Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (9400)

Vierailija
9321/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos epäilet, älä!

Jos olet varma, onnea matkaan!

Hyvää juhannusta!

Vierailija
9322/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mielummin lauluja kuin tyhjän jankkausta.

Lauluthan just on kivoja, ketjuun sopivia.

Kesäillan valssi. Miten valssit niin kuvastaakin sydänkesää?

Hyräilin äsken, kun sukuryhmässä suunniteltiin juhannusaaton herkkuja, kuka tuo mitäkin. Meitä voi kertyä 15-20, jos nuoriso penskoineen innostuu savusaunaan. Voi sitä riemua, vielä pari koiraa tullee sekaan. Saunomiseen menee monta tuntia, syömiseen samoin. Joku voi innostua vielä letunpaistoonkin. Kokkoa kokosin jo, jatkan saunanlämmityksen ohessa. Klo 12.00 syttyy tulet kiukaan alle, viiden-kuuden maissa on valmis. Luontoretki ja lehdokit etsitään vielä ennen saunaa, vastan teko.

Vaikuttaa tosi leppoisalta tuo teidän juhannus. Muistan kerran nuorena, kun oli hellettä ja saatiin tuorerehu just tehtyä aattona. Kylmää sahtia oli janojuomana, saunan jälkeen lähdettiin lavatansseihin.

Se tunnelma, päivetys iholla, raukeus lihaksissa rankan päivän jälkeen, kaihoisa musiikki, valoisa yö. Olin 17v, elämä edessä.

Rattoisaa Jussia, maalaiset ja kaupunkilaiset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9323/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilet, älä!

Hyvää juhannusta!

Isäni oli kuollut, mentiin vielä viimeistä kertaa katsomaan häntä. En tiennyt, menenkö huoneeseen vai en. Ihana hoitaja halasi ja sanoi: Yleensä ihminen tietää, ellei halua, jos epäröi, kannattaa mennä. Pääseehän sieltä halutessaan pois. Ainutlaatuinen tilaisuus, ei sitten kaduta myöhemmin.

Leenalle terkut

Vierailija
9324/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos epäilet, älä!

Hyvää juhannusta!

Isäni oli kuollut, mentiin vielä viimeistä kertaa katsomaan häntä. En tiennyt, menenkö huoneeseen vai en. Ihana hoitaja halasi ja sanoi: Yleensä ihminen tietää, ellei halua, jos epäröi, kannattaa mennä. Pääseehän sieltä halutessaan pois. Ainutlaatuinen tilaisuus, ei sitten kaduta myöhemmin.

Leenalle terkut

Oma isäni kuoli tapaturmaisesti (jäi kaatuvan puun alle metsätöissä ollessaan), kun olin 15-vuotias.

Äitini kysyi haluanko lähteä isää katsomaan, en halunnut. Päätökseni ei ole kaduttanut. 

En tiedä olisiko päätökseni toisenlainen, jos ko. tapahtuma olisi nyt ajankohtainen. 

Vierailija
9325/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun voileipäjärjestys: leipä, margariini, kinkku, juusto ja joskus harvoin päälimmäisenä kurkkusiivuja ripauksella suolaa. Lapsuudessa sääntönä oli vain yksi leivänpäällinen, jos laittoi leikkelettä (tankomakkarasta) ei saanut laittaa juustoa (tarjouksesta ostetusta edampallosta, viimeiset palaset jo kuivahtaneita) ja päinvastoin. Nyt laitan molempia ja reilulla kädellä ;)

Eipä tuolla järjestyksellä ole niin väliä, mahassa ne kaikki menee kuitenkin sekaisin, kai se on tottumiskysymys.

Hyvää Jussia töyhtökiurut ja koskikiharat, polskikaa varovasti!

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun voileipäjärjestys: leipä, margariini, kinkku, juusto ja joskus harvoin päälimmäisenä kurkkusiivuja ripauksella suolaa. Lapsuudessa sääntönä oli vain yksi leivänpäällinen, jos laittoi leikkelettä (tankomakkarasta) ei saanut laittaa juustoa (tarjouksesta ostetusta edampallosta, viimeiset palaset jo kuivahtaneita) ja päinvastoin. Nyt laitan molempia ja reilulla kädellä ;)

Eipä tuolla järjestyksellä ole niin väliä, mahassa ne kaikki menee kuitenkin sekaisin, kai se on tottumiskysymys.

Mulla kinkku ja juusto just toisinpäin. Aika usein sitten jotain rehua vielä siinä päällä. Kurkkua, paprikaa tai näin alkukesästä ihan vaan sipuinvarsia. 

