Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (6664)

Vierailija
6581/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

PXsXin ketju ikinä, äänestetään pois heikoin ketju?

Törkee äänestys - tosi paljon on upeita kirjoituksia  - tosi tyhmiä vähän,  ketjun suosio 100%

Vierailija
6582/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistan tuon riemun, ja muistan myös, miten navetassa joku lehmä aina seisoi valvoen, kun muut nukkui. Aina.

Tässä muistossasi oli jotain niin liikuttavaa, kiitos.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6583/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että muutan kerrostalosta rivitaloon. Mutta. Nyt kun olen käynyt katsomassa rivareita, useissa ei ole ollut mitään aitoja tai näkösuojaa naapureiden pihojen välillä. Tai jos on aita se on matala polvenkorkuinen tai maksimissaan metrin. Ilmeisesti kaavassa määritellään aidan korkeus. Olenkin alkanut epäröidä. Tulee kuitenkin joku kyttääjä naapuri heti aidalle roikkumaan kun menen omalle pihalle. Olenko liian introvertti rivariin? Minulle riittää tervehtiminen naapureiden kanssa nyt krstalossa. Jos päätyasunnossa sinne saisi pihan omaan rauhaan. Onko rivariasujia kuulolla, saako olla omassa rauhassa? Vai onko se vaan muutettava omakotitaloon?

Olen asunut jo 35 vuotta rivarissa.  Pihat on pienet,  mutta aidat noin  180 cm korkeat.  Mulla on seinänaapurit olleet yhtä poikkeusta lukuunottamatta oikein mukavia.  Ja se yksi poikkeuskin päätyi aika pian jonnekin hoivakotiin.  Eli oli jo päästään aika sekasin. Tykkään tästä paikasta.  Me pitkään asuneet muodostetaan jo mukava yhteisö. Autetaan toisiamme tarpeen vaatiessa,  mutta annetaan myös olla rauhassa.  Tämä on aika iso rivitaloyhtiö eli 56 asuntoa.  4-7 asuntoa per rakennus. Kaikkia taloyhtiöön muuttaneita ei tietenkään tunne, mutta nämä tässä vieressä kyllä tuntee.  

Mistä tulikin mieleen yks juttu.  Pari vuotta sitten viereiseen rakennukseen muutti lapsiperhe. Lähdin viemään koiraa ulos ja noin  2v lapsi huudahti äidilleen,  että kato kissa.  Ja siis mun koira oli noin 35 kg painava. Äitinsä sanoi,  että ei kuule taida olla kissa. Pieni poika hetken aikaa mietti ja sitten hihkaisi,  että sehän on MARSU. Mun koira aina tykkäsi tosi paljon siitä pojasta ja poika koirastani.  Nyt koiraa ei enää ole ja poikakin taitaa syksyllä aloittaa eskarin. Mutta tämäkin naapuri jää aina juttelemaan mun kanssa,  kun pihassa nähdään. 

No 180 cm aidat olisikin ihan täydelliset! Ei kai kukaan toisten pihoihin huutele? Luulisi suomalaisten jättävän rauhaan. Varsinkin uusissa rivareissa joita olen käynyt katsomassa ei tosiaan ole mitään aitoja. Tai sellainen polvenkorkuinen verkkoaidan rääpäle. Ja mietin sitäkin että ei kiinnosta kuunnella naapureiden juttuja siis jos viettävät vaikka iltaa jne. Kaikkihan kuuluu kun ne terassiosiot on aina rakennettu kiinni toisiinsa. Ehkä sellainen päätypiha olisi mulle hyvä. --  On ne lapset vaan niin mainoita, tuo marsu tarina! 

Tämä taloyhtiö on rakennettu niin,  että oleskelupihat on eri puolilla rakennuksia kuin sisäänkäynti asuntoon.  35:een vuoteen kukaan naapuri ei ole sanonut mulle mitään ollessani oleskelupihan puolella.  Jos ja kun naapureiden kanssa jutellaan,  se tapahtuu tuolla sisäänkäynnin puolella.  Me varmaan ajatellaan jotenkin niin,  että oleskelupihat on osa asuntoa eikä kukaan käy toisten ikkunoistakaan huutelemassa mitään, vaikka ikkuna olisikin auki.  

