Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (6671)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen 42, en ole vanhus. On moittimista ja yleistämistä koko ketjusta.
Miksi olet täällä?
Miksi sinä?
En voi enää liikkua, vietän aikaani täällä. Olen vanhus.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämän ummehtuneen ketjun viestit voi kiinnostaa 42-vuotiasta? Kun minä, 68-v en tahdo jaksaa tätä sisäsiittoista hymistelyä, ei tarttekaan, lähden pois ennen kuin ehditte kehottaa. Mutta 42-v!
Ikärasismia tämäkin. Itse en kyllä ummehtuneessa ketjussa viitsisi aikaa viettää, miksi sinä?
Tämä on useimmiten tosi kiva ja vaiherikas ketju. Ilman vänkäystä.
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä tämän ummehtuneen ketjun viestit voi kiinnostaa 42-vuotiasta? Kun minä, 68-v en tahdo jaksaa tätä sisäsiittoista hymistelyä, ei tarttekaan, lähden pois ennen kuin ehditte kehottaa. Mutta 42-v!
Miksi ihmeessä olet täällä, jos koet ketjun noin? Kerrotko kavereillesi: kirjoittelen ummehtuneessa ketjussa, hullunahan ne sinua pitäis ja käskis lopettaa.
Mitä väliä iällä on täällä osallistumiseen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon tähän, että miksi arvostella muiden viestejä. Tämä puolin ja toisin. Miksi sellaiseen ryhdytte? Antakaa muiden kirjoittaa omia juttujaan ja kirjoittakee te omianne. Siinpäse se. Minä olen riitojen keskellä elänyt ja sen vuoksi ihmettelen mikä huvi se joillekin on riidellä täällä. En oikein sitä ymmärrä, että joku sellaista nauttii niin paljon.
Tässä asiaa. En ymmärrä miksi kuvataan ketjua kehnoksi, kirjoituksia tylsiksi ja silti roikutaan mukana. Antais olla.
Haravoin pihaa, kukkapenkissä on isot nuput idänunikossa ja jossain muussa, mitä en tunnistanut. Mielenkiintoista seurattavaa, mitä sieltä milloinkin nousee. Olen kylvänyt erilaisia perennoja ja tutuilta saanut. Ai niin, toisessa penkissä on isot nuput keväyvuohenjuuressa.
Aiemmin oli puhetta ihmisryhmien välisestä kuilusta. Siitä taitaa olla kyse tässäkin. Osa miettii ketjua abstraktilla tasolla, osa puhuu itsestään. Toiset siis puhuu aidasta ja toiset aidan seipäistä. Ei haittaa, eikä haittaa, jos jotain haittaa.
Kuorin viisitoista perunaa ja tein nakkikeiton. Nakkeja meni keittoon kahdeksan, mutta nakinpalasia en laskenut. Sitten muut höysteet ja mausteet. Hyvää tuli ja huomenna on ruokalistalla samat pöperöt. Keitto vaan paranee, kun sitä lämmittää.
Näin konkreetti minä olen ja kohta alan nähdä abstrakteja unia, kun meinaan ottaa pienet ettoset.
Vierailija kirjoitti:
Kuorin viisitoista perunaa ja tein nakkikeiton. Nakkeja meni keittoon kahdeksan, mutta nakinpalasia en laskenut. Sitten muut höysteet ja mausteet. Hyvää tuli ja huomenna on ruokalistalla samat pöperöt. Keitto vaan paranee, kun sitä lämmittää.
Näin konkreetti minä olen ja kohta alan nähdä abstrakteja unia, kun meinaan ottaa pienet ettoset.
Tämä on summa summarum.
Vierailija kirjoitti:
Nainen on kaunis, fiksu ja mukava. On vaan seksuaalisesti hyvin estynyt. Oli joitakin traumoja nuoruudessa. Se ettei suuseksi onnistu kumpaakaan suuntaan, on kyllä dealbreaker.
Suotakoon naiselle se, ettei ehkä halunnut suudella miestä ensitreffeillä. Itse ainakin kammoksun jos pitää tuntematon miestä alkaa suutelemaan jotain kielareita.
Pitkästä aikaa kävin vanhaa muistisairasta äitiä katsomassa.
Ei enää meitä lapsiaan tunnista. Hänestä täällä kerroinkin että hoitajan mielestä oli jo kuolemaa tekemässä ja osa meistä pääsi hyvästejä heittämään. No eikös mitä, siellä nytkin istui ruokasalissa ja kaksi annosta ruokaa oli pistellyt, nyt jäi kahville ja pullalle.
Taidetaanpa vielä satavuotispäivää juhlia!
Luonto on nyt kaunis hiirenkorvineen ja kukkineen, mukava oli ajella maisemareittiä kotiin. Muutama kesäkukka käytiin ostamassa.
Pioniin päädyttiin sen kuolleen hortensian tilalle.
