Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (5409)
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyn hymm hymmm
Onko tuollainen täyspäisen viesti? Mikä tarkoitus sillä on? Trollaus on kielletty.
Hymistelyketjussako ei saa hymistellä? Mikä sua vaivaa?
Tuo on turha viesti. Kerrotko hengityksesikin tänne? ilmiselviä asioita ei tarvitse kertoa.
Täällä ketjussa on kaksi tasoa: Konkreettisella tasolla olevat, jotka kertovat arjen ja kehon toiminnoista, ja abstraktisella tasolla olevat, jotka kirjoittavat ilmiöistä ja asiosta yleisellä tasolla, eivät itsestään enää. Nämä kaksi kehitysvaihetta eivät kohtaa erilaisuutensa vuoksi.
Ei niiden tarvisikaan aina kohdata. Joskus on kaikkia kiinnostavia juttuja, toisinaan voisi kirjoitella eri asioista lomittain. Tyyliin tikkukarkkeja ja ulkopolitiikkaa.
Riita tulee siitä, että joku ei siedä eri aiheita, vaan alkaa riidellä. Kaikki muistaa riidat sivistyssanoista, alkukirjainten koosta ym.
Turhista ei kannata loukkaantua. Se pilaa ketjun ilmapiirin. Eihän yleinen keskustelu ole tähdätty ketään vastaan.
Mulle tuli kommentistasi mieleen, kun aloitin 20 vuotta sitten viimeisessä työpaikassani. Olin työpaikan ainoa nainen ja myös ainoa autoton. . Aika usein kahvitauolla työkaverit jutteli autoista, kertausharjoituksista tai jostain muusta, mikä ei mua kiinnostanut. En mä voinut niille sanoa, että niiden pitäisi puhua mua kiinnostavista aiheista. Otin Kauppalehden tai Mikrobitin kouraani ja luin sitä. Kun jutut palasi johonkin mua kiinnostavaan, osallistuin taas keskusteluun.
Minäkin olen ollut miesvaltaisilla työpaikoilla. Miesten juttuja, jos toisella korvalla kuuntelee, saa hyödyllisiä tietoja vaikka tekniikasta. Neuvoivat monta juttua autostakin. Reiluja lisäksi. Täälläkin on kivoja, iäkkäiksikin arveleviani, kirjoittajia, joilla on katsontakantaa ja laaja elämänkokemus. Saisivat kirjoittaa useamminkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyn hymm hymmm
Onko tuollainen täyspäisen viesti? Mikä tarkoitus sillä on? Trollaus on kielletty.
Tuo on turha viesti. Kerrotko hengityksesikin tänne? ilmiselviä asioita ei tarvitse kertoa.
Pöööööö:( lienet tosikko?
Yllä taas esimerkki älykkyyden ja huumorintajun erilaisuudesta. Keskustelua ei edes haluta viedä eteenpäin, pelkästään riidellä.
Siksipä ero voisi olla ratkaisu. Asiallisia keskusteluketjuja on kylliksi, tämä onkin hauskempi versio 2.0
Päivää, hauska tavata. Nimeni on hra Väkitukko Erehtyväinen
Kiitos päivän nauruista :)
Täällä rva Siro Sokerinen
Sinä D olet kyllä Pulla Pulleroinen, pontsosikaan ei peitä läskejäsi. Tai Pullo Keppanainen. Tämäkin on huumoria, kiitos päivän nauruista mulle. Ei tartte aina olla niin tosikko.
onko huumorilla ja ilkeilyllä selvä ero?
Niin, onko keskenkasvuiset petterit huumoria vai ilkeilyä? Vai onko huumori joillekin sitä, että muista voi laskea leikkiä, hänestä itsestä ei?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä teistä muista, mutta minä olen täysin kyllästynyt tuohon djankkaukseen. Ei auta ohittaminen, jos sivukaupalla jaarikoidaan. Muutama päivä oli sovintoa ja mielenkiintoisia aiheita, siksi palaan ketjuun, tosin yhä harvemmin enää. Ei toinna. Jos jonkun elämän sisältö on d -> Voi voi. En jaksa.
Tänään teen perinteisen jauhelihamakaronilaatikon, puolukkasurvosta oheen. Mukavaa lauantaita, sopuisat sopulit :)
Sama täällä. "Häätäessään" häätää muut kirjoittajat. Jääkö tänne d ja mörri kahdestaan?
