Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Päivi Räsänen Washingtonissa kertomassa Suomen ihmisoikeuksista ja sananvapaudesta

Vierailija
04.02.2026 |

Onko Suomi yhtään sen parempi kuin joku Puola tai Unkari?

Kommentit (1766)

Vierailija
1501/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Tarve olis olla hiljaa mutta kun ei käsitä että ne siellä vaan pumppaa tietoa tollolta...apinaa koijataan!"

Eipä olisi varmaan koskaan tullut kutsuakaan, jos suomessa sananvapausasiat olisivat kunnossa.  Eikä mitään kerrottavaa olisi. Nyt vasemmisto vaatii, että pitää olla hiljaa tästäkin epäkohdasta. Jotenkin tulee ihan mieleen neuvostoliiton ajat. Vielä kun muistat ilmiantaa naapurisi, niin avot 

Vierailija
1502/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Päivillä on harvinaisen pitkä vieteri, kun viitsii edelleen kuulua kirkkoon."

Rahan takia nyo änkyrälahkot roikkuvat luterilaisessa kirkossa kiinni vaikka vastustavat isoa osaa niistä asioista joihin moderni luterilaisuus perustuu. Jos eivät roikkuisi niin menettäisivät paljon rahaa ja näkyvyyttä.

Kirkollisveron maksaminenkin muuttuu jo jonkun pimpparallaan mielestä tienaamiseksi 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1503/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

""Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.""

Voi sopia uskonnollisiin yhteyksiin mutta ei yhteiskuntaan ja politiikkaan. Yhteiskunnan pitää olla kaikkia varten eikä vain samalla tavalla uskovia varten.

Räsänen kritrisoi kirkkoa. Ei edes yhteiskuntaa, vaikka syytä olisi. Sinuun on uponnut se kaikki leimaaminen ja maalittaminen jonka kohteeksi Räsänen on joutunut. 

Vierailija
1504/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

""Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.""

Voi sopia uskonnollisiin yhteyksiin mutta ei yhteiskuntaan ja politiikkaan. Yhteiskunnan pitää olla kaikkia varten eikä vain samalla tavalla uskovia varten.

Yhteiskuntahan on sallinutkin kaikki pridetouhut ja muut mutta kirkon pitäisi olla uskovia varten. Siksi Päivi on ollut ihan oikealla asialla.

Uskovia on homoissa ja lesboissakin. Heidän oikeutensa eivät ole sinulta pois, keskity omaan hengelliseen kasvuusi.

Se onkin heidän oma asiansa, mutta se ei silti voi tarkoittaaa sitä, että he päättävät mitä raamatussa pitää lukea 

Vierailija
1505/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yhteiskuntahan on sallinutkin kaikki pridetouhut ja muut mutta kirkon pitäisi olla uskovia varten. Siksi Päivi on ollut ihan oikealla asialla.

Uskovia on homoissa ja lesboissakin. Heidän oikeutensa eivät ole sinulta pois, keskity omaan hengelliseen kasvuusi.

Se onkin heidän oma asiansa, mutta se ei silti voi tarkoittaaa sitä, että he päättävät mitä raamatussa pitää lukea 

Jokainen tulkitsee tavallaan. Homohäät kuuluu kaikille.

Vierailija
1506/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa mistä hän voi kertoa on omasta kohtelustaan, ei yleisestä tilasta. Ja koko homma taitaa olla poliittinen sirkus, mutta jos haluaa osallistua, niin mikäs siinä. Nämä ns. kristittyjen oikeat uskovat johtavat vähitellen ääriliikkeeseen, terrosismiin sekä sotaisuuteen ihan kuten muissakin uskonnoissa. 

Vierailija
1507/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainoa mistä hän voi kertoa on omasta kohtelustaan, ei yleisestä tilasta. Ja koko homma taitaa olla poliittinen sirkus, mutta jos haluaa osallistua, niin mikäs siinä. Nämä ns. kristittyjen oikeat uskovat johtavat vähitellen ääriliikkeeseen, terrosismiin sekä sotaisuuteen ihan kuten muissakin uskonnoissa. 

Intersektionaalinen ideologia täyttää komeasti uskonnon merkit.

Vierailija
1508/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Räsänen kritrisoi kirkkoa. Ei edes yhteiskuntaa, vaikka syytä olisi. Sinuun on uponnut se kaikki leimaaminen ja maalittaminen jonka kohteeksi Räsänen on joutunut. "

Räsänen on eduskunnassa vastustanut jokaista vähemmistöjen oikeuksia parantavaa lakiesitystä täysin johdonmukaisesti. Joten on ihan selvää että hän ei halua yhteiskuntaa jossa olisi samat oikeudet ja mahdollisuudet seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.

Vierailija
1509/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Se onkin heidän oma asiansa, mutta se ei silti voi tarkoittaaa sitä, että he päättävät mitä raamatussa pitää lukea "

Milloin missään on päästy johonkin kaikkia tyydyttäävään yhteisymmärrykseen siitä miten Raamattua pitää lukea ja miten sitä pitää tulkita?

Pointti on se että Päivi pitää omaa tulkintaansa Raamatusta niin oikeana että on sen takia valmis polkemaan muiden yhteiskunnallisia oikeuksia.