Se on kyllä totta,  että kun naapurit ovat pihallaan vaikka grillaamassa tms, niin heidän puheensa kuuluu. Mutta ihan sama oli aikoinaan kerrostalossakin parvekkeilla eli jos naapurit jutteli viereisellä parvekkeella ja mä istuin omallani,  niin kuuluihan niiden puhe.  

Mutta oikeasti paljon vaikuttaa se,  millaisia naapureita saa.  Mä olen ollut tässä mielessä onnekas.  Molemmissa seinän takana olevissa asunnoissa on pariskunnat,  joiden lapset jo aikuisia.  Työssäkäyviä ja täyspäisiä eikä siis mitään vanhuksia,  jotka narisee joka asiasta.  Toinen naapureistani on ortopedi ja tekee työkseen tekonivelleilkauksia. Kun mulla polvi leikattiin,  ystävällisesti teki myös mun sisäänkäynnin puolelta lumityöt samalla kuin omastaankin. Mahtuu tähän taloyhtiöön pari KÄÄKkääkin,  joista toinen on mun isäni  😂 Mutta molemmat asuvat vähän kauempana olevassa rakennuksessa.  

Rivitalossa voi olla kiva asua tai sitten voi olla yhtä helvettiä. Riippuu ihan naapureista.  Mä vähän luulen,  että kun tämä on iso taloyhtiö, niin täällä ei pääse syntymään tilannetta,  jossa muutama asukas voisi heittäytyä jumalaksi. 

Voi Lammas, kaikissa rivitaloissa oleskelupihat ovat eri puolella kuin sisäänkäynti!

"vanhuksia, jotka narisee joka asiasta" ??? Vain työssäkäyvät ovat täyspäisiä? Olipa yleistyksiä, kohta sinäkin olet vanhus, alatko silloin narista muutenkin kuin saranoistasi?

Yleensä kirjoituksesi ovat fiksuja, nyt alitit riman. Ei aloiteta jankkaamista tämän asian tiimoilta, oli pakko kirjoittaa kun pahoitit monen mielen!

Mielensäpahoittaja vauhdissa. 😂

Vierailija
6584/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törkee äänestys - tosi paljon on upeita kirjoituksia  - tosi tyhmiä vähän,  ketjun suosio 100%

Eniten poistettuja viestejä ja eniten jankkausta ja riitaa on tässä ketjussa. Paljon oli myös saman aloittajan edellisissä ketjuissa. Johtaa siis tilastoja. T.  mode

Vierailija
6585/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eniten poistettuja viestejä ja eniten jankkausta ja riitaa on tässä ketjussa. Paljon oli myös saman aloittajan edellisissä ketjuissa. Johtaa siis tilastoja. T.  mode

💯

Vierailija
6586/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilman tilastojakin tämä on huomattu!

Vierailija
6587/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan tuon riemun, ja muistan myös, miten navetassa joku lehmä aina seisoi valvoen, kun muut nukkui. Aina.

Tässä muistossasi oli jotain niin liikuttavaa, kiitos.

Jotain niin liikuttava - aina 

Ikuisesti muistii

Vierailija
6588/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lehmät tulivat yöksi navettaan ja iltalypsylle niin osasivat nätisti mennä omaan parteensa.

Hännän juuri oli mustanaan mäkäräisiä, me heinätupolla pyyhimme niitä pois.

Oma nimikkolehmä oli meillä lapsilla. Minun oli Lillukka.

Vierailija
6589/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hähää, kaupoilla vierähtikin muutama tunti, kun eksyin parjatuille kirpputoreillekin ;) Löysin parit kivat kehykset, väärän väriset, mutta ehdinpä ne jo maalatakin ainoalla oikealla värillä, nyt on sormetkin mustana. Saan muutaman painokuvan huomenna kehyksiin tai ehkä vasta ylihuomenna, jos ne pitää toiseen kertaan vetää.

Rentukat täälläkin jo kukassa ja yhden 7-pistepirkon vapautin parvekkeelta takaisin luontoon, toivottavasti ei joudu surman suuhun. Orava kävi etsimässä ylivuotisia kätköjään. 