Kyllä mä ajattelin jatkaa hymistelyä täällä.
Niin minäkin. On mielenkiintoista lukea viestejä täysin eri maailmasta, jossa itse elän. Haluan laajentaa ajatteluani ja yrittää ymmärtää näitä kehonsa toiminnoista ja arjestaan kirjoittavia ameeboja.
Nyt oli viestien rumin. Oikea rimanalitus. Kehtaisitko muutaman oman "arvosi" tänne mainita. Kiinnostelee, kuka voi kirjoittaa noin ala-arvoista. Älykkyytesi ei liene edes alkueläimen tasolla.
Anteeksi kielenkäyttöni muille. Oli vaan niin surkea viesti.
Miksi arvotat ameeban ja vompatin erilaisiksi eläimiksi? Kaikkia tarvitaan ravintoketjun osana. Tällaista lälläkieltähän täällä harrastetaan. Huumoriaaaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otan toisen kupillisen kahvia. Mustaa. Mietin päivän ohjelmaa. Hyräilen.
Kerrankin tunnen, että viestini osuu otsikkoon. Täysin.
Rauhallinen päivä. Sopiva meille.
Tämä ensimmäinen viesti on kyllä naurettavuuden huippu satiirisuudessaan. Tämähän on pahin riitelyketju koko palstalla. Varsinkin tuo "Kerranakin tunnen, että viestini osuu otsikkoon." Pahin riitelyviestien kirjoittaja ja rauhattomuuksien aiheuttaja tuo kirjoittaja. Mua naurattaa ääneen aina kun tulen tänne. Iloa päiväänne te muutkin lukijat! Kaiken voi aina kääntää päälaelleen.
Hänen viestinsä sopi otsikkoon. Tekisi mieli kysyä, miksi kuvittelet, että hän olisi pahin riitelyviestien kirjoittaja, mutta enpä kysy, älä siis vastaa!, kun en halua lisätä vettä myllyyn!
Yritetään keskustella sulassa sovussa, hymistellä ja hassutella, kaikilla on mukavaa ja kaikki saavat olla mukana! Tikkukaramelleja ja pullakahveja!
Taulujen asemointi vaatii vähintään kolmen päivän mietintämyssyilyä ja öiden yli nukkumista, reikä väärässä paikassa, väärällä seinällä on loppuelämän harmittava väärä reikä väärällä seinällä ;)
TT
Olen eri kuin kenelle vastasit. Kuvaat viestissäsi hyvin tuon puheena olleen kuilun.
Sen toisella reunalla on juttelua konkreettisista arjen askareista, ja huumori on hassuttelua vaikka vompatti-sanalla. Toisinajattelijoita ei suvaita. Tikkukaramellellejä ja pullakavia, kuten sanoit.
Toisella laidalla käsitellään monia aiheta. Pohditaan käsitteellisellä tasolla asioitten ja yhteiskunnallisten ilmiöitten taustoja. Huumori on sarkasmia tai parodiaa. Erilaisuus sallitaan. Ollaan sovussa eri mieltä.
Kumpikin laita on yhtä arvokas. Tässä ei ole kyse arvostelusta.
Kannatettava tuo ajatus, että kirjoitetaan sovussa. Seuraavaksi pitäisi määritellä, mistä tuo sopu muodostuu. Ensimmäinen askel voisi olla, että jokainen huolehtisi siitä, että omat viestit ovat asiallisia kieleltään ja sisällöltään. Noudatettaisiin palstan keskustelusääntöjä. Tästähän on ollut puhetta.
Ketju muuttuu riidattomaksi, jos kaikilla on kykyä ja halua sitoutua muutokseen. Jokainen voi itse miettiä asiaa vaikka eilisen perusteella.
Joko sovussa näin tai: hymistelyketjuun paremmin sopivat hassuttelijat pysyisi täällä. Toinen laari voisi perustaa oman totisemman keskustelunsa, me vompatit pysytään kyllä sieltä pois.
Siis jos ei sopu onnistu, erotaan. Niinhän tehdään avioliitossakin. Kirjoitan kyllä muualla tarpeeksi asiaa, täällä haluan keventää.
Näitä ketjuja, joissa ollaan kirjoiteltu kaikki, on ollut monia. Kerran oltiin siellä räväköissäkin, mutta hyssyttelijätkin tuli sinne, kun heidän oma ketju riitelyn vuoksi lukittiin.
