Hymistelyketju, tavallisia juttuja
Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.
Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet
Kommentit (3020)
Ennen oli hyviä sanoittajia lauluihin ja hyviä esittäjiä. Ja laulujen sanoista sai selvän!
Nykyään musiikki räikää niin kovalla että sieltä täältä ehkä jonkun sanan erottaa.
Ja laulutyyli on ihmeellistä ininää ja henkäilyä ainakin naisartisteilla.
Enpä kyllä paljon musiikkia edes kuuntele.
Tanssilavalla en ikinä ole käynyt, asuttiin niin korvessa silloin kun olin nuori. Milläpä sinne olisi mennyt, yli 40 km matkaa.
Vierailija kirjoitti:
Ennen oli hyviä sanoittajia lauluihin ja hyviä esittäjiä. Ja laulujen sanoista sai selvän!
Nykyään musiikki räikää niin kovalla että sieltä täältä ehkä jonkun sanan erottaa.
Tanssilavalla en ikinä ole käynyt, asuttiin niin korvessa silloin kun olin nuori. Milläpä sinne olisi mennyt, yli 40 km matkaa.
Kummasti sitä pääsi kulkemaan. Meilläkin oli kymmeniä kilometrejä matkaa. Lähin lava oli 14km, joskus jopa käveltiin. Tanssiauto kulki, siis linja-auto täynnä tanssiväkeä. Isä kyyditsi joskus, naapurin pojatkin ja liftattiin. Tuli nähtyä niin Juice kuin Hurriganes, Lea Laven ja tietysti: Armi ja Danny. Kesän aloituskeikka ja lava kukkuroillaan väkeä. Olisikohan ollut 1977.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssilavalla en ikinä ole käynyt, asuttiin niin korvessa silloin kun olin nuori. Milläpä sinne olisi mennyt, yli 40 km matkaa.Kummasti sitä pääsi kulkemaan. Meilläkin oli kymmeniä kilometrejä matkaa. Lähin lava oli 14km, joskus jopa käveltiin. Tanssiauto kulki, siis linja-auto täynnä tanssiväkeä. Isä kyyditsi joskus, naapurin pojatkin ja liftattiin. Tuli nähtyä niin Juice kuin Hurriganes, Lea Laven ja tietysti: Armi ja Danny. Kesän aloituskeikka ja lava kukkuroillaan väkeä. Olisikohan ollut 1977.
Heh. Nyt täytyy mainita, että eka keikka, jolle ihan poikkeuksellisesti minut nuoren ikäni takia kotoa päästettiin, oli Dannyn ja Armin show kotipaikkakunnallani talvella 1977. En muuta juuri muista keikasta, mutta se järkytti, kun näin Armin polttavan tupakkia!
Meillä ei kulkenut linja-autoja kovin usein, lähimpään asuttuun naapuriin oli matkaa monta kilometriä ja ison tien varteen pari kilsaa.
Ihmettelen millaiseen korpeen aikoinaan vanhempani muuttivatkaan!
Hankala sieltä olis ollu tansseihin kulkea.
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei kulkenut linja-autoja kovin usein, lähimpään asuttuun naapuriin oli matkaa monta kilometriä ja ison tien varteen pari kilsaa.
Pyörillä pojat ennen vanhaan kulki kymmeniä kilometrejä, tyttöjäkin saatellen. Sitten tuli mopot.
Vierailija kirjoitti:
Ison tien laitaan pari kilometriä? Kävellen?. Meiltä oli liki viisi kilsaa ja päästiin hyvin, kun tanssijalkaa vipatti.
Äiti kertoi, että eräs innokas saatomies käveli hänen kanssaan äidin kotiin ensin 20 km ja sitten takaisin omaansa 20km eli melkein maratonin lauantaiyönä. Eikä äiti antanut edes suukkoa palkaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tanssilavalla en ikinä ole käynyt, asuttiin niin korvessa silloin kun olin nuori. Milläpä sinne olisi mennyt, yli 40 km matkaa.Kummasti sitä pääsi kulkemaan. Meilläkin oli kymmeniä kilometrejä matkaa. Lähin lava oli 14km, joskus jopa käveltiin. Tanssiauto kulki, siis linja-auto täynnä tanssiväkeä. Isä kyyditsi joskus, naapurin pojatkin ja liftattiin. Tuli nähtyä niin Juice kuin Hurriganes, Lea Laven ja tietysti: Armi ja Danny. Kesän aloituskeikka ja lava kukkuroillaan väkeä. Olisikohan ollut 1977.