Viinin jäähtymistä odottelen ja tietysti myös lottovoittoa, en kyllä tiedä mitä miljoonilla tekisin. Tulikos nyt maalattua piru seinälle, eihän se tuollaisen kommentin jälkeen voi kohdalle napsahtaa :(

Kesälukemiston siirsin jo parvekkeen "vaunuun", Piaf luettu, viimeiset sivut silmät kosteina.

Siinäpä tärkeimmät tai vähemmän tärkeät tämän päivän tekoset. Ai niin, pitsan meinasin tyrkätä uuniin, mutta onkin vielä annos eilistä juustoista makaronia kanapekonimuruilla. Mistä kohtaa kanaa lienee, kanan pekoni?

Hymistelemisiin <3

Vierailija
6590/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajattelin että muutan kerrostalosta rivitaloon. Mutta. Nyt kun olen käynyt katsomassa rivareita, useissa ei ole ollut mitään aitoja tai näkösuojaa naapureiden pihojen välillä. Tai jos on aita se on matala polvenkorkuinen tai maksimissaan metrin. Ilmeisesti kaavassa määritellään aidan korkeus. Olenkin alkanut epäröidä. Tulee kuitenkin joku kyttääjä naapuri heti aidalle roikkumaan kun menen omalle pihalle. Olenko liian introvertti rivariin? Minulle riittää tervehtiminen naapureiden kanssa nyt krstalossa. Jos päätyasunnossa sinne saisi pihan omaan rauhaan. Onko rivariasujia kuulolla, saako olla omassa rauhassa? Vai onko se vaan muutettava omakotitaloon?

Olen asunut jo 35 vuotta rivarissa.  Pihat on pienet,  mutta aidat noin  180 cm korkeat.  Mulla on seinänaapurit olleet yhtä poikkeusta lukuunottamatta oikein mukavia.  Ja se yksi poikkeuskin päätyi aika pian jonnekin hoivakotiin.  Eli oli jo päästään aika sekasin. Tykkään tästä paikasta.  Me pitkään asuneet muodostetaan jo mukava yhteisö. Autetaan toisiamme tarpeen vaatiessa,  mutta annetaan myös olla rauhassa.  Tämä on aika iso rivitaloyhtiö eli 56 asuntoa.  4-7 asuntoa per rakennus. Kaikkia taloyhtiöön muuttaneita ei tietenkään tunne, mutta nämä tässä vieressä kyllä tuntee.  

Mistä tulikin mieleen yks juttu.  Pari vuotta sitten viereiseen rakennukseen muutti lapsiperhe. Lähdin viemään koiraa ulos ja noin  2v lapsi huudahti äidilleen,  että kato kissa.  Ja siis mun koira oli noin 35 kg painava. Äitinsä sanoi,  että ei kuule taida olla kissa. Pieni poika hetken aikaa mietti ja sitten hihkaisi,  että sehän on MARSU. Mun koira aina tykkäsi tosi paljon siitä pojasta ja poika koirastani.  Nyt koiraa ei enää ole ja poikakin taitaa syksyllä aloittaa eskarin. Mutta tämäkin naapuri jää aina juttelemaan mun kanssa,  kun pihassa nähdään. 

No 180 cm aidat olisikin ihan täydelliset! Ei kai kukaan toisten pihoihin huutele? Luulisi suomalaisten jättävän rauhaan. Varsinkin uusissa rivareissa joita olen käynyt katsomassa ei tosiaan ole mitään aitoja. Tai sellainen polvenkorkuinen verkkoaidan rääpäle. Ja mietin sitäkin että ei kiinnosta kuunnella naapureiden juttuja siis jos viettävät vaikka iltaa jne. Kaikkihan kuuluu kun ne terassiosiot on aina rakennettu kiinni toisiinsa. Ehkä sellainen päätypiha olisi mulle hyvä. --  On ne lapset vaan niin mainoita, tuo marsu tarina! 

Tämä taloyhtiö on rakennettu niin,  että oleskelupihat on eri puolilla rakennuksia kuin sisäänkäynti asuntoon.  35:een vuoteen kukaan naapuri ei ole sanonut mulle mitään ollessani oleskelupihan puolella.  Jos ja kun naapureiden kanssa jutellaan,  se tapahtuu tuolla sisäänkäynnin puolella.  Me varmaan ajatellaan jotenkin niin,  että oleskelupihat on osa asuntoa eikä kukaan käy toisten ikkunoistakaan huutelemassa mitään, vaikka ikkuna olisikin auki.  