Suurin osa hyssyttelijöistä kirjoittaa asiallisesti ja monesti kaikkia kiinnostavia juttuja. Tämä on vähän paha sanoa, mutta jos emännöitsijä noudattaisi sääntöjä, ketju normalisoituisi.
Emännöitsijä= djankkaaja, häirikkö, ilkeilijä, poistaja, rajoittaja, "diktaattori", väkitukko.
Ei ole djankkaajaksi nimitelty. Emännöitsijä on d ja nuo muut listassa sopii häneen. Tällainen riitely, valkopesu ja valehtelu on hyödytöntä. Voisitko omalta osaltasi lopettaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En tiedä teistä muista, mutta minä olen täysin kyllästynyt tuohon djankkaukseen. Ei auta ohittaminen, jos sivukaupalla jaarikoidaan. Muutama päivä oli sovintoa ja mielenkiintoisia aiheita, siksi palaan ketjuun, tosin yhä harvemmin enää. Ei toinna. Jos jonkun elämän sisältö on d -> Voi voi. En jaksa.
Tänään teen perinteisen jauhelihamakaronilaatikon, puolukkasurvosta oheen. Mukavaa lauantaita, sopuisat sopulit :)
Sama täällä. "Häätäessään" häätää muut kirjoittajat. Jääkö tänne d ja mörri kahdestaan?
Niin minäkin. On mielenkiintoista lukea viestejä täysin eri maailmasta, jossa itse elän. Haluan laajentaa ajatteluani ja yrittää ymmärtää näitä kehonsa toiminnoista ja arjestaan kirjoittavia ameeboja.
Nyt oli viestien rumin. Oikea rimanalitus. Kehtaisitko muutaman oman "arvosi" tänne mainita. Kiinnostelee, kuka voi kirjoittaa noin ala-arvoista. Älykkyytesi ei liene edes alkueläimen tasolla.
Miksi arvotat ameeban ja vompatin erilaisiksi eläimiksi? Kaikkia tarvitaan ravintoketjun osana. Tällaista lälläkieltähän täällä harrastetaan. Huumoriaaaa!
Sivusta tähän
Huumori on selkeästi vaikea laji. Sinä et osaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka omistaa huumorin? Se parhaiten nauraa, joka itselleen nauraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hymyn hymm hymmm
Täällä ketjussa on kaksi tasoa: Konkreettisella tasolla olevat, jotka kertovat arjen ja kehon toiminnoista, ja abstraktisella tasolla olevat, jotka kirjoittavat ilmiöistä ja asiosta yleisellä tasolla, eivät itsestään enää. Nämä kaksi kehitysvaihetta eivät kohtaa erilaisuutensa vuoksi.
Ei niiden tarvisikaan aina kohdata. Joskus on kaikkia kiinnostavia juttuja, toisinaan voisi kirjoitella eri asioista lomittain. Tyyliin tikkukarkkeja ja ulkopolitiikkaa.
Riita tulee siitä, että joku ei siedä eri aiheita, vaan alkaa riidellä. Kaikki muistaa riidat sivistyssanoista, alkukirjainten koosta ym.
Turhista ei kannata loukkaantua. Se pilaa ketjun ilmapiirin. Eihän yleinen keskustelu ole tähdätty ketään vastaan.
Mulle tuli kommentistasi mieleen, kun aloitin 20 vuotta sitten viimeisessä työpaikassani. Olin työpaikan ainoa nainen ja myös ainoa autoton. . Aika usein kahvitauolla työkaverit jutteli autoista, kertausharjoituksista tai jostain muusta, mikä ei mua kiinnostanut. En mä voinut niille sanoa, että niiden pitäisi puhua mua kiinnostavista aiheista. Otin Kauppalehden tai Mikrobitin kouraani ja luin sitä. Kun jutut palasi johonkin mua kiinnostavaan, osallistuin taas keskusteluun.
Minäkin olen ollut miesvaltaisilla työpaikoilla. Miesten juttuja, jos toisella korvalla kuuntelee, saa hyödyllisiä tietoja vaikka tekniikasta. Neuvoivat monta juttua autostakin. Reiluja lisäksi. Täälläkin on kivoja, iäkkäiksikin arveleviani, kirjoittajia, joilla on katsontakantaa ja laaja elämänkokemus. Saisivat kirjoittaa useamminkin.
