Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (7588)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä milloinkaan puhu pahaa ihmisestä, ellet sitä varmuudella tiedä ja jos tiedät, niin kysy itseltäsi: miksi sitä kertoisin?
- J. K. Lavater
Siksi, että muut osaavat varoa pahaa ihmistä!
- Kaukenlaista kokenut
Sivusta tähän. Minäkin olen muiden puheissa ihan kauhea ihminen. Täysin holtiton, joka tekee mitä vaan. Menee sänkyyn jokaisen kanssa jne. Sellainen ihminen, jota ihan ok, vaikka pilkata miten vaan. Oikeasti nämä jutut eivät pidä paikkaansa. Sitten sinä toteat, että on hyvä, että muut osaavat varoa pahaa ihmistä eli esimerkiksi minua, joka on puheissa pahaksi ja kauheaksi toimittu. Eli sanomasi on, että minustakin on ok puhua pahaa.
Onhan muut päättäneet aikoinaan, että olen arvoton josta saa puhua mitä vaan ja muut hyötyvät vaan näistä puheista. Osaavat siis välttää minua. Olenhan arvoton hullu h*ora. Ehkä minä haluan silti uskoa johonkin muuhun ja toivon, että jokainen ihminen ei sentään ajattele minusta noin. Mutta se joukkovoima on tuhoisa myös näissä jutuissa. Sitten se tuhoaa ihmistä jo lopulta. Minuakin, vaikka olen syytön kaikkeen. Anteeksi viestini. En palaa tähän. - P
Tuohan on vaan voimaantunut nainen, joka ottaa mitä haluaa! Ei nykyään vapaa seksin harrastaminen ole mikään huono asia, vaan itsenäisen vahvan naisen oikeus. Miksi siitä loukkaantuisit? Käännä ajattelusi uudelleen. Varsinkin kun se ei ole totta, miksi siitä piittaisit? Jumitat turhaan murkkujen huudoissa.
Siis sinä kirjoitat minulle, että on mukava asia jos huoriteellaan ja pitäisi se nimitys ottaa oikein ilolla vastaan. Ehkä sinun maailmassani. Minun maailmassani ei. Mieti itse mitä kirjoitat. Ja olen tänne todennut, ettei kyse ole mistään murkkujen huutelusta enää vaan jostain ihan muusta. Kunnianloukkaamista jo tuo kaikki. Mutta juu vähätellään vaan. Jokainen ihminen ei ole mikään kone, joka ei välitä mistään. Ja jos sinä et välitä niin älä pyydä muilta samaa. Mieti jos sinun lapsestasi, sukulaisesta tai vaikka ystävästä puhuttaisiin samoin ja sinä sanoisit vaan, että älä välitä. Se toimii joillekin. Ei kaikille. - P
Nimitellään. Kyllä. Mutta emme anna sen vaikuttaa elämäämme. Suhtautumistapa rakaisee.
Aika karua tekstiä. Ei tosin kerro mistään muusta kuin sun empatiakyvyttömyydestäsi.
Et tunne heidän tilannettaan. Voivat kuulla rasistista huutelua tms. Siihen ei auta kuin kovettaa itsensä ja olla välittämättä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä milloinkaan puhu pahaa ihmisestä, ellet sitä varmuudella tiedä ja jos tiedät, niin kysy itseltäsi: miksi sitä kertoisin?
- J. K. Lavater
- Kaukenlaista kokenut
Sivusta tähän. Minäkin olen muiden puheissa ihan kauhea ihminen. Täysin holtiton, joka tekee mitä vaan. Menee sänkyyn jokaisen kanssa jne. Sellainen ihminen, jota ihan ok, vaikka pilkata miten vaan. Oikeasti nämä jutut eivät pidä paikkaansa. Sitten sinä toteat, että on hyvä, että muut osaavat varoa pahaa ihmistä eli esimerkiksi minua, joka on puheissa pahaksi ja kauheaksi toimittu. Eli sanomasi on, että minustakin on ok puhua pahaa.
Onhan muut päättäneet aikoinaan, että olen arvoton josta saa puhua mitä vaan ja muut hyötyvät vaan näistä puheista. Osaavat siis välttää minua. Olenhan arvoton hullu h*ora. Ehkä minä haluan silti uskoa johonkin muuhun ja toivon, että jokainen ihminen ei sentään ajattele minusta noin. Mutta se joukkovoima on tuhoisa myös näissä jutuissa. Sitten se tuhoaa ihmistä jo lopulta. Minuakin, vaikka olen syytön kaikkeen. Anteeksi viestini. En palaa tähän. - P
Tuohan on vaan voimaantunut nainen, joka ottaa mitä haluaa! Ei nykyään vapaa seksin harrastaminen ole mikään huono asia, vaan itsenäisen vahvan naisen oikeus. Miksi siitä loukkaantuisit? Käännä ajattelusi uudelleen. Varsinkin kun se ei ole totta, miksi siitä piittaisit? Jumitat turhaan murkkujen huudoissa.
