Päivi Räsänen Washingtonissa kertomassa Suomen ihmisoikeuksista ja sananvapaudesta
Onko Suomi yhtään sen parempi kuin joku Puola tai Unkari?
Kommentit (1781)
"Missä tuolla on sana vihapuhe?"
Onko joku väittänyt että on?
"Jos huonoa mainetta tuo se, että Suomessa on Raamatun lauseesta lähteneestä tviitistä joutunut lähes 7 vuoden oikeusprosessiin, niin ei se silloin ole minun vikani. Silloin se on sen prosessin vika ja sen käynnistäjän vika, jos huonoa mainetta tulee Suomelle. "
Päivi on lainsäätäjä ja hallituspuolueen kansanedustaja. Onko Päivi siis pontevasti ajanut hallituksessa lisää resursseja oikeuslaitokselle jotta ihan kaikkien, ei vain Päivin, oikeudenkäynnit olisivat kohtuullisen mittaisia? No ei. Päivi vain uhriutuu itse mutta ei tajua että kyse on ihan kaikkia kansalaisia koskevasta oikeusturvasta. Ihan tavalliset rikosasiat venyvät vuosien mittaisiksi ja uhrit kärsivät. Mutta mitä tekee Päivi asialle poliitikkona? Menee kertomaan Trumpin propagandakoneistolle miten Suomessa on ongelmia sananvapaudessa.
Hän ei kerro kansanedustajana että tavallisten ihmisten oikeusturvaa pitäisi parantaa.
"Räsänen astui pride-kiihkoilijoiden varpaille ja joutui vainotuksi. Heille pride-ideologia on raamattua tärkeämpi ohjenuora."
Miksi kuvittelet että Raamatun pitäisi olla kaikille se tärkein ohjenuora? Tai että se edes voisi olla? Tietenkin meillä on erilaisia näkemyksia ja elämäntapoja. Se pitää vain hyväksyä. Myös sen joka pitää Raamattua ohjenuoranaan omassa elämässään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä rakastan miesystävääni, vaikka Päivi miten polkisi jalkaa. Elämä on ihanaa, kun sen oikein oivaltaa. :)
M41
Siinäpähän polkekoot vaikka loppuelämän. Uskovien toiminnan vuoksi minulla on tullut halu torjua kaikki kristillisyys. En kestä yhtään kuunnella niitä asioita enää.
Se on oikeutesi, onhan sinulla vapaa tahto. Sellainen torjunta ei kuitenkaan vie taivaaseen, vaan viimeisellä tuomiolla joutuu kadotukseen. Riippumatta miten kiltisti olisi tässä elämässä elänyt.
En usko enää noihin juttuihin. Ne ovat vain näkemyksiä muiden joukossa.
Vierailija kirjoitti:
Räsänen astui pride-kiihkoilijoiden varpaille ja joutui vainotuksi. Heille pride-ideologia on raamattua tärkeämpi ohjenuora. Tämä on kuin joku muslimien fatwa, ei tällaista pitäisi olla länsimaissa.
Räsänen on itsekin kiihkoilija jolla uskomukset menevät kaiken muun edelle. Nyt on viimeinenkin ollut pride kiihkoilijoiden vuoro astua Päivin varpaille.
Vierailija kirjoitti:
"Räsänen astui pride-kiihkoilijoiden varpaille ja joutui vainotuksi. Heille pride-ideologia on raamattua tärkeämpi ohjenuora."
Miksi kuvittelet että Raamatun pitäisi olla kaikille se tärkein ohjenuora? Tai että se edes voisi olla? Tietenkin meillä on erilaisia näkemyksia ja elämäntapoja. Se pitää vain hyväksyä. Myös sen joka pitää Raamattua ohjenuoranaan omassa elämässään.
Päivi astui Kirkon pridevarpaalle. Kirkolla kun ei niitä pridevarpaita pitäisi olla, jos kirkko haluaa pitäytyä siinä tehtävässä, mikä sille kuuluu. Mutta kirkko ei ole halunnut ja se onkin ihan pirstaleina.
Kyllä Raamattu ihan selvästi kertoo, että sen sanoma ei ole kaikille se tärkein ohjenuora. Päinvastoin, se on sitä hyvin harvalle joukolle. Itselleni on selvää, että suurin osa torjuu Raamatun ja kyllä uskovat tämän tietävät. Mutta se, että jokin kirkko jonka toiminnan ja arvojen pitäisi olla ankkuroituneita Raamattuun mutta torjuukin sen, sellaisen kirkon sanoma ei pelasta. Päivillä on harvinaisen pitkä vieteri, kun viitsii edelleen kuulua kirkkoon. Ja koska hän kuuluu, hän myös sivaltaa sanoillaan sitä vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päivi astui Kirkon pridevarpaalle. Kirkolla kun ei niitä pridevarpaita pitäisi olla, jos kirkko haluaa pitäytyä siinä tehtävässä, mikä sille kuuluu. Mutta kirkko ei ole halunnut ja se onkin ihan pirstaleina.