Nimenomaan kuuntelee toisella korvalla. Samoin kuin täällä voi vilkaista kommentit (olen kirjoittanut nopean lukemisen taidosta ketjussa aiemminkin) ja hypätä yli, jos ei kiinnosta. Mulle ei koskaan ollut työkavereiden autojutuista mitään hyötyä, kun ei ole tähän päivään mennessä tullut hankittua edes ajokorttiakaan. Mutta ei mua koskaan haitannut, että työkaverit puhuivat autoista. Luin sitten sen aikaa lehteä. Tai palasin takaisin sorvin ääreen. Ihan kuten täältäkin voi siirtyä välillä johonkin toiseen ketjuun tai vaikka mennä viikkaamaan pyykit.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ensimmäinen viesti on kyllä naurettavuuden huippu satiirisuudessaan. Tämähän on pahin riitelyketju koko palstalla. Varsinkin tuo "Kerranakin tunnen, että viestini osuu otsikkoon." Pahin riitelyviestien kirjoittaja ja rauhattomuuksien aiheuttaja tuo kirjoittaja. Mua naurattaa ääneen aina kun tulen tänne. Iloa päiväänne te muutkin lukijat! Kaiken voi aina kääntää päälaelleen.
Hänen viestinsä sopi otsikkoon. Tekisi mieli kysyä, miksi kuvittelet, että hän olisi pahin riitelyviestien kirjoittaja, mutta enpä kysy, älä siis vastaa!, kun en halua lisätä vettä myllyyn!
Yritetään keskustella sulassa sovussa, hymistellä ja hassutella, kaikilla on mukavaa ja kaikki saavat olla mukana! Tikkukaramelleja ja pullakahveja!
Taulujen asemointi vaatii vähintään kolmen päivän mietintämyssyilyä ja öiden yli nukkumista, reikä väärässä paikassa, väärällä seinällä on loppuelämän harmittava väärä reikä väärällä seinällä ;)
TT
Olen eri kuin kenelle vastasit. Kuvaat viestissäsi hyvin tuon puheena olleen kuilun.
Sen toisella reunalla on juttelua konkreettisista arjen askareista, ja huumori on hassuttelua vaikka vompatti-sanalla. Toisinajattelijoita ei suvaita. Tikkukaramellellejä ja pullakavia, kuten sanoit.
Toisella laidalla käsitellään monia aiheta. Pohditaan käsitteellisellä tasolla asioitten ja yhteiskunnallisten ilmiöitten taustoja. Huumori on sarkasmia tai parodiaa. Erilaisuus sallitaan. Ollaan sovussa eri mieltä.
Kannatettava tuo ajatus, että kirjoitetaan sovussa. Seuraavaksi pitäisi määritellä, mistä tuo sopu muodostuu. Ensimmäinen askel voisi olla, että jokainen huolehtisi siitä, että omat viestit ovat asiallisia kieleltään ja sisällöltään. Noudatettaisiin palstan keskustelusääntöjä. Tästähän on ollut puhetta.
Ketju muuttuu riidattomaksi, jos kaikilla on kykyä ja halua sitoutua muutokseen. Jokainen voi itse miettiä asiaa vaikka eilisen perusteella.
Joko sovussa näin tai: hymistelyketjuun paremmin sopivat hassuttelijat pysyisi täällä. Toinen laari voisi perustaa oman totisemman keskustelunsa, me vompatit pysytään kyllä sieltä pois.
Siis jos ei sopu onnistu, erotaan. Niinhän tehdään avioliitossakin. Kirjoitan kyllä muualla tarpeeksi asiaa, täällä haluan keventää.
Näitä ketjuja, joissa ollaan kirjoiteltu kaikki, on ollut monia. Kerran oltiin siellä räväköissäkin, mutta hyssyttelijätkin tuli sinne, kun heidän oma ketju riitelyn vuoksi lukittiin.
Suurin osa hyssyttelijöistä kirjoittaa asiallisesti ja monesti kaikkia kiinnostavia juttuja. Tämä on vähän paha sanoa, mutta jos emännöitsijä noudattaisi sääntöjä, ketju normalisoituisi.