Vierailija
9327/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Makkara tai juusto. Nyt laitan, mitä tykkään. Sulatejuusto on herkkuani, erilaiset.

Vierailija
9328/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä sama. Makkara tai juusto. Nyt laitan, mitä tykkään. Sulatejuusto on herkkuani, erilaiset.  

Näytä aiemmat lainaukset

Mukavaa juhannusta nasut ja epänasut! Nille, jotka matkaavat mökille tms, niin turvallista ajomatkaa. 

Tänään pitäisi vielä käydä lähikaupassa ostamassa jotain salaattiaineksia. Eilen tein varsinaisen kauppareissun ja nyt vähän harmittaa, että en käynyt Alkossa ostamassa pientä pulloa punaviiniä. On mulla isoja pulloja kotona, mutta en mä sellaista saa yksin kiskottua kurkusta alas. Katselinkin sääennustetta ja joo, ehkä juhannuksen pyhinä on sen verran aurinkoa, että naapurin eläkeläisrouva istuskelee pihallaan. Voisin kysäistä, haluaako hän lasillisen tai kaksi mun kanssa viiniä. Viime juhannuksena itseasiassa vietettiinkin jussia kahdestaan. Mä grillasin ja sitten kannoin tarjottimella hänen pihaansa. Tämä rouva liikkuu jo tosi huonosti, mutta kauniilla ilmalla tykkää istua pihallaan. Hänellä on siinä vain itselleen tuoli, mutta mä kannoin omasta pihastani pöydän sekä toisen tuolin hänen pihalleen. Muuten voitaisiin istua mun pihallani, mutta mun pihassa on portaat eikä hän pääse niitä enää kulkemaan. 

Vierailija
9330/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oot varmaan lihava!  Syöttöpossukka.

Vierailija
9331/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla ruokavaliolla myös verisuonet tukossa.

Vierailija
9332/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäsuola on myrkkyä, juustossa ja kinkussa ja leivässä on jo niissäkin liikaa suolaa. Mahtaa verenpaine olla kova ja aivoinfarkti odotettavissa.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisäsuola on myrkkyä, juustossa ja kinkussa ja leivässä on jo niissäkin liikaa suolaa. Mahtaa verenpaine olla kova ja aivoinfarkti odotettavissa.

Toisaalta kuka haluaa elää ikuisesti? Ehkä nuorena ajatteleekin, että ei halua koskaan kuolla, mutta kun ikää tulee lisää, - ainakin jotkut meistä - alkaa ajatella, että elämästä voisi nauttiakin eikä vaan kaikin tavoin koittaa pitkittää sitä. Mun äiti eli kuukautta vaille 97-vuotiaaksi ja jos isä elää jouluun asti, niin hänkin on sitten jo 97- vuotias.  Ja kyllä, molemmat söivät niin kinkkua, juustoa kuin muitakin leikkeleitä. Ripauksen suolaa laittavat puuroonkin. 

Vierailija
9334/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kerta tulee sama saarnaus herkuttelusta.

Ollaan aikuisia kaikki, syödään miten tykätään. Turha moralisoida. Ryynirieskaankin laitan reilummin suolaa. Ja munavoihin.

Syödään kaksi kertaa vuodessa tuota herkkua. Ei meinaa loppupeleissä yhtään mitään.

Vierailija
9335/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kävin isäni katsomassa kun oli kuolleena srlassa. Siinä sisarusten ja äitin kanssa hyvästit vielä jätettiin. Ihan kaunis muisto jäi. Puku päälle ja kun hän oli säästäväinen ja nuuka mies niin reikäiset sukat jalkaan. Eihän ehjiä voi hautaan tuhlata!

Me emme juurikaan mieti terveellisyyttä ruuassamme. Elämän nautintoihin kuuluu hyvä ruoka! Vanhempani ovat pitkäikäistä sukua eikä minulla ole tavoitteena elää vanhaksi kun olen nähnyt mitä se on.

Viinistä- me ilmaamme pullon kun emme kahdestaankaan koko pulloa kerralla juo. Hyvänä säilyy useamman päivän noin.

Ostimme pussillisen grillihiiliä taloyhtiön juhannusiltaan niin hyvin kehtaa osallistua omin makkaroin. 
Toivottavasti huomenna ei sada!

Vierailija
9336/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää Juhannusta ja iloa elämääsi toivotan sulle.