Minulle tuima on suolaton ja vasta on vasta.
Aamulla taas nauratti kun seurasimme pihapupua jota harakka kiusasi. Pupu työlääntyneen oloisena huitoi käpälillään mutta luovutti kentän lopulta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä olet täällä, jos koet ketjun noin? Kerrotko kavereillesi: kirjoittelen ummehtuneessa ketjussa, hullunahan ne sinua pitäis ja käskis lopettaa.
Mitä väliä iällä on täällä osallistumiseen?
Sisä siittola
Miesystäväni on ylipainoinen ja kommentoi jotain tuntematonta, väärin pysäköinyttä naista läskiksi. Olin aika tyrmistynyt, mihin hän selitti, että itse ylipainoisena on oikeutettu haukkumaan muita ylipainosta. Juuri nämä tyypit ovat niitä, jotka aiheuttavat ylipainoisille lapsilleen drauman tai kouluttavat omista hoikista lapsistaan koulukiusaajia. Joutaisivat aivan omalle pinnallisten planeetalleen.
Itse olen alle 50kg nainen, eikä toisten kilot ja ulkonäköseikat ole koskaan häirinneet. Luonne ainoastaan.
Vierailija kirjoitti:
Ei niit nakei enemmä pitäs olla, teit näköjää pottukeiton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen on kaunis, fiksu ja mukava. On vaan seksuaalisesti hyvin estynyt. Oli joitakin traumoja nuoruudessa. Se ettei suuseksi onnistu kumpaakaan suuntaan, on kyllä dealbreaker.
Suotakoon naiselle se, ettei ehkä halunnut suudella miestä ensitreffeillä. Itse ainakin kammoksun jos pitää tuntematon miestä alkaa suutelemaan jotain kielareita.
Onneksi ei ollut mun miehelle dealbreaker.
Nyt ollaan oltu 9v yhdessä ja siinäkin ollaan kehitytty, me molemmat 😊. Täs on kirjoittajalla vissiin joku huts-uhaave, et kaikkea pitäis osata ja haluta, ja heti.
Kaikilla miehillä on huts-uhaave, ja monet sen salaa toteuttaa. Iäkkäät miehet haikailee nuorten naisten perään. Rahalla irtoaa. Huts-ujen suurin asiakasryhmä on ukkomiehet, luki lehdessä. Miespuolinen huts-u kertoi haastattelussa, että hänenkin asiakkaat on lähes kaikki ukkomiehiä.
muija röökää 45 minuutin välein ja joka helvatan vapaa viikonloppu pitää viettää ryypäten
perjantaina etkot, lauantaina lärvikännit + riita ja sunnuntaina krapula ja jälkikaljat
Totesin, että ei tuosta ihmistä tule ja vaihdan päihdeongelmattomaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sanon tähän, että miksi arvostella muiden viestejä. Tämä puolin ja toisin. Miksi sellaiseen ryhdytte? Antakaa muiden kirjoittaa omia juttujaan ja kirjoittakee te omianne. Siinpäse se. Minä olen riitojen keskellä elänyt ja sen vuoksi ihmettelen mikä huvi se joillekin on riidellä täällä. En oikein sitä ymmärrä, että joku sellaista nauttii niin paljon.
Tässä asiaa. En ymmärrä miksi kuvataan ketjua kehnoksi, kirjoituksia tylsiksi ja silti roikutaan mukana. Antais olla.
Haravoin pihaa, kukkapenkissä on isot nuput idänunikossa ja jossain muussa, mitä en tunnistanut. Mielenkiintoista seurattavaa, mitä sieltä milloinkin nousee. Olen kylvänyt erilaisia perennoja ja tutuilta saanut. Ai niin, toisessa penkissä on isot nuput keväyvuohenjuuressa.
Aiemmin oli puhetta ihmisryhmien välisestä kuilusta. Siitä taitaa olla kyse tässäkin. Osa miettii ketjua abstraktilla tasolla, osa puhuu itsestään. Toiset siis puhuu aidasta ja toiset aidan seipäistä. Ei haittaa, eikä haittaa, jos jotain haittaa.
Tästä on kyse. Nämä kaksi ryhmää eivät kohtaa. Ei ole kykyä eikä halua.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää meitä lapsiaan tunnista. Hänestä täällä kerroinkin että hoitajan mielestä oli jo kuolemaa tekemässä ja osa meistä pääsi hyvästejä heittämään. No eikös mitä, siellä nytkin istui ruokasalissa ja kaksi annosta ruokaa oli pistellyt, nyt jäi kahville ja pullalle.Taidetaanpa vielä satavuotispäivää juhlia!
Luonto on nyt kaunis hiirenkorvineen ja kukkineen, mukava oli ajella maisemareittiä kotiin. Muutama kesäkukka käytiin ostamassa.