Kaikkihan me tiedetään, että ketju normalisoituisi kun yksi eli D lähtisi, muuta ei tarvita. Mutta kun hänellä ei ole mitään muuta elämässään, ei hän voi lähteä. Surullinen totuus on tämä. Nyt kaikki kirjoittajat kärsivät tilanteesta.
Aivan kuten joulupöydässä on kiusallista sietää juoppoa setää, mutta mitään ei voida tehdä.
Olisit edes joskus joulupöydässä selvinpäin, setä :)
Olisit edes joskus joulupöydässä selvinpäin, setä :) Sedällä on tapana ottaa aina joulupöydässä alkoa, kuuluu sedän joulunviettoon.
Olisit joskus edes joulupöydässä selvinpäin, setä :) Sedällä on tapana ottaa alkoa aina muulloinkin.
Hauskaa miten sanajärjestys muuttaa ajatusta. Kunhan tuli mieleen.
Lomittain ja limittäin nytkin monta keskustelua: viikkaamisesta, ammattien "periytymisestä", keskustelun sujuvuudesta, Putte Possun nimipäivien tikkareista ja pullakahveista, no ei oo, mutta vois olla ;) Minä keskustelen viikkaamisesta Liito-oravan kanssa ja jätän muut huomioimatta. Kohta voi tulla jokin aihe, johon haluan avata sanaisen arkkuni, tai jatkan vaan omia höpinöitäni, silloin näette taas TT:n
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TT
Kaikkihan me tiedetään, että ketju normalisoituisi kun yksi eli D lähtisi, muuta ei tarvita. Mutta kun hänellä ei ole mitään muuta elämässään, ei hän voi lähteä. Surullinen totuus on tämä. Nyt kaikki kirjoittajat kärsivät tilanteesta.
Aivan kuten joulupöydässä on kiusallista sietää juoppoa setää, mutta mitään ei voida tehdä.
Ei niitä akkojen vitsejä ja hymistelyjä kestä selvin päin. Hyasintit haisee nenään ja joulukortit pursuaa päälle.
Lyhdyt tuikkii ja pihasauna palaa. Ai ettäs, kun hymyilyttää, mutta minä setämies dokaan kuten emäntäkin. Pontsoa päälle niin ei tartte pukeakaan, saa veitikka kujeilla ja hymistellä rauhassa. Tosikoita tikulla silmään!
Hei humoristi vai hurmuri, jokos huomasit palokunnan paikalle soittaa...
Luen iltaisin sitä Tarkan kirjaa Saarikoskesta. Ensin se elämänmeno hätkähdytti. Nyt olen tottunut. Olen ruvennut ajattelemaan, että elämähän on elämistä varten. Onko se eletty, jos se menee rutiinien hoidossa eikä elämän suuntaa uskalla muuttaa koskaan. Ehkä pitää elää vähän kuin yhden kaupan mainoksessa "viimeistä kesäpäivää". Ei nyt holtittomaksi heittäytyen, mutta muuten. Kuolevien rinnalla kulkijat kertoo, että ihminen ei kadu kuolinvuoteella sitä, minkä teki, vaan sitä, minkä jätti tekemättä.
Mitä haluaisitte tehdä elämässä, jos mitään rajoituksia ei olisi? Minä haluaisin asua vuoden Pariisissa, jossain pienessä kattohuoneistossa, jonka ruutuikkunasta olisi näkymä kaupungin ylle. Siellä kävelisin katuvilinässä ja istuisin kahviloissa seuraamassa ihmisvilinää.
Joku ehkä sanoisi, ettei minulla ole huumorintajua lainkaan. Silti kyllä sitäkin löytyy. Tulen vaan totisesta perheestä. Isäni ei naura oikeastaan koskaan. Äitini ei paljon eroa. Meillä naurut ovat olleet ja ovat edelleen hyvin harvinaisia. Voi mennä viikkoja ennen kuin joku nauraa. Itsekään en muista koska viimeksi nauroin. Toisaalta en ole ihminen, joka nauraisi usein vaikka olisi kuinka "hyvä ja helppo" elämä. Tiedän sen.
