Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (6677)

Vierailija
6321/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanon tähän, että miksi arvostella muiden viestejä. Tämä puolin ja toisin. Miksi sellaiseen ryhdytte? Antakaa muiden kirjoittaa omia juttujaan ja kirjoittakee te omianne. Siinpäse se. Minä olen riitojen keskellä elänyt ja sen vuoksi ihmettelen mikä huvi se joillekin on riidellä täällä. En oikein sitä ymmärrä, että joku sellaista nauttii niin paljon. 

Vierailija
6322/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta on varmaan kirjoittajat harvenneet. Jotenkin pysähtyneisyyden ilmapiiri. Poikkean väillä kurkistamassa ketjuja, jotka käsittelee jotain aihetta. Siellä on paljon erilaisia näkemyksiä. Miksiköhän ne kirjoittajat ei eksy tänne? Virkistäisi kivasti meitäkin.

Ne erilaiset ja erilaisia juttuja kirjoittaneet on väsyneet riitoihin ja ilkeilyyn ja poistuneet. Jäljelle jääneet ovat tyytyväisiä suppeaan ja toisteiseen kirjoitteluun. Muistuttaa muisteluineen vanhusten virkistyskerhoa, jossa kukaan ei kuitenkaan virkisty.  

Moitit nyt kaikkia kirjoittajia täällä, mukaan lukien itseäsi. Kannattaakohan?

Olen eri, mutta en näe tuota moitteena kellekään. Pohdiskelee ketjun tilannetta ja syitä siihen. Ketjussa on ollut eri vaiheita. Välillä on vireämpää, välillä vaisumpaa. Monet on täällä odottamassa niitä hyviä vaiheita. 

Itsensä moittiminen on jokaiselle hyödyllistä. Sitä voi kutsua myös itsetarkasteluksi, pohtii omaa osuuttaan ja sen merkitystä. 

"vanhusten virkistyskerho", en nyt oikein kehumisenakaan pidä. Yhdellä on selkeä ikäkriisi, kun vanhuksista kirjoittaa kaiken aikaa. Veikkaisin, että iso osa on 40-70v täällä. Korjatkaa, jos olen väärässä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
6323/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ketjusta on varmaan kirjoittajat harvenneet. Jotenkin pysähtyneisyyden ilmapiiri. Poikkean väillä kurkistamassa ketjuja, jotka käsittelee jotain aihetta. Siellä on paljon erilaisia näkemyksiä. Miksiköhän ne kirjoittajat ei eksy tänne? Virkistäisi kivasti meitäkin.

Ne erilaiset ja erilaisia juttuja kirjoittaneet on väsyneet riitoihin ja ilkeilyyn ja poistuneet. Jäljelle jääneet ovat tyytyväisiä suppeaan ja toisteiseen kirjoitteluun. Muistuttaa muisteluineen vanhusten virkistyskerhoa, jossa kukaan ei kuitenkaan virkisty.  

Tätä just hain. Virkistyminen tulee uusista ja erilaisista, joskus yllättävistäkin jutuista. Siitä, että menee vähän oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Joku kirjoitti jossain vaiheessa, miten tulee voittajan olo, kun saa tehdyksi jotain, mitä on pelännyt. Oli muistaakseni ajanut autolla pitkästä aikaa jonnekin kaempaan paikkaan, ja kaikki mennyt hyvin. 

Täällähän on mukavia, erilaisia juttuja, etkö huomaa? Some, huijausviestit, sananlaskut, koirat ja vaikka mitä tänäänkin.

En kyllä ymmärrä, miksi härkkiminen on muka ok, ja siihen samoin vastaaminen onkin heti piikittelyä. Selitä:(

Äläkä poista!

Jätän tunkkini minäkin, ei kiinnosta yksinpuhelu ja vänkääminen.

Vastasit viestiini. En ole puhunut mitään piikittelystä enkä koskaan poistanut yhtään viestiä. Kertoisitko, miksi olet niin tuohtunut tästä aiheesta? Se, että jotain asiaa arvioidaan eri näkökannoilta, ei tarkoita, että se olisi suunnattu ketään henkilöä vastaan.