Kyllä Raamattu ihan selvästi kertoo, että sen sanoma ei ole kaikille se tärkein ohjenuora. Päinvastoin, se on sitä hyvin harvalle joukolle. Itselleni on selvää, että suurin osa torjuu Raamatun ja kyllä uskovat tämän tietävät. Mutta se, että jokin kirkko jonka toiminnan ja arvojen pitäisi olla ankkuroituneita Raamattuun mutta torjuukin sen, sellaisen kirkon sanoma ei pelasta. Päivillä on harvinaisen pitkä vieteri, kun viitsii edelleen kuulua kirkkoon. Ja koska hän kuuluu, hän myös sivaltaa sanoillaan sitä vastaan.
Sinäpä sen sanoit.
"Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa."
"Päivillä on harvinaisen pitkä vieteri, kun viitsii edelleen kuulua kirkkoon."
Rahan takia nyo änkyrälahkot roikkuvat luterilaisessa kirkossa kiinni vaikka vastustavat isoa osaa niistä asioista joihin moderni luterilaisuus perustuu. Jos eivät roikkuisi niin menettäisivät paljon rahaa ja näkyvyyttä.
""Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.""
Voi sopia uskonnollisiin yhteyksiin mutta ei yhteiskuntaan ja politiikkaan. Yhteiskunnan pitää olla kaikkia varten eikä vain samalla tavalla uskovia varten.
Vierailija kirjoitti:
""Joka ei ole minun kanssani, se on minua vastaan; ja joka ei minun kanssani kokoa, se hajottaa.""
Voi sopia uskonnollisiin yhteyksiin mutta ei yhteiskuntaan ja politiikkaan. Yhteiskunnan pitää olla kaikkia varten eikä vain samalla tavalla uskovia varten.
Mitä tarkoitat? Räsänenhän tässä on roikkunut löysässä hirressä 8 vuotta ja raamatun siteeramisesta. Kaikkia varten?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Räsänenhän tässä on roikkunut löysässä hirressä 8 vuotta ja raamatun siteeramisesta. Kaikkia varten?
Räsäsen pirullinen tulkinta Raamatusta eroaa kirkon tulkinnasta. Räsäsen toiminta kirkosta erillään hajottaa yhteiskuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Räsänen astui pride-kiihkoilijoiden varpaille ja joutui vainotuksi. Heille pride-ideologia on raamattua tärkeämpi ohjenuora. Tämä on kuin joku muslimien fatwa, ei tällaista pitäisi olla länsimaissa.
Räsänen on itsekin kiihkoilija jolla uskomukset menevät kaiken muun edelle. Nyt on viimeinenkin ollut pride kiihkoilijoiden vuoro astua Päivin varpaille.
Oikein yhden twiitin kiihkoilija 😅
Entä mistä lähtien oikeuslaitos on ollut henkilökohtainen armeijasi? 🤔
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä tarkoitat? Räsänenhän tässä on roikkunut löysässä hirressä 8 vuotta ja raamatun siteeramisesta. Kaikkia varten?Räsäsen pirullinen tulkinta Raamatusta eroaa kirkon tulkinnasta. Räsäsen toiminta kirkosta erillään hajottaa yhteiskuntaa.
Valtionkirkon virallisesta tulkinnasta poikkeamisesta oikeuteen oikein valtakunnansyyttäjän toimesta? Uskonnonvapauttako?
Vierailija kirjoitti:
Rahan takia nyo änkyrälahkot roikkuvat luterilaisessa kirkossa kiinni vaikka vastustavat isoa osaa niistä asioista joihin moderni luterilaisuus perustuu. Jos eivät roikkuisi niin menettäisivät paljon rahaa ja näkyvyyttä.
Kannattaisi ottaa mallia vapaista suunnista, joiden toiminta on jäsenten lahjoitusten varassa. Samalla olisi vapaa liberaaliteologiaa kannattavien ateististen lesbopiispojen mielivallasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Miten niin yhden twiitin? Päivi oli fanaatikko jo 90 luvulla ja varmaan paljon aiemminkin. Hän haluaa päättää muiden elämästä kehdosta hautaan, olipa kyseessä sitten abortti, eutanasia tai seksi. Ja myös se 2004 julkaistu pseudotieteellinen opetusvihkonen on osa nykyisiä syytteitä ja kenties vielä oli muutakin.
Vierailija kirjoitti:
Ei vaikuta Raamatun mukaiselta tämäkään. Suuta soitetaan mutta rahan takia ollaan mukana. Jos kerran on valittu raha niin silloin suut suppuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt en ymmärrä mitä tarkoitat. Miten niin yhden twiitin? Päivi oli fanaatikko jo 90 luvulla ja varmaan paljon aiemminkin. Hän haluaa päättää muiden elämästä kehdosta hautaan, olipa kyseessä sitten abortti, eutanasia
No tuo nyt on omaa tulkintaasi. Normaalisti ihmiset on jotain mieltä asioista, eikä se ole mitään "fanaattisuutta".
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntahan on sallinutkin kaikki pridetouhut ja muut mutta kirkon pitäisi olla uskovia varten. Siksi Päivi on ollut ihan oikealla asialla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskuntahan on sallinutkin kaikki pridetouhut ja muut mutta kirkon pitäisi olla uskovia varten. Siksi Päivi on ollut ihan oikealla asialla.
Uskovia on homoissa ja lesboissakin. Heidän oikeutensa eivät ole sinulta pois, keskity omaan hengelliseen kasvuusi.
Miksi pitäisi olla hiljaa? Lisäksi oikeuden päätökset on muutenkin julkista tietoa, eli ei ne salaiseksi jää, vaikka Päivi pysyisi visusti pirtissään 😁