Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hymistelyketju, tavallisia juttuja

Vierailija
04.02.2026 |

Räväkät älkööt vaivautuko. Täällä ei saa ilkeillä. Liian pitkästyttäviä kommentteja ei olekaan täyttämään tätä ketjua.

Kaikki mukaan, ketkä ikäviin ketjuihin olette kyllästyneet

Kommentit (5968)

Vierailija
2041/5968 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos söpöilyä ei halua, niin varmaan tältä palstalta löytää monia ketjuja, joissa todellakaan ei söpöillä. Tässä hymistelyketjussa on söpöily sallittua ja suotavaa.

Hyvää yötä.

Vierailija
2042/5968 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

apailin jonkin aikaa erästä miestä, joka vaikutti aluksi juttujen perusteella ihan ok:lta ja asialliselta tyypiltä. Sängyssä hän osoittautui kuitenkin pettymykseksi, akti kesti aina 2-5 minuuttia kun hän jo laukesi. Yritin päästä asian yli ja ajattelin, että ehkä tilanne paranee ajan kuluessa, mutta mies ilmoittikin, että hän ei sitten halua tästä jutusta kehittää mitään vakavaa, mutta seksisuhde kuulemma kelpaisi. No päätin sen "suhteen" sitten siihen, kun ei huvittanut toimia minään pumpattavan Barbaran korvikkeena. Kului muutama vuosi ja olin kerennyt unohtaa koko tyypin, kunnes sain yllättäen kaveripyynnön häneltä Facebookissa, kun hänkin oli sinne low-tech ihmisenä vihdoin ja viimein liittynyt. Hän kyseli muina miehinä kuulumisia ja yritti mankua minun numeroa kun oli "hukannut" sen kun vaihtoi kännykkää, sanoin vain että ei minullakaan ole sun numeroa enää ":)". 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
2043/5968 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tämä vähä-älyinen on aivan erinomainen. Työllistäjä. Ahkera. Kiltti. Hyväkäytöksinen. Suvaitseva. Raitis. 😂🤭😂

Neuvoo muitakin käytöksen pulmissa. 👍

Vierailija
2044/5968 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kylläpä tämä vähä-älyinen on aivan erinomainen. Työllistäjä. Ahkera. Kiltti. Hyväkäytöksinen. Suvaitseva. Raitis. 😂🤭😂

Antaa menovinkkejä ja ilmaisia diagnooseja.

Vierailija
2045/5968 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakkoluuloton ajattelija.

Vierailija
2046/5968 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikä turhaan kainostele sanavalinnoissa. 🤭

Vierailija
2047/5968 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ennakkoluuloton ajattelija.

Kärsivällinen ja tasapainoinen kuuntelija ja keakustelija. 🙄

Vierailija
2048/5968 |
15.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos söpöilyä ei halua, niin varmaan tältä palstalta löytää monia ketjuja, joissa todellakaan ei söpöillä. Tässä hymistelyketjussa on söpöily sallittua ja suotavaa.

Hyvää yötä.

Hyvää yötä

Söpöliinit

Vierailija
2049/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lampaalle sopisi: ylle lampaanvillaa, kotieläimeksi lammas tai no lammaskoira niinkuin jo kirjoitettiin. Lempitanssi olisi lambada, -ruoka lampaanviulu ja lammaskaali. Luonne lammasmainen ja pihassa vihertäisi lampaannata. Lattialla/tuolissa lampaantalja. Ammattina lammaspaimen ja suosikkielokuva lampaansyöjät, Risto Jarva. Muuta?

Kevennystä maanantaihin

Vierailija
2050/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvää yötä.

Ootteko huomannu: uudistus lainauksessa, enää ei pääse muokkaamaan lainaamaansa viestiä. Tätä uudistusta toivoin modelta, ja varmaan moni muu. Joku käytti väärin ja vääristeli toisen kirjoitusta.