Vierailija
6324/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen eri, mutta en näe tuota moitteena kellekään. Pohdiskelee ketjun tilannetta ja syitä siihen. Ketjussa on ollut eri vaiheita. Välillä on vireämpää, välillä vaisumpaa. Monet on täällä odottamassa niitä hyviä vaiheita. 

Itsensä moittiminen on jokaiselle hyödyllistä. Sitä voi kutsua myös itsetarkasteluksi, pohtii omaa osuuttaan ja sen merkitystä. 

Itsensä moittiminen hyödyllistä? Ehei, ensin pitää rakastaa itseään, että kykenee rakastamaan muita. Itserakkaus on taas ihan eri juttu :)

Vierailija
6325/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tätä just hain. Virkistyminen tulee uusista ja erilaisista, joskus yllättävistäkin jutuista. Siitä, että menee vähän oman mukavuusalueen ulkopuolelle. Joku kirjoitti jossain vaiheessa, miten tulee voittajan olo, kun saa tehdyksi jotain, mitä on pelännyt. Oli muistaakseni ajanut autolla pitkästä aikaa jonnekin kaempaan paikkaan, ja kaikki mennyt hyvin. 

Täällähän on mukavia, erilaisia juttuja, etkö huomaa? Some, huijausviestit, sananlaskut, koirat ja vaikka mitä tänäänkin.

En kyllä ymmärrä, miksi härkkiminen on muka ok, ja siihen samoin vastaaminen onkin heti piikittelyä. Selitä:(

Äläkä poista!

Jätän tunkkini minäkin, ei kiinnosta yksinpuhelu ja vänkääminen.

Vastasit viestiini. En ole puhunut mitään piikittelystä enkä koskaan poistanut yhtään viestiä. Kertoisitko, miksi olet niin tuohtunut tästä aiheesta? Se, että jotain asiaa arvioidaan eri näkökannoilta, ei tarkoita, että se olisi suunnattu ketään henkilöä vastaan.

Sivusta tämä: vastaaminen on eri kuin lainaaminen! Tässä lainattiin.

Vierailija
6326/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"vanhusten virkistyskerho", en nyt oikein kehumisenakaan pidä. Yhdellä on selkeä ikäkriisi, kun vanhuksista kirjoittaa kaiken aikaa. Veikkaisin, että iso osa on 40-70v täällä. Korjatkaa, jos olen väärässä. 

Onhan kehumista! Äitini odotti tiistaita innoissaan, kun silloin oli virkistyspiiri, jossa sai  nauraa ja olla yhdessä muiden kanssa. Hän oli 69-v kun aloitti käydä siellä ja kävi kymmenen vuotta. Täällä on moni tuon ikäinen, minä olen 63 ja olen vanhus, koska olen eläkkeellä ja saan eläkettä. Sehän on arvonimi, olen elänyt jo näin kauan. Miksi se olisi kriisi, en ymmärrä.

Vierailija
6327/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsensä moittiminen hyödyllistä? Ehei, ensin pitää rakastaa itseään, että kykenee rakastamaan muita. Itserakkaus on taas ihan eri juttu :)

Totta kai voi moittia itseään, kun kämmää tai tekee jotain typerää. Se on realistinen käsitys itsestä, ei kukaan ole täydellinen aina. Moitteita pitää oppia ottamaan vastaan myös. Yksi  täällä ei kestä yhtään sinne päinkään olevia viestejä. Kannattaa opetella.

Vierailija
6328/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onhan kehumista! Äitini odotti tiistaita innoissaan, kun silloin oli virkistyspiiri, jossa sai  nauraa ja olla yhdessä muiden kanssa. Hän oli 69-v kun aloitti käydä siellä ja kävi kymmenen vuotta. Täällä on moni tuon ikäinen, minä olen 63 ja olen vanhus, koska olen eläkkeellä ja saan eläkettä. Sehän on arvonimi, olen elänyt jo näin kauan. Miksi se olisi kriisi, en ymmärrä.

Se on sinun mielikuvasi itsestäsi. Jos toisia nimitellään, on hiukan eri juttu, ymmärräthän?

Vierailija
6329/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 42, en ole vanhus. On moittimista ja yleistämistä koko ketjusta.