Minulle hymy vastaa jo sitä mitä toiselle vastaa nauru. Näin anteeksi jos totean, ettei yksikään viesti täällä ketjussa ole ikinä minua naurattanut. Olen sentään joskus hymyillyt lukiessani. Saanut suunpielet ulospäin. Sekin jo ehkä riittää. Samalla minä masennan ketjulaisia jutuillani monesti. Joku joskus siitä sanoikin. Sitten todetaan, että pidetään ketju kepeänä ja minä totean, että jos elämän kivirekeä perässään usein kiskoo niin elämässään saa kepeää vaan ajoittain. Kaunistellen kirjoittaa, vaikka välillä tekisi mieli sanoa, että saisipa lomaa elämästään. Valittaen toteaa ja sitten miettii jotain jolla menee huonommin ja miettii, ettei kaikista voi tulla niitä, jotka nauravat niin paljon etteivät muista kuinka monta kertaa päivässä ovat nauraneet.
Muistiani virkistän niin taisin joskus viime viikolla sentään nauraa. Opettaja selitti nettiluennolla niin vaikeita juttuja ja äidillenikin niitä esittelin niin nauratti meitä jo kun ei ymmärretty yhtään mitään. Ja äitini nauroi työjuttujaan eräs päivä. Silti hiljaista on naurun suhteen. Tämä ketju ehkä korostaa ihmisten eroja. Saisitte aika paljon yrittää jos minut saisitte nauramaan ja minä saisin yrittää, että saisin jonkun teistä nauramaan. Ei olisi helppoa kumminkaan päin. Voisi olla lopputulos nolla. Tämäkin on syytä huomioida. Toisaalta jokainen saa kirjoittaa mitä tahtoo. En välitä siitä. Mieluummin mietin ketä kiinnostaa mikään mitä kirjoitan. Niin päin.
Täytyy vielä todeta, että hymy kaunistaa kauniita ja muuttuu melko irvistykseksi rumemmilla. Minäkin saan miettiä kuinka ylös suunpielet nostaa, että nostaako sentin vai kaksi,kun on korkeat posket ja suu auki hymyily ei onnistu lainkaan. Kiitos leukani ja purentavirheeni. Joku voi tulkita tämäkin viestin sisältävän huumoria kuitenkin. Ettei ihan synkkää sentään. Lähden lumimyrskyyn nyt "nauttimaan" säästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
TT
Ei niitä akkojen vitsejä ja hymistelyjä kestä selvin päin. Hyasintit haisee nenään ja joulukortit pursuaa päälle.
Lyhdyt tuikkii ja pihasauna palaa. Ai ettäs, kun hymyilyttää, mutta minä setämies dokaan kuten emäntäkin. Pontsoa päälle niin ei tartte pukeakaan, saa veitikka kujeilla ja hymistellä rauhassa. Tosikoita tikulla silmään!
Hei humoristi vai hurmuri, jokos huomasit palokunnan paikalle soittaa...
Kun setämies on paikalla, on kuumat oltavat kaikilla, jollei muuten, poltetaan sauna ja päreet. Ne meni ladyilta jo. Tosikoita tiukkapipoja, olispa tiukkaperiäkin.
Täällä ameeban loismato, joka osasi ottaa huumorilla. Mietin olisinko setä ja kävisin ostamassa vinkkua, punkkua tai lonkkua tai vaikkapa kaikkia ;)
Taidan joka tapauksessa poistua hetkeksi ennen kuin juttuni menevät aivan övereiksi, tosin hetki on suhteellinen käsite, katsotaan kuinka kauan minun hetkeni kestää. Veikkaukseni: tupakkatauon verran ;)
TT
Vierailija kirjoitti:
Luen iltaisin sitä Tarkan kirjaa Saarikoskesta. Ensin se elämänmeno hätkähdytti. Nyt olen tottunut. Olen ruvennut ajattelemaan, että elämähän on elämistä varten. Onko se eletty, jos se menee rutiinien hoidossa eikä elämän suuntaa uskalla muuttaa koskaan. Ehkä pitää elää vähän kuin yhden kaupan mainoksessa "viimeistä kesäpäivää". Ei nyt holtittomaksi heittäytyen, mutta muuten. Kuolevien rinnalla kulkijat kertoo, että ihminen ei kadu kuolinvuoteella sitä, minkä teki, vaan sitä, minkä jätti tekemättä.
Mitä haluaisitte tehdä elämässä, jos mitään rajoituksia ei olisi? Minä haluaisin asua vuoden Pariisissa, jossain pienessä kattohuoneistossa, jonka ruutuikkunasta olisi näkymä kaupungin ylle. Siellä kävelisin katuvilinässä ja istuisin kahviloissa seuraamassa ihmisvilinää.
