Mitä mieltä asiasta, jos uimahallien käytäntö muuttuu sukupuoli neutraaliksi?
Myös suihkutilat ja sauna? Miten esim. peseydyt uimapuku päällä unisex- suihkutiloissa? Ja miten naiset ja tytöt kokevat turvattomuutta näissä yhteisissä tiloissa? Se luo mielestäni vain epätasa-arvoa naisiin kohdistuvista uudistuksista. Toki vain eräät kannustavat tähän, mutta entä ne tytöt ja naiset, joita on käytetty esim. seksuaalisesti hyväkseen ja myös pieniä poikia toki. Ja yhteiset saunatilat? Ja ihan vain kustannus syistä yhteiset tilat? Jätän väliin tämänkaltaiset uimahallit. Ja mielestäni ne alkavat tuottaa enemmän tappiota kuin voittoa, kun mielestäni suurin osa naisista ei sinne enää mene.
Kommentit (263)
Vierailija kirjoitti:
Mä en tiedä, oletteko ollenkaan lukeneet noita uutisia, joita linkitätte. Minä ainakin käsitän, että suihkussa käynti tapahtuu omassa kopissa, samoin kuin riisuminen. MUTTA tästä huolimatta en kannata näitä uudenlaisia tiloja, ja ne myös vähentäisivät haluani käydä uimahallissa, ehkä lopettaisivat käyntini kokonaan. Haluan olla puku- ja peseytymistiloissa rennosti, en miettiä sitä, että pitää peittää itsensä mahdollisimman tarkasti.
Transihmisille kolmannet tilat tai sitten pukuhuoneen valinta oman sukupuolen mukaan (sukupuolta ei voi muuttaa tai vaihtaa).
En ole mitenkään kaino tai arka, sekasaunon kavereideni kanssa, mutta haluan itse valita, millaisten miesten kanssa saunon.
Nii mä mietin, että vaikka kuinka olis jotkut kopit niin ihan varmasti jotkut valopäät saa päähänsä tulla tirkistelelemään. Etenkin porukassa tyhmyys tiivistyy...
Just. Eli kun annetaan kaikille kaikki oikeudet, käytännössä vaikeutetaan naisten asemaa. Minkä lajin feminismiä tämä on, missä lyödään omia avarilla naamalle niin että soi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samassa altaassa mahtuu polskimaan kaikki. Tähänkin asti on.
Miksei mahtuisi? Allasosasto ei ole se ongelma, siellähän on aina henkilökuntaa paikalla. Ongelma on suihku- ja pukutilat.
Tässä uudessa mallissa olis pakko olla henkilökuntaa tuolla unisex pukutiloissa. Tuon suunnitelman mukaan sisemmässä osiossa ei ole kameravalvontaa.
Siellähän olis sitten ns. saalistajia kytiksellä. Kuinka uimahalli varmistaisi nuorten tyttöjen turvallisuuden?
Vastaus: samalla tavalla kuin nytkin. Ei ole tulossa mitään pukkarivahteja eli ahdistelu helpottuu selvästi. Mutta tätähän tällä halutaan: naiset pois julkisista tiloista.
Iltalehden jutun mukaan Lohjan yläkoululaiset osallistuvat useammin uimatunneille kuin ennen nyt kun saunaan saa mennä uikkarit päällä. Mitenköhän tällainen uudistus vaikuttaa teinien uimaintoon? Taitaa olla kiusallista sekä tytöille että pojille, kun samoissa tiloissa on yhtäkkiä kaikki.
Tuollainenhan vaatii isot tilat, etenkin suihkupuolella. Koppien pitää olla umpinaisia että jokaisella on turvallinen ja suojaisa paikka olla alasti ja peseytyä. Siivouskulut lisääntyvät kun siivoojille tulee pestäviä seiniä lisää. Jukka varmaan ajatteli että riittää pienet loosit ja suihkuverho oveksi. Tehdään sairaille pervoille lapsien ja naisten tirkistely vielä helpommaksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä aatemaailmaa, jossa uimahallien pukuhuonekäytännöt muutetaan sen takia, ettei transihmisille tule paha mieli, ei saa kutsua wokeksi, miksi sitä saa kutsua? Kysyn vilpittömästi.
No, kutsu miksi haluat, mutta mua vituttaa miksi kutsut mua wokettajaksi sillä perusteella, että olen nainen/äänestän vihreitä.
En mä ole tällaista uimahallia halunnut, eikä sitä ole multa kukaan kysynyt. Ymmärrätkö?
Sitä kutsutaan edustukselliseksi demokratiaksi, äänestämällä vihervasemmistoa olet ilmaissut samalla kannatuksesi turvattomille ja epähygieenisille ja toimimattomille uimahalleille. Turha se on jälkeenpäin selitellä.
Vierailija kirjoitti:
En menisi todellakaan. Harvemmin kyllä tulee muutenkin käytyä, eli ei itselleni suuri menetys. Silti jokseenkin pöyristyttävää.
No, ei ne kaikki muutu.
Lohja on muutenkin hometalo. Ei sinne muutenkaan viitti mennä.
Vierailija kirjoitti:
Just. Eli kun annetaan kaikille kaikki oikeudet, käytännössä vaikeutetaan naisten asemaa. Minkä lajin feminismiä tämä on, missä lyödään omia avarilla naamalle niin että soi?
