Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mies sai perintöä ja meistä tuli nyt miljonäärejä

Vierailija
04.02.2026 |

Aikaisemmin siis omistimme yhdessä rivitaloasunnon, kerrostaloasunnon, osan toisesta kerrostaloasunnosta sekä kaksi kesämökkiä, kaikki em. Pääkaupunkiseudulla. Nyt tuli vielä sitten 700 000€:n arvosta varallisuutta perintöinä. 

Olen jäämässä piakkoin työttömäksi ja tässä katselen työpaikkoja. Voi olla, etten enää viitsi palata työelämään lainkaan, vaan keskityn liikuntaan ja opiskeluun. Tulen saamaan ansiosidonnaista. Puolisolla on työpaikka. Olemme nelikymppisiä.

Kommentit (191)

Vierailija
141/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Perinnön vai osan perinnöstä?

Äitinsä perinnön. Isänsä perinnön on saanut jo aiemmin. On ainoa lapsi.

Minulla tosiaan molemmat vanhemmat elävät vielä. Äidiltä sain joskus kolmikymppisenä pienen ennakkoperinnön, jolla maksoin silloisen asunnon asuntolainan pois. Niin ja katumaasturin sain myös valita itselleni joskus tuolloin ja hän maksoi. Mutta muuten tosiaan itseltä vielä saamatta.

Ap

On sinulla kova tarve valehdella.

Vierailija
142/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla tosiaan molemmat vanhemmat elävät vielä. Äidiltä sain joskus kolmikymppisenä pienen ennakkoperinnön, jolla maksoin silloisen asunnon asuntolainan pois. Niin ja katumaasturin sain myös valita itselleni joskus tuolloin ja hän maksoi. Mutta muuten tosiaan itseltä vielä saamatta.

Ap

Ap, ei vielä ole iltasadun aika, nyt on päivä.

No näin se nyt vaan on. Minkä minä totuudelle mahdan?

Mikä olisi mielestäsi peruste, miksi kukaan keksisi noita asioita? Mitä hyötyä siitä olisi kenelläkään?

Ap

Kai se yrittää viihdyttää itseään tällaisella provoamisella täällä. Vaikea uskoa, että tuolla tavalla kertoilisi täällä, jos oikeasti olisi joku tuollaisessa elämäntilanteessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisesta kiinteistömassasta on vain kuluja, ellet saa niitä myytyä tai vuokrattua.  Asuntojen arvonnousuunkaan ei oikein voi nykypäivänä luottaa edes pääkaupunkiseudulla.

Vastikkeet kerrostaloasunnoista yhteensä 300€. Hyvin on aina hyvätuloisen vuokralaisen löytänyt. Yleensä töissä mediassa, pankeissa, yms.

Ap

Vierailija
144/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

On sinulla kova tarve valehdella.

Ikävää, jos sinun vanhempasi eivät nähneet tarpeelliseksi auttaa sinua. Yleensä vanhemmat haluavat auttaa lapsiaan.

Ap

Vierailija
145/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveän kateellisia ihmisiä kyllä täällä - ja ilmeisen laiskoja, kun tällaista pitää kadehtia. 

Mikä lie lukijoiden vanhempien pääaineet yliopistosssa olleet ja mitä teemaa väitöskirjat käsitelleet 🤔

Ap

Vierailija
146/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän ketjun aloittaja aloitti aiemmin sen "Terapeuttini sanoi että olen machiavellistinen"-keskustelun. Ihan sama kirjoitustyyli ja sielläkin lesoili vanhempiensa saavutuksilla ja rahoilla. Omia kun ei ole.

Vierailija
147/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

138.

No, tämä ei ole sellainen :). Olen onnellinen ja tyytyväinen. 

Jostain syystä täällä vastailee tänään moni hyvin katkera ihminen.

Jokainen on oman onnensa seppä kuitenkin. Piristykää!

Ap

Sun onnesi seppä on miehesi, et sinä.