Vierailija
6330/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Me, yhden tuttuni kanssa nauramme välillä itsellemme ja nimitämme itseämme tupajumeiksi, kun emme saa lähdettyä lenkille. Samoin vitsailemme olevamme varsinaisia taivaanlahjoja, mitä tyhmyyteen tulee. Tämä yleensä, kun mokaamme jotain. Sellaista kevennystä arkeen. Joku kertoi ketjun olleen aamulla hiljainen. Siitäkin olisi voinut leikillisesti sanoa: hiljaista kuin huopatossutehtaassa. Jos ei pysty nauramaan itselleen, näiden huumori ei avaudu.

Vierailija
6331/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet täällä? 

Vierailija
6332/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttäreni on 42 eikä hänelle tulisi mieleenkään viettää aikaa Vauvasivuilla. Työ, harrastukset, lapset, puoliso, lemmikki ja puutarha vie kaiken ajan. Jos jää vähän aikaa, hän lähtee lenkille kirjaa kuulokkeista kuunnellen. Miksi ihmeessä tuhlaat elämääsi täällä? Oletan että et ole sidottu sisällä olemiseen sairauden vuoksi.

Vierailija
6333/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä itse, että ketju on alkanut muistuttaa vanhusten hoitokodin yhteistä olohuonetta. 

Turhaan yrität härkkiä: täällä hymistellään.

En halua härkkiä eikä tarkoitus ole loukata ketään. Liika herkkähipiäisyys ei ole hyväksi sekään. Jos kaiken näkee uhkana, kannattaa miettiä, mistä se itsessä kertoo.  Ihmiset ovat erilaisia, tässäkin ketjussa.  Hymistelyn joukkoon mahtuu muitakin juttuja, ja jotkut niistäkin tykkää. Joku voi tykätä pelkästä hymistelystä, ja sekin on ok. 

Eri:

En kokenut kovin vitsikkääksi vertausta vanhainkotiin, vai mikä se nyt oli. Ihmettelin myös kaipausta erilaisiin viesteihin muista ketjuista? Nehän on jo siellä! Ketjut on syystäkin erilaisia, jokaiselle löytyy varmasti mieluisa.

En minäkään mene Valmetketjuun moittimaan Valmetia ja kehumaan John Deereä, jos ymmärrät vertauksen.

Ei se vanhainkotivertaus ollut vitsi tai moite eikä tarkoitettu loukkaukseksi. Aiemmista viesteistä olen päätellyt, että täällä saattaisi jotkut muutkin tykätä monipuolisista aiheista. Hyvää huumoria ja laajakatseisuutta on ollut. Eihän se estäisi hymistelyjäkään. Ehkä liian suoraviivainen oletus, että kaikki täällä tykkäisi pelkistä hymistelyistä. Jotkut varmasti, ja se on ok. Ihan en saa kiinni siitä, miksi tämä aihe on niin tulenarka. Ihan tavallista jutteluahan tämä on. Voihan ketjua pohtia. Tiedä, mitä kivaa keksittäisi.

Sivusta tähän. No, niin kuin totesin jo niin minä en oikein osaa hymistellä. Kirjoitan vaan päivistäni ja välillä jonkun viestistä saan ajatuksia myös. Silti jokainen saa puolestani kirjoittaa mitä tahtoo. Ei minulla ole valtaa muita alkaa muuttamaan. 

Silti en minä ala ketjua täyttää musiikilla, koska ajattelen, ettei muut pidä sellaisesta. Tai ala mistään muustakaan aiheesta niin laajassa määrin kirjoittaa. Riittäköön se, kun muutenkin kirjoitan paljon. 

Toisaalta huumorini taso on monesti sellaista ettei sekään sovi tänne. Hyvinkin synkkää. Samoin en ala luetella tänne jotain elokuvia tai sarjoja mitä olen katsonut, koska genrenä en usko olevan monenkaan ykkösvalinta js se olisi hieman noloakin. Tai en ala selittää kuinka joku kirjoittaa niin hienoa fanifiktiota. Sekin aihe jääköön vaan minulle. Joku tällainen aihe on ehkä itselleni se missä mietin, että olkoon oma juttuni. 