Minä tahtoisin tällä hetkellä ehkä ostaa pikkutalon Itä-Suomesta. Jostain todella syrjästä jonkun pienen vaaran läheisyydestä. Siellä puutarhan hoitoa ja muuta hommaa. Se olisi paikka missä lepuuttaa huonoja hermojaan. Mummuni jo totesi ollessani nuori, että P:llä on huonot hermot (tarkoitti siis sitä mielenterveydelllisesti, kun olin huolestunut ja levoton tms). Ei vaan ymmärtänyt vanhempien vaikutusta (heidän riitotaan, kotimme levottomuutta) sekä minun ikäviä kokemuksia koulussa. Tällä kaikella vaikutusta siihen millainen olin ja olen nytkin. Yhdistettynä persoonaani muuten. Jaaha synkäksi meni tämäkin :)
Vierailija kirjoitti:
Djankkaaja, ymmärrätkö yhtään kirjoittelusi tasoa, ei ole aikuisen kynästä. Oliko se "keskenkasvuinen petteri" luonnehdinta sinusta? Osui ja upposi. Alakoululaisen tökeröä tekstiä :( voitko lopettaa!
Se olin minä, kun kysyin onko keskenkasvuinen petteri huumoria. Vaikuttaa siltä, että leikinlaskun pitää jouttenkin mielestä kohdistua muihin, heihin itseensä ei.
Lisäksi täällä on nimitelty pitkän aikaa ihmisiä idiooteiksi, törpöiksi ja hölmöiksi. Ymmärtääköhän tämä nimittelijä, että me voisimme nimitellä häntä ihan samoin. Emme ole nimitelleet.
Vierailija kirjoitti:
Djankkaaja, ymmärrätkö yhtään kirjoittelusi tasoa, ei ole aikuisen kynästä. Oliko se "keskenkasvuinen petteri" luonnehdinta sinusta? Osui ja upposi. Alakoululaisen tökeröä tekstiä :( voitko lopettaa!
Tismalleen samaa mieltä!
Tsau
Mua nauratti eilen tämä: kuuntelin youtubesta erään evankelistan puhetta ja hän kertoi alkuun seuraavan vitsin:
Erääseen seurakuntaan oli tulossa piispantarkastus ja kirkkoherra tuumi, että nyt pitää olla pitäjän kaikin puolin siistinä, että tulee hyvä vaikutelma piispalle. Kirkkoherra neuvoi seurakuntalaisia, että ei sitten laiteta pyykkejä ulos narulle kuivumaan ja muutenkin siivotaan pihat ja ollaan siivosti, kun pyhäpäiväkin on.
Piispa tuli käynnille ja kaikki meni hyvin. Esiteltiin sitten pitäjää piispalle, niin eiköhän erään mummon (hups!) mökin pihalla ollut pyykkinarut täynnä kirjavia vaatteita alushousuista lähtien. Kirkkoherraa hävetti ja hän ajatteli, että tästä vielä mummon kanssa puhutaan.
Kirkkoherra sitten myöhemmin mummoa tapasi ja otti asian puheeksi, että eikös sovittu, ettei laiteta niitä pyykkejä ulos, kun piispa tulee. Mummo siihen: No kyllähän minä ensin meinasin, etten laita, mutta ajattelin sitten, että vieköön, jos vie!
Vierailija kirjoitti:
Täällä ameeban loismato, joka osasi ottaa huumorilla. Mietin olisinko setä ja kävisin ostamassa vinkkua, punkkua tai lonkkua tai vaikkapa kaikkia ;)
Taidan joka tapauksessa poistua hetkeksi ennen kuin juttuni menevät aivan övereiksi, tosin hetki on suhteellinen käsite, katsotaan kuinka kauan minun hetkeni kestää. Veikkaukseni: tupakkatauon verran ;)
TT
Juuri näin. Ei tämä niin vakavaa ole. Huumorilla kaiken yli ja itselle nauraminen on parasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua huvitti tuo ameeba. Heti aloin miettiä, mahtuuko mun uikkarit enää päälle. Jokakesäinen murhe. Ei kannata olla liian herkkähipiäinen, elämä muuttuu hankalaksi.
Anteeksi vaan, amebat. Hän ei tietenkään yllä lähellekään teidän tasoa.