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kävin isäni katsomassa kun oli kuolleena srlassa. Siinä sisarusten ja äitin kanssa hyvästit vielä jätettiin. Ihan kaunis muisto jäi. Puku päälle ja kun hän oli säästäväinen ja nuuka mies niin reikäiset sukat jalkaan. Eihän ehjiä voi hautaan tuhlata!

Me emme juurikaan mieti terveellisyyttä ruuassamme. Elämän nautintoihin kuuluu hyvä ruoka! Vanhempani ovat pitkäikäistä sukua eikä minulla ole tavoitteena elää vanhaksi kun olen nähnyt mitä se on.

Viinistä- me ilmaamme pullon kun emme kahdestaankaan koko pulloa kerralla juo. Hyvänä säilyy useamman päivän noin.

Ostimme pussillisen grillihiiliä taloyhtiön juhannusiltaan niin hyvin kehtaa osallistua omin makkaroin. 
Toivottavasti huomenna ei sada!

Kiitos viinivinkistä!

Mä olen vain kaksi kertaa käynyt katsomassa vainajaa. Ensimmäisen kerran siskoni miestä, joka oli mulle kuin iosoveli. En ehkä olisi mennyt silloinkaan, mutta heidän silloin 6-vuotias poikansa oli mulla silloin hoidossa, kun lankoni äkillisesti kuoli ja siskoni pyysi mua tuomaan lapsen tonne terveyskeskukseen isäänsä katsomaan. Mä olin se, joka joutui pienelle pojalle kertomaan, mitä oli tapahtunut. Vein ensin pojan kotiinsa ja vaihdettiin siistit vaatteet päälle. Toisen kerran menin katsomaan äitiäni. Kuoli kotona varhain aamulla ja sekä siskoni että isäni toivoi, että mä tulisin kans sinne. Ei mulla kummallakaan kertaa olisi ollut mitään tarvetta itseni vuoksi mennä katsomaan vainajaa. Molemmat olin tavannut juuri edellisenä iltana ennen heidän kuolemaansa. Mutta eipä siitä nyt mitään haittaakaan ollut, että menin. Toisaalta vainajia tuli nähtyä aikoinaan sairaanhoitajavuosinakin, niin en mä kuolleen ihmisen näkemisestä järkyty. Todennäköisesti en kuitenkaan menisi katsomaan sellaista mulle läheistyä ihmistä, joka olisi pahoin ruhjoutunut  tms. Mieluummin haluan säilyttää kauniimmat muistot. 

Vierailija
9338/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvää Juhannusta ja iloa elämääsi toivotan sulle.

Kirjoitusvirhe sulla. Sana juhannus tulee pienellä. 🤣 Ei ole erisnimi kuten ei viikonpäivätkään. Milloin opit puupää?

Vierailija
9339/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elämä ilman herkuttelua silloin tällöin, on aika kuivaa - en keksi parempaa sanaa. Kieltäytyminen niin hyvästä, maistuvasta ruuasta kuin muistakin asioista mistä nauttii sopii luostariin. Emme ole nunnia tai munkkeja. Joku nauttii suklaasta (tai hyvästä voileivästä), toinen hieronnasta tai kampaajalla käymisestä, kolmas musiikista tai kirjoista, joku jopa maratonin juoksemisesta!

Annetaan jokaisen elää ja nauttia tavallaan.

Juuri nyt minä nautin hiljaisuudesta, syreenin tuoksusta, suklaasta ja pähkinöistä.

Vierailija
9340/9400 |
18.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Toisaalta kuka haluaa elää ikuisesti? Ehkä nuorena ajatteleekin, että ei halua koskaan kuolla, mutta kun ikää tulee lisää, - ainakin jotkut meistä - alkaa ajatella, että elämästä voisi nauttiakin eikä vaan kaikin tavoin koittaa pitkittää sitä. Mun äiti eli kuukautta vaille 97-vuotiaaksi ja jos isä elää jouluun asti, niin hänkin on sitten jo 97- vuotias.  Ja kyllä, molemmat söivät niin kinkkua, juustoa kuin muitakin leikkeleitä. Ripauksen suolaa laittavat puuroonkin. 

Ne, joilla on lapsenlapsia ja lapsenlapsenlapsia, he haluavat elää mahdollisimman pitkään nähdäkseen jälkeläistensä elämää ja yhteiskunnan muutoksia. Lapsenlapseni itki katkerasti, kun viikon loman jälkeen piti palata kotiin, kun " tulee niin ikävä. Ette saa koskaan kuolla!" Luvattiin.😊