonaistilannetta erityisesti paranna.
Vierailija kirjoitti:
Hyväksyn nyt muiden varastamisen kaupasta. Itse en.
Minä olen tämän hallituskauden aikana katsonut tyynesti sivuun jos näen jonkun varastavan ruokaa. Oletan että varastaa tarpeeseensa joten varastakoot ihan rauhassa. Minä en näe enkä tiedä asiasta mitään jos kysytään.
Oikeiston omat veronalennukset maksoivat kirjaimellisesti yhtä paljon kuin nämä sos.turvan leikkaukset kaikkein köyhimmiltä. Lopputulos +-0, velka ei lyhene euroakaan, mutta yhteiskuntarauhan järkkyminen puhumattakaan itsemurha- ja rikostilastojen kasvusta pitävät huolen että velkaa tulee vain entistä enemmän!!
Vierailija kirjoitti:
Tavanomainen lopputulema, kun saavutetut edut viedäänkin pois.
Ihan vassaritouhua, että saavutettuja etuja ei saa viedä pois.
Siihenhän se vääjäämättä johtaa, samoin kuin psykiatrian alasajo ja päihdehoidon heikennys. Sen verran huonokuntoista porukkaa näkyy jo kadulla että olen harkinnut hankkivani päiväsaikaakin varten jonkinlaisen mentolsuihkeen tms mukana kannettavaksi.