Hyvä korjaus

Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lampaalle sopisi: ylle lampaanvillaa, kotieläimeksi lammas tai no lammaskoira niinkuin jo kirjoitettiin. Lempitanssi olisi lambada, -ruoka lampaanviulu ja lammaskaali. Luonne lammasmainen ja pihassa vihertäisi lampaannata. Lattialla/tuolissa lampaantalja. Ammattina lammaspaimen ja suosikkielokuva lampaansyöjät, Risto Jarva. Muuta?

Kevennystä maanantaihin

Ja tietenkin unta odotellessani lasken lampaita. 

Mä muuten viime syksynä ostin Irlannista villatakin,  joka on 100%:sta lampaanvillaa.  Ja tykkään tosi paljon lampaanlihasta valmistetuista ruuista.  On vaan sen verran tyyristä lihaa,  että vain pari kertaa vuodessa tulee ostettua.  Pääsiäiseksi kyllä taas. 

Vierailija
2052/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lieneekö Lampaalle, ja muillekin, tuttu Toivo Kuulan säveltämä Lampaanpolska?

Vierailija
2053/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lieneekö Lampaalle, ja muillekin, tuttu Toivo Kuulan säveltämä Lampaanpolska?

Jatkan vielä, että tästä Piirpauken versio Lamb's polka on jotenkin kyllä niin hieno.

Vierailija
2054/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenpäivää. Mulla menikin viikonloppu mummoillessa nopsasti ja mukavasti. Tuota mummo sanaa käytetään joskus aika negatiivisessa tarkoituksessa, kun se mulle on oikeasti "arvonimi". Itselläni ainoasta mummostani hyviä muistoja, vaikka oli sen ajan ihminen, jolloin ei tunteita juuri näytetty eikä hellitelty, mutta siellä Pohjanmaalla mummolassa oli turvallista ja mukavaa mummon ja jäyhän papan hoteissa. Tunnen muutaman, joille tuo mummoilu on todella arka aihe, koska eivät ole saaneet toiveistaan huolimatta lapsenlapsia tai ovat syystä tai toisesta erkaantuneet toisistaan. Ja enhän tietysti omistani, joita kolme, juurikaan heille höpöttele, jos eivät vasiten kysele. Omat lapseni asuvat suureksi onnekseni pienten ajomatkojen päässä, joten olen voinut seurata mussukoiden kasvua ja tutustua paremmiin. Mielelläni kuulisin muittenkin mummojen ja pappojen ajatuksia, sillä arvelen heitä tällä palstalla olevan monta Hyvää alkanutta viikkoa. HH

Vierailija
2055/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huomenpäivää. Mulla menikin viikonloppu mummoillessa nopsasti ja mukavasti. Tuota mummo sanaa käytetään joskus aika negatiivisessa tarkoituksessa, kun se mulle on oikeasti "arvonimi". Itselläni ainoasta mummostani hyviä muistoja, vaikka oli sen ajan ihminen, jolloin ei tunteita juuri näytetty eikä hellitelty, mutta siellä Pohjanmaalla mummolassa oli turvallista ja mukavaa mummon ja jäyhän papan hoteissa. Tunnen muutaman, joille tuo mummoilu on todella arka aihe, koska eivät ole saaneet toiveistaan huolimatta lapsenlapsia tai ovat syystä tai toisesta erkaantuneet toisistaan. Ja enhän tietysti omistani, joita kolme, juurikaan heille höpöttele, jos eivät vasiten kysele. Omat lapseni asuvat suureksi onnekseni pienten ajomatkojen päässä, joten olen voinut seurata mussukoiden kasvua ja tutustua paremmiin. Mielelläni kuulisin muittenkin mummojen ja pappojen ajatuksia, sillä arvelen heitä tällä palstalla olevan monta Hyvää alkanutta viikkoa. HH

Pappana olo on mahtavinta. Syliin ja siinä ollaan koko päivän. Omiani en ehtinyt työn vuoksi pitämään sylissä näin paljon. Nyt vaikka koko viikon, jos viihtyvät. Välillä syödään ja nauretaan ja sitten taas sylissä köllötellään. Isompien kanssa puhutaan ja puhutaan, nyt on aikaa keskustella Titanicin ominaisuuksista tai Harry Potter-kirjojen juonikuvioista. Kun lähtevät, itken ihan näkyvästi, näytän, että ikävä tulee. Ennen ei isä saanut näyttää olevansa herkkä, pappa saa näyttää. MR