Sitten se menee siihen elämäni juttujen muisteluun sekä johonkin mistä voin päivieni myötä kirjoittaa. Edes jotain aiheita. En tiedä onko tällaiseen ketjuun mitään "oikeaa" tapaa kirjoittaa. Tietysti joku mieltää tämän sellaiseksi paikaksi mitä joku chat voi myös olla ja jos muistiani kaivan niin tuolla oli oikein joku termikin tälle kaikelle (ei small talk) mutta en sitä muista. Eli kevyttä juttelua kaikesta. Minä taas itse mieluummin kirjoitan juuri jotain "raskaampaa" monesti. Toki yritän ottaa muut huomioon nyt tässäkin, ettei tule liikaa surullista asiaa. Joskus joku aina toteaa, että kirjoitan aivan liikaa. Olen silti joskus kirjoittanut lyhyin lausein toisaalle niin, että sai miettiä lauseen pituutta tarkoin. Tänne voi onneksi kirjoittaa enemmän. 

Vierailija
6334/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt minä oikeastaan keksinkin sen, että muut hymistelee ja minä vaihtoehtoisesti, joko mietiskelen, murehdin tai masentelen elämäni kanssa. Hyviä hetkinä kuvittelen ja uskon hyvään siinä sivussa. En siis pysty hymistelyyn kuin ajoittain. 

Ne on sinun juttuja ja ihan samalla viivalla meidän muiden viestit, yhtä tärkeitä tai vähemmän tärkeitä. Luulen että eilen viestittelin kanssais proteiinin saannista. Itsekin olen aika melankolinen ihminen ja mitä tässä turhaan mietteitään puntaroida. Ovat mitä ovat. Ja välillä voi kertoa vaikka samat vahingossa, haittaako sekään mitään. Anna tulla vaan.

Vierailija
6335/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Chit-chat" tarkoittaa epävirallista, kevyttä jutustelua tai rupattelua joutavanpäiväisistä asioista. Se on usein sosiaalisten kohtaamisten alustavaa "pienpuhetta". Suomeksi se kääntyy muotoihin jutustelu, rupattelu tai juoruilu. Sitä käytetään kuvaamaan rentoa keskustelua ilman syvällisempää tarkoitusta"

Nyt muistin tuon termin mitä viestissä 6333 hain. Joku tuolla chatissakin halusi keskustella noin ja monen kanssa se meni niin. Itse taas mieluusti hain ne tyypit, jotka kirjoittivat mielellään myös syvällisempää juttua. Yleensä se silti on tuota kevyttä sielläkin. 

Vierailija
6336/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lisään vielä itse, että ketju on alkanut muistuttaa vanhusten hoitokodin yhteistä olohuonetta. 

Turhaan yrität härkkiä: täällä hymistellään.

En halua härkkiä eikä tarkoitus ole loukata ketään. Liika herkkähipiäisyys ei ole hyväksi sekään. Jos kaiken näkee uhkana, kannattaa miettiä, mistä se itsessä kertoo.  Ihmiset ovat erilaisia, tässäkin ketjussa.  Hymistelyn joukkoon mahtuu muitakin juttuja, ja jotkut niistäkin tykkää. Joku voi tykätä pelkästä hymistelystä, ja sekin on ok. 

Eri:

En kokenut kovin vitsikkääksi vertausta vanhainkotiin, vai mikä se nyt oli. Ihmettelin myös kaipausta erilaisiin viesteihin muista ketjuista? Nehän on jo siellä! Ketjut on syystäkin erilaisia, jokaiselle löytyy varmasti mieluisa.

En minäkään mene Valmetketjuun moittimaan Valmetia ja kehumaan John Deereä, jos ymmärrät vertauksen.

Ei se vanhainkotivertaus ollut vitsi tai moite eikä tarkoitettu loukkaukseksi. Aiemmista viesteistä olen päätellyt, että täällä saattaisi jotkut muutkin tykätä monipuolisista aiheista. Hyvää huumoria ja laajakatseisuutta on ollut. Eihän se estäisi hymistelyjäkään. Ehkä liian suoraviivainen oletus, että kaikki täällä tykkäisi pelkistä hymistelyistä. Jotkut varmasti, ja se on ok. Ihan en saa kiinni siitä, miksi tämä aihe on niin tulenarka. Ihan tavallista jutteluahan tämä on. Voihan ketjua pohtia. Tiedä, mitä kivaa keksittäisi.