Vierailija
1510/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Se onkin heidän oma asiansa, mutta se ei silti voi tarkoittaaa sitä, että he päättävät mitä raamatussa pitää lukea "

Milloin missään on päästy johonkin kaikkia tyydyttäävään yhteisymmärrykseen siitä miten Raamattua pitää lukea ja miten sitä pitää tulkita?

Pointti on se että Päivi pitää omaa tulkintaansa Raamatusta niin oikeana että on sen takia valmis polkemaan muiden yhteiskunnallisia oikeuksia.

Vatikaanissa siihen on päästy. Paavi päättää jos tulee riitaa.

Vierailija
1511/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Eipä olisi varmaan koskaan tullut kutsuakaan, jos suomessa sananvapausasiat olisivat kunnossa. "

No se on aika subjektiivinen näkemys että ne olisivat Suomessa tai Euroopassa yleensä jotenkin heikommalla tolalla kuin vaikka USA:ssa. Missään ei varmaan olla täydellisia koska sananvapaus ei ole ainoa vapaus ja siksi on aina rajanvetoa että mikä oikeus milloinkin voittaa.

Vierailija
1512/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Pointti on se että Päivi pitää omaa tulkintaansa Raamatusta niin oikeana että on sen takia valmis polkemaan muiden yhteiskunnallisia oikeuksia."

Paska pointti. Päivi ei polje kenenkään oikeuksia kertomalla mitä siinä kirjassa lukee ihan samalla tavalla kuin Mellunmäen imaamikaan ei tehnyt rikosta kertoessaan mitä koraanissa lukee.

Vierailija
1513/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Tarve olis olla hiljaa mutta kun ei käsitä että ne siellä vaan pumppaa tietoa tollolta...apinaa koijataan!"

Eipä olisi varmaan koskaan tullut kutsuakaan, jos suomessa sananvapausasiat olisivat kunnossa.  Eikä mitään kerrottavaa olisi. Nyt vasemmisto vaatii, että pitää olla hiljaa tästäkin epäkohdasta. Jotenkin tulee ihan mieleen neuvostoliiton ajat. Vielä kun muistat ilmiantaa naapurisi, niin avot 

Aika kauhea ilmapiiri on nyt. Ei olisi voinut uskoa!

Vierailija
1514/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Intersektionaalinen ideologia täyttää komeasti uskonnon merkit."

No ei. Uskonnon keskeisiä tunnusmerkkejä ovat usko yliluonnolliseen (jumalat, henget, voimat), pyhyyden kokemus, opillinen järjestelmä sekä yhteisölliset tavat ja rituaalit. Ne tarjoavat maailmankatsomuksen, sisältävät usein pyhiä tekstejä tai symboleita ja ohjaavat yksilön elämää, moraalia ja palvontamenoja. 

Vierailija
1515/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

76 sivua turhaa pölinää. Tosiasiat ovat nämä: Päivi kertoo mitä Raamatussa lukee -> syyttäjä aloittaa ajojahdin koska ei pidä Päivistä -> syyttäjä valehtelee oikeudessa ja jää siitä kiinni häviten juttunsa -> sama alusta.

Minä en ole uskovainen mutta minusta tällaista ei saa tapahtua Suomessa.

Vierailija
1516/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Intersektionaalinen ideologia täyttää komeasti uskonnon merkit."

No ei. Uskonnon keskeisiä tunnusmerkkejä ovat usko yliluonnolliseen (jumalat, henget, voimat), pyhyyden kokemus, opillinen järjestelmä sekä yhteisölliset tavat ja rituaalit. Ne tarjoavat maailmankatsomuksen, sisältävät usein pyhiä tekstejä tai symboleita ja ohjaavat yksilön elämää, moraalia ja palvontamenoja. 

Kaikki tuo löytyy intersektionalismista.

T: Eri

Vierailija
1517/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Homouden ja lesbouden harjoittaminen on synti.

Vierailija
1518/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Vatikaanissa siihen on päästy. Paavi päättää jos tulee riitaa."

Katolisuus ei ole ainoa kristillinen kirkkokunta. Siksi meillä on monia eri kristillisia kirkkokuntia ja niissä sitten taas lukumattomia eri suuntauksia, lahkoja ja kuppikuntia että koskaan ei ole päästy sopimukseen siitä että miten Raamattua pitäisi lukea ja tulkita.

Vierailija
1519/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Vatikaanissa siihen on päästy. Paavi päättää jos tulee riitaa."

Katolisuus ei ole ainoa kristillinen kirkkokunta. Siksi meillä on monia eri kristillisia kirkkokuntia ja niissä sitten taas lukumattomia eri suuntauksia, lahkoja ja kuppikuntia että koskaan ei ole päästy sopimukseen siitä että miten Raamattua pitäisi lukea ja tulkita.

Mitä sitten? Sinä kysyit että missä ja milloin on löytynyt yksi tulkintatapa Raamatusta ja minä kerroin missä.

Vierailija
1520/1766 |
11.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Intersektionaalinen ideologia täyttää komeasti uskonnon merkit.

Ja miten se nyt liittyy Räsäseen joka on uskontofriikki? Liikkeitä/uskontoja on monenlaisia ja kaikissa yleensä fanaattisimmat ovat ääriosia ja ne ääriosat ovat lähes terrosismia riippumatta siitä, mitä liike/uskonto/politiikka edustaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kuusi