Aamulla taas nauratti kun seurasimme pihapupua jota harakka kiusasi. Pupu työlääntyneen oloisena huitoi käpälillään mutta luovutti kentän lopulta.
En ota kantaa hänen tilanteeseen. Itse toivoisin, etten joutuisi siihen jamaan, että muisti menisi eikä enää olisi oikein läsnä. Vuosikausia siinä tilassa tuntuu kauhealta ajatukselta. Tietysti vaan alussa, kun vielä tajuaa, mitä on tapahtumassa. Nuorikin voi sairastua dementiaan. Laulaja Carola sairastui alle 5-kymppisenä.
Vierailija kirjoitti:
Ei enää meitä lapsiaan tunnista. Hänestä täällä kerroinkin että hoitajan mielestä oli jo kuolemaa tekemässä ja osa meistä pääsi hyvästejä heittämään. No eikös mitä, siellä nytkin istui ruokasalissa ja kaksi annosta ruokaa oli pistellyt, nyt jäi kahville ja pullalle.Taidetaanpa vielä satavuotispäivää juhlia!
Näitä hyväntuulen kirjoituksia aina ihan odotan, kiitos niistä. Ruuhkavuodet taisteluineen jo takana ja nautin nykyään eniten tavallisista, arkisista jutuista. Kenen elämä se yhtä juhlaa onkaan. Juhlista puheen ollen, sain kutsun sukujuhliin kuun lopulla, ja heti alkoi ajatus päässä pyöriä; mitä ihmettä laitan päälleni, tämä taitaa olla nuorille ja vanhoille tuttu juttu... Mullakin on takapihalla häirikköjä eli kaksi pientä oravaa, lie viime vuoden poikasia ja emonsa jälkiä seuraavat siinä, että puun oksalta säksättävät naapurin pihakoiralle, joka ääni käheänä niitä haukkuu, kunnes joutuu sisähoitoon. Keväästä nauttien, eteenpäin sano tämä mummo.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei niit nakei enemmä pitäs olla, teit näköjää pottukeiton.
Potut oli aika pienikokoisia, niin aika sopivasti oli nakkejakin. Ei ehkä olleet nakit nyt kuitenkaan pääosassa.
Jatkan vielä, kun täällä nyt jaetaan ihmisiä/ kirjoituksia kahteen kastiin, että on ne konkreetit, jotka kirjoittaa itsestään (nakeista ja potuista) ja sitten sellaiset fiksummat abstraktiin ajatteluun kykenevät. Ja että tässä olisi oikein kuilukin.
Viestini oli pientä sarkasmia, koska asiahan ei ole joko - tai vaan pikemminkin sekä - että. Saman henkilön viestit voivat olla nakkikeittoa ja metafysiikan olemusta. Itse halusin kirjoittaa nimenomaan nakkikeitosta, koska se mua kiinnosti just nyt eikä aina tee mieli puuhastella korkeajännityksen parissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ota kantaa hänen tilanteeseen. Itse toivoisin, etten joutuisi siihen jamaan, että muisti menisi eikä enää olisi oikein läsnä. Vuosikausia siinä tilassa tuntuu kauhealta ajatukselta. Tietysti vaan alussa, kun vielä tajuaa, mitä on tapahtumassa. Nuorikin voi sairastua dementiaan. Laulaja Carola sairastui alle 5-kymppisenä.
Kyllä me lapsensa jo soisimme että äitiparka pääsisi jo pois! Eipä tuo enää elämää ole vaan olemista.
Itse olen hoitotahtooni kirjoittanut että turhia elämää ylläpitäviä hoitoja ei saa tehdä jos joudun onnettomuuden tai sairauden takia sellaiseen tilaan että toivoa kuntoutumisesta ei ole.
Liian hyvä fyysinen kunto on äitin tapauksessa kirous.
Totean sen, että elämäni on välillä melko raskasta ja sitten, kun ajattelee kaiken menevän ok hetken aikaan niin vedetään matto taas jalkojen alta. En kirjoita nyt tässä tänne enempää, mutta tänään taas sellainen päivä, etten tiedä miten jaksaa edes opiskella enää. Tuntuu ihan turhalta sekin homma. Ei liity ihmisiin tms vaan elämääni yleisesti nyt ja esim taloudelliseen tilanteeseen. Tämä kaikki tosi p*skaa vaan välillä ja en voi muuten sitä kuvailla. Välillä tosi paljon kaikkea vaikeutta jos hetken kaikki on paremmin.
En jaksa toisaalta edes yllättyä enää, kun totean, että jaa mitä seuraavaksi. Sen verran valitan vielä ennenkuin hiljenen, ettei minua ole tehdy tällaiseen elämään, jossa saa koko ajan miettiä mikä asia on seuraava ongelma. Joku kestää paremmin tätä kaikkea varmaan ja minä kaipaan sitä, että ne tähdet olisivat edes hetken aikaa suotuisassa asennossa. Edes pienen hetken.