Se on kyllä totta,  että kun naapurit ovat pihallaan vaikka grillaamassa tms, niin heidän puheensa kuuluu. Mutta ihan sama oli aikoinaan kerrostalossakin parvekkeilla eli jos naapurit jutteli viereisellä parvekkeella ja mä istuin omallani,  niin kuuluihan niiden puhe.  

Mutta oikeasti paljon vaikuttaa se,  millaisia naapureita saa.  Mä olen ollut tässä mielessä onnekas.  Molemmissa seinän takana olevissa asunnoissa on pariskunnat,  joiden lapset jo aikuisia.  Työssäkäyviä ja täyspäisiä eikä siis mitään vanhuksia,  jotka narisee joka asiasta.  Toinen naapureistani on ortopedi ja tekee työkseen tekonivelleilkauksia. Kun mulla polvi leikattiin,  ystävällisesti teki myös mun sisäänkäynnin puolelta lumityöt samalla kuin omastaankin. Mahtuu tähän taloyhtiöön pari KÄÄKkääkin,  joista toinen on mun isäni  😂 Mutta molemmat asuvat vähän kauempana olevassa rakennuksessa.  

Rivitalossa voi olla kiva asua tai sitten voi olla yhtä helvettiä. Riippuu ihan naapureista.  Mä vähän luulen,  että kun tämä on iso taloyhtiö, niin täällä ei pääse syntymään tilannetta,  jossa muutama asukas voisi heittäytyä jumalaksi. 

Eiliseltä jatkuu. Noin minäkin ajattelen omasta rauhasta pihalla enkä ikinä menisi mitään huutelemaan naapurille jos pihalle satuttaisi samaan aikaan. Nyt siis asun kerrostalossa ja erona tuohon parvekkeella oloon on ehkä että harvoin kukaan naapuri tunteja parvekkeella viettää tosin kuin pihassa kesällä. Ja aivan ehdottomasti pitäisi olla huoltoyhtiö! Jätän heti pois laskuista talonyhtiöt joissa asukkaat hoitaa itse. Pienissä, vaikka kuuden asunnon rivareissa,  on usein näin. Onpa nyt ongelma tämäkin, kai se on oma talo vaan hankittava kun etukäteen jo näin epäilyttää. 

Vierailija
6591/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisipä mieli taas muistutella pennin venyttämisestä. Kirppariostokset pois kokonaan vaikka miten halvalla huppareita - entisten lisäksi- saisi!  
No mistä kukakin nauttii mutta sittenpä tulee eteen kun ei pientä lomamatkaa voi tehdä.

Olen tämän jo useasti todennut eli jos laitan kuussa maksimissaan 20 euroa kirppikselle (tämäkin jo ihan yläraja ja monesti tulee taukoa) ja samalla säästän jossain vaateostoissa niin parempi jo sekin. Kun yhdet collegehousut tai huppari maksaa uutena jo yleensä yli 20 euroa vähintään. Samoin et taida tietää sitä, että pidän vaatteet kyllä loppuun asti. Ihan rääsyjä monet jo ja näin varastoa täydennän sitä mukaa. 

Samoin niin kuin olen todennut niin jos on pakko valita niin valitsen vaatteet ja myös taimet puutarhaan jos toisessa päässä on majoitus, joka maksaa esim 50 euroa yöltä. Sillä rahalla saa jo kirppikseltä vaatetta ja kaksi alepuuta. Näin tiedän kyllä tässä vaiheessa kumpi on itselleni tärkeämpää. Saan kai silti kirjoittaa tänne jos harmittaa se, ettei tilanteenne ole hyvä nyt reissujen puolesta ilman, että siitäkin pitäisi kuittailla. Se ei tarkoita sitä etteikö asia silti harmittaisi ja ollaan suunniteltu tätäkin juttua. 

Emme vaan ole äitini kanssa "tyhmiä" siinä mielessä, ettei kyllä lähdetä sitten tuollaisiin jos resurssit ei riitä. Suosiolla päätetään, että jätetään väliin. Silti kirjoittaa kai saa tästäkin. Toivon, ettei jatkossa enää tarvisi samasta asiasta jankuttaa itsekään. Eli ostan mitä ostan ja maksan sitten hinnan jos maksan toisiin asioihin liittyen. Elämä voi olla kurjaa, mutta köyhälläkin on varmaan oikeus elää ja yrittää siinä sivussa pitää elämänsä mielekkäänä. 

