Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suostuuko vuokranantajat tekemään pintaremonttia vuokra-asuntoon jos pitkäaikainen vuokralainen?

Vierailija
26.09.2026 |

Mitä vuokran antajat yleensä tuumii tälläisestä?

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En.

Vierailija
2/8 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalit ja maalaustarvikkeet saattaa vähentää vuokrasta kuittia vastaan, mutta remontoimaan tuskin tulee.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun kokemukseni mukaan ei koska valtaosa on syystä tai toisesta melko itaria. Kuitenkin nykyinen antoi minun tehdä pintaremonttia, ja myös auttoi tuomalla tikkaat, maaleja ym., laitoin myös itse omaan piikkiin tapettia.

Kun tarkoituksena on asua pitkään samassa paikassa niin ei se tuhlausta ole laittaa joku 500-1000e siihen ettei tarvitse katsella kulahtaneita kellertäviä seiniä. Tuo summa jaettuna vaikka 15 vuodelle (5 euroa kuussa) on niin mitätön kärpäsen kakka että se on pieni hinta parantuneesta mielenterveydestä.

Jos tarkoitus asua vain vuosi pari silloin ei tietenkään lyö leiville rempata itse (mikäli saa luvan).

Vierailija
4/8 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin teetän remontin vuokralaisen vaihtuessa, niin ei vuokralaisenkaan tarvitse elää remontin keskellä. Jotkut vuokralaiset ovat halunneet maalata tai tapetoida seiniä, siihen olen antanut luvan ja maksanut tarvikkeet, samoin sälekaihtimien asennukseen.

Vierailija
5/8 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maalit ja maalaustarvikkeet saattaa vähentää vuokrasta kuittia vastaan, mutta remontoimaan tuskin tulee.

Meillä oli sopimus entisen va:n kanssa (asuin 11 vuotta) että minä ylläpidän asuntoa ja mm. maalaan uudelleen seinät ja vuokraa ei koroteta sopimuksessa olevan 5% pykälän mukaan vuosittain vaan vuokra pysyy samana koko ajan.

Mielestäni tuo on jo aika merkittävä taloudellinen hyöty asukkaalle, ja säästää myös vaivaa vuokranantajalta.

Vierailija
6/8 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään nimessä, meillä ollut kerrostaloyksiössä sama incelpoika 18 vuotta vuokralaisena ja saa tyytyä kohtaloonsa.

Vierailija
7/8 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikissa neljässä vuokraamassamme asunnossa on valkoiseksi maalatut seinät. Emmekä annan yhdenkään vuokralaisen niitä muun väriseksi maalata.

Vierailija
8/8 |
26.09.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En paitsi suostu, niin myös kannustan siihen. Tai en iän puolesta enää kykene heilumaan tela kädessä tai tapetoimaan mutta minä olen maksanut kaikki materiaalit kun vuokralainen ehdottanut esim. nettilinkeistä eri tuotteita. 

Ja hän on tehnyt työt, ja siististi tekikin. Asunto on vanha perintöasunto ja oli alunperin melko kulahtanut niin molemmin puolin järjestely on ollut hyvä. Eikä tarvitse hänen asua epämiellyttävässä valkoisenkellertävässä kodissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yksi yksi