Heh. Nyt täytyy mainita, että eka keikka, jolle ihan poikkeuksellisesti minut nuoren ikäni takia kotoa päästettiin, oli Dannyn ja Armin show kotipaikkakunnallani talvella 1977. En muuta juuri muista keikasta, mutta se järkytti, kun näin Armin polttavan tupakkia!
Armin tarina on surullinen. Jano oli kova. Telkkaohjelmassa oli yhden tukijansa (ei Danny) kotona ja tämä kertoi, että Armi hoitaa siivouksen. Armi vastasi, että hän hoitaa ensin siivouksen ja sitten isännän.
Herkkä ihminen, hyväksikäyttöä riitti.
Vierailija kirjoitti:
Kun nykynusiikki alkaa ärsyttää, tietää olevansa kalkkis. Jokainen sukupolvi kauhistelee edeltäjäänsä. Elviksen lanteenpyöritys oli aikoinaan rappion merkki, ja Beatleksien tukat tuhon alku.
Upea Kuu oli eilen illalla taivaalla, pilviä ja romanttinen myrskytuuli. Kevät. Lintujen ääniä, joutsenet. Päivällä pienet linnut.
Vierailija kirjoitti:
Upea Kuu oli eilen illalla taivaalla, pilviä ja romanttinen myrskytuuli. Kevät. Lintujen ääniä, joutsenet. Päivällä pienet linnut.
Tuossa päivällä menin ulos katsomaan, kun kuului joutsenten ääniä. Joutsenet siellä lensivät kovaan vastatuuleen kohti rannikkoa. Eivät pysyneet aurassa, kun tuuli otti niin vastaan. Lensivät vähän miten sattui ja kovasti töräyttelivät. Pienet linnut täälläkin ilahduttavat aamusta iltaan.
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Huomenta nasut!. Odottelen heti aamutuimaan Cittarin toimitusta. Loppuikin eilen säilytyslaatikot kesken, joten tilasin lisää. Mulla on aiemmin ollut läpinäkyviä kannellisia muovilaatikoita, mutta eipä ne oikein sisustukseen sovi. Esimerkiksi makkarissa on vaatekaappien päällä laatikoissa verhoja ja pöytäliinoja, mutta nyt haluan ne toisenlaisiin laatikoihin. Siskoni ottaa mielellään nuo muovilaatikot. Vie mökille ja voi lällätellä hiirille, kun ne eivät enää pääsekään tavaroihin käsiksi.
Torstai on toivoa täynnä. Toivottavasti ei kuitenkaan isoisäni Toivo tule kummittelemaan:)
Voi Lammas, tuo huokaus: "Torstai on toivoa täynnä " on syntynyt poikamiesten pakottavasta kiimasta. Armeijasta päästiin lomille morsiamen luo pyhän ajaksi, mutta torstaina jo palleja pakotti niin perhanasti, mutta oltiin sentään jo torstaissa! Pari päivää ja sitten! Sulla ehkä ei ihan sama tilanne.
Kyllä naisetkin voi käydä kuumana. Eri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Huomenta nasut!. Odottelen heti aamutuimaan Cittarin toimitusta. Loppuikin eilen säilytyslaatikot kesken, joten tilasin lisää. Mulla on aiemmin ollut läpinäkyviä kannellisia muovilaatikoita, mutta eipä ne oikein sisustukseen sovi. Esimerkiksi makkarissa on vaatekaappien päällä laatikoissa verhoja ja pöytäliinoja, mutta nyt haluan ne toisenlaisiin laatikoihin. Siskoni ottaa mielellään nuo muovilaatikot. Vie mökille ja voi lällätellä hiirille, kun ne eivät enää pääsekään tavaroihin käsiksi.
Torstai on toivoa täynnä. Toivottavasti ei kuitenkaan isoisäni Toivo tule kummittelemaan:)
Voi Lammas, tuo huokaus: "Torstai on toivoa täynnä " on syntynyt poikamiesten pakottavasta kiimasta. Armeijasta päästiin lomille morsiamen luo pyhän ajaksi, mutta torstaina jo palleja pakotti niin perhanasti, mutta oltiin sentään jo torstaissa! Pari päivää ja sitten! Sulla ehkä ei ihan sama tilanne.