Minulle se on esim puutarhan katselua ja toivoa puiden menestymisestä tai se, kun löytää merkkihupparin 5 eurolla mitä ei ikinä uutena ostaisi. Näin sallitaan minullekin elämä sellaisena kuin se on. En puutu muiden ostoihin täällä. Itse esim inhoan ravintoloita ja kahviloita. Minusta rahastuspaikkoja monet ja ylikalliita. Silti en puutu muiden käynteihin niisssä. Muuten asia jääköön tähän. Tulen kyllä kirjoittamaan taimista tänne tänä kesänä joten koittakaa kestää sitä. 

Vierailija
6592/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten nuo asunnot pääkaupunkiseudulla ovat niin kalliita? Olen katsellut ja seurannut asuntotarjontaa, mutta isoja rahoja tarvittaisiin asunnon ostoon. Olen köyhempi kuin luulinkaan.

Vierailija
6593/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki huomaa. Joillain voi olla tehokas totuudentorjuntaohjelma.

Vierailija
6594/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tekisipä mieli taas muistutella pennin venyttämisestä. Kirppariostokset pois kokonaan vaikka miten halvalla huppareita - entisten lisäksi- saisi!  
No mistä kukakin nauttii mutta sittenpä tulee eteen kun ei pientä lomamatkaa voi tehdä.

Olen tämän jo useasti todennut eli jos laitan kuussa maksimissaan 20 euroa kirppikselle (tämäkin jo ihan yläraja ja monesti tulee taukoa) ja samalla säästän jossain vaateostoissa niin parempi jo sekin. Kun yhdet collegehousut tai huppari maksaa uutena jo yleensä yli 20 euroa vähintään. Samoin et taida tietää sitä, että pidän vaatteet kyllä loppuun asti. Ihan rääsyjä monet jo ja näin varastoa täydennän sitä mukaa. 

Samoin niin kuin olen todennut niin jos on pakko valita niin valitsen vaatteet ja myös taimet puutarhaan jos toisessa päässä on majoitus, joka maksaa esim 50 euroa yöltä. Sillä rahalla saa jo kirppikseltä vaatetta ja kaksi alepuuta. Näin tiedän kyllä tässä vaiheessa kumpi on itselleni tärkeämpää. Saan kai silti kirjoittaa tänne jos harmittaa se, ettei tilanteenne ole hyvä nyt reissujen puolesta ilman, että siitäkin pitäisi kuittailla. Se ei tarkoita sitä etteikö asia silti harmittaisi ja ollaan suunniteltu tätäkin juttua. 

Emme vaan ole äitini kanssa "tyhmiä" siinä mielessä, ettei kyllä lähdetä sitten tuollaisiin jos resurssit ei riitä. Suosiolla päätetään, että jätetään väliin. Silti kirjoittaa kai saa tästäkin. Toivon, ettei jatkossa enää tarvisi samasta asiasta jankuttaa itsekään. Eli ostan mitä ostan ja maksan sitten hinnan jos maksan toisiin asioihin liittyen. Elämä voi olla kurjaa, mutta köyhälläkin on varmaan oikeus elää ja yrittää siinä sivussa pitää elämänsä mielekkäänä. 

Minulle se on esim puutarhan katselua ja toivoa puiden menestymisestä tai se, kun löytää merkkihupparin 5 eurolla mitä ei ikinä uutena ostaisi. Näin sallitaan minullekin elämä sellaisena kuin se on. En puutu muiden ostoihin täällä. Itse esim inhoan ravintoloita ja kahviloita. Minusta rahastuspaikkoja monet ja ylikalliita. Silti en puutu muiden käynteihin niisssä. Muuten asia jääköön tähän. Tulen kyllä kirjoittamaan taimista tänne tänä kesänä joten koittakaa kestää sitä. 