Vierailija
2056/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pappana olo on mahtavinta. Syliin ja siinä ollaan koko päivän. Omiani en ehtinyt työn vuoksi pitämään sylissä näin paljon. Nyt vaikka koko viikon, jos viihtyvät. Välillä syödään ja nauretaan ja sitten taas sylissä köllötellään. Isompien kanssa puhutaan ja puhutaan, nyt on aikaa keskustella Titanicin ominaisuuksista tai Harry Potter-kirjojen juonikuvioista. Kun lähtevät, itken ihan näkyvästi, näytän, että ikävä tulee. Ennen ei isä saanut näyttää olevansa herkkä, pappa saa näyttää. MR

:)

Mukava tarina tämäkin. Muisran kyllä, miten oma isäni pappaba leikki. Isänä ei niinkään.

JK1

Vierailija
2057/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omia piti kasvattaa, nyt saa vain nauttia. Vastuuta ei ole, kunhan pidän tenavat hengissä. Parasta on yhdessä tekeminen ja pöljääly. Mummalle ei kerrota kaikkea. Paappa selittää, jos housut on ravassa tai muutama kraapoos tullu. Mäenlasku, hiihto, uiminen, onkiminen, mettätyöt, pienet remontit, siitä me tykätään pikkupoikaan kanssa. Paappa on kunnianimi. Kun kilahtaa viesti, tuloo niin lämmin olo. Kun näemmä, ei puutu mitään, kolotukset ja krempatkin katoaa. 

Vierailija
2058/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nopeasti on lumet sulaneet! Muutama möykky enää takapihalla jonne kolasin etupihan lumia.

Mustarastaat ei vielä laula vai onko meille osunut mykät yksilöt kun kuitenkin niitä näkyy pyörivän nurmikolla.

Tikan pärrytystä kuuluu.

Me vela-parina emme ole isovanhempiakaan.

Anoppi sitä joskus murehti kun hänellä vain kaksi lasta joista kumpikaan ei halunnut lisääntyä.

Omiin isovanhempiini oli etäiset välit.

Hyvää alkanutta viikkoa!

LH

Vierailija
2059/5968 |
16.03.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolisen tuntia jonotin puhelimessa "terveydenhoitoyksikköön", kyllä asiani sitten etenikin. Minulle soitettiin ja viikolla tulossa  lisäksi puhelu lääkäriltä.

Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole lapsenlapsia,  mutta ei haittaa,  jos mua mummotellaan.  Itseasiassa kutsun perässävedettävää ostoskärryäni mummokärryksi ja sunnuntaisin ja pyhäpäivinä käyttämiäni vanhoja astioita mummoastioiksi. 

Lapsuudessa en ollut isänäidin kanssa läheinen.  Käytiin siinä mummolassa vain käymässä eli ajettiin sinne,  oltiin pari tuntia ja sitten ajettiin takaisin kotiin.  Pari kolme kertaa vuodessa. Sen sijaan äidinäitini luona vietin pitkiäkin aikoja.  Siis ihan niin,  että vanhempani ja siskoni tulivat kotiin ja mä jäin mummolaan.  Valitettavasti mummo kuoli,  kun olin 9v ja sen jälkeen aloin viettää kesälomia tätini luona samalla paikkakunnalla kuin missä mummola oli. Mun vanhemmat maksoi niin mummolle kuin tädillekin palkkaa siltä ajalta,  kun olin siellä,  ja se oli molemmille osapuolille hyvä diili. Ja mä sain viettää kesät maaseudulla.  Sillä paikkakunnalla ei ole mulle enää muuta kuin meidän sukuhauta eli ei ole tullut käytyä enää pitkiin aikoihin.  Poislukien äidin hautaanlasku toissakesänä.  

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kolme