Minulle on ammatissani huudeltu ja nimitelty todella härskisti. Annan mennä toisesta korvasta sisään ja toisesta ulos. Tulisin hulluksi jos jäisin niitä miettimään. Ne on vain jonkun sen hetkisiä mielipiteitä minusta. Ei totta, vain mielipide.
Työ, jota tekeekin siitä maksettavan palkan vuoksi, on mun mielestä vähän eri juttu. Mä olin aikoinaan monen potilaan mielestä ihana sairaanhoitaja. Jotkut potilaat toi mulle jopa ruusukimpun töihin. Mutta työ on kuitenkin vain työtä. Merkityksellisempää on se, mitä tapahtuu työajan ulkopuolella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- J. K. Lavater
- Kaukenlaista kokenut
Siis sinä kirjoitat minulle, että on mukava asia jos huoriteellaan ja pitäisi se nimitys ottaa oikein ilolla vastaan. Ehkä sinun maailmassani. Minun maailmassani ei. Mieti itse mitä kirjoitat. Ja olen tänne todennut, ettei kyse ole mistään murkkujen huutelusta enää vaan jostain ihan muusta. Kunnianloukkaamista jo tuo kaikki. Mutta juu vähätellään vaan. Jokainen ihminen ei ole mikään kone, joka ei välitä mistään. Ja jos sinä et välitä niin älä pyydä muilta samaa. Mieti jos sinun lapsestasi, sukulaisesta tai vaikka ystävästä puhuttaisiin samoin ja sinä sanoisit vaan, että älä välitä. Se toimii joillekin. Ei kaikille. - P
Nimitellään. Kyllä. Mutta emme anna sen vaikuttaa elämäämme. Suhtautumistapa rakaisee.
Aika karua tekstiä. Ei tosin kerro mistään muusta kuin sun empatiakyvyttömyydestäsi.
Et tunne heidän tilannettaan. Voivat kuulla rasistista huutelua tms. Siihen ei auta kuin kovettaa itsensä ja olla välittämättä.
En tottakai tiedä. Mutta voisin kuitenkin kuvitella, että näiden rasistisia huuteluita kohdanneilla olisi jopa enemmän empatiaa muitakin ihmisiä kohtaan. Mutta ei näköjään olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- J. K. Lavater
- Kaukenlaista kokenut
En tottakai tiedä. Mutta voisin kuitenkin kuvitella, että näiden rasistisia huuteluita kohdanneilla olisi jopa enemmän empatiaa muitakin ihmisiä kohtaan. Mutta ei näköjään olekaan.
Ja tämä kommentti oli siis mun. Kännykkä heitti mut taas ulos enkä pääse sillä nyt kirjautumaan, joten piti tulla tietokoneen ääreen.
Täällä poistuu niin monen viestit. En usko hetkeäkään D:n poistavan. Kostaja huitoo hutiin, eikenkin ajoi monia pois ketjusta, luuli kai, taas, heitä kaikkia D:ksi. Naurettavaa touhua. Ylentää itseään isännäksi, pilaa koko ketjun, eikä tajua mitään!
Kouvolassa omassa kodissaan asuva Eila Hukkanen on tällä hetkellä Suomen vanhin ihminen, 108 v. Tyttären mukaan hän on luonteeltaan vaatimaton ja sopuisa, ei osallistu riitoihin eikä arvostele muiden tekemisiä. Positiivisuus ja sinnikkyys auttavat selviämään arjesta. Tytär auttaa kauppa-asioissa ja laskujen hoidossa. Eila sanoo, ettei ole juuri kiellellyt tytärtään lapsena eikä häntä itseään kielletty. Vapautta pitää olla, hän toteaa. Asiasta uutisoi Yle.fi.
Vierailija kirjoitti:
Voisko tuo djankkaaja perustaa oman ketjunsa ja keskustella siellä itsensä kanssa? Ei kyllästyttäisi meitä jaarikoinnillaan!
Kannatetaan
Hei hei
Ja hyvää yötä kaikille
Täällä toivotaan vain Deen nopeaa poistumista, sitten rauha palaa eikä mikään viesti poistu. Kiusaaja pois!