Voi hyvä hyvä ihminen, osta kirpparilta, mitä tarvit ja haluat. Älä välitä täällä huutelijoista. Osta taimia myös. Puutarhuri on onnellisuus :)

Vierailija
6595/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Äiti, laita avain paikkaan entiseen

Vickyn upea biisi soi eilen. Sai kyyneleet silmiin. Äiti sanoi aina, että ovi on auki, mitä vaan tuleekaan :)

Vickyllä on monta koskettavaa biisiä, vähemmän soitettua. Talven tullen itkettää aina. Itsekin ukkomieheen nuorena rakastuin, ja hänkin minuun. Meillä oli hetkemme :)

Hutsu

Ajattelin kanssa, että tuollaista temppua en hyväksy, saati hymynaama laita. Ettes häpee. 

Hyi mikä ihminen. Pettää ukkomehen kanssa. Ja sitten muistelee kaihoisasti. Missä sun moraalis on?

Vierailija
6596/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen elämäni aikana asunut neljässä rivitalossa lyhyenaikaa. Toiset kaksi silloin, kun olin ihan pieni. En muista juuri mitään. Kolmas ollessani alakoulussa. Tuo oli oikeastaan paritalo ja siinä vain yksi naapurikämppä, mutta, se oli tyhjä silloin, kun siinä asuttiin. Näin tosi hiljaista tietysti ja hyvä meille. Neljäs sitten koirani kanssa hetken aikaa ja kaikki äänet kuului sienien läpi. Naapurissa meluisa nuori pari, jonka  pelkkä puheääni kuului asuntooni. Toisella puolella minun kämpästä taas asui heidän kamunsa. Olin itse välissä sitten ja ei ollut mukavaa aikaa kyllä. Siinä kevät ja kesä kului pitkällä syksyyn ja sitten pääsin koirani kanssa pois. Voi sitä riemua silloin. 

Kauheaa elämää meillä tuolla ja saimme pikkimökin vuokralla mikä pelasti meidät pois tuolta. Elämän tärkeimpiä asioita tuo hetki. Voi sanoa, että nykyisin inhoan rivitaloja ainakin jos ovat tuollaisia kuin tuo kämppä oli. 

Kerrostalossa asuin hetken myös nuoruudessa äitini kanssa. Hänen työjuttujensa myötä asuttiin. Se talo oli tosi uusi ja juuri mikään kuulunut seinien läpi. Todella kiva kämppä. Siellä olisi asunut pidempääkin. Sitten erään tuttujen kerrostalo vanhempi ja kaikki tv:n äänestä ja yskimisestä lähtien kuului seinien läpi. 

Alan tässä miettiä, että miten tottuu enää tuollaiseen jos joskus täytyy muuttaa muualle. Vuokratason mukaan pitäisi katsoa halpaa ja sitten kaipaa kuitenkin omaa rauhaa silti. Olen täysin okt-asuja ja mieluummin syrjässä pois postimerkkipihoilta missä aikaa tuli vietettyä. 

Vierailija
6597/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kaikki huomaa. Joillain voi olla tehokas totuudentorjuntaohjelma.

Joo sekin on huomattu. Totuudesta viis. Valhetta valheen perään. Mustaa valkoiseksi.

Vierailija
6598/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus siis äänet kuului Seinien läpi ei sienien läpi. En siis käytä sieniä missään mielessä  :) 

Vierailija
6599/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korjaus siis äänet kuului Seinien läpi ei sienien läpi. En siis käytä sieniä missään mielessä  :) 

Huh, hyvä, ettei sentään sienien. Siitä olisi tullut tämän illan puheenaihe 😅

Vierailija
6600/6664 |
09.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänään lapsettomien lauantaina bongailen lintuja pihalla., kun tänä viikonloppuna on Bongaa päivä pihalla -juttu.

Räkättirastaita, mustarastaita, haarapääskyjä, västäräkkejä, talitiaisia, kirjosieppoja, 2 käpytikkaa... mitähän vielä näkyykään. Pesäntekopuuhissa näyttävät olevan.

Hauska, kun luulin, että yksi kirjosieppo oli juuttunut linnunpöntön suuaukkoon. Lähestyin pönttöä katsoakseni tarkemmin, niin sai lintu siivet allensa, tai linnut. Toinen lintu olikin siellä pöntössä. 

Ihmettelin liputusta tänään, on toki lapsettomien lauantai.

Vela

Tänään liputetaan Eurooppa-päivän vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi viisi