Kyllä naisetkin voi käydä kuumana. Eri.
Ja käyvätkin. Luin vähän aikaa sitten sodanaikaisista tapahtumista Rovaniemellä.
Siellä viini virtasi ja helmat heilui, kun saksalaiset upseerit ja sotilaatkin heilasteli suomalaisneitojen/rouvien kanssa. Omat sulhot oli rintamalla tai kaatuneet, mutta nuori veri veti yhteen sitten saksalaisten kanssa. Lapsia siitettiin ja lupauksia annettiin. Loppupeleissä osa naisista viskattiin laivasta mereen. Olivat hyväuskoisina lähteneet Saksaa kohti uuden armaan kanssa, mutta tällä oli siellä jo perhe, joten heistä hankkiuduttiin eroon. Varmaan avioliittojakin solmittiin, mutta vähemmän.
Nykyään ei olisi tätä ongelmaa. Kiitos e-pillerin.
Vierailija kirjoitti:
Muuten kiva neiti kuseskeli milloin sattui. Käytti karkailusuojaa, mutta aina sitä nestettä tuli missä sattui, öisinkin ja ollessa. Keksin luontevan tekosyyn erolle, en halunnut loukata.
Miten aviossa olleilla miehillä tai naisilla, jos on jotain vaivaa, niin jätetäänkö toinen heti kättelyssä? Ei ehditä antibioottia syömään loppuun, kun toinen on jo lähtenyt.
Moni kertoo nuoruudestaan. Kiva lukea. Toisaalta minulla ei ole mitään kerrottavaa nuoruudestani. En käynyt oikeastaan missään jos jotain paria kesäleiriä ja perheen lomareissuja ei oteta lukuun. Muuten olin aina kotona oli sitten joulu, juhannus tai uusi vuosi. Syitä miksi en käynyt missään olen tännekin jo maininnut muissa yhteyksissä. Joku tietysti olisi mennyt siitäkin huolimatta. Näin persoonani piikkiin pistän myös.
Silti jos mietin millainen nuori olin niin kaipasin vaan jotain porukkaa jossa olla ja joka olisi minut hyväksynyt. Salaa ihailin esim erikoisemmin pukeutuvia. Itsekin yritin jotain ja paljon niittirannekkeita ja muita vastaavia käytin. Vähän erikoisempaa vaatetta myös. Sitten väsyin siihenkin. Totesin, että mitä satsata pukeutumiseen, kun olin silti yhtä yksin kuin ennenkin.
Silti mielessäni aina ajattelin, että tuo tyyli on minulle se rakkain. Erottua joukosta jotenkin ja ehkä ilmentää musiikkia mistä pidin. Yhdessä vaiheessa olisi ollut kiva kasvattaa otsatukka, mikä olisi peittänyt puolet kasvoista. Sen vasemman rumemman puolen.
Mutta olen itsekin jo vanhempi ja vanhaksi tunnen oloni, kun muistelen tätä kaikkea. Juuri tänään löysin vielä jotain lappuja ja ohjeita lukiovuosilta siivotessa ja mietin, että kai olisi aika heittää nuokin pois, kun ovat mukanani kulkeutuneet ja niistäkin ajoista tuntuu olevan ikuisuus. Ihastunut olin viimeksi lukiossa ja siitäkin kokemuksesta on ikuisuus. Ja jos todetaan niin en kaipaa kuin läheisyyttä. Sitä kaipaan aina välillä tai kuvittelen jotain, kun enhän minä tiedä mistään mitään näihin liittyen. Minua ei ole oikeastaan edes halannut kukaan mies. Tai sanojani peruen muutamat jossain hautajaisissa tai rippijuhlissa. Muuten ei kukaan.
Tänään ihan ok päivä ollut. Viime aikoina muuten vaikeampaa. Silti opinnot ihan hyvin menneet ja sain taas hyvän arvosanan. En itseäni kehu vaan lähinnä aina mietin, että hyvä, kun pääsen eteenpäin. En pidä oletuksena tätä kaikkea. Ulkoillut olen ja lintuja on täälläkin näkynyt. Töyhtöhyypätkin ovat palanneet ja niistä pidän erityisesti.