Sivusta tähän. No, niin kuin totesin jo niin minä en oikein osaa hymistellä. Kirjoitan vaan päivistäni ja välillä jonkun viestistä saan ajatuksia myös. Silti jokainen saa puolestani kirjoittaa mitä tahtoo. Ei minulla ole valtaa muita alkaa muuttamaan. 

Silti en minä ala ketjua täyttää musiikilla, koska ajattelen, ettei muut pidä sellaisesta. Tai ala mistään muustakaan aiheesta niin laajassa määrin kirjoittaa. Riittäköön se, kun muutenkin kirjoitan paljon. 

Toisaalta huumorini taso on monesti sellaista ettei sekään sovi tänne. Hyvinkin synkkää. Samoin en ala luetella tänne jotain elokuvia tai sarjoja mitä olen katsonut, koska genrenä en usko olevan monenkaan ykkösvalinta js se olisi hieman noloakin. Tai en ala selittää kuinka joku kirjoittaa niin hienoa fanifiktiota. Sekin aihe jääköön vaan minulle. Joku tällainen aihe on ehkä itselleni se missä mietin, että olkoon oma juttuni. 

Sitten se menee siihen elämäni juttujen muisteluun sekä johonkin mistä voin päivieni myötä kirjoittaa. Edes jotain aiheita. En tiedä onko tällaiseen ketjuun mitään "oikeaa" tapaa kirjoittaa. Tietysti joku mieltää tämän sellaiseksi paikaksi mitä joku chat voi myös olla ja jos muistiani kaivan niin tuolla oli oikein joku termikin tälle kaikelle (ei small talk) mutta en sitä muista. Eli kevyttä juttelua kaikesta. Minä taas itse mieluummin kirjoitan juuri jotain "raskaampaa" monesti. Toki yritän ottaa muut huomioon nyt tässäkin, ettei tule liikaa surullista asiaa. Joskus joku aina toteaa, että kirjoitan aivan liikaa. Olen silti joskus kirjoittanut lyhyin lausein toisaalle niin, että sai miettiä lauseen pituutta tarkoin. Tänne voi onneksi kirjoittaa enemmän. 

Kirjotettiinkin samaan aikaan, aika kiva. Hyvä, kirjota vaan. Ei lukematta jää.

Vierailija
6337/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on sinun mielikuvasi itsestäsi. Jos toisia nimitellään, on hiukan eri juttu, ymmärräthän?

Oletko itse sovussa ikäsi ja vanhenemisen  kanssa? Voisiko ikäkriisi koskea sinua? Tuntuu, että haluat estää ikäkysymyksistä kirjoittamisen. Kaikki me vanhenemme ja vielä eri tahtiin. Iän myötä toimintakyky heikkenee, ajatus ei juokse entiseen malliin ja elämänpiiri pienenee. Tätä kaikkea pyritään torjumaan esim. liikunnalla ja virkistävillä harrastuksilla.  Ikään liittyvät jutut pohdituttavat kaikkia; miten pärjäämme, miten saamme hoitoa ym. Keski-ikäisiä pohdituttaa ikärasismi. Ihan normaaleita puheenaiheita kaikenikäisille.

Vierailija
6338/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tyttäreni on 42 eikä hänelle tulisi mieleenkään viettää aikaa Vauvasivuilla. Työ, harrastukset, lapset, puoliso, lemmikki ja puutarha vie kaiken ajan. Jos jää vähän aikaa, hän lähtee lenkille kirjaa kuulokkeista kuunnellen. Miksi ihmeessä tuhlaat elämääsi täällä? Oletan että et ole sidottu sisällä olemiseen sairauden vuoksi.

Sivusta tähän: sinun tyttäresi on yksi ihminen. Älä yleistä. Saattaahan hän vaikka salaa äipältä käydäkin, ei kai toivottavasti kaikkea kerro.

Vierailija
6339/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi olet täällä? 

Miksi sinä?

Vierailija
6340/6677 |
06.05.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

P kirjoittaa ehkä vakavammin, muttei koskaan moiti ketään. Siitä iso peukku.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän kolme