Vierailija
148/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveän kateellisia ihmisiä kyllä täällä - ja ilmeisen laiskoja, kun tällaista pitää kadehtia. 

Mikä lie lukijoiden vanhempien pääaineet yliopistosssa olleet ja mitä teemaa väitöskirjat käsitelleet 🤔

Ap

Ap, kerro (valehtele) omien vanhempiesi ja myös omasi.

Vierailija
149/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko vaikea olla hymyilemättä hautajaisissa? Nimittäin aina kun joku iloitsee perinnöistään tulee mieleen, että sehän on vaatinut sen että jonkun läheisen ihmisen elämä on päättynyt. 

Vierailija
150/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meistä, vaan minusta. Sinut vaihdetaan tuoreempaan vuisimalliin.

Vierailija
151/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on tietysti teidän omaa ansiotanne, ja muut ovat vain laiskoja kun eivät ole saamassa perinnöksi kuin velkaa ainakin kymmeniätuhansia euroja, jota ei ole varaa edes maksaa.

Vierailija
152/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raha ei taida tosiaan onnea tuoda jos täällä pitää miljonäärinkin päivystää . Jos olisin miljonääri ostaisin 10 miljoonan villan Marbellasta ja nauttisin elämästä palmun alla. En tod viettäisi aikaani täällä .

Vierailija
153/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raha ei taida tosiaan onnea tuoda jos täällä pitää miljonäärinkin päivystää . Jos olisin miljonääri ostaisin 10 miljoonan villan Marbellasta ja nauttisin elämästä palmun alla. En tod viettäisi aikaani täällä .

Päinvastoin, julkisesti pidämme hyvin matalaa profiilia. Mikään ulkoinen ei tule muuttumaan.

Mutta, totuuden puhujaa maailma vihaa.

Ap

Vierailija
154/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

138.

No, tämä ei ole sellainen :). Olen onnellinen ja tyytyväinen. 

Jostain syystä täällä vastailee tänään moni hyvin katkera ihminen.

Jokainen on oman onnensa seppä kuitenkin. Piristykää!

Ap

Sun onnesi seppä on miehesi, et sinä.

Ai koska pääsi äidistään eroon, vai? Minun vanhempani tosiaan elävät vielä ja hyvä niin. Kiitollinen olen toki ennakkoperinnöstä, koska olin juuri tuolloin kotiäitinä ja oli kiva maksaa sen asunnon asuntolaina pois.

Ap

Vierailija
155/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan - väitöskirjan aihetta tässä parhaillaan pohdiskelen - nyt kun minulla on enemmän rahaa ja kohta myös aikaa :).

Ap

Vierailija
156/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä yhtälö. Mies siis kohta miljonääri. Akka joku työtön ruikuttaja. Kauankohan tämä miljonääri mies katselee jotain työtöntä pummia?

Vierailija
157/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvä yhtälö. Mies siis kohta miljonääri. Akka joku työtön ruikuttaja. Kauankohan tämä miljonääri mies katselee jotain työtöntä pummia?

Itse sinä akka olet. Aloituksessa mainittu yhteinen omaisuutemme ennen perintöä, mutta voihan siitä jankata, ei siinä mitään :)

Ap

Vierailija
158/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erinomaista, perintöveroa kannetaan mukavasti ja käytetään muualta maailmasta Suomeen muuttaneiden kotoutukseen ja muihin sosiaali menoihin. Kiitämme siitä Antti Lindmania lämpimästi. 

Vierailija
159/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin siis miehestä tuli miljonääri, tarkoitat varmaan?

Älä häiritse kullakaivajan työtä ja unelmia.

Vierailija
160/191 |
04.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies sai perintöä, mies on miljonääri, et sinä.

Me olemme lapsiperhe, yhteiskunnan perusyksikkö. Mutta se on totta, että oma perintöni on vielä saamatta. Isäni on lääket.tohtori ja dosentti, äitini kauppatieteiden tohtori. Heillekin jotain varallisuutta kertynyt.

Ap

Joko odotat vesi kielellä?