Yksi asia on myös ilahduttanut, kun mietin toimintaani. Viimeksi, kun kuulin ikävää puhetta itsestäni ja jouduin se porukan ohi menemään kaksi kertaa niin en kummallakaan kerralla katsonut heitä sen enempää. Ekalla kerralla vaan silmäkulmasta vilkaisin ja takaisin tullessa, kun jatkoivat sitä juttua (kuulin sen) ja oikein nauraen odottivat tuloani, niin en katsonut heihin päinkään. Kävelin vaan suoraan pois ja olivat hiljaa ainakin sen ajan. Näin eivät nähneet sitä ilmettäni, että olen jännittynyt. Koska minusta näkee sen heti. Silmäni kertovat sen. Näin typerää ehkä, mutta kiitän itseäni. Seuraavalla kerralla jos joku ikävä päivä sellainen tulee toimin samoin. Minä en sellaisia kasvoja mieleeni paina, enkä heidän ilmettään. Virnuilkoot keskenään.
Ja kyllä olen minäkin joskus vihainen ja mietin, että olisi kiva joskus, ettei kävelisi yksin. Olisi joku vieressä, joka olisi olisi sinun kanssasi. Ihan sama kuka se olisi, mutta et olisi yksin. Jonkun porukan on helppoa satuttaa yksittäistä ihmistä. Toki tyhmiä ovat, kun luulevat etten kuule. Tai sitten eivät välitä edes sen vertaa. Näin ihmisistä on riesaa. Voin sen vaan todeta. Pitkä viesti ja kertoo ehkä sen, että tänään kirjoittamisen arvoinen päivä taas. Voi miettiä millainen on kirjoittamisen arvoinen elämä. Ehkä tämäkin on, vaikka juuri mitään ei tapahdu. Minulle on kai iskenyt kevät väsymys. Iskee aina silloin, kun odotan kevättä ja se ei minusta etene ja tuntuu olevan ikuisuus huhtikuun loppuun.
Our mirage - Through the night
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muuten kiva neiti kuseskeli milloin sattui. Käytti karkailusuojaa, mutta aina sitä nestettä tuli missä sattui, öisinkin ja ollessa. Keksin luontevan tekosyyn erolle, en halunnut loukata.
Miten aviossa olleilla miehillä tai naisilla, jos on jotain vaivaa, niin jätetäänkö toinen heti kättelyssä? Ei ehditä antibioottia syömään loppuun, kun toinen on jo lähtenyt.
Samoin mietin itsekin, kun ikävästi sanoen moni meistä tulee täältä maailmasta vaipoissa lähtemään kuitenkin. Se on totuus.
Lisäyksenä arvostan niitä, jotka eivät hylkää puolisoaan esim onnettomuudessa tapahtuvan halvaantumisen tai sairastumisen jälkeen. Niitäkin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen oli sitä mieltä, että hänen häpynsä oli niin pyhä ja yksityinen paikka, ettei hänelle saa antaa suuseksiä. Suhde ei oikein maistunut miltään sen jälkeen kun vakuutuin siitä, että hän oli täysin "absolutisti" tämän asian suhteen.
Oikein teki nainen. Mitä suotta sitä kiirehtimään treffeillä suutelemaan tai sänkyyn. Täytyy tutustua ensin mieheen.
Tämä lista seksuaalisista mieltymyksistä pitäisi jokaisen kirjoittaa tinder profiiliinsa, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Vaikka olisi kuinka täydellinen kumppani jokaiselta osa alueelta muuten, niin eihän siitä mitään tule jos toinen rakastaa oraalia enemmän kuin mitään muuta ja toinen vihaa sitä yli kaiken. Itse olen ollut myös suhteissa joissa nainen on ollut kuin unelma kaikin puolin, paitsi jos sängyssä jotain pyytää niin vastaus oli aina kielteinen tietyille asioille.
Vaihtoon menee jos seksuaaliset mieltymykset ei kohtaa, tärkeämpää kuin tuoreet kuvat!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nainen oli sitä mieltä, että hänen häpynsä oli niin pyhä ja yksityinen paikka, ettei hänelle saa antaa suuseksiä. Suhde ei oikein maistunut miltään sen jälkeen kun vakuutuin siitä, että hän oli täysin "absolutisti" tämän asian suhteen.
Oikein teki nainen. Mitä suotta sitä kiirehtimään treffeillä suutelemaan tai sänkyyn. Täytyy tutustua ensin mieheen.