Ootko kauankin ollut "heihei"?
Vierailija kirjoitti:
Ootko kauankin ollut "heihei"?
Siitä asti, kun sinut näin :) Lienee vakio vastaus.
Olihan täällä jo jonkin aikaa sopuisaa juttelua.
Se aina jotakuta pistää vihaksi ja pitää alkaa kiusanteko.
Nyt aa tuuti lulla, anna unen tulla😴
Kirjoittaminen on tapa puhua joutumatta keskeytetyksi.
- Jules Renard
Miksi ruokakaupoissa ei myydä sunnuntaisin kossua?
Vierailija kirjoitti:
Miksi juuri sunnuntaisin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Alkot on kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Alkot on kiinni.
Ok, hyvinpä tiedän Alkon aukioloajat:) En muista milloin olen viimeksi Alkossa käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska Alkot on kiinni.
Viisas varautuu, myös kotivarakossulla ;) Siitä on moneksi, sitä voi juoda, sillä voi liekittää, sillä voi desinfioida, siispä kossua kotiin heti huomenna!
Niin... ja suloista sunnuntaita, harmaata mutta lämmintä on, tarkenee ilman talviturkkia.
Vierailija kirjoitti:
- Jules Renard
Hyvin sanottu ja pitää paikkansa, mutta nykyaikana kirjoituksesi eli ajatuksesi voidaan poistaa jonkun toimesta parilla näppäimen näpäytyksellä...
Muistelen joskus kaiholla aikoja, kun lapsena oli kirjekaveri ja ne kirjeet tosiaankin luettiin monta kertaa ja aarteena säilytin vuosikausia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
- Jules Renard
Hyvin sanottu ja pitää paikkansa, mutta nykyaikana kirjoituksesi eli ajatuksesi voidaan poistaa jonkun toimesta parilla näppäimen näpäytyksellä...
Muistelen joskus kaiholla aikoja, kun lapsena oli kirjekaveri ja ne kirjeet tosiaankin luettiin monta kertaa ja aarteena säilytin vuosikausia.
Kirjekaveri, oi niitä aikoja kun vielä kirjeitä ympäri maailmaa kirjoiteltiin. Guugletin, näyttää edelleen olevan International Penpals ja Pen Friends, etanapostilla ;)
Minulla oli pitkäaikainen kirjeystävä Yoshiko Japanissa ja surullisempi tarina: sain uuden kirjeeenvaihtokaverin osoitteen (Penpalilta) Ranskasta, kirjoitin hänelle ensimmäisen kirjeeni, vastauspostissa tuli kirje hänen ystävältään: Pascal oli kuollut :(
Se ei ole koskaan kiusatun syy jos tämä reagoi johonkin asiaan ja joku asia satuttaa. Tuossa viestissä vaan korostuu se, että hän ei itse välitä jos joku pilkkaa niin kenenkään muunkaan ei pitäisi välittää. Hän tavallaan vaatii minulta samaa kuin itseltään tai joltain muuta. Se on minusta väärin, koska minä en vähättele muiden kokemuksia. Ihmiset voivat monesti pahoin jos saavat paljon ikävää kohtelua muilta ja se ei auta jos vähätellään ja hoetaan, ettei saa välittää. Se ei auta mitään, koska ihminen ei ole kone ja jokainen ei ole samasta puusta.
Monen ihmisen teot vaikuttavat tänäkin päivänä lukuisten ihmisten elämään. Näin emme elä kuplassa ja ole koneita kuitenkaan. Sitten jokainen kestäisi kaiken elämässään. Siinä mielessä voin olla ikävä ihminen etten hyväksy vähättelyä enää. En asioiden mitätöimistä, vaikka joku päättää päivänsä esim kiusaamisen takia. Se ei ole pikkujuttu. Tästä lähelläkin oli tällainen tapaus.
Näin miksi vähätellä. Moni kärsii muiden ihmisten vuoksi elämässään. Sitä en ymmärrä, että joku kirjoittaa vaatien muilta samaa kuin itseltään. Pitäisi tiedostaa se, etteivät kaikki pysty samaan. Jos sinä olet vahva ja paras ihminen niin joku ei pysyi siihen samaan. Se olisi hyvä tiedostaa. Minä olen kyllä elämässäni sinnitellyt monesti. Käyttänyt sitä älä välitä korttia jo ahkerasti. En muuten olisi tästä ja nyt. Tämä on viimeinen viestini aiheesta. - P