Transnainen ei pääse mihinkään xy-kromosomeistaan ja siksi käytös on hyvin usein miestyypillistä. Misogynia ei katoa mihinkään, vaikka vetää mekon päälleen. Miehet ovat keksineet vihoviimeisen keinon alistaa naisia: julistautumalla itse naisiksi.
Ei unisex-unelmaa Lohjalle ei unisex-unelmaa minnekään! Unisex-unelma vuittuun!
Vierailija kirjoitti:
Tuollainenhan vaatii isot tilat, etenkin suihkupuolella. Koppien pitää olla umpinaisia että jokaisella on turvallinen ja suojaisa paikka olla alasti ja peseytyä. Siivouskulut lisääntyvät kun siivoojille tulee pestäviä seiniä lisää. Jukka varmaan ajatteli että riittää pienet loosit ja suihkuverho oveksi. Tehdään sairaille pervoille lapsien ja naisten tirkistely vielä helpommaksi.
Tehdään pervoille oma ovi!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tätä aatemaailmaa, jossa uimahallien pukuhuonekäytännöt muutetaan sen takia, ettei transihmisille tule paha mieli, ei saa kutsua wokeksi, miksi sitä saa kutsua? Kysyn vilpittömästi.
No, kutsu miksi haluat, mutta mua vituttaa miksi kutsut mua wokettajaksi sillä perusteella, että olen nainen/äänestän vihreitä.
En mä ole tällaista uimahallia halunnut, eikä sitä ole multa kukaan kysynyt. Ymmärrätkö?
Miksi sitten äänestät vihreitä? Minulle nämä asiat ovat ihan kynnyskysymys puolueen valinnassa.
Koska muut puolueet edustavat mua vielä paljon huonommin. Mulle on tärkeää ympäristö ja kulttuuri. Mitään sensuuria, suvivirsien poistamista tms. en kannata, enkä unisex-tiloja. Vähemmistöjen oikeudet ovat toki kannatettavia.
Millaisella tahdilla pukukopit vetävät, jos paikalle pölähtää 50 - 100 - 200 asiakasta vaihtamaan vaatteita? Miten kauan kestää keskimäärin yhden asiakkaan vaatteidenvaihto? Entä jos kopissa on lapsiperhe, vanhus tai vammainen avustajan kanssa? Ovatkohan miettineet unisex-homman ihan loppuun asti.
Ehkä siellä uimahallissa pitäisi olla taulut pukukoppien ja suihkukoppien jonotusajoista? "Enää 12 minuuttia pukukopin vapautumiseen, vain lyhyt odottelu märissä uikkareissa, jee!" "Suihkukoppiin pääsee arviolta tunnin päästä!"
Sitte mennään niillä. Pitää vaan näpit irti ja puhua fiksuja.
Jos mokaa niin pihalle eikä takasin tulemista.
Nykyinen pukukaappimalli pystyy hoitamaan kerralla jopa 400 kävijää, kuinka monta pukukopit?
Vierailija kirjoitti:
Millaisella tahdilla pukukopit vetävät, jos paikalle pölähtää 50 - 100 - 200 asiakasta vaihtamaan vaatteita? Miten kauan kestää keskimäärin yhden asiakkaan vaatteidenvaihto? Entä jos kopissa on lapsiperhe, vanhus tai vammainen avustajan kanssa? Ovatkohan miettineet unisex-homman ihan loppuun asti.
Saisiko unisex-unelman faneilta kommentteja käytännön toteutuksesta? Tuntuu, että teille on tärkeintä se unisex, eikä toimivuus, käytännöllisuus, turvallisuus naisille ja hygienia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitä kutsutaan edustukselliseksi demokratiaksi, äänestämällä vihervasemmistoa olet ilmaissut samalla kannatuksesi turvattomille ja epähygieenisille ja toimimattomille uimahalleille. Turha se on jälkeenpäin selitellä.
Höpö höpö. Jos te persut olette mestarin joka sanan palvojia niin älkää projisoiko.
Me muut etsimme puolueen, joka on lähimpänä mielipiteitämme. Emme löydä sellaista, joka olisi JOKA asiassa omalla linjallamme. Ymmärrätkö?
Joskus voisi olla naisten vuoro pari tuntia.
Joskus miehille.
Moni nainen pelkää muutenkin käydä uimassa.
Pistäkää kokeilua kunnat ja muut vastaavat.
Vierailija kirjoitti:
Nykyinen pukukaappimalli pystyy hoitamaan kerralla jopa 400 kävijää, kuinka monta pukukopit?
Pystyykö edes neljäsosaa?
Jaottelu miesten ja naisten puoliin toimi hyvin niin kauan kun sukupuoli perustui biologiaan. Se toimisi edelleen hyvin, ellei transhörhöily olisi päässyt valtaan. Sellaisessa maailmassa, jossa sukupuolen kuvitellaan olevan pelkkä ilmoitusasia, se johtaa tietysti monenlaisiin ongelmiin, kun yhdeltäkään penikselliseltä "naiselta" ei saa evätä pääsyä naisten tiloihin. Peniksellisten "naisten" syrjintähän on rikos.