Tämä lista seksuaalisista mieltymyksistä pitäisi jokaisen kirjoittaa tinder profiiliinsa, ettei tule ikäviä yllätyksiä. Vaikka olisi kuinka täydellinen kumppani jokaiselta osa alueelta muuten, niin eihän siitä mitään tule jos toinen rakastaa oraalia enemmän kuin mitään muuta ja toinen vihaa sitä yli kaiken. Itse olen ollut myös suhteissa joissa nainen on ollut kuin unelma kaikin puolin, paitsi jos sängyssä jotain pyytää niin vastaus oli aina kielteinen tietyille asioille.
Vaihtoon menee jos seksuaaliset mieltymykset ei kohtaa, tärkeämpää kuin tuoreet kuvat!
Olen ollut pitkissä suhteissa aikanaan miesten kanssa joilla oli eri mieltymykset oraaliin/anaaliin nähden, ja sanotaan että ei se siihen kaatunut. Rakkautta on myös haluta miellyttää toista ja vaikka kokeilla uusia juttuja joista toinen tykkää. Kaikenlainen pakottaminen on tietenkin väärin. Mutta mistä sitä esim. Neitsyenä/ vähän kokeneena olisi tiennyt mistä tykkää jos ei olisi kokeillut. Suojauksen muistaen luonnollisesti. :)
Olen yleensä oikeastaan aina kaivannut parisuhteissa tai niitä viritellessä enemmän romantiikkaa. Tuntuu, että miehet eivät koskaan ole olleet reiluja, halukkaita rakastamaan minua ja huomioimaan tarpeitani. Olen siis viritellyt muutamia suhteentynkiä, seurustelua ja yhden avo->avioliiton sellaisten miesten kanssa, jotka ovat kyllä vaikuttaneet olevansa onnesta soikeina saatuaan minut elämäänsä (sori humble brag) ja kyllä on ollut voimakasta ihastumista ja ihanaa rakastumista. Siis tosi ihanaa. Kesken sen kaiken alkaa mies pelata yleensä jotain peliä ja yrittää vedättää vähän kuin varmuuden vuoksi. Tuntuu kuin mies odottaisi, ettei saisi minua pidettyä pitkään kiinnostuneena niin alkaa sitten jokin etääntymisleikki tai -testi. Mies pilaa kaiken vaikka varmaan haluaisi vielä itsekin kietoutua yhteen samallalailla mutta alkaa se vammainen testi, mikä pilaalin kaiken lopullisesti. Tuntuu kuin mies haluaisi jo siinä rakastumisevaiheessa tehdä särön itsetuntooni, jotta pysyisin hänen kanssaan kun arki astuu kuvaan tai jotakin. Useimmat on olleet myös vähemmän syvällisiä tai ainakin sitten hieman eri aaltopituudella kuin minä, ettei tämän puimiseen ole käytetty turhaan aikaa, olisikin haaskuuta. Olen vaan pettyneenä sitten lopettanut sen paskan seurustelun kun kyllähän se on tullut selväksi, että se romantiikka ei palaa siinä määrin kuin mitä suhteessa toivon silloin. Eikä toisen itsetunnon koettelu ja pyrkimys hyötyä siitä oikein sovi siihen romanssiin. Miehillehän se kelpaisi, siksi itketään miksi naiset ottavat eroja.. Pantaisiin kyllä perseeseen ohi viiden pukaman, sitä on sitten kohta tarjolla näiden vähämielisten kanssa, joihin olen langennut ja jotka edustavat hyvin monenlaista luokkaa. Se on vaan sitten loppunut se toivo suhteelta. Miehet eivät osaa pitää naista hyvänä. Sekin vielä miten ihmeellistä akkaa näillä usein on myöhemmin nähnyt, kai se joku pitää olla eikä miehet tosiaan romantiikkaa kaipaa... On se pistänyt joskus mielen matalaksi että miksi näin, miksi on niin vaikeaa. Nyt olen naimisissa, mutta kyllä se romantiikan taikominen on aika paljon minun harteilla. Kiitollinen saa olla, että mies tulee usein vastaan vielä monenkin vuoden ja myrskyn jälkeen.
Näin Juicen keikalla monta kertaa. Kesälavalla oli kerran vain muutama ihminen. Keikka vedettiin täysillä.